Horrible Bosses (2011)

3,14

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Seth Gordon
met Jason Bateman, Jason Sudeikis en Charlie Day

Drie beste vrienden (Bateman, Sudeikis en Day) zijn redelijk gelukkig met hun leven. Ze hebben allemaal een leuke woning en een betaalde baan. Ze gaan echter elke dag wel met tegenzin naar hun werk, omdat ze vreselijk behandeld worden door hun superieuren (Jennifer Aniston, Colin Farrell en Kevin Spacey). Na een avondje stappen bedenken ze een plan om hun bazen, die in de weg staan van hun gelukkige bestaan, te vermoorden.

358 BERICHTEN 74 MENINGEN
Ik heb geprobeerd deze film grappig te vinden maar ik heb geen enkele keer gelachen.
Ik vond Jennifer Aniston erg irritant, de moppen over seks en drugs vond ik zo Amerikaans dat mijn tenen begonnen te krullen. Nee, dit is een big fail for me. 2*

avatar van ambrosini
Leuke cast, leuke film..

zeker 3 sterren waard!

avatar van oemoemenoe
soms grappig door het gestoorde gedrag van de slachtoffers , de andere lui zijn te voorspelbaar.

avatar van Captain Pervert
Horrible Bosses is een erg grappige film met geniale dialogen. De situatie rond Jennifer Aniston is het minst geloofwaardig, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de heerlijk arrogante Kevin Spacey en een vrijwel onherkenbare (en geniale) Colin Farrell. Charlie Day balanceert op het irritatie-randje, maar Bateman en vooral Sudeikis zijn erg goed.

Sudeikis heeft echt een onbetaalbare hasses en kan een briljante "wat overkomt mij nou" kop trekken a la Harry Piekema.

Helaas slaagt de film er niet bijster goed in om het vermoorden van bazen te "verkopen" aan de kijker. Misschien hadden de "horrible bosses" het leven van de werknemers nog iets zuurder moeten maken, zodat je als kijker wat meer mee kunt gaan in het verhaal.

Desondanks vaak en hard gelachen.

4 sterren

Er zitten best wat aardige grappen in maar de karakters zijn wel erg irritant, met name Day. Hierdoor is het verloop van het verhaal niet spannend of überhaupt boeiend en moet je het hebben van enkele leuke scenes. Die zitter er net genoeg in om de aandacht tot het einde vast te blijven houden.

avatar van VforVictor
mwah keek wel leuk weg maar daar is alles mee gezegd, kheb niet 1x hard hoeven lachen.

avatar van mikey
Captain Pervert schreef:

Ik heb me zo hard beeb , dat mijn nagel brak :-/

avatar van Gooly
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke onderhoudende film. Geen hoogdraver, maar ik heb me er prima mee vermaakt en soms hard gelachen. Vaak juist om de humor die meer op de achtergrond lag.
Zoals bijvoorbeeld de bijna respectvolle manier waarop ze 'Motherfucker' zeiden tegen het karakter van Jamie Foxx, omdat hij perse zo genoemd wilde worden.

avatar van Roger Thornhill
"Now what do I keep saying? Life is a marathon and you cannot win a marathon without putting a few band-aids on your nipples, right?" Veel en hard gelachen om de drie moordenaars in spe (Jason Sudeikis en de tandenborstel!), maar ook om de vuilbekkende Jennifer Aniston en de kille Kevin Spacey (die dit soort rollen natuurlijk in z'n slááp kan spelen maar het toch erg goed blijft doen: "Listen to me, you stupid little runt. I own you. You're my bitch!"). Heerlijk vermaak. Wat kan deel 2 nog brengen behalve Christophe Waltz?
        (Erg grappig trouwens: Kevin Spacey die gewoon zèlf "Senior VP" wordt en dan de muur tussen zijn twee kantoren eigenhandig sloopt. "However, as a cost-cutting measure, I will only be taking 85% of the additional salary I'm entitled to. It's called self-sacrifice, people – learn from this!")

