Justin Bieber: Never Say Never (2011)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Justin Bieber, Miley Cyrus en Sean Kingston

Het verhaal achter de Canadese R&B en popsensatie, Justin Bieber. De documentaire geeft een blik achter de optredens van de jeugdige zanger die op 16-jarige leeftijd al miljoenen fans heeft weten te vergaren. Ook krijgen we een unieke blik in de geest van de zanger zelf en hoe hij met al deze druk op zo’n leeftijd zelf omgaat.

avatar van sinterklaas
Ja en dat bedoel ik dus. Altijd maar dat Kijk mij nou populair/zielig wezen.

avatar van Jessen0wnt
Mwa, tis eerder een actie-reactie van zijn 9 miljoen followers. Hoe meer bekendheid, hoe meer kritiek. Ik denk dat vooral de fans en de hype om het jochie heen, de nodige irritaties veroorzaken. Maar hij zal vast wel oké zijn, ik volgde hem via youtube voordat hij een idool werd. En ik vond het eigenlijk hartstikke goed en muzikaal.

avatar van Rianneke_Dan
Slaat ook weer nergens op. Als ik me niet lekker voel schrijf ik dat ook op twitter, kan die jongen er wat aan doen dat die jonge meiden dat gelijk trending maken. Dat je zijn fan base haat omdat ze zo overdreven doen, prima. Heb ik ook met vlagen. Maar Justin kan er zelf weinig aan doen. Laat hem dus gewoon lekker zijn gang gaan. En gelukkig kan ik nog wel van bepaalde muziek genieten ook al is de band of zanger(es) erg gehyped of commercieel. Dat laat ik wel aan de kortzichtige mensen over. Voor de rest ga ik er weinig over zeggen want dit zal altijd een welles/nietes discussie blijven en heeft weinig met de documentaire te maken

avatar van Naomi Watts
Ik wou net zeggen, toch nog iemand met common sense. Beetje jammer die nietszeggende berichten hier ook destijds. Maar ik zal de docu vanavond eens opzetten, staat er nog iets zinnigs op deze pagina.

Rianneke_Dan schreef:

Als ik me niet lekker voel, hoeft niet gelijk de hele wereld het te weten.

Ontopic dan maar weer over dat broekpoepertje.

avatar van Ajax&Litmanen1
Stephan schreef:
Iedereen die zich als "Gods Gift" ziet verdient het om afgestraft te worden.

Zijn enige goddelijke gift is Johan Cruijff. Zelfs de initialen komen overeen met Jesus Christus

Snap de enorme Bieber haat ook niet goed. Heb niks met die jongen en al helemaal niet met zijn muziek, maar schijnbaar is er een markt voor.

Ik vind rap en hardcore ook teringherrie, maar als mensen het leuk vinden, so be it.

avatar van clockwork72
Jessen0wnt schreef:
Op twitter is nu trending topic #prayforjustin omdat hij vermelde dat hij een beetje ziek is .

Zwaar kansloos dit

avatar van sinterklaas
Ach hij verwacht van Moviemeter vast nog wel een bosje bloemen.

Nomak
clockwork72 schreef:
Zwaar kansloos dit

Bij Youtube clips van Justin Bieber 'GAY MUSIC! GAY MUSIC! GAY MUSIC! GAY MUSIC!!!!' schrijven is nog kanslozer.

avatar van Jessen0wnt
Zulke haat comments krijg je als je Bieber heet, Beyonce, Eminem, Ramstein en zelfs als je niet beroemd bent. Ik keur het niet goed, maar dat is gewoon een van gevolgen van anoniem gebruik van internet.

avatar van Jessen0wnt
Ik WEET dat Ramstein een band is, het gaat me erom dat het niet uitmaakt wie of wat je bent, er zijn altijd mensen die je willen kwetsen.

avatar van sinterklaas
Nouja, het is ook maar een beetje hoe je jezelf neerzet. Bij Rammstein was er niet veel aan de hand.

