Ni Liv (1957)

Noorwegen
Actie / Oorlog

geregisseerd door Arne Skouen
met Jack Fjeldstad, Henny Moan en Alf Malland

Een Noors commandoteam wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog gedropt om in Noordelijk Noorwegen een Duitse luchtverkeerstoren te vernietigen. Hun missie wordt echter verraden en de commando’s blazen hun boot op. Jan Baalsrud is de enige overlevende en zit nu gevangen achter de linies van de vijand. Met de hulp van enkele Noorse patriotten probeert hij door de barre Noorse winter te ontkomen naar het neutrale Zweden.

De scenes waas soldaten stierven dat kan echt niet meer zo theatraal verder standaard filmpje met vele mooie opnames.