Aardige film waarin drie vrienden besluiten elkaars bazen te vermoorden. Een leuk uitgangspunt waarbij het verdere verloop echter weinig verrassingen kent. Grappig en vermakelijk, maar nergens echt hilarisch. De acteurs in de bijrollen (de bazen) zijn leuker dan de hoofdrollen (de vrienden), en dat is jammer aangezien ze minder screentime hebben.

avatar van SanderPuntCom
Een luchtige komedie, niet meer of minder

De film valt het beste te vergelijken met de The Hangover films : 3 mannen met een doel waarvan je op voorhand al weet dat het serieus uit de hand gaat lopen + de humor is soortgelijk. Ongemakkelijke momenten op het politiekantoor of met een agent, de mislukkingen die ze op elkaar afreageren, etc.

Het is soms best wel grappig, heb een aantal keren echt moeten lachen maar helaas zijn er ook aardig wat flauwe momenten met grappen die totaal niet werken (wat ik enigszins wel al kon verwachten toen ik de film opzette). Al bij al is deze net geslaagd; het wordt namelijk nergens een vervelende of langdradige film.

avatar van jumpstylemovie
Een tijdje terug zag ik het middenstuk van deze film en dat was leuk genoeg voor mij om hem nog eens op te zoeken en hem volledig te bekijken. Lekkere vlotte film met leuke humor. Deel 2 komt eraan maar ik denk niet dat die hier aan gaat tippen.

avatar van ILDIB
gewin simpel genieten. Beetje hangover achtig. Maar die vond ik té. Deze is suffer en daarom eigenlijk zekert zo leuk.

avatar van Shinobi
"It's not like we're gonna actually kill our bosses."

Met het oog op deel twee maar eens opgezet, niet wetende wat te verwachten.

Het gegeven is leuk en vooral herkenbaar; ik bedoel wie heeft er nou nooit heibel met zijn baas? Qua verloop had ik het eerlijk gezegd interessanter verwacht. Jammer genoeg kabbelt de film enigszins gestaag voort, met hier en daar een grappig moment. Op zich is het wel onderhoudend, maar er had meer in gezeten met dit uitgangspunt.

Opvallend is de mate waarin de film de grens probeert op te zoeken met seksgrappen, maar deze - helaas - nergens weet te overschrijden. Weliswaar zitten er een aantal geslaagde situaties in, maar het blijft altijd net aan de tamme kant. Gelukkig is het te prijzen dat er geen moralistische boodschap in is verwerkt.

'Horrible Bosses' moet het dan ook meer van de aanstekelijke cast hebben, met name dan de bazen. Wat dat betreft is het lachen om een bazige Kevin Spacey te zien, maar Jennifer Aniston steelt voor mij toch echt de show als oversekste bazin. Als kijker word je alsmaar verrast door haar schunnig gedrag, heerlijk.

Al met al bij vlagen vermakelijk, maar het had gewaagder gemogen.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van DutchTakeshiro
Horrible Bosses is een leuke komedie die, voor mij, onverwacht grappig bleek te zijn. Dit komt voornamelijk door het interessante concept: drie werknemers willen hun verschrikkelijke bazen omleggen. Verder zorgen geweldige rollen van Kevin Spacey, Colin Farrell en Jennifer Aniston voor een goede invulling. Horrible Bosses moet het niet van zijn originaliteit hebben maar wel van zijn degelijkheid. Een komedie zonder al te veel poespas. Er hangt een The Hangover sfeertje over de film heen, en dat is om eerlijk te zijn lekker herkenbaar.

De leukste rollen komen zonder twijfel van Spacey, Farrell en Aniston. Ik moet eerlijk zeggen dat zij het stukken beter doen dan Jason Bateman, Charlie Day Jason Sudeikis. Wat een grootheden ook zeg! Spacey speelt een geweldige smeerlap die absoluut geen genade toont. Colin Farrell speelt een vies, coke snuivend mannetje die helemaal niets bereikt heeft in zijn leven. Jennifer Aniston is leuk als oversekste tandarts die opgewonden raakt van haar assistent-tandarts. Bateman en Sudeikis zijn aan elkaar gewaagd en vormen een leuk duo. Ik noem Charlie Day hier even niet bij omdat ik hem een zeer irritante stem vindt hebben. Hij kan er zelf (neem ik aan) niets aan doen maar het was absoluut niet fijn om naar te luisteren. Hij voelde aan als het buitenbeetje. Jamie Foxx heeft een erg leuk bijrolletje als het louche figuur "Motherfuckah".

