Katy Perry: Part of Me (2012)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Dan Cutforth en Jane Lipsitz
met Katy Perry

Deze documentaire geeft middels archiefmateriaal, home-video beelden en materiaal opgenomen tijdens haar tour, een uniek kijkje in het leven van Katy Perry. Katy toont hoe zij performer is geworden, waarom ze zo van zingen houdt, en vertelt over de dagelijkse beslommeringen van één van de beste vrouwelijke zangeressen ter wereld, en laat zien hoe zij haar persoonlijke leven onderhoudt terwijl de rest van de wereld altijd meekijkt.

Nice! .

avatar van catdog
Schijnt ook beelden van de dieptepunten van haar relatie met Russel te bevatten. Dat kan dus best interessant worden. Sowieso hou ik van muziekfilms en is Katy Perry best een leuke popster.

Meneer Bungel
En ook zullen we de echte KP te zien krijgen.

avatar van SnakeDoc
Toch nodigt het gemiddelde op IMDB nog niet echt uit deze documentaire te kijken

avatar van Naomi Watts
Op de een of andere manier trekken dit soort docu's van dit soort supersterren een grote groep haters aan. Zie ook Bieber.

Meneer Bungel
Van die commerciële melkkoeien(kalfjes) wordt ik meestal niet vrolijk nee, maar haten... dat gaat me te ver. Deze docu vind ik best interessant, KP redelijk sympathiek.

avatar van Naomi Watts
Ik heb ook een vreselijke hekel aan bvb. Queen maar ga die docu's ook niet kijken of veel energie steken in het bashen van een artiest/band die ik niet kan luchten. Onaangenaam opvallend is het wel.

Meneer Bungel
Zit jij hier nu Queen te bashen? Maar dit is een site waar je kan laten weten wat je van een film (of een persoon die in een bepaalde docu zit) vindt, daar is niets mis mee. En ongenuanceerde meningen zijn van alle tijden, er zijn echter nu meer en beter bereikbare media voorhanden dat vroeger. Zulke kan je natuurlijk altijd negeren, en sommigen hebben ergens ook nog wel eens een punt.

avatar van SnakeDoc
Queen = Briljant. Evenals de documentaire.
Is ook veel meer over te vertellen dan zo'n Perry. Maar we zullen zien,

Voor de fans is het natuurlijk altijd leuk.

Meneer Bungel schreef:

Uiteraard, wel kan je vraagtekens bij beweegredenen zetten. Maakt mij ook niet uit, maar vind het vreemd dat je uberhaupt naar zo'n docu gaat kijken (uit eigen initiatief) als je het mens niet uit kan staan.

Meneer Bungel
Ik zou schatten dat Bieber als gelikt commercieel product mensen tegenstaat, en daar kan ik wel in komen, maar het kan ook best wat anders zijn. Dat zij dan toch nog geld gaan neerleggen cq Bieber gaan betalen om de docu te zien, vind ik zelfs wel grappig, vooropgesteld dat ze de docu ook echt op die manier hebben gekeken - laat staan überhaupt gekeken hebben.

Ik persoonlijk heb niet heel veel met Perry, maar op de een of andere manier spreekt dit kijkje achter de schermen mij wel aan. Nog minder heb ik met Bieber, maar als die docu voorbij zou komen op tv zou ik het misschien wel proberen.

Als je de documentaire van Bieber leuk vond dan zul je deze waarschijnlijk ook kunnen waarderen.

avatar van lars-pixar
Is deze in 3D, dat zie ik in het klein staan op deze poster.

avatar van Jesper187
stinissen schreef:
Gezien de datum je dit schreef (6 juli), heb je waarschijnlijk de verkeerde gezien. Er ging namelijk een documentaire de rondte (op de bekende pindakaasnetwerken) onder de naam 'Katy Perry: Part of Me' terwijl dat eigenlijk de onofficiële documentaire 'The Outrageous World of Katy Perry' betrof. Toevallig verscheen die nep-versie 5 juli voor het eerst op het internet (de dag dat deze film voor het eerst in de bioscopen draaide in de VS).

Wat een slechte gemiddelde voor een film die redelijk goed is. Objectief gezien is de 3D ervaring geweldig, een documentaire die een muziek liefhebber (ondanks de vooroordeel dat een muziek liefhebber heeft over haar) kan waarderen en een verhaal die begint van haar begin jaren, hoe ze is buiten haar optredens (dus ook zonder make-up!) en het moment waar ze op dit moment is.

Voor de docu en muziek liefhebber zeker de moeite waard om te kijken!

avatar van Rentaham
Voor de fans en liefhebers is dit zeker een aanrader.. Maar verder is er niks nieuws dat deze docu zal toevoegen.Het is echt de sympathieke zangeres die je al dacht dat ze was.

Ik ben eigenlijk positief verrast. Ik heb nooit geweten dat ze met zoveel moeite aan de bak is gekomen en dat ze zelfs kan zingen. Ik vind de stukjes met haar "droge" oma ook echt wel grappig.
Je zag ook hoe ze kei hard weende door russel en dan 5 min later met een gefakete lach opkwam, terwijl de tranen nog over haar kaken rolden, om een uitverkochte show te geven. Ik vond het wel inspirerend en heb wel enig respect gekregen voor haar, terwijl ik dat ervoor niet had.

ik bekijk het wel niet als film maar een gewone documentaire, wou ik nog even toevoegen

avatar van Gish
Fireworks !

