Hannah Montana: The Movie (2009)

Komedie / Familie

geregisseerd door Peter Chelsom
met Miley Cyrus, Emily Osment en Taylor Swift

Miley Stewart heeft het moeilijk om school, vrienden en haar geheime alter ego als popster te combineren; wanneer de groeiende populariteit van Hannah Montana haar leven dreigt over te nemen, geeft ze daar bijna aan toe. Daarom neemt haar vader de tiener mee naar huis in Crowley Corners, Tennessee voor een flinke dosis realiteit. Dat is het startsein voor een avontuur vol plezier, humor en romantiek dat zelfs Hannah Montana niet had kunnen dromen.

avatar van chevy93
Elineloves schreef:
Wéér terug naar dat blije DVD menu, want automatisch omzetten via de afstandsbediening deed hij niet.
Heb je geen knop met Audio?

Overigens is het verschil met IMDb wel erg groot. Bijna gelijk! Het is daar zeker een 10 of een 1. En vaker dus het laatste.

avatar van Elineloves
Jawel, maar als ik Engels selecteerde, sprong hij terug naar Nederlands. Had het 3 keer geprobeerd en telkens hetzelfde probleem. Via het menu selecteren ging wel.

Prima film. Maar geen topper. 2*

avatar van Naomi Watts
Een prima film en dan 2*? .

avatar van palaver
leuke film als je fan bent van hannah montana

avatar van Stewie Griffin
Hele leuke film!
Meestal als er een film wordt gemaakt van een serie, is de film niks aan, maar bij Hannah Montana is dat niet zo.

avatar van moviechick-99
Hier zie je Hannah van uit een compleet andere hoek dan uit de serie.Wie naar de serie kijkt moet zeker de film hebben gezien want dat verandert je kijk op de serie voor een groot deel.

avatar van Naomi Watts
Film verandert je kijk helemaal niet op de serie, i kzie de logica er ook niet zo van in eigenlijk.

avatar van kliko29
Heb de serie niet gezien maar zondag met het zusje van mijn vriendin gekeken en vondt het helemaal niet verkeerd. Leuke film geworden maar verder niks egt bijzonders

avatar van miss_efron
Wie fan is van de serie zal zeker genieten van de film!Leuke gastrol van Taylor Swift

avatar van melikee-55
De film was anders dan de serie
ik vond de film wel goed vooral toen ik het voor de eerste keer had gezien
het had een andere verhaallijn dan de serie
Ze kwamen naar andere plekken waar ze in de serie nooit heen zijn gegaan

avatar van meri1a6
Leuke film.. de serie vind ik persoonlijk net iets grappiger

maksler
Een schitterend meesterwerk. De film voegt erg veel toe aan de serie; zo leren we bijvoorbeeld erg veel over de andere karakters naast die van Miley/Hannah. De liedjes tussendoor voelen erg spontaan, maar dat geldt eigenlijk voor alles in deze film. Leuk om bijvoorbeeld de vader eens te horen zingen, ook een meerwaarde voor de film.
Het acteerwerk is top, niks op aan te merken. Je merkt echt dat vrijwel alle mensen in deze film doorgewinterde acteurs zijn. De romance die door de hoofdlijn loopt is ook erg verfrissend, en dat geldt voor zowel de romance van Miley als van haar vader. Mooie twists in het verhaal en een spetterend einde. Ik heb nog lang nagedacht over deze film en vind het dan ook erg de moeite waard!
Twee sterren

avatar van Naomi Watts
Wat leuk, een sarcastische review + een belachelijk criteria voor een film als deze.

avatar van chevy93
Bepaalde films hoor je als jongen van mijn leeftijd eigenlijk niet goed te vinden, laat staan geweldig. Dus? Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik zo begin. Wellicht om mezelf nog even extra duidelijk te maken dat het me niks kan schelen of ik dit wel of niet goed mag vinden.

De serie kijk ik nog altijd met even veel plezier als ik vroeger series als Pokémon en Shin Chan keek. Als dat een guilty pleasure is, then I plead guilty. Vanwege de korte stukjes die ik destijds (rond de tijd dat de film uitkwam), was ik bang dat het een slechte kinderfilm zou worden à la High School Musical (hoewel ze nog best te kijken zijn) of dat de nadruk te veel op Miley en Travis. Maar alles bleek onterechte vooroordelen te zijn en zelfs meer.

