Red (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich

'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaarsteam opduikt dat hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer bij elkaar in een ultieme poging te overleven.

avatar van TragieStar.*
Lijkt me een spannende film, heb volgens mij al een keer een voorproefje van gezien, maar dat zag er dus goed uit
Ben stiekem wel een beetje fan van Bruce Willis, overduidelijk een lekkere man, maar ook een aardige tot geweldige acteur, dus ga de film zeker bekijken als ik tijd heb

avatar van Larsco
award materiaal? defenitly not, aldus m. freeman, haha

avatar van finitio
Dit filmjaar zit vol met explosies en brute actie en daar is deze film geen uitzondering op. Toch vond ik deze film beter dan bv. The Expendables, deze film heeft een echt verhaal en zeer grappige momenten. John Malkovich zet een hele goede rol neer en de overige acteurs doen het naar behoren.

avatar van Beloki
Grappige actiekomedie met een stel echte acteerkanonnen. Hoewel ik hem grappiger had verwacht, trekken Mirren en Malkovich de film echt omhoog met hun zeer geestige rollen.

Toch wel een aanrader.

B.

avatar van b00ts
Zonde, zonde, zonde. Zware bezetting, magere film. Malkovich blijft leuk, al zou hij niets gezegd hebben. Erg overdreven actiescènes ook allemaal. Weleens een punt50 zien schieten zonder dat het ding beweegt? Die ouwe muts die iemand met een handtas knock out slaat? Nee, ik vond het niet geweldig.

avatar van andrehoek
Had tot nu toe alleen Flightplan gezien van R. Schwentke en die film vond ik niet goed. Zijn andere films hebben mijn interesse niet gehaald of zijn niet in de bios geweest. Moet nu wel toegeven dat hij met Red een goede indruk heeft achtergelaten als regisseur. Wat is dit een prettige film geworden met veel humor, goeie tunes en montage. Het gebruik van die briefkaartjes als montage middel vond ik wel wat hebben. Bruce en John zijn allebei geweldig. De actie kijkt lekker weg en de film heeft nergens een saai moment.
Waar het wel een beetje misgaat is in de laatste 20 min. Daar raakt de actie wat over de top en de scene met de 50 caliber vond ik erg zwak. Maar gelukkig komt dan John weer uit de hoek met wat humor. Wat eigenlijk dan toch weer alles goed maakt...

avatar van mer1973
Niet Bruce Willis, maar John Malkovich steelt de show.
Beetje een over de top actie. Niet nadenken maar relax achterover hangen, en genieten van alle top acteurs op leeftijd.

avatar van Stephan
Daar waar Expendables voor mij totaal de plank misslaat is hier alles op z'n plek. 4*

Teleurstellend

Met zo'n cast had ik toch wat meer verwacht. Willis speelt een nogal futloze rol op de automatische piloot. Freeman komt voorbij, maar zijn rol is niet groot genoeg om er wat zinnigs over te zeggen. De rollen van Malkovich en Mirren zijn gelukkig beter, al komen die pas laat in de film.

Dat het hier om een comic strip verfilming gaat, wordt enkel duidelijk door de begin credits, ik kon verder weinig comic erin ontdekken. Schwentke doet ook niet veel met het concept.

Het verhaaltje is redelijk simpel en de spionage elementen zijn magertjes. Een aantal aardige actiescenes tillen de film nog wel wat omhoog, maar het blijft over het algemeen een brave bedoening met weinig nieuwe dingen.

Ik had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht. De humor in sommige stukjes waren wel leuk, maar ontbrak echter aan echte actie. geef m 2,5 ster.

avatar van dhrflash
Het is niet de beste film van dit jaar maar het is het kijken waard. veel actie, veel humor en gespeeld door goede acteurs.

Kortom, een aanrader

avatar van Number23
Ik had al vrij vroeg tijdens de film in de gaten dat ie niet zo goed was en daarna niet echt meer goed gekomen. IK liep de bios uit en dacht; Mwah 2,5 kan best, maar kom toch uiteindelijk uit op 2 sterren.