avatar van Jessen0wnt
Documentaire zonder enige structuur of inhoud, maar als divertissement is het een geen vervelende 105 minuten die je moet uitzitten. Ik ben absoluut geen Bieber fan, maar was wel nieuwsgierig of dit werkelijk zo beneden peil was als velen hier vertellen en daarnaast vind ik zijn muziek op de radio niet vervelend, plus kan ik enorm lachen om de gillende meisjes die hysterisch verliefd zijn op deze tiener. Dit aspect draagt ook de hele film, het deed me vrij weinig hoe Bieber tot Bieber is geworden, en naast zijn harde werken en ook zijn negatieve kanten van het sterren-bestaan, was het geschreeuw, het gejank en het springen van deze tienergolf ongelofelijk, bizar maar fantastisch om naar te kijken. Er is inderdaad genoeg op en aan te merken. Ten eerste is het echt geen visueel hoogstandje, er zitten voornamelijke veilig concert beelden in en over de interview perspectieven moet ik maar mijn mond houden, dit was gewoon werkelijk op een soort Oprah-manier gefilmd, wat natuurlijk totaal geen creativiteit of inspanning heeft gevraagd. De montage is rommelig en geeft geen duidelijke stijl aan, waardoor je als kijker bewust naar een MTV-productie kijkt. Nu moet ik toegeven dat een docu altijd wel meerdere stijlen kan aannemen, toch werkten het niet echt lekker. De sentimentaliteit viel mee, ik had een tenenkrommend ''never say never'' filosofie verwacht, maar Justin bleef voornamelijk op de achtergrond. Ach. Al met al een prima filmpje om aan te zetten, door zijn fans heeft de film wel een charme, ook kent de film een paar grappige stukjes in, bv. als zijn haar wordt omschreven, maar echt verder dan ''it's perfect'' gaat het natuurlijk niet. 2 sterren voor zijn ontiegelijk leuke fans, ik neem al mijn woorden terug. Al is de rest van het jaar #prayforjustin een trending topic, het geeft niets meer. Ik ken nu het gezicht van de fans en ben enthousiast. Prima te doen dus.

avatar van Gameking007
Toch een mooie documentaire over het leven van een 16 jarige superster. Ik was geen Justin Bieber fan of iets dergelijks toen ik “Never say Never” ging kijken. Op internet zag ik genoeg haat of lof die mensen hem toezwaaien. Ik werd toen nieuwsgierig wie Justin Bieber eigenlijk is. Op Youtube zocht ik naar zijn eerste uploads en ik zag gelijk dat hij van kleins af aan veel talent heeft. Op dat moment vond ik het overwegen waard om de documentaire “Never say Never” te gaan kijken.

In het begin van de documentaire wordt er een verhaal verteld over de kleine jongen die plezier beleefd met muziek. Je ziet dat Justin een ongekend ritme gevoel heeft waardoor hij vele vlakken van muziek met gemak beheerst. Op Youtube kreeg hij voor het eerst zijn erkenning op grote schaal. Dat werd de aanzet die hem tot superster maakte.

Je zag dat toen hij voor zijn fans op Youtube begon te zingen, hij iedereen kon overtuigen dat hij bijzonder is. Zijn leven veranderde, hij ontmoette belangrijke mensen die samen met hem een nieuwe familie vormde. Met de hechte band die ze hebben kun je zien dat hij daar echt veel waarde aan hecht.
Hij liet zijn ‘normale’ leven los en koos voor de spotlights. Als je daar eenmaal staat, dan ziet iedereen je. Veelal niet voor wie je bent, maar waarvan mensen je kennen.

