ad

Geregisseerd door: Rowdy Herrington

Met onder meer: Cuba Gooding Jr., Tom Berenger en Marianne Jean-Baptiste

Releasedatum: 6 juli 1999

Over A Murder of Crows

"A work of deadly fiction."

Nadat Lawson Russell niet meer advocaat mag zijn, gaat hij ergens heen om een boek te schrijven, maar dat is niet zo makkelijk als hij dacht. Dan ontmoet hij een oude man die wel een manuscript heeft en hij mag hem lezen. Tot zijn verbazing is het erg goed, zoiets wil hij ook wel schrijven. De oude man gaat dood en hij doet alsof het zijn manuscript is. Het wordt een best-seller. Dan blijkt dat de moorden die in het boek zijn beschreven echt gebeurd zijn en hij wordt gearresteerd. Hij zal zichzelf nu onschuldig moeten bewijzen door de echte moordenaar te vinden.

imageimage

Billy Ray Richardson

Thurman's Girl

avatar van Jordy

Jordy

Er was iets wat ik verschrikkelijk slecht vond aan de film, ik weet alleen niet meer wat. Ik geloof dat ik de film een beetje een tv-film vond. Wel goed geacteerd door Gooding, wel een redelijk goed verhaal, maar het leek een beetje goedkoop geloof ik. 2 en een halve ster.

avatar van dttom

dttom

ik vond wel vermakelijk.

avatar van hugohei

hugohei

Traag en saai geregisseerd, en een nogal boekerig scenario met een vertelstem die alles aan elkaar moest plakken. Weinig inventief allemaal.

'A Murder of Crows' betekent volgens iemand in de film 'een vlucht kraaien', of een koppel kraaien, of hoe zoiets heet. Heeft dus niet met moord te maken. Leuk. Maar geen enkel woordenboek kan het mij bevestigen. Weet iemand iets meer ?

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

mur·der

n.

(...)

3. A flock of crows. See Synonyms at flock.

(bron: Dictionary.com)

avatar van hugohei

hugohei

Dank je ! Dat stelt me weer gerust.

avatar van Phoenix

Phoenix

Jordy schreef:

Het einde wellicht? Want dat doet voor mij waanzinnig afbreuk aan de film. Je ziet de hele film hoe Cuba langzaam tot inkeer komt en beseft dat hij schuldig is (aan wat voor een misdaad dan ook), hij ZEGT het notabene nog letterlijk alvorens iemand neer te schieten, en TOCH word een hij, om het Amerikaanse publiek tevreden te stellen, vrijgesproken... Kan ik met mijn hoofd niet bij :S, misschien dat iemand anders het beter kan verklaren... Voor de rest was het een aardige film met acteerwerk naar behoren. 2,5* dan maar.

[edit] Daar zeg je zowat, Agony..

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

Spoilertje Phoenix!?!?!

avatar van DoubleS

DoubleS

Zo, mijn eerste berichtje op deze site. Ik was eerst niet van plan deze film te kijken, maar uiteindelijk toch gedaan, en daar ben ik best blij mee achteraf. Het verhaal was goed, vond ik, maar toch zet ik een aantal vraagtekens bij het verhaal.

Vraagteken 1: Waarom wordt hij alleen herkend door de politie, de huisvrouw van de moordenaar en door een vent in de bibliotheek en de rest van de wereld kijkt langs hem heen, terwijl hij met zijn foto op de voorpagina van de Times stond. Vraagteken 2: Hij werd op het eind vrijgesproken, terwijl de agent en de moordenaar elkaar onmogelijk dood hadden schieten, doordat de moordenaar om de hoek lag én doordat de agent in het hoofd was geschoten.

Maar goed, wel een leuke film verder en Mr. Gooding Jr. acteerde goed...

