Horrible Bosses 2 (2014)

geregisseerd door Sean Anders
met Jason Bateman, Jason Sudeikis en Charlie Day

Nick, Dale en Kurt besluiten samen een eigen bedrijf te beginnen zodat ze hun eigen baas kunnen zijn. Een geniepige investeerder heeft echter andere plannen met hun veelbelovende bedrijf, plannen waarbij Nick, Dale en Kurt helaas niet bij horen, en voordat ze nog maar één cent hebben verdiend staan ze alweer op straat. De wanhoop nabij, besluiten de drie bijna-entrepreneurs de investeerders' zoon te ontvoeren en hem te gijzelen totdat ze de macht over hun eigen bedrijf weer terug hebben.

Erg matige film. Day irriteerde me mateloos. Deel 1 was wel leuk maar dit was erg ondermaats.

avatar van missl
Ik vond de eerste wel grappig echter lijkt deze nergens op. De personages zijn in deel 2 best irritant, ze schreeuwen en alles wat er gebeurt zie je van ver weg al aankomen. Dit lijkt op een deel 2 waarbij enkel geld verdient moest worden.

avatar van Kondoro0614
Horrible Bosses 2

Horrible Bosses 2 is sowieso slechter dan deel 1. Daar is geen moment van twijfel aan. Het concept 'Horrible Bosses' vind ik nu geruïneerd. De grappen, daar kon ik me wel in vinden. Het verhaal was slap, maar zoals altijd. Domme grappen maakt mij aan het lachen. Zo is het nou 1 maal De cast was wel weer grappig. Ik vond Jamie Foxx het verrassend doen. Jason Sudeikis vond ik het geingist en wie zou Jennifer Aniston nou niet willen???? In opzichten is de film geen 1 waard. Maar hoger dan deel 1 zou hij niet worden. Dit is een korte recensie maar heb er verder niks aan toe te voegen. Leuk om eens te zien, als een tussendoortje maar slechter dan verwacht.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Horrible Bosses 2 (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Horrible Bosses had een bepaalde charme die ik eigenlijk wel miste in dit vervolg. De chemie tussen Sudeikis, Bateman en Day is nog altijd aanwezig maar de rest van de cast stelt spijtig genoeg niet veel voor. Chris Pine was nog wel aardig, maar echt een verloren kans met (TE weinig) Kevin Spacey en Christoph Waltz. De film heeft grappige kleine momenten en de goede scenes in deze film zijn héél goed, maar net als Nick, Kurt en Dale maakt Horrible Bosses 2 net iets te veel blunders. Leuk vervolg, maar ik verkies toch het origineel (MET Colin Farrell).

3.0

k3 is gestopt
maar deze film was echt 3x kl.......
jach!!

avatar van ribas123
ben alweer vergeten wat het einde was. NOPE.. BAD MOVIE

avatar van valleyman
Irritant!

avatar van mnrk
You got a lot of stuff sticking out; I got a lot of holes going in.

Deze 2e HB film van Sean Anders haalt het helaas niet bij de 1e...

Het verhaal is wel leuk gevonden, maar de uitwerking is soms te lang. Wel zitten er leuke scene's in waardoor de film toch leuk genoeg blijft om naar te kijken...

De cast is ook in orde en de mannen vullen elkaar goed aan , maar het zijn de rollen van Jamie Foxx en Jennifer Aniston die gewoon leuk zijn in deze film....

Een stuk minder dan deel 1... De acteurs zijn wel goed op elkaar ingespeeld en dat merk je aan de chemie die er is, maar Walz krijgt een veel te kleine rol en Aniston is gewoonweg niet leuk dit keer..

avatar van DutchTakeshiro
Weer net zo leuk als de eerste film. Horrible Bosses 2 heeft dezelfde grappen en grollen. De chemie tussen de heren Sudeikis, Bateman en Day is wederom aanwezig. Het concept is eigenlijk totaal niet veranderd en je kan er als kijker voor kiezen om de film daardoor lager te beoordelen. Dat heb ik niet gedaan omdat de film een goede dosis humor heeft. Ik heb regelmatig moeten lachen om de drie heren. Het voelt soms aan als slapstick komedie. Het is een hele toegankelijke komedie voor mensen die weinig films kijken.

