Justin Bieber: Never Say Never (2011)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Justin Bieber, Miley Cyrus en Sean Kingston

Het verhaal achter de Canadese R&B en popsensatie, Justin Bieber. De documentaire geeft een blik achter de optredens van de jeugdige zanger die op 16-jarige leeftijd al miljoenen fans heeft weten te vergaren. Ook krijgen we een unieke blik in de geest van de zanger zelf en hoe hij met al deze druk op zo’n leeftijd zelf omgaat.

avatar van fappie
hjcool schreef:
Heb hem nu wel gezien! Wat een walgelijke film! uiteraard een 0,5

Held!

avatar van 3 2 1 cut
MoMe is duidelijk niet bekend bij de bakvissen in Nederland. Anders zou de waardering hier wel anders zijn.

Afgezien daarvan is het gewoon een docu voor de commercie, de bakvissen en niet voor de doorsnee filmkijkers zoals de meesten hier.

Dan is het makkelijk 'schieten' op deze docu. Was ik 14 geweest, vrouwelijk en doorsnee dan had ik 5 * gegeven. En nu gillend in Arnhem gestaan.

Dus gewoon notitie nemen van dit regelmatig terugkerend verschijnsel ( begintijd Elvis en Beatles, the Bay City Rollers, New Kids on the Block, Take That, and so on.. ) en wie weet wordt het nog wat met die Bieber..

avatar van Cellulord
Niet echt een docu, eerder een concertfilm.
Niet echt aan mij besteed
Zag verleden week nog de docu over Queen (wel aan mij besteed) en oh wat waren die gasten blij toen ze eindelijk in Madison Square Gardens konden spelen. Deze jongen doet het al op zijn 16de!

De jaloezie spat hier van de pagina's af. Kan dat ik wel (een beetje) verstaan, want die jongen heeft poen en geen probleem om een (of meerdere) vriendinnetjes te krijgen.
En is het niet van alle tijden? Als Metal-Kid was het toendertijd ook niet "cool" om Michael Jackson goed te vinden, en dat terwijl Eddie van Halen wel lekker een solo op MJ plaat ging spelen.
Later, na de puberfase, toen ik zogznaamde "echte/betere" muziek ging luisteren bleek die MJ helemaal niet slecht te zijn

Hopenlijk zullen de meeste (pubers) er later ook eens goed met hunzelf kunnen lachen.

Cellulord schreef:

Een belangrijk verschil tussen Michael Jackson en Jusin Bieber die je vergeet te vermelden is dat Michael Jackson wel degelijk goede muziek maakte in tegenstelling tot Bieber. Die gillende trienen van nu zullen later misschien wel met plezier terugdenken aan hun "Justin Bieber-periode", maar ik weet zeker dat de 'Metal-Kids' van nu niet over tien jaar ineens Justin Bieber gaan ontdekken.

danuz schreef:

Nou, hoe vond je hem?

Haha. Uitgesteld en met mijn film selectie van tegenwoordig gaat het 'm niet worden.

Hannibal schreef:

Sorry, had even vergeten dat hier ook slimme mensen zitten. Mensen die WETEN wat goede muziek is. Mensen die veel weten, zelfs de toekomst kennen. Tja, daar kan ik met mijn half versleten mini-brein niet tegen op.

avatar van Naomi Watts
En ik maar denken dat goede muziek een puur subjectief statement was.

avatar van Hannibal
Nou nou, sorry voor de teentjes waar ik blijkbaar op heb getrapt. Smaken verschillen natuurlijk, en wat Bieber over 10 jaar doet en wie zijn fans dan zullen zijn weet ik niet, maar mijn vermoeden zegt dat het er een stuk minder zullen zijn dan vandaag de dag. Shoot me when I'm wrong.

Naomi Watts schreef:
En ik maar denken dat goede muziek een puur subjectief statement was.

avatar van Lucaij
Alleen al de vergelijking met MJ Ik heb niks tegen Bieber, maar het lijkt me duidelijk dat hij nooit zo een grote impact zou hebben als MJ. Niet nu en niet in de toekomst.

Toendertijd brak je nog door met talent en niet met pure marketing. Dus volgens mij zegt Hannibal helemaal geen rare dingen.

avatar van Hannibal
Nou, op zich is vergelijking met MJ zo gek nog niet, maar ik geef slechts het verschil aan.

