• 15.813 nieuwsartikelen
  • 178.349 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.570 stemmen
Avatar
 
banner banner

Midnight in Paris (2011)

Komedie / Romantiek | 94 minuten
3,37 1.849 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk / Spanje

Geregisseerd door: Woody Allen

Met onder meer: Owen Wilson, Rachel McAdams en Kathy Bates

IMDb beoordeling: 7,6 (468.668)

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits en Spaans

Releasedatum: 15 september 2011

Plot Midnight in Paris

'Midnight in Paris' vertelt het verhaal over een jong Amerikaans koppel (Rachel McAdams & Owen Wilson) dat in het najaar zal trouwen en alvast een reis naar Parijs maakt. De stad heeft een onmiskenbare aantrekkingskracht op de twee, maar vooral op de jongeman die verliefd wordt op de lichtstad. Al gauw neemt zijn leven een nieuwe wending...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

Jullie maken mij wel erg benieuwd zeg, moet jammer genoeg nog even wachten


avatar van Blekkerstifte

Blekkerstifte

  • 60 berichten
  • 50 stemmen

Veel lovende reacties, maar laten we vooral niet te lyrisch worden.

De film baadt in een nostalgische sfeer. Het hoofdpersonage voelt zich niet lekker in zijn vel en wou dat hij in een vervlogen tijd leefde. Allen vult in zijn film op plezante en ontspannende wijze dit concept in.
Maar om dit een briljante film e.d. te noemen is voor mij een brug te ver. Het heeft wat mee van bepaalde Suske en Wiske-strips. het tijdreizen, nostalgie naar vervlogen tijden, het ontmoeten van historische figuren, kortom een echt stripverhaalfilmpje

Leuke film met heel wat culturele en historische verwijzingen, maar ook niet meer


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

Nou, ik vind dat de film hier nogal sterk overroepen wordt. Wat is er zó speciaal aan? Het feit, dat er zelfs 4 mensen opstapten tijdens de film (had de film langer geduurd dan anderhalf uur, dan vrees ik dat ook ik me gewoon uit mijn lijden verlost had), deed mijn mening over de film niet veranderen, in tegendeel...

Als eerste vind ik dat de personage's nogal 'fake' overkomen, alles ligt er zo vingerdik op. één en al cliché.... Jammer maar helaas:

Bv: de vrouw die een affaire begint, zelf zo de bitch uithangt en niets meer kan appreciëren van haar man, bovendien geeft ze dan ook nog eens doodleuk toe, dat ze een affaire heeft met de 'mister-know-it-all' in kwestie(ook weer zooooo'n cliché) en dan gewoon vertrekt met haar ouders, om haar echtgenoot achter te laten alsof het om één of andere vreemdeling gaat.

Dan is er ook nog de echtgenoot die vertolkt wordt door Wilson, die ondanks zijn perfecte carrière, hunkert naar een teruggetrokken leven à la Parijs tijdens de jaren '20. Ik vind ten eerste al dat Wilson geen goed acteur is, als ik naar zijn films kijk dan heb ik ALTIJD het gevoel alsof die man zelf niet weet wat hij aan het doen is, hij komt naar mijn mening niet geloofwaardig over, bovendien haat ik zijn accent (maar waarschijnlijk werd dit fel aangedikt....)

De combinatie van deze twee rollen samen werkte gewoon op mijn zenuwen, het paste gewoon niet, wat uiteindelijk wel het doel was van de film, maar ook uiterlijk gezien vond ik ze totaal niet samen gaan.

De rol van Bruni leek me onnodig. Ik bedoel... Of het nu Bruni was of iemand anders. Het zou me niet veel uitgemaakt hebben. Positieve verschijning vond ik die van Brody, heerlijk om naar te kijken, zeer sterk in zijn rol.

Wat ik wel leuk vond aan de film waren de uitermate mooie beelden van de meest romantische stad ter wereld... Deze waren echt fantastisch mooi. Het stoorde me ook niet dat enkel de meest populaire bezienswaardigheden in beeld kwamen.

Het rare is, dat ik me totaal niet had verwacht aan zo'n tijd-reis-verhaal... Bij gevolg dat ik dus echt verstomd naar het scherm zat te staren toen hij in die wagen stapte, richting de jaren '20. Het hele idee achter dit concept, dat het gras/leven niet altijd groener/beter/mooier is aan de andere kant/tijd was geen verrassing, het plot kon je al van mijlenver zien afkomen


Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom deze film zo hoog gewaardeerd wordt, want ik vond het écht geen hoogvlieger. Jammer, want het is nooit leuk om met zo'n gevoel een bioscoop buiten te gaan natuurlijk.


avatar van FinkPloyd

FinkPloyd

  • 643 berichten
  • 1964 stemmen

Ten eerste: als je je altijd stoort aan films met Wilson (wisselvallig oevre idd), waarom ga je dan in hemelsnaam naar deze film kijken?