Ik had er geen verwachtingen van en nog viel tie tegen en dat heeft het meest te maken met de acteurs, de humor en het verhaal.

Bruce(automatisch), Morgan(schandalig kleine rol), Helen(zeer standaard), Mary-Louise Parker(irritant en NIET grappig) en zelfs John(had er nog meer uit moeten halen) vielen me stuk voor stuk tegen. Brian Cox en Karl Urban scoren nog voldoende

avatar van Number23
Okay, okay mijn oordeel is misschien beetje te serieus en hard: John heeft me paar keer goed laten lachen en steelt elke scene waar die inzit. Sorry John!!

avatar van james_cameron
Geforceerde aktiekomedie met een indrukwekkende cast maar een alarmerend gebrek aan plot en humor. Flauwe dialogen en ongeïnspireerde aktiescenes voeren de boventoon. De cast lijkt zich te vermaken maar kan uiteindelijk weinig met de bordkartonnen personages. Regisseur Schwentke zorgt hier en daar voor een cool shot maar vertilt zich hier behoorlijk aan het materiaal. Het is allemaal veel te dik aangezet. Het meest verrassend vond ik de atypische rol van Richard Dreyfuss als bad guy.

avatar van Naomi Watts
Een actie comedy met enorm veel gebreken. Qua actie film doet de film niets nieuws, enorm veel formule werk, enorm voorspelbaar, een aansprekende cast en met zeer voorspelbare geforceerde humor. Wat dat laatste betreft heeft de film nog geluk dat Malkovich daar vooral mee aan de haal gaat, want hoe niet leuk het ook is, hij maakt het best leuk.

Qua actie enorm matig natuurlijk (geen enkele actie scene is echt indrukwekkend), nog even een standaard love sub plot erin en ook elke turn of event van elke average conspiracy flick zit erin. De conspiracy wordt gepresenteerd als er één van enorme omvang, waarmee ze op de roppen komen is dan natuurlijk onbevredigend. Vooral enorm ongeïnspireerde chaos, er zijn weinig films die het voor elkaar weten te krijgen op elk vlak zo enorm voorspelbaar en clichematig te zijn. Wel een echte bios film, want het gros van het bioscooppubliek die vinden dit soort ongrappigheden en formulewerk heerlijk. Willis speelt de rol die hij altijd speelt, Parker voelt heel de tijd out of place, Mirren probeert te veel te acteren, ook Freeman voert zijn gimmick op wat hij al jaren doet, alleen Malkovich weet nog positief op te vallen. Best knap, want de middelen die hij aangereikt krijgt zijn waardeloos.

Een leuk filmpje voor het biospubliek, maar de doorgewinterde filmkijker, en vooral op actiegebied, zal inzien dat dit niet zo veel voorstelt. Zelfs voor pretentieloos vermaak, is dit rommel.

Geen indrukwekkende, maar toch erg vermakelijke film met de nodige humor en actie. Niet echt iets heel nieuws ofzo, maar gewoonweg leuk als je er niet al te hoge verwachtingen van hebt ! 3* geef ik deze...

avatar van Pistons
Haastig geproduceerd aandoende film die net kijkbaar is. De grote drie doen het wel leuk. Dat romkom-achtige gedoe ertussen om ook de dames geïnteresseerd te houden kon me gestolen worden.

AHWA
Lekker voor tussendoor.

Goede cast, met Willis, Mirren, Cox, Freeman en Malkovich. De humor was op zich best aardig, maar er had iets meer in mogen zitten. Iets meer terugdenken aan die goeie ouwe tijd of zo, iets meer de nieuwe generatie voor schut zetten. Desalniettemin heb ik me prima vermaakt met deze film, maar een hoogvlieger is het niet. Aan de cast ligt het niet, maar wat NW al zegt: De actie is niet fantastisch, daar kan ik me wel in vinden. Maar goed, veel actie kun je ook niet verwachten van deze mensen op leeftijd Alleen Willis die een omgekeerde Wanted doet, is lekker op dreef, al was de computer daar iets te duidelijk aanwezig.

