• 8.292.664 stemmen

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Al Reinert

Met onder meer: Jim Lovell, Russell Schweickart en Eugene Cernan

Plot For All Mankind

"From 1968 til 1972, twenty-four human beings went to the moon. Their journey lives as the ultimate adventure story."

Compilatie van beelden gemaakt tijdens de Apollo-missies, waarbij ook de oorspronkelijke dialogen van de astronauten te horen zijn. De voice-overs zijn uitsluitend uitspraken die de astronauten tijdens interviews hebben gedaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kingkes

Zeer indrukwekkende docu!

avatar van vph1272qm

vph1272qm

heel mooi gemaakte docu, beelden die ik nog nooit gezien had.

ook van de apollo 13 die mis ging.

avatar van stephan73

stephan73

Komt in November uit via Masters of Cinema (zowel DVD als Blu-Ray)

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Geen documentaire in de normale zin van het woord.

Beelden uit de Apollo-missies naar de maan af en toe vermengt met wat uitspraken van astronauten die er waren....soms horen we het originele geluid bij de beelden of de soundtrack van Brian Eno.

En we horen ook de muziek die de astronauten bij zich hadden Also Sprach Zarathustra, Frank Sinatra (Fly Me to the Moon), Buck Owens en Merle Haggard met een speciaal voor de gelegenheid opgenomen nummer (Please leave this tape on the moon!!).

Net ietsje minder dan de wat striktere documentaire "In the Shadow of the Moon" en misschien wat te snel (15 mei jl) erna.

Maar deze was dan nog even ter ere van Neil Armstrong en de Apollo-beelden blijven fascinerend om te zien.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Dit is een compilatie van de verschillende Apollo-missies, in elkaar gezet 20 jaar na de eerste maanlanding. Verschillende vluchten tegelijk naar de maan plus beelden vanaf de maan worden getoond en ondersteund met commentaar van Houston en de astronauten zelf. Echt overzichtelijk is het niet en verschillende afkortingen passeren de revue waar je als leek niet veel van snapt. Toch is dit interessant om te zien want het laat vooral de avontuurlijke kant van het astronautenwerk zien. Meerdere malen krijg je van de astronauten te horen hoe prachtig en schitterend dit of dat niet is. Het is net alsof ze op vakantie zijn! En jawel, For All Mankind zit inderdaad vol spectaculaire en mooie beelden van de maan en aarde.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

De muziek die Brian Eno speciaal voor de film schreef ken ik van buiten. Des te teleurstellender dat de film het eerste uur voor een 'talkie' bleek te zijn en pas het laatste uur op abstractere stoom komt - want dan wordt met bestaand materiaal meer iets gebruik van de 'ruimtemagie' gemaakt.

avatar van Malick

Malick

Ter voorbereiding op Voyage of Time nu eindelijk op BR gezien. Mocht deze ooit ergens op het witte doek te zien zijn in de Benelux dan geef even een gilletje want dat wil ik wel eens ervaren. Ademwegnemend.

avatar van John Milton

John Milton

Mooie companion piece van Apollo 11. Fijne docu.