De rollen van Jamie Foxx, Jennifer Aniston, Kevin Spacey, Christopher Waltz en Chris Pine vullen de film zeker goed aan. De terugkeer van een aantal acteurs is belangrijk voor de film. Vooral Kevin Spacey speelt zijn rol met verve. Jammer genoeg krijgen Spacey en Waltz te weinig beeldtijd, als kijker smak je naar meer.

De film draait volledig op de chemie van de drie heren en de invulling van de andere rollen. Het verhaal is vrij eentonig en naar mijn idee totaal niet over nagedacht. Er had van mij een andere richting op mogen gegaan: het liefst met drie compleet nieuwe bazen (ik zou graag Jim Carrey willen zien als een zeer vervelende baas). Veel meer valt er eigenlijk niet te vertellen over deze film. Ik heb me heel goed kunnen vermaken. Ik heb vaak hartelijk kunnen lachen om de capriolen van het trio en dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste bij een komedie.

leuker als deel 1! krijg niet gauw de slappe lach van een film maar bij deze wel top dus!!

avatar van Glennekeeeee
Jammer. Horrible Bosses was éen van de komedie-verrassingen uit dat jaar. een vervolg mocht wel van mij want het was toch vooral de cast die de film maakte en als ik zag dat een groot deel van de cast terugkwam en je daarnaast nog Pine en Waltz krijgt leek het me nog een leuk filmpje te worden. spijtig genoeg kan HB2 nooit tippen aan het origineel en dat heeft vooral te maken met het hele eerste deel van de film waarin de film tergend traag door het verhaal gaat en vele grappen zo vaak herhaald worden dat je na een klein halfuur de film dreigt uit te zetten. gelukkig heb je in dat eerste stuk dan wel nog een heerlijke cameo van Spacey en Anniston wat je toch doet overwegen de film uit te zien. dat deed ik en gelukkig want het tweede deel is best amusant met vooral een uitstekende Chris Pine die lekker doordraait als zoontje van een geldlustige baas. Hij speelt zo een geweldige tweezak dat je zelf soms ook op het verkeerde been staat. je ziet wel dat de cast er weer zin in had en zich geamuseerd hebben alleen was het materiaal niet sterk genoeg waar ze mee aan de slag moesten. dat rollen zoals van spacey en anniston herleid werden naar leuke uitgebreide cameo's vond ik niet erg want anders was het nogal een groot Hangover-effect geweest waarin de sequel nogal véél leunde op het origineel. op dat gebied proberen ze het hier wel anders te doen maar valt het spijtig genoeg slecht uit. De finale is wel nog te pruimen met leuke referenties naar het eerste deel zoals het gebruik van de aftap om de bekentenis vast te leggen, alleen doen ze het hier op de verkeerde manier

Kort:
Horrible Bosses is een sequel die totaal niet tipt aan het origineel en voor mensen die het eerste deel al niet fijn vonden of niet zagen is er zelfs niets aan. voor diegene die deel 1 zagen is het een leuk weerzien met oude bekenden die er duidelijk zin in hadden en er het beste van maken maar spijtig genoeg was het niet genoeg voor een geslaagde komedie.

Aardige film waarin de drie vrienden een eigen bedrijf beginnen om zo niet te hoeven werken voor een baas. De titel heeft eigenlijk alleen betrekking op het begin van de film. De rest van het plot is niet bepaald origineel, maar onderhoudend genoeg. Soms wat chaotisch, maar er valt genoeg te lachen voor een solide 3.0 sterren.

avatar van Captain Pervert
Ik heb deel 1 dus vier sterren gegeven. Ik heb nog even gebeld met mijn dealer of zijn handelswaar rond die periode wel helemaal in orde was, maar hij verzekerde mij dat ik niet harder heb getript dan normaal. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat deel 1 wel leuk was en deel 2 totaal niet. Het lijkt wel of het script en de dialogen zijn geschreven door een compleet ander team - een team bestaande uit kleuters.

