Larry Crowne (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tom Hanks
met Tom Hanks, Julia Roberts en Cedric the Entertainer

Wanneer de sympathieke Larry Crowne zonder reden ontslagen wordt in de supermarkt waar hij werkt, beslist hij dat het tijd is om zijn leven een nieuwe wending te geven. Diep in de schulden en zonder duidelijk doel voor ogen, keert hij terug naar de schoolbanken, waar hij al snel vriendschap sluit met een kleurrijk groepje buitenstaanders. Allemaal zijn ze op zoek naar een betere toekomst... en snorren ze door de stad op lawaaierige scooters. En Larry wordt verliefd, op de mooie professor Mercedes, die haar passie voor het lesgeven en haar huwelijk kwijtgespeeld lijkt...

avatar van Amercianpie
Ik zie eigenlijk niet in waarom dit een komedie zou zijn. lijkt me meer een drama only?

avatar van Embie
Omg ik wil deze film echt zien! Eindelijk weer een nieuwe film met Tom Hanks!!!

avatar van eppo349
Als je deze trailer Larry Crowne trailers and video clips on Yahoo! Movies - movies.yahoo.com ziet. Lijkt het wel een grappige film te worden.

avatar van sofripa
De trailer geeft best een happy gevoel.

avatar van JohnWilliams
Eindelijk weer een Hanks!

avatar van SnakeDoc
Ik betwijfel het of de combinatie Hanks / Roberts gaat werken. Lijkt mij een vrij stijf stelletje. Maar misschien pakt het heel anders uit!

Embie schreef:
Omg ik wil deze film echt zien! Eindelijk weer een nieuwe film met Tom Hanks!!!

<argwaan>wow, jij bent enthousiast </argwaan>

avatar van M.Goodkat
Vandaag bezien en aangenaam verrast, niks van trailers gezien, gewoon op gevoel op afgegaan en ben zeer verrast, frisse komedia met een leuke hanks en roberts...

avatar van eppo349
Een motorscooter rijder,altijd goed.

avatar van schumacher
Ik vond het een degelijke film voor zijn gerne; drama welteverstaan, een komedie is het niet.

avatar van Prudh
Tuurlijk is dit wel komedie. First and foremost. Van drama amper sprake. Amper. Pure feelgood.

deze film begint leuk maar zodra die scooterposse in beeld komt, wordt de film echt wack.........zwaar in overacting en in misselijkmakend braafheid gebrachte schoolbanken-film, suffe zet van Tom.....zonde als je hiervoor naar de bios bent geweest, deze film is echt voor die-hard fans en als je niks maar dan ook echt niks te doen hebt.....1 ster voor acteur Bryan Cranston (die kwam meteen Breaking Bad over:)

avatar van Julie
voorspelbaar en misschien niet echt origineel, maar wel een zeer vermakelijke komedie

Persoonlijk vind ik het drama én komedie, want ik heb op bepaalde momenten echt hardop kunnen lachen.

Roberts en Hanks zijn altijd leuk om naar te kijken, en het hoeft niet altijd in een blockbuster te zijn. Deze luchtige en frisse komedie staat op zichzelf en ik weet niet waarom, maar onderscheidt zich net wel van het 'average-drama-comedy'type...

mroffbeat schreef:

<argwaan>wow, jij bent enthousiast </argwaan>

Argwaan? Hoezo als ik vragen mag.. Tom Hanks is gewoon mn favourite acteur!

Ik had er weinig van verwacht en toen ik die hele oude kop van Tom Hanks zag werd ik ook niet echt vrolijk, maar de angst bleek onterecht want Tom Hanks is toch nog steeds een prima acteur en in dit soort films komt hij nog steeds prima tot zijn recht, Julia Roberts speelde ook prima, en ik heb verschillende keren erg hard moeten lachen, wat de laatste tijd bij veel andere komedies niet voorkomt...

avatar van tukkerstein
Misschien een leuke film voor paren van middelbare leeftijd die zich weer graag jong voelen, want verder is dit een veel te brave film met flauwe, saaie grapjes. Tom Hanks en Roberts doen het aardig, maar veel acteurs kunnen duidelijk niet acteren.

avatar van wwelover
Het is jammer dat de film niet erg goed word beoordeeld. Want het is best een leuke en lieve film. Er gebeurd niet zo heel veel, maar de sfeer is zeer prettig. De humor is geinig, en vooral de karakter van Hanks wekt veel sympathie. Ben benieuwd of Tom Hanks meer gaat regisseren en schrijven.

avatar van Embie
Eindelijk deze film bekeken, vond het echt een gezellige film!! Mijn cijfer haalt dan ook het hele gemiddelde omhoog!