Ik had Perry als artiest best hoog zitten, ze maakt aanstekelijke popsongs die altijd in je hoofd blijven zitten, een hoge meezingfactor hebben en die al vele nr.1 hits hebben opgeleverd. Zeker dat laatste is een prestatie van formaat.
Na het zien van deze documentaire is mijn respect alleen maar toegenomen.
Je kan natuurlijk veel grappen maken over de glitterwereld van onze popdiva's.
Het is gewoon hard werken wat Perry hier doet, haar strijd voor erkenning en het waarmaken van haar ambities, je ziet mooi hoe dat allemaal is begonnen en op welk niveau ze zich nu bevind. Perry onderscheid zich ook van haar collega diva's, (moeder) Madonna, Spears, Gaga.
Haar act is wat luchtiger, vrolijker en vooral hoopvol. Zorgvuldig heeft zij de afgelopen jaren de band met haar fans opgebouwd en dat betaald zich terug. Katy is vooral zichzelf.
Mooi ook dat zij hier haar kwetsbare kant laat zien, wakker wordend zonder make-up, tranen, twijfels, relatieproblemen, verveling, ernstige vermoeidheid, het zit er allemaal in.

Belangrijkste conclusie is echter dat Katy Perry DEUGT, als artiest, maar vooral als mens van vlees en bloed. Gewoon een aardig meisje, maar ook een sterke vrouw die nog jaren bovenaan de hitlijsten te zien zal zijn. Part of me is een mooi gemaakt en zeer persoonlijk document.

avatar van LOTR-lover
Ik ben wel een fan van Katy Perry, zowel als artiest en als persoon. Ze leek me altijd een hele sympathieke vrouw met een duidelijke visie voor ogen die ze wil waarmaken. In deze documentaire word dit beeld volledig bevestigd. Het is inderdaad de wereldster die 'zo gewoon gebleven is' die ook gewoon met haar eigen problemen kampt.

Toch vind ik de documentaire een beetje tegenvallen. Het word nergens heel erg diepgaand (ook al zien we Katy Perry ook emotioneel), en het overgrote deel van de speelduur word gevuld met liedjes die ze speelt tijdens 1 van de vele concerten. Begrijp me goed: ik hoor haar liedjes graag en die horen ook wel in een docu over haar maar ik had graag wat meer Katy Perry de persoon gezien en gehoord. Nu waren het meer interviews van de mensen om haar heen, dat vond ik wel een gemiste kan.

Maar goed, elke Katy Perry fan gaat zich hier wel mee vermaken uiteraard. En elke niet Katy Perry fan zal deze docu niet kijken denk ik dus iedereen tevreden

4/10 (IMDB)

Ik vond dit toch wel een interessante en mooie documentaire over popster Katy Perry. Behalve haar liedjes en haar flinke voorgevel wist ik eigenlijk niets over haar en dacht ik altijd dat haar succes in de schoot geworpen was. Maar niets is minder waar want ze heeft er zelf kei en keihard voor geknokt. Ze kwam ook niet bepaald uit een standaard of rijk gezin want haar vader (verkondigd het evangelie) en moeder waren streng gelovig en zo is ze ook opgevoed. Ondanks het succes is de moeder van Katy Perry iets terughoudend en vindt ze het maar niets dat ze er zo schaars gekleed bijloopt (de doorbraak hit "I Kissed a Girl" vind ze zelfs vreselijk ). De vader vindt het volgens mij allemaal niet zo erg want hij ziet vooral de bling bling. Trouwens over de familie van Katy Perry, haar sarcastische oma was geweldig en ze zette Katty regelmatig voor schut.

Ook haar relatie met Russell Brand komt in deze documentaire fraai aanbod en dan met name de opkomst en ondergang van hun relatie. Met name de ondergang werd fraai in beeld gebracht. Ze ligt oprecht te huilen vlak voor een optreden en ze stort ook volkomen in elkaar (de show lijkt zelfs enkele seconden voor haar optreden te worden geannuleerd), maar toch herpakt ze zich professioneel met een flinke nep glimlach en begint ze aan haar show waar ze veel liefde krijgt van het publiek. Dat hun relatie niet zou standhouden (die twee pasten ook totaal niet bij elkaar) was al snel zichtbaar (eigenlijk al bij het eerste shot waarbij Russell met tegenzin deelnaam aan het kringetje vlak voor een optreden) en Russell Brand reisde haar ook nooit achterna (wat dat betreft is het best een eikel). Het was juist Katy die ondanks haar drukke tour vele kilometers vloog en tijd vrijmaakte om hun relatie in stand te houden (ze houdt nog steeds van hem). Russell Brand wilde ook snel kinderen hebben maar Katy was daar helemaal nog niet aan toe aan gaf fraai aan "ik ben nog gewoon een baby van 27 jaar en baby's kunnen geen kinderen krijgen".