De ietwat onhandige gelegenheidsboeven Nick, Kurt en Dale, in deel 1 nog enigszins vergelijkbaar met Vlugge Japie, B2 en B100, worden hier zo dom neergezet dat ze balanceren op het randje van ernstige zwakzinnigheid. De scène dat twee zich verstoppen in de WC, beide moeten plassen, beide uit routine per ongeluk doorspoelen en dat ze uit principe beide hun handen wassen met veel lawaai is slechts een voorbeeld van hoe tenenkrommend slecht deze film is. Vergeleken bij deze film is Police Academy 7 van het niveau Big Lebowski.

Het gekibbel tussen de drie was in deel 1 nog heel leuk maar slaat hier compleet de plank mis en gaat maar door, ver voorbij het punt dat het allang niet meer leuk was.

Dit is misschien wel het slechtste vervolg ooit.

0,5 sterren

avatar van clubsport
maak het ene personage nog dommer dan het andere en het moet wel gieren en brullen worden
dat moet een beetje de insteek van de film zijn geweest nou niet dus .
het geruzie tussen de 3 mannen begon me al snel flink te irriteren en de grappen waren meestal ook flauw en kinderachtig .

avatar van DjFrankie
Niet zo bijzonder, vond deel 1 ook zeer zeker beter. Herhaling van zetten wil niet altijd overtuigen.

avatar van Daan258
Een beetje hetzelfde niveau als het eerste deel.
Gewoon vermakelijk, er zaten zeker een aantal leuke scene's in maar echt heel grappig kon ik dit filmpje ook niet noemen.

Leuk, maar zal hem geen 2e keer opzetten.

Kleine 3,0*

avatar van MovieHolic
Vermakelijk, heb genoeg gelachen, irriteerde me alleen continu aan het irritante personage van Charlie Day!! Als ze dat wat anders hadden gedaan had het meer potentie gehad

Vermakelijk genoeg, maar vond hem aanzienlijk minder leuk dan deel 1.

Een slap aftreksel van deel 1. Vooral die kleine gast schreeuwt constant de boel bij mekaar wat ontzettend irritant is.

avatar van martijn011
Daar het eerste deel nog wel leuk was, is dit echt een regelrechte verschrikking geworden.
Wat een slecht vervolg zeg. Dit is alleen leuk voor kinderen onder de twaalf jaar.
Dat geruzie tussen de drie hoofdrolspelers ging me na een paar minuten al de keel uithangen. Ook de grappen waren te flauw voor woorden. Eigenlijk is grappen niet eens het goede woord. Pogingen tot grappen is een betere definitie.

De cast is dan wel zo'n beetje hetzelfde maar de chemie die er in het eerste deel was is nu al totaal uitgewerkt. Ik mag dan ook hopen dat de makers ervan afzien om een volgend deel te maken.
Dat deel gaat sowieso aan mijn neus voorbij want ik ben er klaar mee.
Dikke onvoldoende.

avatar van nightbreed
Vermakelijk, maar ik ergerde me (net als in deel 1) aan het karakter van Charlie Day.

avatar van frolunda
Zaten wel een paar erg leuke scenes in maar voor het grootste deel was Horrible bosses 2 behoorlijk flauw en ging daarbij ook nog regelmatig over de irritatie grens heen.Voor dat laatste was dan voornamelijk Charlie Day verantwoordelijk,met die snerpende stem was ik wel heel snel klaar.Alleen Jason Bateman hield zich goed staande en enkele aardige bijrollen (met name Anniston en Banks,Waltz viel tegen) tilde de film nog net naar 2,5 sterren.Teleurstellend.

avatar van Mr-Mcmovie
Meer van het zelfde alleen een andere situatie waar de mannen zich in belanden, maar wel terug de zelfde grappen en het humor gehalte ook had de regiseur oog voor detail want als men een vervolg maakt heb ik graag dat zelfde personage's er terug in zitten als in de vorige ik spreek dus voor (de heel lekkere) Aniston, en dan een terug erg leuke Foxx, en een snelle hallo van Spacey kregen we ook even.