Voor de gene die de film niet mooi vinden!
Hanks betaalt ontevreden fan terug | Spitsnieuws

Ik vond het een leuke film, genietbare komedie.
Hanks zet een goede prestatie neer, al is het natuurlijk niet de rol van zijn leven.
Ik heb me de hele film dood geërgerd aan Julia Roberts.
Ze maakte me het ontzettend moeilijk om écht vaak te lachen, terwijl er wel wat goeie grappen in zitten.
Ik weet niet hoe het komt, maar als ik haar zie lachen is het bij mij alweer over.
Maar dat is mijn mening, toch?
Verder een genietbare film, met ook wel een voorspelbaar einde, maar daarom niet minder leuk.

Net terug van de Bios!
Echt een hele goede film. Wat kunnen die twee toch acteren. Met name dhr. Hanks.
Bij hem krijg je echt weer "dat" film gevoel, geweldig hoe hij emotie of puurheid over kan brengen.
Zeker een leuke/goede film!! Geef mij er maar nog meer van Hanks.

avatar van soom
Jeetje... Wat is die Tom Hanks irritant en vervelend en totaal, totaal, echt totaal niet leuk. Ik houd maar liever vast aan een geweldige vertolkiing in Cast Away. Script schrijven kan 'ie wel, alleen zou 'ie van mij alleen mogen regisseren. Had liever een iets jongere cast in de hoofdrollen gezet. Je zoon of iets van dien aard. Ik ergerde me echt weer eens smurfjes, elke keer dat ik Tom Hanks zijn dialogen zag uitspreken.

Steve Dibiasi was erg tof. Julia Roberts was erg in topvorm, met haar welbekende tandpasta glimlach (is ze nog niet verleerd, gelukkig). En gelukkig ging er ook weer iets fout aan het begin van de film (al tijdens de trailer was er ineens geen ondertiteling, wat dus echt wel belangrijk is, hoe taalgevoelig ik ook ben). De film (@ Pathe de Kuip, met nicht en tante) was in het begin helemaal Engels. Gelukkig werd dat door een mevrouw recht getrokken, die het ging melden, en konden we de hele film in ondertiteling ondergaan.

Zoals geschreven, Tom Hanks was niet echt bijster interessant. Hij is wel sterk genoeg om geen Razzie te hoeven krijgen, maar ik vond het verhaal omtrent hem niet echt leuk. Daarentegen de 2 genoemde bijrollen wel. Hetzelfde euvel als wat ik bij the A-team had, zogezegd, want ik vond de hoofdrol niet leuk, en de bijrollen dus wel. 3* dankzij Mercy en Steve. (en okay, serieus het enige moment dat ik Hanks leuk vond was tijdens het dansje dat 'ie maakte, toen hij met Mercedes had gezoend)

Leuke film, maar helaas niet de bijzonderheid die ik toch wel had verwacht in de combinatie Roberts/Hanks. Te weinig uitgewerkt met name in bijrollen etc.

En lag het aan mij of zag Julia Roberts er behoooorlijk zwanger uit aan het einde in die blauwe jurk??

robbinonline
Erg gezellige film. Eindelijk weer eens een film die je met het hele gezin kan bekijken.
Wat leuke humor, alleen een wat voorspelbaar verhaal.

avatar van ropjuh89
Leuke goodfeeling movie met een weer prima acterende Tom Hanks. Soms een beetje rommelig, maar hier en daar een leuke grap. 3,5*.

avatar van Riddler
Je zou maar de lessen krijgen die J. Roberts geeft in de film. Ik zou me meteen uitschrijven en een klacht indienen bij de examencommissie.

avatar van NERD
Film boordevol met onlogische karakters, idiote situaties en soms een geslaagd grapje. Erg middelmatig.

Net de film gezien en hij is gewoon leuk, niet heel erg bijzonder maar ontspannen kijken naar prima acterende acteurs

Het is dat geroutineerde acteurs als Tom Hanks en Julia Roberts de film weten te dragen anders zou deze razendsnel als een nachtkaars zijn uitgegaan.
Het verhaal kabbelt een beetje door en wordt op gegeven moment zelfs een beetje saai.
De karakters van lerares Mercedes en U Mart mederwerker Larry blijven toch wat oppervlakkig.
Ondanks dat er goed geacteerd wordt raak je niet betrokken bij de personages.
Daardoor kan de romantische komedie niet echt boeien. Ondanks een aantal leuke en warme scenes.
2.5*/3*