Dat de hoofdpersonages je op de zenuwen werken kan ik inkomen, bij Rachel McAdams is dat gewoon duidelijk de bedoeling, en de rol van Wilson houdt ook gewoon in dat hij naïef, idealistisch en niet al te snugger is. Dat deze twee personages totaal niet samen passen is inderdaad het doel, dus hier kan je de film moeilijk op afrekenen vind ik (aangezien je zelf aangeeft dat het wel degelijk overkwam).

En tuurlijk zie je het idee dat het gras altijd groener is aan de overkant al van mijlenver aankomen, maar dat maakte voor mij helemaal niet uit, want deze film probeert toch hoegenaamd geen boodschap over te brengen (ik vind het een van Allens minst prekerige films, en daarom ook een van zn betere).

Het is gewoon een luchtige relatiekomedie met een rits exentrieke personages en leuke punchlines hier en daar, niet meer dan dat - en in dat genre is het gewoon een degelijke, genietbare en kundig gemaakte film.


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

FinkPloyd schreef:
Ten eerste: als je je altijd stoort aan films met Wilson (wisselvallig oevre idd), waarom ga je dan in hemelsnaam naar deze film kijken?

Dat de hoofdpersonages je op de zenuwen werken kan ik inkomen, bij Rachel McAdams is dat gewoon duidelijk de bedoeling, en de rol van Wilson houdt ook gewoon in dat hij naïef, idealistisch en niet al te snugger is. Dat deze twee personages totaal niet samen passen is inderdaad het doel, dus hier kan je de film moeilijk op afrekenen vind ik (aangezien je zelf aangeeft dat het wel degelijk overkwam).

En tuurlijk zie je het idee dat het gras altijd groener is aan de overkant al van mijlenver aankomen, maar dat maakte voor mij helemaal niet uit, want deze film probeert toch hoegenaamd geen boodschap over te brengen (ik vind het een van Allens minst prekerige films, en daarom ook een van zn betere).

Het is gewoon een luchtige relatiekomedie met een rits exentrieke personages en leuke punchlines hier en daar, niet meer dan dat - en in dat genre is het gewoon een degelijke, genietbare en kundig gemaakte film.


Waarom ik toch deze film ben gaan kijken? Ik zal het zo stellen, ik wil elke film een kans geven, ongeacht de oerslechte acteurs die er in meespelen, bovendien stond Midnight in Paris al láng op mijn must-see-lijstje, gewoon omdat ik een fan ben van Allen's werk. ZO, nu weet je meteen waarom ik deze ben gaan kijken, hopelijk volstaat deze uitleg voor je?

En natuurlijk had ik door dat de rol van McAdams bedoelt was om mensen op de zenuwen te werken, dat werd meteen duidelijk van de eerste moment dat ik het duo bezig zag. En net dát bedoel ik. Het feit dat het koppel elkaar niet voor elkaar gemaakt was, dat ze geen perfect match zijn voor elkaar, dat ze in een soort van sleur leven kon véééééél subtieler in beeld gebracht worden. Nu was alles zo geforceerd en lag het er vingerdik op! En dat voor beide hoofdpersonage's in de film en daarmee bedoel ik voornamelijk de rol van McAdams. Alle cliche's op een stokje.

Ik klaag dan ook niet over McAdams, want zij is één van de betere actrice's van de laatste jaren. Ze heeft zelfs haar rol verbluffend vertolkt, dus daar hoor(de) je me alvast niet over klagen, want ik haatte haar écht, in deze rol (dat was ook de bedoeling natuurlijk). Nogmaals... Het gaat me niet om haar, het gaat om het feit dat alles in deze film er vingerdik op ligt. Erg storend.

Ik ben voor luchtige relatiekomedie's: als er een luchtige romantische komedie uitkomt, dan ben IK de allereerste persoon om deze te gaan kijken, maar deze kon me gewoon weg niet bekoren. Ik hou van spontane, kleffe verhaaltjes... Maar dit was allemaal zo geforceerd. Bovendien duurde het ongeveer 45minuten voordat ik enige interesse in het verhaal kreeg (ook niet zo'n goed teken, wel?)

