Justin Bieber: Never Say Never (2011)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jon M. Chu
met Justin Bieber, Miley Cyrus en Sean Kingston

Het verhaal achter de Canadese R&B en popsensatie, Justin Bieber. De documentaire geeft een blik achter de optredens van de jeugdige zanger die op 16-jarige leeftijd al miljoenen fans heeft weten te vergaren. Ook krijgen we een unieke blik in de geest van de zanger zelf en hoe hij met al deze druk op zo’n leeftijd zelf omgaat.

MoFeDu
Ooh ja inderdaad verschrikkelijk, nu heeft het blijkbaar plaats gemaakt voor ander 'breaking news': het is aan tussen Bridget en Johnny

avatar van planet_of_death
Waar zijn de tijden van de echte muziek gebleven?

avatar van chevy93
Als je ophoudt met het muziektopic te checken, vind je die.

Elineloves schreef:
Jij herkent het Miley Cyrus effect er in?
If only...

Vascago schreef:
Lol. Ik heb al jaren geen tmf of mtv of die rotzooi meer gekeken. Heb er thuis altijd VH1 Classic opstaan. Dan hoor ik tenminste nog fatsoenlijke muziek. En op het werk Radio Veronica en daar hoor ik ook nooit vage rappende criminelen en pubertjes die denken dat ze god zijn
Ik luister ook wel regelmatig Radio Veronica, maar Justin Bieber komt toch wel af en toe in het nieuws? No hard feelings hoor, maar hij is toch wel dé (muziek)sensatie van het afgelopen jaar.

avatar van Boogeyman
Serieus, wie? (gaat youtuben) Sensatie mijn snow-white-ass.

avatar van Naomi Watts
Of het je ding is is iets anders maar succesvol is ie wel.

Nomak
chevy93 schreef:
hij is toch wel dé (muziek)sensatie van het afgelopen jaar.
Populair bij kleine meisjes ja, maar maakt hij ook geniale muziek? Ik begrijp in elk geval niet wat er zo speciaal aan dat jochie is. Ik bespeur wel heel wat jaloezie in dit topic.

Maar goed, DE muzieksensatie van het afgelopen jaar is in mijn ogen Lin Yu Chun.

Dat is meer onbegrip.

(Welkom terug Nomak!)

avatar van chevy93
Oh god, daar gaat mijn goede bui.

Wie had er trouwens ingezet op 13 dagen?

Snap dit soort gezeur nooit zo goed. Ik ken het menneke niet zo goed en het lijkt me ook 3 keer niks, maar om daar nou zo'n haatcampagne tegenaan te gooien..

Dan ben je nog wel even bezig als je dat bij elke flutartiest moet doen. Je gaat mij niet vertellen dat ie slechter is dan de helft van wat er wekelijks in de top 40 staat.

avatar van Nakkie13
Ik vertel je nu dat hij slechter is dan wat er wekelijk in de top 40 staat. Maar dat zegt niet veel.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
planet_of_death schreef:
Waar zijn de tijden van de echte muziek gebleven?

Ach, niks anders dan het zoveelste tieneridool. Vroeger heetten ze Ricky Nelson of Donny Osmond of New Kids On The Block of Backstreet Boys. Van alle tijden. Verre van goed, suffe doorsnee fabriekspop en totaal oninteressant, maar niets slechter dan grote hoeveelheden slechte muziek die in de muziekgeschiedenis gemaakt zijn. En met dit soort jochies kan het drie kanten opgaan: Of hij blijkt meer talent te hebben dan we allemaal denken en maakt over tien jaar een album waarmee hij serieuzer genomen wordt of hij is over tien jaar aan lager wal geraakt en buiten stukjes in roddelbladen totaal vergeten of hij staat zijn oude hitjes te zingen in zalen met meisjes van ver in de twintig met jeugdsentiment.