Toch behoud Justin zijn eigen karakter en probeert hij zichzelf te blijven. Namelijk een tiener zoals ieder ander. Welwillend entertaint hij zijn fans en vecht hij om zijn talenten te delen met de mensen die van hem kunnen genieten. De documentaire laat zien dat hij doorzettingsvermogen heeft, en een echte vechter is. Hij heeft een hoop bereikt waar mensen maar van kunnen dromen. En dat hij van zijn dromen werkelijk heeft kunnen maken, wilde hij als levende bewijs mensen aanmoedigen hun dromen te koesteren en de boodschapt doorgeven dat de drempel zo hoog is als dat je ertegen opkijkt. Ik vind dat persoonlijk een erg hoopgevend gebaar dat ik iemand als Snoopdog niet zie doen.
Ik vind het daarom ook jammer dat mensen zo weinig respect voor hem hebben. Want zoals je hem ook op de documentaire kunt zien, kent hij ook liefde, angst, verdriet, vrees en vreugde kent als ieder ander. Met zijn goede intenties leeft hij voor zijn fans en wordt er helaas zoveel haat over hem gesproken.

Weet dat hij bijna te vergelijken is als MJ als je kijkt naar zijn prestaties. MJ werd ook veel gehaat. Maar toen hij er niet meer was, erkende de menigte (naast zijn fans) pas de waarde die MJ had. In een fragment van de documentaire zei Madonna hier wat over en dat raakte Justin ook. Als jongen van nu 17 jaar waardeer ik hem echt voor wat hij is en wat hij doet. Hij is een geboren entertainer en heeft hij mij ook kunnen entertainen met “Never say Never”. Als je ook zijn muziek waardeert en eens achter de schermen wilt komen kijken dan is dit een echte aanrader. Doe anders geen moeite en ga alsjeblieft niet haten. Want die jongen doet ook maar zijn best. Je kunt er een hoopje ellende van maken, of je kunt van zoiets genieten. De hoeveelheid werk is hetzelfde, maar weet dat je wel met iemands gevoelens speelt.

Gameking007 schreef:

Justin Bieber??? Niks bijzonders aan behalve dat het een slijmbal is en meer niet.

puckb96
Als ie trouwens zo zit te zeiken dat het allemaal zo moeilijk was, waarom is zie dan in godsnaam hieraan begonnen? Ja, om geld te verdienen en ervoor te zorgen dat mooie meiden voor hem flauwvallen wanneer ze hem zien. Totale bullshit film is dit. En ja dat vind ik echt. En het 3D? Justin Bieber in 3D? Ik probeer hem in 2D al te ontwijken! Dus deze film is totale onzin.

avatar van Jessen0wnt
Heb je hem überhaupt wel gezien? In de film komt duidelijk naar voren dat Bieber het alles behalve moeilijk heeft. Het is een niet-burgelijk leven, maar dat staat niet gelijk aan een moeilijk leven. Hij ziet er aardig gelukkig uit.

avatar van killer13

je beseft toch dat Ramstein met 2 m's word geschreven, zo dus: Rammstein

avatar van Rianneke_Dan
@Gameking007

Mooie review!

avatar van Gameking007
We zien natuurlijk wat we willen zien, dat maakt het leven ook zo mooi, omdat er zo eindeloos veel variaties zijn dat met zich mee brengt en dit helaas ook naar een eindeloze discussie kan leiden.

puckb96 schreef:

Deze film is natuurlijk uitgebracht omdat er markt voor is. En er dus animo genoeg is.
Ik vind het alleen jammer dat mensen die al weten dat het niets voor hen is ermee gaan bemoeien. Het is net als of je K3 gaat kijken met je zusje, en er over gaat jammeren op het internet. Dat is onnozel toch?
Als het niet je ding is dan kan dat natuurlijk. Maar weet dat anderen het wel leuk kunnen vinden, simpelweg omdat niet iedereen gelijk is. Dus doe vooral geen moeite om de wereld te overtuigen dat het slecht is. Want hier gaat het niet om zin of onzin. Maar meer of je ervan kan genieten in de bioscoop of thuis voor de buis.