Waar Jackson op 5-jarige leeftijd al liet zien over een uitzonderlijk talent te beschikken, en er vanaf die tijd dus ook een schare fans van alle leeftijden en klassen ontstond, zijn de fans van Bieber bijna allemaal vrouwelijk en tussen de 12 en 18 jaar.
Mijn dochter (ook jij, mijn dochter!), die een aantal weken geleden ook naar Arnhem afreisde om haar held te zien optreden. En NATUURLIJK vinden ze het allemaal geweldig. Ten eerste zien ze Bieber, en zitten ze tussen allemaal andere "beliebers", en voor de meesten van hen is het hun eerste popconcert, NATUURLIJK zijn ze onder de indruk.

Ja, hij zingt ook, en zeker niet vals, maar niemand maakt mij wijs dat al die tienduizenden meisjes naar het Gelredome zijn afgereisd, slechts om van de unieke zangkwaliteiten van Justin Bieber te genieten, en totaal niet om zijn ongetwijfeld goddelijke 19-jarige naakte bovenlichaam te bewonderen.

Lucaij schreef:

Lijkt me zeer lastig vast te stellen. Michael Jackson (de enige MJ is Michael Jordan ) had het voordeel decennia geleden met muziek aan te komen waar baanbrekend zijn vele malen makkelijker was. Bieber is 19, hij heeft nog genoeg ruimte om te rijpen als artiest en met veel succes is hij straks ook niet meer verplicht te voldoen aan de eisen van de platenmaatschappij.

Bovendien was The Jackson5/The Jacksons ook niet zo veel, ook dat heeft Jackson gevormd als artiest, kan voor Bieber zomaar hetzelfde zijn.

Wat mij betreft wel, want er is geen objectieve definitie van goede muziek. Het is vooral nogal elitair om je zo op te stellen.

Bovendien was The Jackson5/The Jacksons ook niet zo veel

Het is vooral nogal elitair om je zo op te stellen.

Is jouw uitspraak over de Jackson Five niet net zo elitair?
Ook dat is jouw persoonlijke mening, want ik denk dat menigeen daar anders over denkt, incluis mijzelf overigens. Over het talent van Michael Jordan zijn we het blijkbaar wel eens.

avatar van Naomi Watts
Daar heb je een punt maar redeneerde vooral even vanuit de optiek als er echt daadwerkelijk goede of slechte muziek bestaat vanuit een objectief oogpunt.

Al snap ik ook wel wat je bedoelt maar vind het niet mogelijk iets te betitelen als goede of slechte muziek. Wel kan je stellen dat een Michael Jackson veel meer artistiek vermogen in zijn muziek legt.

Over Jordan zijn we het redelijk eens ja . Al vind ik Jackson ook een geweldig artiest hoor (en Bieber waardeloos).

Naomi Watts schreef:

Het klinkt misschien elitair maar dat is zeker wel mogelijk, tenzij de fans van zanger Rinus overtuigd zijn van zijn zangkwaliteiten.

Ik zeg niet dat Bieber slechte muziek maakt, maar wat ik wel zie gebeuren is dat de fans van Bieber om een heel andere reden "fan" zijn dan om zijn mooie stemmetje. Hij heeft wel veel fans, maar toch is het heel beperkt. Bijna uitsluitend tienermeisjes. Dat zegt veel.

En ja, misschien komt er nog een ontwikkeling en wordt hij uiteindelijk de nieuwe Tom Jones, maar hoewel ik niet in de toekomst kan kijken, vermoed ik dat het succes van Justin Bieber erg vergankelijk is. Time will learn.

Naomi Watts schreef:

MJ wordt vaak voor Michael Jackson gebruikt en ik deed het vooral omdat ik op mijn telefoon zat te typen, maar Jordan is voor mij waarschijnlijk de grootste sportlegende ooit dus daar zijn we het over eens. En dan kijk ik even niet naar het honkballen

Maar je hebt gelijk dat het onmogelijk is om dit zo vast te stellen, maar ik geloof niet dat Bieber ooit zo een status zal krijgen als MJ. En net zoals elk nieuw basketballtalent vergeleken wordt met MJ gebeurt deze vergelijking ook in de muziekwereld met o.a. de andere MJ.

