Larry Crowne (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tom Hanks
met Tom Hanks, Julia Roberts en Cedric the Entertainer

Wanneer de sympathieke Larry Crowne zonder reden ontslagen wordt in de supermarkt waar hij werkt, beslist hij dat het tijd is om zijn leven een nieuwe wending te geven. Diep in de schulden en zonder duidelijk doel voor ogen, keert hij terug naar de schoolbanken, waar hij al snel vriendschap sluit met een kleurrijk groepje buitenstaanders. Allemaal zijn ze op zoek naar een betere toekomst... en snorren ze door de stad op lawaaierige scooters. En Larry wordt verliefd, op de mooie professor Mercedes, die haar passie voor het lesgeven en haar huwelijk kwijtgespeeld lijkt...

Matige film over een man van middelbare leeftijd die ontslagen wordt en weer terug naar school gaat. Een verhaal met wel erg weinig om het lijf waarbij ook niet alles even goed is uitgewerkt. Luchtig van toon en een paar aardige scenes. De film wordt nergens vervelend, dat voornamelijk te danken is aan de fijne cast. Net geen 3.0 sterren.

avatar van BlueJudaskiss
Wonderbaarlijk dat het hier zo vaak gaat om hoe zoetsappig deze film is - namelijk echt niks van gemerkt. Op de chemie tussen Tom Hanks en Julia Roberts valt inderdaad veel af te dingen maar... Ik heb me enorm goed vermaakt met deze lekker rare, vreemde eend in de bijt-film. Kleurrijke personages, apart verhaal dat lekker alle kanten uitwaaiert en met een setting - de school - die ik toch origineel vond. En wat is Julia Roberts heerlijk chagrijnig. Een paar keer hard gelachen!

avatar van DjFrankie
Vermakelijke film, geen diepgaand verhaal, gewoon een fijne film.

avatar van Fisico
De enige reden waarom ik deze film zag, was omdat het een film met Tom Hanks is. Maar damn, vrij ontgoochelend moet ik zeggen. Dit moet één van mijn zwakste films zijn in de laatste 6 maanden (en ik zag er nogal wat).

De film start goed en heeft een boeiend uitgangspunt: een geëngageerd personeelslid wordt ontslagen en moet zijn leven over een totaal andere boeg gooien. Een tragikomedie moest het zijn volgens de TV-gids. Ik vond geen van beiden terug. Zeer flets, inhoudsloos verhaaltje. Weinig tot geen diepgang, geen concept, doelloos en nietszeggend. Ik had meer verwacht van Tom Hanks, véél meer. Qua acteren viel het best mee, dat kan hij als één van de beste met een rol die het best voor hem past (een ietwat sullig goedgelovig personage). Als regisseur daarentegen, tja, wat moet je hiervan vinden? Zelfs zijn romcoms in het begin van zijn carrière (Splash) hadden meer om het lijf. Julia blijft Julia, een betoverende vrouw, het enige dat echt iets had in de film. Film niet geheel realistisch (simpele en voorspelbare plotlijnen) vol met clichés (de schoolvrienschappen, het romantische gedeelte, de buurman, de makeover van zijn interieur, ...) . Jammer!

Mede dankzij de zeer goede cast was dit wel een genietbare komedie.
Maar zoals anderen ook al opmerkten, het is wel Tom Hanks, die de regie ook doet, zwakste film in jaren.
Ik zie hem eigenlijk liever in serieuze rollen.
Maar al met al heeft deze film me toch wel kunnen bekoren, dankzij een sterrencast, en het was leuk om Pam Grier ook weer eens terug te zien.

Onverwacht goed vermaakt met deze film. Niet verwacht na het lezen van de recensies hier.