Dit is voor mij persoonlijk, niet Allen's beste werk. He-le-máál niet, de reden hiervoor heb ik in m'n vorige comment al vereld. Jij bent blijkbaar een erg grote fan van deze film, is jouw volste recht, maar naar mijn mening is ie niet te pruimen, wat jij ook mag beweren.


avatar van timmienoelie

timmienoelie

  • 1518 berichten
  • 4265 stemmen

@kisje: Hoe kan je jezelf een fan noemen van Woody Allen als je Annie Hall, Crimes and Misdemeanors, Hannah and her Sisters, Manhattan en ga zo maar door nog niet gezien hebt?


avatar van MyOwnStyle

MyOwnStyle

  • 536 berichten
  • 1 stemmen

Hoe weet jij of hij deze films nog niet gezien hebt? En als je enkele films gezien hebt die je goed tot erg goed vond van een bepaalde regisseur, kan je toch al gaan zeggen dat je fan bent van zijn werk.:)


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

timmienoelie schreef:

@kisje: Hoe kan je jezelf een fan noemen van Woody Allen als je Annie Hall, Crimes and Misdemeanors, Hannah and her Sisters, Manhattan en ga zo maar door nog niet gezien hebt?

Ten eerste: echt freaky dat jij nagaat welke films ik al dan niet bekeken heb... Maw, get a life.

Ten tweede: is jouw argument überhaupt wel relevant? Waarom zou ik mezelf geen fan kunnen noemen van Woody Allen? Ik heb dan misschien bovenstaand lijstje (NOG) niet volledig bekeken, maar diegene die ik wel gezien heb (match point, you will meet a tall dark stranger, scoop, Vicky Christina Barcelona, ... zo kan ik nog wel even doorgaan hoor) maken van mij een fan van Woody Allen's werk. Ik HOOP dat de films, die ik alreeds bekeken heb, niet het allerbeste werk is/zijn van W.A., zodat wanneer ik bovenstaand lijstje helemaal bekeken heb, steeds meer en meer verbaasd kan geraken van W.A. zijn buitengewoon talent.

Bovendien vind ik het een gebrek aan klasse om mensen op deze manier aan te vallen. Om maar niet te zeggen dat het nogal laf is . Verder ga ik mezelf niet meer verantwoorden, want ik denk dat ieder voor zichzelf wel kan bepalen of ie wel of niet fan is van een persoon, etc. Ik denk dat iedereen zich wel al eens een 'fan' heeft genoemd van iets/iemand, zonder alles bekeken/beluisterd te hebben zodus...

CASE CLOSED


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

MyOwnStyle schreef:

Hoe weet jij of hij deze films nog niet gezien hebt? En als je enkele films gezien hebt die je goed tot erg goed vond van een bepaalde regisseur, kan je toch al gaan zeggen dat je fan bent van zijn werk.:)

Dat dacht ik ook al, ja . Nogal hypocriet als je het mij vraagt...


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Midnight in Paris (2011) is een ode aan alle romantici & dromers op deze wereld en natuurlijk aan Parijs , de hoofdstad van l’amour !

***** / *****


avatar van Skinny Binny

Skinny Binny

  • 72 berichten
  • 761 stemmen

Owen Wilson speelt Woody Allen; kneus speelt kneus, ik zie het probleem niet. Owen "de neus" Wilson vindt het maar niets in deze tijd... het liefst zou hij in het Parijs van de jaren twintig leven. En plots is het geschied! Jullie willen niet weten hoe het Parijs van de '20s eruit ziet mensen... alleen maar beroemde schrijvers en kunstenaars op prachtige feestjes, ik zweer het je! Hemingway, Picasso en Dalì werden erg cool gespeeld. Echt een beroerde schrijver trouwens, die Hemingway... niemand die z'n boeken nog leest. Ik kan het zeggen want ik heb z'n boek gelezen hè! allez. Het deed me denken aan Vestdijk, ook al zo'n halve tamme... maar ik denk niet dat jullie weten wie dat is. Enfin, het is een geslaagde Woody Allen dames en heren, zelfs als je je doorgaans aan hem ergert kun je dit prima kijken


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Prijsvraag - Midnight in Paris - openingsgala Film by the Sea - Film1.nl

Win kaarten voor het Film by the Sea openingsgala, met een overnachting in Amadore Grand Hotel Arion.


avatar van danuz

danuz

  • 12935 berichten
  • 0 stemmen

Skinny Binny schreef:

Echt een beroerde schrijver trouwens, die Hemingway... niemand die z'n boeken nog leest.

Hé! I read'm (en vind het anders bijzonder fijn werk).