Nieuwkomers: Waltz en Pine vond ik erg goed vooral Pine dan heb me toch aantal keer goed zitten amuseren en lachen met de man wat ik niet direct verwachte zeker niet met zo een sterk acteur naast hem als Waltz die in o.a. Django en Inglorious Bastards toch wel de sterren van de hemel heeft gespeeld.

Verder meer het zelfde en je moet er gewoon voor zijn.

Genoten van dit tweede deel.
Ik ben benieuwd of er een derde komt zo ja dan is het uitmelken begonnen net als bij The Hangover trilogy.

avatar van IH88
“We're not going to see Mother-Fucker Jones because we're not going to kidnap anyone.”

Horrible Bosses 2 is op zich wel een geslaagde komedie maar na een goed begin gaat het snel bergafwaarts. De grapdichtheid ligt in het begin erg hoog en de grappen zijn over het algemeen ook geslaagd waardoor de film zeker geen vervelende zit is.

Jammer genoeg komt de film na een sterk begin bijna niet op gang en pas als de fantastische Jennifer Aniston op het toneel verschijnt als de seksverslaafde tandarts Julia Harris komt er weer wat leven in de brouwerij. Bateman, Sudeikis en Day zijn weer een grappig trio en vooral de eerste twee zorgen voor een aantal leuke momenten. Day is hysterisch en dat gaat soms goed maar ook vaak heel erg fout als hij het te ver doordrijft. Chris Pine en Christoph Waltz stellen teleur en lijken zich niet echt thuis te voelen in dit soort films. Zeker Waltz speelt op de automatische piloot. Het kidnap plot is wel aardig en de bijdrage van Aniston en Foxx levert grappige situaties op. Horrible Bosses 2 is zeker geen hoogvlieger maar vermakelijke onzin is het in veel gevallen wel.

Horrible Bosses 2 is een ontzettend zwakke comedy. Twee van de drie hoofdpersonages moeten heel dom over komen, waardoor dit na twee domme opmerkingen letterlijk begint te irriteren. Hierdoor blijft de film continu uit hetzelfde vaatje tappen. Steeds gaat het mis doordat de twee domkoppen iets doen, wat zo achterlijk is dat het na twee keer niet meer leuk is. Ik heb mezelf dan ook anderhalf uur kapot zitten ergeren aan die twee personages.
Is er dan helemaal niets leuk aan deze film? Jawel, hier en daar zit een geslaagde grap in de film, waardoor ik hem toch heb kunnen uitzien.

Al met al is Horrible Bosses 2 een zeer matige comedy waar je zeker GEEN GELD aan uit moet geven.

avatar van Aapje81
Het eerste deel was erg leuk. Het onvermijdelijke vervolg kan dan niet uitblijven en hoewel de cast voor een groot deel gelijk is gebleven is het vooral pijnlijk om te zien hoe weinig creatief de makers zijn geweest. Enkel de bijrollen van Jennifer Aniston, Kevin Spacey en Jamie Foxx zijn nog leuk. De rest is vooral heel erg druk en meer van hetzelfde maar dan minder leuk.

Een beetje hetzelfde euvel als de Hangover films.

Matig

avatar van otherfool
Deel één was erg fijn maar dit vervolg was gewoon écht slecht, ontluisterend bijna. Het plotje wordt onnodig ingewikkeld gemaakt waardoor het eerste half uur vrijwel zonder grap zit. Als er dan eindelijk een beetje schot in de zaak komt valt vooral op dat Day vervelend en Bateman verveeld is, alleen Sudeikis lijkt er van de drie nog echt zin in te hebben. Bijrol voor Aniston is overigens toch wel beschamend eigenlijk, waar je nog zin in hebt als toch gelouterde en steenrijke actrice...