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat er geen objectieve definitie is van goede muziek, maar alleen al, zoals Hannibal ook zei, doordat dat het voornamelijk tienermeisjes zijn die fan zijn van Bieber denk ik dat Bieber eerder een status zal krijgen als bijvoorbeeld de Spice Girls. Al denk ik wel nog steeds dat het bij Bieber voornamelijk draait om hem als persoon, want in vergelijking met de Spice Girls is die tot nu toe nog lang niet zo succesvol qua hits. En volgens mij zijn er weinig volwassen personen die zijn muziek wel eens draaien, zoals dit wel gebeurde met Michael Jackson.

Maar de vergelijking met Michael Jackson is er hopelijk alleen gemaakt, omdat ze beide tienersterren zijn geweest en ik hoop niet dat ik straks bv. vergelijkingen ga lezen van One Direction met Queen

Cellulord schreef:

Jouw zin zou je ook anders kunnen interpreteren. Ik moet ook nog wel eens lachen om wat ik juist leuk vond als kind (jaren 90). Ik noem geen namen

3 2 1 cut schreef:

+1. Eens met deze mening, geef zelf bijna een negatief aantal "f*cks" om Bieber maar 't is leuk voor de "beliebers". Alleen toch zo jammer dat 'ie niets toe heeft te voegen en totaal respectloos met dingen om gaat... Pff, hopen dat ANNE FRANK (ja, meine Damen und Herren, Anne Frank) een belieber zou zijn geweest en dat publiekelijk uitdrukken gaat gewoon te ver. 0,5* wegens gebrek aan smaak, inhoud en nuttige informatie. Van American Pie leert een kind nog meer.

Nomak
Lucaij schreef:
Toendertijd brak je nog door met talent en niet met pure marketing.
Dit dus.

En over die MJ discussie. Michael Jackson is de enige MJ, was al beroemd toen Jordan nog een spermacel was.

avatar van Insignificance
Lucaij schreef:
Toendertijd brak je nog door met talent en niet met pure marketing.

The Monkees (a.k.a. The Prefab Four) werd ergens in de zestiger jaren, in antwoord op The Beatles, met een TV serie uit de grond gestampt. Van The Jackson 5 werd nog een tekenfilm gemaakt.

das ook juist
Mischien heb ik me ietjes verkeerd uitgedrukt. Bedoelde gewoon dat je als puber vooral wordt beinvloed door je vrienden. Als zij het goed vinden vind je het ook goed, en als ze iets afkraken doe je mee.
Later denk je dat je voor jezelf denkt maar wordt je (grotendeels) door de media beinvloed.

Nomak schreef:
Dit dus.

MJ was al 1 toen Jackson zijn debuut maakte, dus dat lijkt me vrij sterk.

avatar van Ajax&Litmanen1
De enige van Bieber zijn kant met talent is zijn PR afdeling die deze flutartiest geweldig weten te verkopen aan kwijlende 13 jarige meisjes. Bieber lacht zich natuurlijk dood, wordt schat hemel rijk van deze maximaal nog 5 jaar dat ik hem bekendheid geef bij het massapubliek.

avatar van swenbos
Naomi Watts schreef:

Bullshit, denk je nou dat justin een artiest is?
Justin is een uitgemolken kind, met als doelgroep basisschoolmeisjes. Zijn muziek is echt niet belangrijk, alleen dat ie een schattig hoofd heeft.

Jammer voor hem dat zijn hoogtepunt voorbij is. Eigenlijk triest, het was gewoon een ongeschoold kindje, en ze hebben hem kapot gemaakt door hem geld en macht toe te schuiven. Iedereen wordt dan een klootzak.

Ik ben alleen jaloers op zijn bankrekening.

avatar van g_unitboy
echt een aanrader !

avatar van n00r
Is dit zo dramatisch? Lmao wat een cijfer.

Confusie
Toen tenminste gewoon nog een lekker joch.

avatar van chevy93
Ajax&Litmanen1 schreef:
swenbos schreef:
Grappig, deze voorspellingen van vijf jaar terug. Ook interessant om deze docu in retrospectief te bekijken. Wat dat betreft had die Usher het wel goed gezien vijf jaar terug. Niet het zoveelste kindsterretje, maar daadwerkelijk iemand die weet wat hij doet (of de juiste mensen om zich heen heeft verzamelt).

Geen al te verheffende documentaire, maar wel vermakelijk.