Al met al heb ik dankzij deze documentaire best respect gekregen voor Katty Perry (leuke warmhartige lieve spontane en sympathieke meid die iedereen blij wil maken, dat is misschien mede te danken aan haar opvoeding) en vind ik het vooral mooi dat ze zo normaal is gebleven i.p.v. die arrogante over het paard getilde popsterren als Justin Bieber en Rihanna die allemaal walgelijke ster allures hebben (met name die Justin Bieber). Ook ziet Katty Perry er onder al die lagen make-up, nep wimpers, pruiken en fraaie jurken er uit als een normaal meisje. Zou ik haar zo tegen komen op straat dan zou ze me waarschijnlijk niet echt opvallen (ik denk dat ik dan ook wordt afgeleidt door haar twee fraaie DD ogen )

Deze film heeft overigens de eer om mijn 3000e stem te krijgen en dat is opzicht wel bijzonder en apart omdat dit soort films (Documentaire / Muziek) en muziek niet bepaald mijn genre is (ik houd meer van de horror, thriller, actie, extreem, seksistisch, thriller en oorlog films en qua muziek is de metal mijn genre). Dus het zou normaal zijn geweest als een film uit de eerder genoemde categorieën mijn 3000e stem zou krijgen. Maar goed nu heeft Katy Perry deze eer.

P.S. ook best lang geleden dat ik zo'n lap tekst hebt getypt over een film.

avatar van Kisje
Katy Perry is eigenlijk altijd al één van mijn favorieten geweest. Ze heeft zo die stijl die uniek is aan haar. Haar liedjes vind ik ongelofelijk leuk en ook haar stijl vind ik gewaagd en cool .

Elk zelfportret (van wie dan ook) zal altijd het positieve en het goede van die persoon bevatten. Maar deze documentaire was aan de andere kant ook eerlijk en daarom wist ik dit wel meer te appreciëren dan bijv. die van Beyoncé. Ze was heel eerlijk en open over bijvoorbeeld haar privéleven.

Ik kan hier eigenlijk weinig slecht over zeggen. Ik zou het meteen opnieuw bekijken. Misschien kan ik niet objectief over deze "part of me" oordelen omdat ik een fan ben van Katy. Maar ik vind het toch een aanrader. Ook al geloof je geen sikkepit van wat er allemaal gezegd wordt, haar allerleukste hits komen er in voor

Prima docu die toch wel een persoonlijk beeld ook laten zien van deze hele goede zangeres, natuurlijk zal bijna alles strak gerigiseerd zijn.

avatar van UltraMovieKiller
Op zich een aardige documentaire met interessante verhalen over haar jeugd en haar opkomst/strugle in het wereldje van de grote commerciele platenmaatschappijen. Er had echter veel meer ingezeten, 1 keer laten zien hoeveel contact ze met haar fans heeft is voldoende bijvoorbeeld. Had meer ingezeten maar leuk om een keer te zien, heb hem in ieder geval niet af gezet.

avatar van AmazingPP
Gisteren gezien nadat ik afgelopen maandag naar haar concert ben geweest in de Ziggo Dome. Aardig mens, maar moet kennelijk nog veel leren. Hoe ze omgaat met haar fans vind ik fantastisch. Zo hoort het eigenlijk ook, want zonder fans geen verkoop van je muziek. 3 *

avatar van tattoobob
AmazingPP schreef:

Inderdaad...nadat ik met mijn vrouw dinsdag naar het concert van deze dame ben geweest en ik aangenaam verrast ben....ben ik toch deze docu gaan kijken omdat ik wel wat meer wilde weten over Katy Perry.
Kijk iedereen kent de nummertjes wel en al staat de muziek niet bekend om"mannelijk"moet ik zeggen dat ik mijzelf er meerdere keren op heb betrapt dat ik aan het meeklappen was en met mijn voet op de grond aan het tikken was.

Best een appart gezicht ..als zwaar getattooeerde jongen tussen 14,999 gillende keukenmeiden(bij wijze van) .

Over de docu:heel intressant om te zien hoe deze dame heeft moeten vechten om aan de top te komen..en heel leuk om te zien hoe ze haar eigen stijl heeft ontwikkeld en waarin ze vrij origineel is en blijft als je het mij vraagt.
Het inzicht in haar achtergrond is ook best intressant vind ik.

Ik moet ook zeggen dat ik verrast ben door haar stem....toch wel diegene met een van de beste stemmen uit diezelfde categorie zangeressen...

Meer wil ik er niet over kwijt.....voordat het een beetje weird gaat worden.

avatar van johan_sb2
Zie mij eens goed zijn documentaire. Muziek is al niet om over naar huis te schrijven, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het probleem is dat dit geen docu is maar één grote reclamespot voor mevrouw perry. Kijk mij het eens moeilijk hebben, kijk eens hoe muzikaal ik ben ( yeah right ) , kijk hoe ik alles regel ( als de camera erbij is ) , kijk eens hoe fantastisch ik ben. Tis gewoon één grote film met slecht acteer werk.

avatar van DiamondsRealDeal
johan_sb2 schreef:

Je hebt er een nuchtere kijk op