Silent House (2011)

Frankrijk / Verenigde Staten
Thriller / Horror

geregisseerd door Chris Kentis en Laura Lau
met Elizabeth Olsen, Eric Sheffer Stevens en Julia Taylor Ross

Sarah (Elizabeth Olsen) is een jonge vrouw die een traumatische jeugd had. Terwijl ze samen met haar vader en haar oom naar het afgelegen zomerhuis van de familie gaat, komen ze er achter dat ze er niet alleen zijn. Ze horen een geluid dat schijnbaar van boven komt. De dan volgende angstaanjagende tachtig minuten worden verteld vanuit Sarah's oogpunt.

avatar van JollyMira
Wat een saaie film.Verveel me te pletter.

avatar van Noodless
Remake op de film La Casa Muda die totaal niet kan wedijveren met het origineel. Vooral de griezelige sfeer ontbreekt hier. Daarbij hebben de schrikmomenten hier weinig impact op de kijker. Ook het verhaal wordt hier en daar wat aangepast waardoor de beleving heel wat minder wordt.
Tja, en wat gezegd van de geprezen one take shot van het origineel. In deze film gaat dit helaas helemaal in het niets verloren. Een overbodige remake dus. 4/10

avatar van Zwolle84
En wederom een bizar ondergewaarde film op MM... Ontzettend sterke, zenuwslopende thriller. Een zeer sterk verhaal (los van dat het blijkbaar een remake is) waarin heel mooi wordt verbeeld wat mishandeling met een slachtoffer kan doen. Het is bovendien tot in de puntjes uitgevoerd, inclusief schitterend op-de-huid-camerawerk waardoor het bij vlagen bijna ondraaglijk spannend.

En over Elizabeth Olsen hoeven we eigenlijk niets meer te zeggen. Absoluut een van de beste actrices van het moment. Keer op keer levert ze topprestaties. Die Oscar zal vast niet lang meer op zich laten wachten.

avatar van Zwolle84
Inmiddels voor de tweede keer gezien. Klein halfje eraf, omdat de impact wat minder is als je het plot eenmaal kent. Maar de kwaliteit, zowel van de regisseur als van mijn favoriete actrice Elizabeth Olsen, blijft staan als een huis.

Houd je van slimme, beklemmende thrillers die verder gaan dan die eeuwige "schrikmomenten" waar iedereen blijkbaar zo dol op is, laat je dan niet afschrikken door de zure meningen en beoordelingen.

avatar van Left4Dead
Dit is geen horror!! , dit is pure drama. Wat een slappe hap en het camerawerk was een ongelukkige uitvoering van een soort camopname. Origineel zal ik ng eens gaan zien maar die moet dan wel beduidend beter zijn anders gaat die er na 30 minuten eruit. 2** meer heb ik er niet voor over, het was bijna even slaapverwekkend zoals me vroeger voor het slapen gaan een sprookje werd verteld.
Olsen doet het leuk en haar twins ook

avatar van Mac Hammer Fan
Onderhond geeft dit 4 sterren terwijl hij zoveel meesterwerken de grond in boort met 0,5. Ik kan hem echt niet volgen. Ik vond dit geen goede film maar 0,5 is voor mij de absolute bagger en vermijd ik toch...

avatar van john mcclane 2
Matig, te weinig om er een leuk of dan wel spannend geheel van te maken .
Hoofdrolspeelster Olson doet het goed maar zit tegen het hysterische aan.
De clou is wel erg sterk , maar red de film niet .
Blijkbaar is het origineel beter .
Geen voldoende ook geen enorme flater .

avatar van SharonJoy
Laaaaangdraaaaaaaaadiiiiig.