The Power of Few (2013)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Leone Marucci
met Christopher Walken, Christian Slater en Q'orianka Kilcher

Alexa (Q'orianka Kilcher) is een koerier die er van droomt om het centrum van de stad te ontvluchten en naar het Westen te trekken, om een nieuw leven op te bouwen. Die plannen nemen echter een dramatische wending wanneer zij akkoord gaat met het vervoeren van een pakketje dat de aandacht trekt van machtige concurrerende krachten. Alexa's lot zal voor altijd worden veranderd als ze plotseling deel uitmaakt van een wereldwijd complot, dat de macht heeft om alles te veranderen. Haar leven, het leven van iedereen die in contact komt met het pakketje, en het lot van de hele wereld zal worden bepaald door de macht van enkelen.

avatar van sofripa
Walken en Slater (blijft toch wel een favo van mij) in een aardige trailer

avatar van Captain Pervert
Wat een vage trailer. Eigenlijk had ik al moeite die uit te zitten.
Ziet eruit als een B-film, and not in a good way

avatar van xgogax
Interessante trailer .

avatar van fred1946
Trailer ziet er goed uit,actie en verhaal.
Zie er naar uit.
Captain Pervert graag uitleg over vaagheid en je moeite en je keuze B-film.
Soms kan je dat al beoordelen uit een trailer,maar bij deze film niet.

HALVE TAMME.
Na het zien van de trailer ben ik er al heilig van overtuigd dat Christopher Walken de film zal dragen.

avatar van Roodkapje 1964
Het verhaal zat erg leuk in mekaar, maar de uitvoer van de film zat veel meer in.
Christopher Walken speelt een bijrol, en ik vond hem hier niet tot zijn recht komen.
De film scoort dus net geen voldoende, heel erg jammer.

De invloeden van Quentin Tarantino zijn voelbaar, maar helaas zijn er niet enkel teveel verhaallijnen in deze vreemsoortige film van anderhalf uur gepropt, ze werden ook nog eens slecht geschreven; hetzelfde geldt voor de dialogen. Het gevolg van alle verhalen is dat er ook teveel personages zijn. Jammer want met beter materiaal had deze productie het in zich gehad om een zogenaamde cultfilm te worden.

avatar van TomPSV
Het concept met de verschillende verhaallijnen was best interessant en daarmee wilden ze inderdaad Tarantino een beetje kopiëren. Helaas zijn de verhaallijnen in deze film totaal niet boeiend en het acteerwerk ook verre van overtuigend. Wat nou precies de toegevoegde waarde van Christopher Walken in deze film is blijft me een raadsel. Hij had maar een kleine en oninteressante rol. Zal wel als 'grote' naam aan deze film toegevoegd zijn vanuit commercieel oogpunt, maar het stelt allemaal niet veel voor.

De ontknoping op het einde was ook erg slap. Wel tekenend voor de hele film. Een aardige poging, maar de makers zijn er niet in geslaagd een leuk geheel van te maken. Kleine 2*

avatar van vph1272qm
ik vond deze best goed eigenlijk, mooi gemonteerd, die parallele verhaallijnen, de shots en het licht was ook niet verkeerd, af en toe inderdaad wat slecht geacteerd.
vond de twist aan het einde juist wel mooi, niet verwacht.

avatar van Lefgozer
Eens met mijn bovenbuurman. Simpel doch leuk vermaak.

avatar van Drifter
Begin is vaag, in het middenstuk wordt het meer duidelijk en is het zeer goed in elkaar gezet maar het einde zeg ik niets over.

avatar van Anyaamsreob
Slecht acteerwerk, rare onnodige toevoegsels, slecht camerawerk, je kunt duidelijk zien dat ze cult-ness hebben gepoogd maar was dus een slechte poging. Ik zou willen dat ik minder dan een halve ster kon geven want deze film was echt om te huilen.

avatar van snarfje5508
Bijzondere film, goede muzikale ondersteuning. Gevarieerd camerawerk, niet de bekende standaard. Al met al helemaal niet onaardig maar totaal anders dan een Hollywood-productie. Walken en Slater ruim voldoende.

avatar van Sergio Leone
Meevallertje.

Na het eerste verhaaltje vreesde ik het ergste, gelukkig schakelt de film dan een versnelling hoger en wordt vooral duidelijk dat het zichzelf niet serieus neemt - met enkele opmerkelijke passages tot gevolg. De vele plotjes ergeren niet. Integendeel, ze houden het tempo erin en zorgen voor stevig wat variatie.
Het enige spijtige is het laatste gedeelte waarbij de clou mij niet heeft kunnen overtuigen.

B-filmgewijs is de cast niet altijd even hoogstaand. Niettemin zijn er een paar hoogtepuntjes te bespeuren. Q'orianka Kilcher is ontzettend charmant en een hilarische Christopher Walken steelt de show als een aan lager wal geraakte nieuwsanker met aparte toekomstperspectieven.

Visueel wisselt The Power Of Few wat. Soms zorgt dat voor amateurisme, dan weer levert het een geslaagd probeerseltje op. Diezelfde ballon gaat op voor de soundtrack, al weegt daar het slechte wat meer door. Grootste pluspunt is wellicht de speelduur van goed anderhalf uur waarbij om de dikke 10 minuten een ander plotje aan bod komt. Aan het tempo zal het dus niet gelegen hebben.

Dikke 3

avatar van DjFrankie
ontieglijk saai 2de middenstuk, nee toen haakte ik af. Hier had echt veel meer in kunnen zitten, want het verhaal was wel lekker.