Vind het wel lollig om al dat gehaat van met name jonge jongens te zien. Gun die meisjes van 13 nou hun idooltje.

avatar van Elineloves
Zullen meer dan genoeg volwassenen zijn die het afgelopen jaar dat melodietje van 'Baby' hebben meegeneuried. En inderdaad, vroeger waren het de boybands, nu zijn het 'metroseksuele' pubers. Als Bieber het niet was, was het wel een ander ventje. Begrijp alleen echt niet wat Chu hier nou precies mee wil bereiken.

avatar van chevy93
Als Bieber het niet was, was het wel een ander ventje.
Zal ik de open deur intrappen?

Doe eens.

avatar van chevy93
Het was een spannende race tussen Justin en mij. Jammer genoeg kreeg hij het contract.

avatar van Elineloves
Nou dan zul je nog even moeten wachten Chev, want het volgende tieneridooltje staat al te trappelen om Bieber van zijn troon te stoten.

Ik werk met 13 jarige meisjes, dus ik ben (helaas) best goed thuis in dat wereldje, en Bieber is out hoor... Beadles is in! Het jongere vriendje van Bieber.
Beadles

avatar van chevy93
Inmiddels ben ik te oud geworden. Het ging alleen maar om de hypothese: Wat als Justin er niet was geweest?

@ die reacties daaronder op YouTube. Dit is nog goedkoper dan hij...

avatar van LimeLou
Damn, waar is de tijd gebleven toen de mannelijke zangers MANNELIJK waren

avatar van moviemafketel
Ik denk elke keer dat dokter bieber in de nieuwe James Bond gaat spelen. Ding blijft ook maar voorbij komen in mijn updates.

avatar van Elineloves
Als je uitgaat van de TIENERidolen: Boyzone, Westlife, Five, Backstreetboys... Waren allemaal niet mannelijk hoor.

avatar van LimeLou
Daar heb je een punt Verschilt ook per muziekstijl he. Maar geef toe, dat Bieber zo overdreven populair is , wekt wel irritatie op.

avatar van Elineloves
Meestal met die belachelijke hypes he. Zolang ie niet in films gaat spelen, vind ik het nog wel even best. Je hebt zo weinig last van 'm, gelukkig.

avatar van moviemafketel
Ik was op slag verliefd op het j'aime j'aime la vie-meisje, maar toen ik ouder werd schrok ik dat ik ooit op dat gedrocht heb kunnen vallen.

Elineloves schreef:

Euhm, op een middelbare school is het een pure ramp

avatar van Q Jones
Ik geef deze film nu al 0,5 ster

avatar van Knisper
Slowchat verwijderd.

avatar van Stephanovic
Q Jones schreef:
Ik geef deze film nu al 0,5 ster

Dat het niet je ding is kan, maar dan kijk je toch gewoon niet? Ik vind het juist wel een interessant idee omdat hij inderdaad vrij jong is, en naast die miljoenen fans ook miljoenen mensen heeft die hem niet kunnen uitstaan. Wat dat betreft lijkt dit me vrij boeiend. Als het maar geen promotiefilmpje wordt though.

avatar van Thomas83
kos schreef:

Precies. Veel slaan er echt in door. Vaak zelf ook nog pubers. Ik krijg de rillingen van zijn muziek, de titels van zijn muziek vaak alleen al, en dat er bij een 16-jarig ventje al van een levensverhaal wordt gesproken doet me nog meer huiveren, maar waarom je zoveel met hem bezig houden als je zijn muziek en imago niks vindt?

avatar van clockwork72
Inderdaad. de rillingen is precies het goede woord voor deze muziek. Dat er zelfs in 2010 nog zulke slechte muziek wordt gemaakt... ongeloofelijk zeg... En dan bekijk je die reacties op Youtube van mensen die denken dat Jonas Brothers rockmuziek is ( ) en dat Justin Bieber's muziek de beste muziek op aarde is. ( ) Waar gaat het heen op de wereld? Volgens mij hebben die Bieber fans die die muziek van hem zo de hemel inprijzen nog nooit echte muziek gehoord die goed is.

avatar van planet_of_death
Hij heeft het wel voor elkaar gekregen. Als je zo je geld kan verdienen...