Ben enorm benieuwd naar deze Allen. Zowel enorm liefhebber van Woody als van Owen (vooral in zijn samenwerkingen met Anderson dan).


avatar van FrankFrank

FrankFrank

  • 4 berichten
  • 0 stemmen

Kisje schreef:

(quote)

Ten eerste: echt freaky dat jij nagaat welke films ik al dan niet bekeken heb... Maw, get a life.

Ten tweede: is jouw argument überhaupt wel relevant? Waarom zou ik mezelf geen fan kunnen noemen van Woody Allen? Ik heb dan misschien bovenstaand lijstje (NOG) niet volledig bekeken, maar diegene die ik wel gezien heb (match point, you will meet a tall dark stranger, scoop, Vicky Christina Barcelona, ... zo kan ik nog wel even doorgaan hoor) maken van mij een fan van Woody Allen's werk. Ik HOOP dat de films, die ik alreeds bekeken heb, niet het allerbeste werk is/zijn van W.A., zodat wanneer ik bovenstaand lijstje helemaal bekeken heb, steeds meer en meer verbaasd kan geraken van W.A. zijn buitengewoon talent.

Bovendien vind ik het een gebrek aan klasse om mensen op deze manier aan te vallen. Om maar niet te zeggen dat het nogal laf is . Verder ga ik mezelf niet meer verantwoorden, want ik denk dat ieder voor zichzelf wel kan bepalen of ie wel of niet fan is van een persoon, etc. Ik denk dat iedereen zich wel al eens een 'fan' heeft genoemd van iets/iemand, zonder alles bekeken/beluisterd te hebben zodus...

CASE CLOSED

Ach weet je,,, Annie Hall wordt al decennia lang gezien als Allen's allerbeste film, op de voet gevolgd door juweeltjes als Manhattan, Purple Rose of Cairo, Hannah and her Sisters en nog een aantal mijlpalen uit de jaren tachtig.

Zijn recentere werk is aardig (en vaak bovengemiddeld ten opzicht van het algemene filmaanbod), maar kan voor de meesten niet in de schaduw staan van zijn meesterwerken van die tijd. Iedereen die van Allen's werk houdt, moet die in elk geval hebben gezien.

That's all...

Veel kijkplezier allemaal!

fR@N|<


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

FrankFrank schreef:

(quote)

Ach weet je,,, Annie Hall wordt al decennia lang gezien als Allen's allerbeste film, op de voet gevolgd door juweeltjes als Manhattan, Purple Rose of Cairo, Hannah and her Sisters en nog een aantal mijlpalen uit de jaren tachtig.

Zijn recentere werk is aardig (en vaak bovengemiddeld ten opzicht van het algemene filmaanbod), maar kan voor de meesten niet in de schaduw staan van zijn meesterwerken van die tijd. Iedereen die van Allen's werk houdt, moet die in elk geval hebben gezien.

That's all...

Veel kijkplezier allemaal!

fR@N|<

Ja dan weet ik gewoon, aangezien ik zijn nieuwere films gezien heb, dat mij nog een deel pareltjes staan te wachten , en ik mij hoogstwaarschijnlijk een nóg grotere fan kan noemen.


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

Kisje schreef:

(quote)

Ja dan weet ik gewoon, aangezien ik zijn nieuwere films gezien heb, dat mij nog een deel pareltjes staan te wachten , en ik mij hoogstwaarschijnlijk een nóg grotere fan kan noemen.

Je klinkt inderdaad als een hele grote fan zeg!


avatar van Knisper

Knisper

  • 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Lollige film. Wat mij betreft niet het beste wat Woody Allen heeft gemaakt, maar uiteindelijk is Midnight in Paris toch wel erg vermakelijk geworden. Dat heeft er voornamelijk mee te maken, dat de historische personages op een goede manier worden neergezet. Ik ben zelf helaas niet bekend genoeg met sommigen om de correctheid te kunnen beoordelen, maar de wereld wordt redelijk betoverend neergezet.

Daar staat tegenover dat Owen Wilson en Rachel McAdams geen hele goede acteurs zijn en dat de plotontwikkelingen in de film regelmatig nogal onlogisch zijn. Desalniettemin erg vermakelijk!


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

Je klinkt inderdaad als een hele grote fan zeg!

Ik noem me niet een heel grote fan, ik zeg gewoon dat ik een fan ben van zijn werk. Als je dan toch iets nuttig wíl zeggen, dan zou ik eerst goed lezen wat ik gezegd heb


avatar van jimba

jimba

  • 19 berichten
  • 16 stemmen

Doet Paris Hilton in deze ook mee ???


