Justin Bieber: Never Say Never (2011)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Justin Bieber, Miley Cyrus en Sean Kingston

Het verhaal achter de Canadese R&B en popsensatie, Justin Bieber. De documentaire geeft een blik achter de optredens van de jeugdige zanger die op 16-jarige leeftijd al miljoenen fans heeft weten te vergaren. Ook krijgen we een unieke blik in de geest van de zanger zelf en hoe hij met al deze druk op zo’n leeftijd zelf omgaat.

avatar van misterwhite
canciser schreef:
Ach en wat? Hij faked zijn stem ook met z'n autotune!

Ik vind het mega kinderachtig dat ze fakestemmen en vind het ook vreselijk van al die haat dingen. Laat die jongen toch doen, who gives a fuck. Vind zijn muziek ook absoluut niet mijn ding, R&B over algemeen vind ik vreselijk maar dat betekent toch niet dat je de persoon moet haten.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Bericht met slecht taalgebruik (+reactie) verwijderd.

avatar van Minotaures
Ik vind Baby anders een leuk nummertje hoor

avatar van uberpro1337
Een film is goed of een film is slecht. Deze film vind ik duidelijk slecht. Vooral als ik het ga vergelijken met een andere B-film bijv. Crocodile. Crocodile vond ik nog enigzins leuk om te kijken, omdat het zo'n slechte film is dat ik erom kan lachen. Deze film vond ik ook slecht maar hier kon ik echt niet om lachen.

avatar van canciser
misterwhite schreef:

Ik zeg niet dat ik hem haat. Ik vind het gewoon een schandalig figuur dat veel te overrated is.

avatar van misterwhite
Het komt toch zo over alsof je hem haat hoor
Maar wat boeit het, er zijn zoveel ramzalige gevallen in de muziekindustrie.

avatar van LisaX
Ik heb hem zelf gezien (Ja, ik vind dat Justin Bieber leuke muziek maakt). Dus ik was wel benieuwd naar zijn levensverhaal. Nou dat viel dus flink tegen. Zelf gaf hij amper commentaar, in plaats daarvan kwamen steeds zijn ''tweets'' in beeld? En driekwart van de film waren concertbeelden en home videos van een 2 jaar oude justin. Het ergste was nog wel dat al die wijven in de zaal keihard zaten te gillen als JB weer eens zonder shirt in beeld kwam... zucht En noemden ze dit 3D? Ik kon die bril net zo goed af doen.

Oké nu pluspunten want die zaten er echt wel in. De film laat goed zien dat Justin echt niet een gemaakt popsterretje is, maar dat hij hard heeft moeten werken om ze'n platen te verkopen. Verder was het ook wel leuk om te zien dat hij nog zo normaal mogelijk probeert te blijven...

2,5 sterren dan maar.. vond het een beetje tegenvallen vergeleken met hoe Justin er over praatte op twitter.

avatar van rockers&rollers
LisaX schreef:
Ik heb hem zelf gezien (Ja, ik vind dat Justin Bieber leuke muziek maakt). .

op twitter.

Deze zogenaamde pluspunten zijn totaal ongeloofwaardig Ook dat stukje waarin hij van zijn ouders zijn kamer moet opruimen voordat hij weg mag heb ik mij vreselijk aan geërgerd.
Deze zogenaamde documentaire is niets minder dan ordinaire marketing waarin de makers een ideale Bieber willen neerzetten.
Waarbij alle clichés uit de kast worden getrokken.

avatar van Elineloves
Nou, ik heb hem gezien hoor. Nouja, gezien.. Om de kinderen van het werk een plezier te doen toch maar meegekeken. Bieber is een leuk joch om te zien, maar met zijn muziek heb ik weinig. Ik ben dan ook niet de doelgroep, waarschijnlijk. Bij de aftiteling zit je je een beetje af te vragen wat je nou precies gezien hebt, een paar interviews die veelal hetzelfde waren, telkens dezelfde liedjes en wat background info. Leuk dat dat joch zichzelf heeft leren drummen, gitaar spelen en piano spelen, dat stukje was ook leuk in beeld gebracht, maar verder kon het me weinig bekoren. De fragmenten waar andere Hollywoodsterren iets over hem zeiden waren ook nog goed te doen, maar verder was het niets voor mij.

Ik had verwacht dat de tieners waar ik hem mee keek ook laaiend enthousiast zouden zijn, maar ook dit viel tegen. Is de Bieber-fever een beetje over? Of is de film gewoon weinig interessant?

Ik vind het flauw om nu een heel laag cijfer uit te delen, zeker omdat ik de doelgroep niet ben en van tevoren al wist dat ik niet laaiend enthousiast zou zijn, dus daarom geef ik een nette 2.0*, wat toch nog vrij ruim is.

avatar van LimeLou
Ach ja , goed om een duidelijke mening te zien in plaats van al die hate-stemmen en 'jullie zijn allemaal jaloers'-berichten

avatar van Rianneke_Dan
Ben me sinds een paar dagen een beetje aan het verdiepen in die hele Bieber hype, en ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje te pakken heb. Natuurlijk niet in de vorm wat de jonge meisjes hebben, en ook niet omdat JB zo'n lekker ding is, maar meer omdat hij echt overkomt als een leuke, spontane en vooral ook normale jongen die hard werkt, veel voor zijn fans overheeft en echt passie heeft voor hetgeen wat hij doet, en dat geeft hem toch wel een bepaalde charme.