Ik vind Parker in Weeds al niet best, maar hier vond ik haar ook maar storend. Waar is toch die geweldige Amy Gardner uit The West Wing gebleven?

AHWA schreef:
Maar goed, veel actie kun je ook niet verwachten van deze mensen op leeftijd

Normaal gesproken had ik dat best een plausibel excuus gevonden, Opa Sly heeft van het jaar het tegendeel bewezen. Dus dat zuigt behoorlijk voor Willis & Co .

AHWA
Daar zit wel wat in, maar in vergelijking met The Expendables zijn dit meer de gentlemen-spies denk ik. En Sly moest het wel afleggen tegen Statham. Ik vond Cox hier wel geweldig, hoe hij stiekem overal opdook zeg maar. Heel leuk bijrolletje.

avatar van Mega-Video
Dat er wat goed mis in Hollywood is wederom weer goed te merken aan deze productie. Een totaal gedesoriënteerde, op de automatische piloot spelende cast. Een flinterdun plot met als grote boosdoener de CIA/Vice President die in haar 'achtertuin' vieze spelletjes heeft gespeeld. Het bombarderen van onschuldige islamitische dorpen in Hollywood producties is door diezelfde CIA als 'no go area' bestempeld. De censuur druipt er vanaf. De pitbull Amerika blijkt toch een tekkel te zijn geweest die zichzelf een vergrootglas voorhield. Duidelijk is wel dat de cast het voor de centjes doet. Het demotiverende acteerwerk krijgt u er gratis bij.

Voor hen die minder zwaar naar de wereld kijken toch **** voor deze.

avatar van Naomi Watts
. Zo'n negatief stukje en dan 4*?

avatar van wimnoot
4 uit 10 misschien?

avatar van Naomi Watts
Dat klinkt al wat logischer .

Vanwaar die lage beoordelingen? Ik heb mezelf echt goed vermaakt en vond het echt een goede actie/komedie. Dus die opmerkingen over onrealistische dingen, zoals iemand knock-out slaan met een handtas snap ik ook niet. Het is dan ook een Actie/KOMEDIE. Ik heb ook nog nooit iemand rustig uit een rondtollende auto zien stappen, maar het is wel grappig. Film gaat bij mij om vermaak (en vermaak kan op veel verschillende manieren) en deze film heeft mij zeer goed vermaakt!

Sfeervolle old school aktiecomedy. Ik heb me prima vermaakt.

avatar van 10-StepKill
Meer dan verdienstelijke GN-verfilming, waarin John Malkovich, meer dan Willis, de show steelt.

avatar van ralfsjam
Naomi Watts schreef:
Een actie comedy met enorm veel gebreken. Zelfs voor pretentieloos vermaak, is dit rommel.

Nou, je hebt met je 1.5 jezelf weer aardig in de kijker gewerkt! En nu maar weer wachten op de reacties? Zo begint het wel een beetje op aandachtzoekerij te lijken Naomi Watts!
Je laatste 10 beoordelingen hebben 7 keer 4.5 en 5 sterren???? Zocht er wat logica in, maar nee hoor! Snap geen zak van jouw waarderingen....
Je zelf een opvallende positie geven op deze site... dat zie ik er in!
Sorry dat ik weer de pik op je heb, misschien ben je best een aardig mens, maar je doet het weer....

ralfsjam schreef:

Hoezo dat? Ik geef, in mijn ogen, gewoon argumenten hoe ik bij deze beoordeling uit kom, zonder provocerend over te komen.

Makkelijk hoor, ik heb de laatste tijd redelijk wat films gezien die me erg bevielen. Ik zie ook niet in wat dit voor negatieve invloed dit heeft op enige logica.
Je zelf een opvallende positie geven op deze site... dat zie ik er in!

Want het is heel raar dat ik een film als Red niet goed vindt?

Geeft niet hoor, maar waar komt de drang vandaan dat mijn smaak met die van jou overeenkomt?

avatar van jeroentjuhhhhh
Als je mening niet overeenkomt met de kudde, dan ben je een provocateur of aandachtsgeil . Juist...