Cat Run (2011)

Actie / Komedie

geregisseerd door John Stockwell
met Paz Vega, Janet McTeer en Scott Mechlowicz

Anthony en Julian, twee doelloze nietsnutten, besluiten een detectivebureau te beginnen. Hun eerste zaak betreft die van Catalina, een sexy stijlvolle escortdame, die cruciale bewijsstukken heeft in een internationaal schandaal. De twee detectives worden belast met het beschermen van "Cat". Al snel krijgen ze te maken met de Russische maffia, een corrupte Amerikaanse senator en een meedogenloze huurmoordenaar die niets uit de weg gaan om te voorkomen dat de waarheid naar buiten wordt gebracht.

Leuke trailer. Leuke film?

avatar van Franklin1975
Deze wil ik graag zien.
Paz Vega (Lucía Y El Sexo, Carmen), een bloedmooie Spaanse actrice, in een semi-serieuze actiefilm.

dominion
Toffe poster.

Een zinloze film over een vrouw die voor vele mensen op de loop is; glad, kinderachtig, onsamenhangend, goedkoop, slonzig, onnozel, sullig en vol met stompzinnige cliché's en pulpse capriolen. De regisseur had duidelijk een Tarantino variant voor ogen, maar zijn intrepentatie is geforceerd en komt geen moment natuurlijk over. Hij denkt mannen aan zich te binden door toploze vrouwen en hoopt met emmers bloed op een lach en shock effect. De cast komt amateuristisch en karikaturaal over. Mijn advies: gewoon overslaan.

avatar van Noodless
En toch lijkt het me iets. Ik ga deze film toch een kans geven.

avatar van Fonske76
film een kans gegeven .... was me wel een tegenvaller.

avatar van MovieHolic
Viel inderdaad tegen... die wannabe eddy murphy was ronduit irritant...

Ik vond het een hele leuke film, en de actie was ook goed, je moet het zien als een comedie en niet als een harde actie film.
zeker de moeite om op een druilerige dag te bekijken.

avatar van Perfectly clear
Er zat best veel actie in hoor, maar de comedy overheersde wel, leuke film maar niet meer dan *** sterren.

avatar van schumacher
Leuk filmpje.

Vreselijke oubollige humor verpesten deze film en het genre is toch al niet mijn ding.

avatar van Franklin1975
Dit was een hele grote tegenvaller, zo slecht. Totaal niet boeiend.

avatar van zjandannybob
pietjeklaar schreef:
zeker de moeite om op een druilerige dag te bekijken.

Helemaal mee eens, ik vond hem wel mooi paar leuke scenes en hij kakt niet in.

avatar van blurp194
Het verhaal is warrig en onsamenhangend. En het is ook wat jammer dat er nogal krampachtig geprobeerd is een hippe snelle sfeer te scheppen. Op een manier die al te vaak mislukt is, met van die afgezaagde 'flitsende' titeltjes in beeld. Jammer.

Maar verder is het op zich eigenlijk best een grappige film, als je de humor hebben kan. En de keerzijde van het warrige verhaal is wel dat het vlot blijft. De mooiste rol daarbij is voor Janet McTeer - en die lijkt ook nog eens best veel op een collega. Daar ga ik toch maar beleefd U tegen zeggen voorlopig.

Voor Paz Vega hoef je eigenlijk niet te kijken, die is niet zo heel vaak in beeld. Een bijrol, noemen we dat geloof ik.

avatar van henkula
je kunt wel zeggen dat Janet McTeer de glans rol pakte. het verhaal is te dom voor woorden en rammelt blijkbaar bewust aan alle kanten, maar het einde is bijzonder spectaculair.
blijf even hangen bij de aftiteling, die kan er ook nog wel even bij.

Onbeschrijflijk zooitje, dit.

Goed voor 1 keer te kijken.

avatar van hannes64
Stockwell had `t beter bij `t acteren moeten houden....je kent em wel...."Christine"?
Nee, dit was niet echt veel.
Slap geouwehoer en actie van niks, alleen Paz Vega ziet er mooi uit.

avatar van Noodless
Goed dat ik de film een kans heb gegeven, want gezien de vele scores hier had ik al zeker bedenkingen. Maar zie, dat maakt niks uit, smaken verschillen gelukkig.
Nu, ga hier ook niet uitroepen van een geweldige film of zeker een film die je gezien moet hebben.
Zeker niet, maar de film kijkt vlot weg en verveelt geen moment. Het verhaal biedt weing structuur en wordt heel flitsend, warrig, chaotisch aan de kijker gebracht. Maar het geheel is wel plezant om naar te kijken. Er zitten voldoende grappige en leuke scènes in de film. Zo is Alphonso McAuley best grappig met zijn uitspraken en is de man met zijn ene arm geweldig.
Paz Vega is natuurlijk een pluspunt, maar Janet McTeer steelt de show
Het slot is enigszins ook nog verrassend. Onlogisch is het wel allemaal, maar er valt genoeg te beleven. 6/10

avatar van DDT
DDT
Idd smaken verschillen.Tis geen blockbuster maar toch een leuke film,vooral Helen was tof geacteerd

Tegenvallende film waarin twee vrienden een detectivebureau opstarten en zelf achter een klant aangaan. Een rommelig plot dat nogal even duurt voordat het echt op gang komt. En ook dan mist de film nog focus en zijn de personages (afgezien van de vrouwelijke huurmoordenaar) inwisselbaar. Het cartooneske geweld komt hier en daar nog wel verrassend uit de hoek. Net geen 2.5 sterren.

Een openingsscène met een flinke schep halfblote dames van plezier, twee halfgare sukkels die een detectivebureau beginnen en een beroepsmoordenaar met een halfbakken imitatie van Helen Mirren; dat zijn zo’n beetje de net-niet ingrediënten van deze mallotige misdaad spoof, die trekken vertoont van een gewelddadig videospel. Veel samenhang zit er niet in, maar mede gezien het warrige camerawerk betwijfel ik of dat ooit de bedoeling was. De film gaat dermate over de top dat het uiteindelijk nog best leuk wordt. Zonde dat Paz Vega relatief weinig in beeld komt, want eigenlijk was zij de enige reden dat ik deze film wilde zien.