Iets wat ook duidelijk terug te zien was in deze documentaire. Je krijgt beelden te zien van een jonge Justin Bieber die geweldig kan drummen en al erg vroeg begon met pingelen op een gitaar, erg aandoenlijk om te zien. Was duidelijk te zien dat hij op zeer jonge leeftijd al talent had, en het ook leuk vond om muziek te maken. Interessant om wat meer van zijn jeugd te zien, zo wist ik niet dat zijn moeder een tiener was toen ze hem kreeg en hem samen met haar ouders heeft opgevoed. Een opa en oma die duidelijk erg veel van hun kleinzoon houden, vooral de opa vond ik echt schattig en met vlagen ontroerend.

Dat is een beetje het begin van de documentaire en dan krijg je te zien wat JB allemaal wel niet moet doorstaan om zover te komen in zijn carriére. Hij heeft het geluk gehad dat hij in contact kwam met de juiste mensen, en die hem door middel van talentenshows toch in de belangstelling hebben gekregen bij de grote 'bazen' in die wereld.

Wat me erg opviel was dat Justin de gehele documentaire een enorme dosis humor heeft, zal misschien ook wel met de leeftijd te maken hebben, maar ik kon er wel om lachen. De hele crew die hij constant om hem heen heeft hangen zijn volgens mij ook leuke mensen die echt het beste met hem voor hebben. Duidelijk een hechte groep, mooi om te zien. De fans die ook vaak in beeld komen zijn natuurlijk een en al hysterie, kan wel begrijpen dat veel mensen zich daaraan ergeren maar ik heb het zelf ook gehad, en ja ook zo erg. Dus ik weet wel een beetje waar dat vandaan komt, kon er ook wel begrip voor opbrengen. Tot zoverre dan dat het wel leuk blijft, je had ook een scene waar hij echt aangevallen werd door meiden, waarbij hij zelf ook in paniek raakte, ja dat is iets wat er helaas bijhoort, maar op zulk soort momenten heb ik wel te doen met hem.

Qua muziek is Justin Bieber niet echt mijn ding, er zijn wel een paar nummers die te doen zijn, maar voor de rest is het niet hoogstaand. Erg inwisselbaar zoals hiervoor al eens werd aangegeven. Daar ben ik het wel mee eens, qua liedjes is het een beetje standaard en corny, maar hij heeft duidelijk wel een mooie stem, vooral nu hij ouder word en wat meer de baard in de keel krijgt.

Ik vond het in ieder geval een mooie documentaire, die met vlagen ontroerd, laat lachen en je inspireert om je dromen te volgen. Justin Bieber is daarbij echt een leuke jongen, die liefde heeft voor zijn werk en fans en dat ook op een leuke manier laat zien. Ik hoop echt dat hij met beide benen op de grond blijft en niet de weg kwijtraakt in alle gekte van Hollywood.

4.5* om alle 0.5* een beetje te compenseren

avatar van chevy93
Rianneke_Dan schreef:
4.5* om alle 0.5* een beetje te compenseren
Jaja, stiekem zit je gewoon alle liedjes mee te zingen.

avatar van Rianneke_Dan
Uiteraard maar dat moet je dan niet vertellen

avatar van LimeLou
*4.5 om lage cijfers te compenseren vind ik een beetje een flauwe reden Toch goeie recensie.

Vandaar ook de knipoog

Ah zo

1,2 bij imdb is wel erg laag , zal wel binnenkort in de flop 100 staan

avatar van TragieStar.*
Dat duurt meestal nog een paar jaar voordat het toegevoegd word, want de film komt nog maar uit dit jaar he.

maurice32 schreef:
1,2 bij imdb is wel erg laag , zal wel binnenkort in de flop 100 staan

En dat terwijl er zoveel slechtere films / documentaires zijn.

avatar van sinterklaas
Ja, een docu over Jordy van Loon bv. Ook zo'n figuur van die leeftijd met een meisjesstem.

avatar van TragieStar.*
Justin Bieber heeft toch niet zo'n hele erge meisjesstem? .

avatar van sinterklaas
Nou iig nog een stemmetje van een kind van 9.

Wat hij wel niet heeft is balhaar:

YouTube - Justin Bieber - Baby | Parody (Dutch)

avatar van TragieStar.*
En hoe weet jij dan dat hij geen balhaar heeft? Je begint nu wel verdacht te worden.

Nee grapje, maar dat is gewoon zo'n triest figuurtje die gewoon Bieber wil zijn maar het helaas niet is . (Niet dat Bieber geweldig ofzo is hoor).

avatar van Rianneke_Dan
Kan zelf best lachen om dat filmpje, maar die reacties eronder zijn in en in triest. Die 'hate base' van Bieber is echt lachwekkend.

TragieStar.* schreef:

Heeft zijn moeder bevestigt.

Rianneke_Dan schreef:

Ach als overgehypte en commerciele muziek hater, poep ik ook op al die neprappertjes met hun bling bling, hun ik-moet-heel-nodig-schijten-stem, en hun kronkelende wijven, Popi Jopi kindjes en inteelt zangers uit Volendam, Lady Gaga en al die andere shit waar Justin Bieber er ook een van is.

avatar van LimeLou
Sluit ik me aan bij sinterklaas Heb niks tegen Bieber, maar wel tegen zijn muziek

avatar van Stephan
Iedereen die zich als "Gods Gift" ziet verdient het om afgestraft te worden.

avatar van LimeLou
Dat doen anderen mensen bij hem, niet zijn schuld dat hij zo overhyped is

avatar van Jessen0wnt
Op twitter is nu trending topic #prayforjustin omdat hij vermelde dat hij een beetje ziek is .