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

Kisje schreef:

(quote)

Ik noem me niet een heel grote fan, ik zeg gewoon dat ik een fan ben van zijn werk. Als je dan toch iets nuttig wíl zeggen, dan zou ik eerst goed lezen wat ik gezegd heb

Heb de film zelf nog niet gezien, maar zo laag cijfer geven terwijl je een fan van zijn werk bent? ja dat staat een beetje raar..


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

Heb de film zelf nog niet gezien, maar zo laag cijfer geven terwijl je een fan van zijn werk bent? ja dat staat een beetje raar..

Het is niet omdat je een "fan" bent van iemand, dat je daarom al zijn/haar werk hoog moet beoordelen, het zou nogal absurd zijn dat je iets wat je niet goed vind, gewoon hoog gaat raten omdat het van die persoon komt. DAT vind ik nou net raar. Je mag/moet altijd kritisch blijven, ongeacht van wie het komt.


avatar van timmienoelie

timmienoelie

  • 1518 berichten
  • 4265 stemmen

Woody Allen maakt gewoon heel vaak gelijkaardige films, dus daarom komt het vaak voor dat 'fans' veel van zijn films zeer goed vinden.


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

timmienoelie schreef:

Woody Allen maakt gewoon heel vaak gelijkaardige films, dus daarom komt het vaak voor dat 'fans' veel van zijn films zeer goed vinden.

Hm, de films die ik al bekeken heb van hem zijn voor mij niet echt te vergelijken met deze. Ik wil enkel maar zeggen dat ik geen films goed vindt, omdat die door die gemaakt is of eender wat. Da's al , jammer dat net dáárover zo'n drama gemaakt wordt, ieder heeft toch recht op z'n mening, of zie ik dat verkeerd? Achja, ik laat het hierbij, het wordt me een beetje nutteloos.


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

Kisje schreef:

(quote)

Het is niet omdat je een "fan" bent van iemand, dat je daarom al zijn/haar werk hoog moet beoordelen, het zou nogal absurd zijn dat je iets wat je niet goed vind, gewoon hoog gaat raten omdat het van die persoon komt. DAT vind ik nou net raar. Je mag/moet altijd kritisch blijven, ongeacht van wie het komt.

Nee daar heb je gelijk in en dat wou ik er ook zeker niet mee zeggen..

Maar 1 ster wilt zeggen dat dit al 1 van de slechtere films is? en is dus echt wel een beetje overdreven.


avatar van Kisje

Kisje

  • 970 berichten
  • 1190 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

Nee daar heb je gelijk in en dat wou ik er ook zeker niet mee zeggen..

Maar 1 ster wilt zeggen dat dit al 1 van de slechtere films is? en is dus echt wel een beetje overdreven.

Dat is nou het mooie aan een filmdiscussiewebsite, ieder heeft daar zijn EIGEN mening en voorkeuren... Jij vindt dit misschien een 5-sterrenfilm, maar ik niet. Ieder zijn mening. Klaar. En wat wou je daar dan wél mee zeggen? Want het ging toch wel degelijk die richting uit


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

Ik zeg ook niet dat je al het werk van Woody hoog moet waarderen, maar ik kan me niet voorstellen dat een Woody film en dat maakt niet uit welke van hem, behoord tot de slechtere films die je ooit in je leven zag.

Maar laat inderdaad maar zitten, dit gaat nergens heen zo


avatar van Ste*

Ste*

  • 2072 berichten
  • 1387 stemmen

Woody Allen + van Gogh op de poster + Rachel McAdams. Deze film moet ik zien!


avatar van markie1978

markie1978

  • 597 berichten
  • 397 stemmen

Ste* schreef:

Woody Allen + van Gogh op de poster + Rachel McAdams. Deze film moet ik zien!

Twee geestelijk gesoorde VAn Gogh sneed zijn oor af, en Woody Allen valt op kinderen.

Juist omdat Woody Allen op de poster staat hoef ik deze niet te zien.


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3228 stemmen

markie1978 schreef:

(quote)

Twee geestelijk gesoorde VAn Gogh sneed zijn oor af, en Woody Allen valt op kinderen.

Juist omdat Woody Allen op de poster staat hoef ik deze niet te zien.

Ach laat die man toch, hij heeft graag een groen blaadje en ja wie nou niet

Heb niemand die mee wilt naar de bios ik wacht op de blu-ray..


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

markie1978 schreef:

(quote)

en Woody Allen valt op kinderen.

Juist omdat Woody Allen op de poster staat hoef ik deze niet te zien.

Hoe kom je daar bij? Heb ik iets gemist?