Ik ging met weinig verwachtingen deze film kijken, en daar ben ik voor beloond. Komedies als deze vervallen nou eenmaal snel in de eeuwige routine die Amerikaanse komedies nou eenmaal zo kenmerkt. Horrible Bosses is een grappige film met een leuk verhaal, goed acteerwerk en in het geheel goed afgewerkt. Wat kan je nog meer verlangen van een film als deze?

avatar van Fryce
Best aardig, soms wat ongemakkelijk soms erg grappig.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ajax&Litmanen1 schreef:
Horrible Bosses kijkt lekker weg, maar is uiteindelijk ook niets meer dan simpel vermaak. Ik had de film wat grappiger verwacht. De bazen zijn lekker op dreef (waarbij ik Jennifer Aniston wel erg sexy vond in deze rol, mag ze vaker doen hèhè) maar ik vond de film na een vlot 1e gedeelte wat inkakken. De hoofdrolspelers sneeuwen zelf een beetje onder doordat er zoveel rollen in de film zitten. Gelukkig kent de film wel een stel leuke bijrollen, waarbij de rol van Motherfucker Jones de leukste was. Uiteindelijk is de film wel een voldoende waard, maar ik had er gezien de funny trailer meer van verwacht.

PS: Als je echt een komedie met een nare baas op kantoor wil zien, dan moet je Office Space kijken

Herzien met het oog op deel 2. Mijn mening is totaal niet veranderd. Leuke personages, sterk begin, maar tegelijk ook een rommelige film die richting het einde een stuk minder interessant wordt. Jennifer Aniston blijft ook enorm lekker zeg en Kevin Spacey is ook goed op dreef als klootzak.

3* stonden en blijven staan

avatar van pvl63
Ik had toch meer van deze film verwacht. De komische noten zijn erg beperkt en worden gortdroog gebracht. Er had ook meer gedaan kunnen worden met de verwarringen. Al met al een aardig filmpje maar niet heel bijzonder.

avatar van Kondoro0614
Horrible Bosses

Vandaag het eerste deel van Horrible Bosses gekeken. En wat heb ik soms goed gelachen om de gasten. De 1 is nog dommer dan de ander haha. Jennifer Aniston , waarom zag je nou niks. Dat vond ik echt zonde, haha Nee, ik vind Horrible Bosses zeker geen slechte film en hij was erg vermakelijk. Alleen sommige stukken dipte je wel in en het begin begon wat saai vond ik.

Jason Bateman, Jason Sudeikis en Charlie Day speelden de hoofdrollen echt lachen! Man, man, man, wat heb ik toch gelachen om ze. Vooral Charlie Day met zijn piepstem. Jennifer Aniston, goddomme wat een lekkere meid is dat .... (Sorry moest het even kwijt.) Zij acteerde ook wel leuk. De andere twee bazen deden het ook leuk en de rest natuurlijk het zelfde haha. Allemaal niet echt zo dat je er bijna van moest huilen zo slecht. Dat niet.

Het verhaal was leuk en het concept was ook wel geinig. Al denk ik niet dat ik mijn oude aantal punten vast houd. Vond hem in een herziening wel wat minder. Jammer maar goed, binnenkort even deel twee afkijken.

avatar van Drifter
Amerikaans niveau. Dus helemaal niks. Slecht geacteerd, slechte humor en slecht script.

avatar van JoeCabot
Als ik het verhaal las, moest ik meteen aan Office Space denken. Bazen die het bloed van onder de nagels halen: check. Werknemers die dan maar besluiten om het recht in eigen handen nemen: check.

Maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Office Space wist erg gevat kleine ergernissen op het kantoor uit te vergroten. De streken in Horrible Bosses zijn dan weer compleet van de pot gerukt. Al levert het wel een heerlijke brok entertainment op. In die zin ving ik vooral echo's op van films als The Hangover.

