Horrible Bosses (2011)

Komedie / Misdaad
98 minuten / 106 minuten (extended cut)

geregisseerd door Seth Gordon
met Jason Bateman, Jason Sudeikis en Charlie Day

De drie beste vrienden Nick, Kurt en Dale zijn redelijk gelukkig met hun leven. Ze hebben alledrie een leuke woning en een betaalde baan. Ze gaan echter elke dag wel met tegenzin naar hun werk, omdat ze vreselijk behandeld worden door hun superieuren (Jennifer Aniston, Colin Farrell en Kevin Spacey). Na een avondje stappen bedenken ze een plan om hun bazen, die in de weg staan van hun gelukkige bestaan, te vermoorden.

avatar van SmackItUp
Leuk concept, leuke situaties, maar de grappen zijn niet erg geslaagd.

De dialogen zijn een beetje van kinderlijk niveau. Er wordt flink wat geluld, eigenlijk over de meest onzinnige dingen. Soms gaat het een minuut door over eenzelfde onbelangrijk detail. De humor zie ik er in ieder geval niet van in. Haalt je ook volledig uit de film. De situaties met de bazen vond ik dan weer een stuk beter te pruimen. Leuke rollen ook van Sudeikis en Spacey, al is het Day die het grappigste personage weet neer te zetten.

Aardig, 2,5*.

avatar van Chelsea94
Leuke film maar vind charlie day echt bloediritant.

avatar van Pennywise76
Leuke film met veel grappige momenten!

avatar van Fisico
Een typische komedie met heel wat grappen en grollen, de één al wat meer geslaagd dan de andere. Om te beginnen een interessant concept en wel eens leuk om bij weg te dromen. Mijn bazen vallen gelukkig erg goed mee, maar bij het tegendeel is het fijn om je wildste fantasieën voor de geest te halen.

Spacey doet het wel goed. Lekker gemeen en hard, met goede oneliners en dialogen. De rest viel dan weer tegen met Aniston met een ongelooflijk irritant en ongeloofwaardig personage. In zijn geheel een redelijk fijne wegkijker, maar veel meer dan dat is het niet.

avatar van tommykonijn
Een komedie die qua stijl in het verlengde ligt van The Hangover, hoewel ik het eerste deel van die franchise wel wat grappiger vond dan deze Horrible Bosses. Het is een beetje hit-and-miss bij deze film. Soms is de humor dusdanig plat dat het eerder wat ongemakkelijk is dan dat het op de lachspieren werkt. Een voorbeeld daarvan is eigenlijk de complete rol, hoe goed ze er ook uitziet hier, van Jennifer Aniston. Op andere momenten, zoals wanneer de drie heren zich in het huis van één van hun bazen wanen, is de film wel oprecht grappig.

Veel bekende koppen komen voorbij. Met name Kevin Spacey, Jason Bateman en Jason Sudeikis - die ik hier een stuk beter kon hebben dan in We're the Millers - doen het leuk. De bijrollen van Colin Farrell en Jamie Foxx worden daarentegen nauwelijks benut. Charlie Day's manier van spelen moet je liggen. Persoonlijk werkte hij mij vooral op mijn zenuwen. De cameo van Donald Sutherland, hoe achterhaald de grap eigenlijk ook is, kon ik dan weer wél waarderen. Ik denk dat het heel subjectief is voor iedere kijker wie je wel of niet goed op dreef vindt in deze film. Keuze genoeg, maar ik vond het ene personage beter uit de verf komen dan het andere. Zoals gezegd, hit-and-miss. Ik moet wel zeggen dat ik de film over het algemeen goed vond door te komen. Het tempo zit er lekker in en ik heb een aantal keren goed kunnen lachen. Die flauwe momenten zijn de film dan ook gemakkelijk vergeven. Niet dusdanig leuk dat ik meteen achter de sequel aan ga hollen, maar ik begrijp best dat deze film een zekere populariteit verworven heeft.

avatar van Duke Nukem
Een erg grappige film. Het trio Jason Bateman, Jason Sudeikis en Charlie Day spelen goed op elkaar in. Hoewel het geschreeuw met dat hoge stemmetje van Charlie Day mij soms wel op de zenuwen begon te werken. En heeft Kevin Spacey een toupé op zijn kop? Jennifer Aniston ziet er erg lekker uit in deze film, ze bewijst na de serie Friends nog maar eens dat ze goede komische timing heeft. "Can you see my pussy?"