Ik had niet verwacht dat ik deze film zo leuk zou vinden. Een uitstekende combinatie tussen humor en (tiener)drama. En ondanks dat het op grote vlakken voorspelbaar is, maakte dat niks uit. Cliché hoeft niet per definitie slecht te zijn, dat wordt hier weer eens te meer bewezen. Deze film heeft alles waar The Notebook in tekort schiet. Geen vergelijking tussen beide films, alleen ik ken ze toevallig allebei gisteren en The Notebook is een van de meestgewaarde romantische drama's.

Tevens ook leuke muziek, had ik echt niet verwacht. Niet dat ik gelijk het album op moet gaan zoeken (wat ik vast nog wel een keer ga doen) en het zal waarschijnlijk nooit mijn favoriete platen halen, maar het is gewoon... lieve muziek. Mooie liedjes, vrolijke liedjes, aanstekelijke liedjes, ontroerende liedjes. Heel divers en allemaal zeer sterk gekozen.

Een geweldige feel-good movie met alle elementen die een feel-good film nodig heeft: een prima (minimalistisch) verhaal, grappige, maar ook ontroerende stukjes, mooie/leuke muziek, een cast die oprecht over kan komen en bovenal: het moet mij als kijker meenemen op een reis. Als het ware mij bij de hand nemen (inderdaad heel kinderachtig) en mij stap voor stap het ene na het andere soapdrama voorschotelen. Want hoe je het went of keert, het is gewoon een grote soap, alleen dat wat meer voor kinderen. Maar wel een hele sterke soap, zonder overdreven melodramatisch gedoe waar veel feel-good movies op stranden.

Jammer dat Miley zo weggedrukt is door Justin Bieber als het gaat om tieneridool. Ik kijk toch veel liever naar Miley (ook één van de redenen dat ik dit zo'n leuke film vond. en Emily Osment is sowieso ). Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat Miley allang niet meer zo'n idool is.

Gisteren had ik hier nog een 4,0* staan. Daar mag wel een 0,5* bij.

melvddonk
Hmm, ik kijk de serie ook met veel plezier, maar vond de film toch erg tegenvallen destijds. Zal hem binnenkort eens herkijken.

avatar van AHWA
Ik denk dat deze ook een herziening verdient.

melvddonk
Leuk, maar absoluut niet zo leuk als de serie. Ik mis de Miley-humor en ik mis Lilly. Het is er allebei wel, maar niet genoeg naar mijn mening. Het verhaaltje is wel leuk en lijkt een klein beetje op de laatste afleveringen van seizoen 4. Af en toe werd het een tikkeltje té serieus en leek het ook alsof de film zichzelf erg serieus nam. Bij de serie was dat totaal niet het geval.

Miley doet het erg goed en ook Billy Ray was erg leuk. Jackson en Lilly zie je amper en Oliver en Rico krijgen we niet te zien. Jammer, want hun bijrollen in de serie zijn erg leuk. Verder waren er wel leuke nieuwe bijrollen en het sfeertje wat er in het dorpje hing was héérlijk. Het verhaaltje was simpel, maar wel erg leuk en ook de muziek was leuk!

Jammer dat het nergens het niveau van de serie haalt, maar toch erg leuk kijkvoer voor tussendoor.

avatar van melikee-55
Miley haters geven ve film een heel laag cyfer terwyl ze de film geneens gezien hebben,
Ik ben al meer dan 3 jaar fan van Miley en ik was zo bly toen ik hoorde dat er een film uitkwam. Ik vind het echt een leuke film de verhaal lijn is anders dan de serie. Ik heb de film al heel vaak gezien en het verveelt me nooit. Miley Haters vinden stiekem Miley wel leuk, anders ga je de film niet bekyken, of hier naar toe om hier te beoordelen.

avatar van benthe
Hartstikke fout maar ó zo lekker. De muziek is fijn, acteerwerk eigenlijk ook niet slecht en het verhaal gezellig.

avatar van juliegirlxoxo
Helemaal anders dan de serie zelf.Persoonlijk vind ik dat Miley hier plots veel beter in acteert dan in de serie zelf,echt grappig om te zien dat je ziet dat ze deze film serieuzer neemt dan in de de serie.
Het verhaal was ook erg mooi,man man die Lucas Till is echt een mooie jongen,waarom zien we hem nooit meer terug in de serie???

avatar van ibendb
Miley Cyrus is zo fout...

avatar van kuiponok
Leuk, aldus mijn nichtje van 10 en haar vriendin.

avatar van Stewie Griffin
Deze film brengt de serie tot leven. Waar ze het in de serie vaak over hebben krijg je in de film te zien. Ik zie dit als een mooie afsluiting van de serie ookal zijn er na de film nog 2 seizoenen uitgebracht.

hoe kan ik deze film bekijken dan