Dat de makers zo'n topcast wisten te strikken voor deze toch enigszins lullige komedie, dwingt respect af. Kevin Spacey is geweldig zoals altijd eigenlijk, dat behoeft geen verdere uitleg. Charlie Day ken je misschien als het ongeleid projectiel uit 'It's always sunny in Philadelphia'. Ook hier speelt hij weer een woelwater, al is het eerder een light-versie. Hoe dan ook nog steeds erg genietbaar. Verder vooral kudo's voor Colin Farrell die effe alle remmen losgooit.

Herkenbaar is het (hopelijk) allemaal niet. Gewoon prima popcornvermaak. 4*

Grove humor à volonté en een scenario dat alle kanten uitdijnt, The Hangover is nooit ver weg.
'Weet je wat, laat ons eens onze bazen vermoorden' is het uitgangspunt met als grootste dieptepunt Charlie Day die met een piepstemmetje spreekt en een vuilgebekte Jennifer Aniston afwijst ! De komedie wordt vooral gedragen door fantastische bijrollen van Kevin Spacey en Colin Farrell en in mindere mate Donald Sutherland en Jamie Foxx als Motherfucker Jones ! 3,5*

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke film, die makkelijk weg kijkt en enkele momenten waarbij ik echt hard moest lachen: coke take, motherfucker jones, Jennifer Aniston
Spacey en Aniston zijn goed!
Bateman en Sudeikus vullen elkaar goed aan. Alleen Day met zn piepstem, dat op sommige momenten gepast en leuk was, is leuk om naar te kijken maar irritant om naar te luisteren.

avatar van Teejey
Echt lachen moest ik nauwelijks, maar desondanks wel een vermakelijke film, vooral door, hoe kan het ook anders, Kevin Spacey. Colin Farrell kunnen ze beter in elke film er uit laten.

avatar van IH88
“Technically, I think it's immoral not to kill him.”

Horrible Bosses heeft een aardige combinatie van grove humor met het wat subtielere werk. Natuurlijk heeft de grove en expliciete humor de overhand maar vooral Spacey en Bateman weten op een ingetogen manier indruk te maken.

Spacey, Bateman en natuurlijk Aniston zijn ook het leukst en vooral Aniston gaat helemaal los als seksverslaafde tandarts. Iedereen heeft wel eens een verschrikkelijke baas gehad maar Spacey, Aniston en Farrell doen daar nog een schepje bovenop. Day, Sudeikis en Bateman zijn ook goed op dreef als moordlustige werknemers en vooral als drie-eenheid werkt het goed. Foxx is ook geweldig als Motherfuckah Jones. De beste grappen zitten in het begin en naar het einde toe wordt het een beetje een klucht en valt de film in herhaling, maar vermakelijk blijft het allemaal wel.

avatar van Forrest001
Moord(plannen) in een komedie: geen goede combinatie. Poging tot chantage o.i.d. had mij een beter idee geleken. Nu ontstaat er een ongemakkelijk gevoel bij situaties die om te lachen zouden moeten zijn, maar het niet zijn door het beoogde doel.
Gelukkig speelt Jennifer Aniston weer eens een personage waar ze heel goed mee uit de voeten kan. Al die cliché rollen in romantische films doen geen recht aan haar talenten.

avatar van Black Math
Horrible bosses, horrible movie.

Echt het enige dat leuk aan deze film is, is de rol van Spacey. De hoofdpersonages zijn helaas niet al te snugger en vooral erg onhandig, wat zorgt voor de nodige plaatsvervangende schaamte. Dit is typische Amerikaanse humor, een serie als Friends moet het ook vaak van de plaatsvervangende schaamte hebben, terwijl ik daar juist niets van moet weten. Ik vind er gewoon niets aan, maar ik begrijp dat ik wat dat betreft tot de minderheid behoor.

Audiovisueel verder ook niets bijzonders, gewoon standaard gefilmd, en dan blijft er weinig over. Een halfje bovenop het minimum voor Spacey: 1*.