Deze film deelt slechts de momenten die Justin mee maakt als superster. Het is niet dat hij klaagt, hij laat zien dat er overal de nodige ups en downs zijn die we allemaal hebben, maar natuurlijk anders beleven. Met de filmtitel "Never say Never" wordt onder andere bedoelt dat je nooit nooit moet zeggen tegen je droom en je het gewoon met beide handen moet aangrijpen; wordt wat je wilt worden en doe wat je leuk vindt. interpreteer ik hier uit.

puckb96 schreef:

Slijmbal? Ik zou zeggen, ga eens voor de lol naar Amerika.. en vertel mij wat voor cultuur daar heerst. Dan mag je het woord slijmbal in je achterhoofd houden.

Rianneke_Dan schreef:
@Gameking007

Mooie review!

Wauw dankje ,ik vind jouw review ook erg mooi geschreven

avatar van shockdog
Heb ongeveer een half uur mee gegeken met mn zusje, toen hield ik het voor gezien. Docu komt nogal nep/in scene gezet over. Opvallend is dat Justin zelf nauwelijks aan het woord is: het enige wat je ziet is de crew, vol lof over prestaties op zo'n jonge leeftijd etc.

En dan dat bidden dat doen ze gewoon uit gewoonte , God save America........phfffff

avatar van Naomi Watts
Bidden doe je meestal uit gewoonte, niet alleen als je het zwaar hebt of iets van god wilt .

jirachi03
puckb96 schreef:

Het is zeker bijzonder dat een 17-jarige zoveel meiden achter zich heeft en enkele jongens.
Je moet dan wel iets goeds gedaan in de ogen van veel mensen hebben om zover te komen.
Of wij het goed vinden is nog de vraag . Smaken verschillen , nietwaar? En de verschillen moet je accepteren.

Misschien ga ik de documentaire toch eens zien. Het kan als docu zijnde wel goed zijn qua opbouw , informatieve inhoud etc. Jammer genoeg worden vaak haatstemmen gegeven (algemeen) omdat het over J.B. gaat .

avatar van Filmkonyn
Prima vermaakt met de docu. Ben geen bieber fan, maar vind het wel interessant om een kijkje achter de schermen te krijgen over hoe zo'n jochie de weg naar MSG neemt. Veel artiesten krijgen het hoog in de bol met belachelijke eisen, zoals blauwe bloemen in de kleedkamer, of een bak met M&M's maar dan zonder de rode. Dit geeft een luchtige kijk in het leven van een jongen die van kleins af aan al een hobby had en dit heeft uitgewerkt tot z'n werk.

Z'n management heeft het prima voor elkaar, want de doelgroep die zij voor ogen hebben (en dat zie je ook in de docu) is een grote doelgroep die meestal nog "gesponsord" word door pa & ma. De meiden die nog zeer toegankelijk zijn voor de hype en dus ook alles willen hebben van JB (ergo --> KA-CHING )

Over het mannetje en de muziek zal er altijd een discussie zijn, maar smaken verschillen en dat is maar goed ook. Persoonlijk vond ik MJ ook een eikel, maar hij maakte (meestal) wel goede muziek. JB heeft een start gemaakt om hetzelfde pad te volgen, maar heeft nog een hele lange weg te gaan. Maar MSG heeft ie alvast gehad..

Jessen0wnt schreef:

Nee, maar met name de trailers lieten dat denken.

avatar van Cole-
opzich is deze docu een aardig kijkje achter de schermen, maar je ziet ook aan alles dat het een hele commerciële opzet heeft (veel liedjes, veel spectakel en justin krijgt natuurlijk oneindig veel veren in zn kont).
Voor de fans is deze docu natuurlijk soppen geblazen, voor de geïnteresseerde is het een aardige docu en voor de haters...... (zie stem gemiddelde)

avatar van Fortune
Naomi Watts schreef:

Mensen keren zich voornamelijk naar God toe als ze het moeilijk hebben. Genoeg mensen die voor het eerst bidden als ze het moeilijk hebben en nergens anders meer naar toe kunnen.

avatar van TragieStar.*
Ben Saunders vind de docu iig al erg goed.