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Hoi en welkom, maar wil je even lezen hoe je spoiler tags moet plaatsen, je verraadt nu enkele dingen die mensen, die de film niet gezien hebben, niet willen weten.

avatar van flicks

flicks

Het enige positieve wat ik kan zeggen over deze film is dat ik hem net goed genoeg vond om hem niet uit te zetten. Ik vond de acteerprestaties onder het niveau van cuba... . Het verhaal zat erg slecht in elkaar, ik zal een paar dingen opnoemen allereerst 1: Cuba speelt in het begin een advocaat maar nadat hij geroyeerd is en het boek heeft gelezen begint er bij hem geen lichtje te branden. Dit zal denk ik wel moeten gebeuren want het gaat over vermoorde advocaten, tenslotte ook nog in de buurt, maar het komt hem niet bekend voor... 2: De advocate die hem later in de film helpt wil eerst niks met hem te maken hebben en loopt gewoon weg maar 1 keer later wanneer hij belt wil ze hem in een keer wel helpen. Ze gaat haar baan op het spel zetten omdat hij voortvluchtig is, erg sterk. 3: het stukje dat de professor de politieman dood schiet waarna Cuba daarna dat pistool op pakt, vind ik ook erg stom. Ligt niet voor de hand bij iemand met het denkniveau van een advocaat 4: Cuba is voortvluchtig en heeft een bestseller "geschreven" dus hij is heel bekend, maar hij kan wel op zijn gemak overal rond lopen en zoeken naar oplossingen Verder waren er nog meer kleinere dingen waar ik me verschrikkelijk aan ergerde. En ook voorspelde ik na een uur al het einde van de film vanwege de vreemde voorvallen waarmee Cuba te maken krijgt. Dit heeft niet echt met de film te maken maar toch zeg ik het, Op de dvd-hoes (zeer irritant) stond de eerste 3 kwartier ook al uitgelegd.... vandaar echt maar 1.5 sterren

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Matige film. Het einde is erg ver gezocht en er zitten nog meer onjuistheden in deze film. Cuba Gooding Jr doet het zoals gewoonlijk goed maar kan deze film niet redden. de film is af en toe saai en kan niet boeien. Een wat vage film. 2*

avatar van patjenmgn

patjenmgn

Het verhaal vond ik op zich best origineel (dat dat boek waargebeurd was) maar verder allemaal vreemde dingen in de film die hierboven al beschreven worden.

Maar.... Is er nog iemand die erachter is gekomen waarom hij op het eind wordt vrijgesproken? Of is dit echt om er een 'feel good-movie' van te maken ?

avatar van jaspertje3

jaspertje3

Ik vond het wel een aardige film, wordt nog redelijk spannend. Cuba gooding Junior altijd leuk.

Geen spannende avond film, maar voor als je een middagje niks te doen hebt, is het een leuke vermakelijke film.

2 sterren

avatar van lila

lila

Meestal bij zulke thrillers boeit het einde me niet meer, hier in tegen was het echt goed tot op de laatste minuut. Ja dit klinkt natuurlijk standaard, maar nee het was gewoon echt zo

avatar van ellie

ellie

Zeer vermakelijke Thriller

avatar van Nitra

Nitra

zeker wel een mooie film ... geen acties in de film, maar toch zeer mooi verhaal .

het zou jammer zijn als je deze film niet gezien hebt

avatar van Giovanni1311

Giovanni1311

Wat een waanzinnig slechte film!

Dat is lang geleden: belabberd acteerwerk en een verhaal van niets.

Dit boeit niet en mag zéker de kwalificatie "Thriller"niet dragen.

Een redelijk B-film kortom.

avatar van Leno

Leno

Vermakelijke thriller met een aardige rol van Cuba. Als je deze film kritisch bekijkt valt er veel op te merken. Na de aardige eerste 40 minuten vervalt het verhaal in een standaard Fugitive gebeuren. Er zitten tal van plotgaten en slordigheden in en het einde is tamelijk stupide. De rol van Berenger is ook dom, inclusief zijn dialogen.

Maar zoals ik zei, best amusant dus wel een voldoende waard.

avatar van JB.

JB.

Aardig verhaal, maar erg voorspelbaar helaas..

avatar van as

as

Suffe film. Gooding speelt om te huilen zo slecht. Daar kan de aardige berenger niets aan veranderen. Scenario is een dertien in een dozijn thriller dat de bekende paden bewandeld. Verder doet de tv-film look de film weinig goed. Herrington weet het verhaal absoluut geen swung mee te geven. En dan het einde dat weer concessies doet aan de geloofwaardigheid. Nee, het is het allemaal niet. Verspilling van het geld en tijd dat er in is gestoken.

avatar van *Grolsch*

*Grolsch*

Ik vond het een saaie film, en ik ben zelfs tijdens "het film kijken" even wat anders gaan doen, tot ik echt niets meer te doen had, en ik voor nood de film af moest kijken.

Het was erg voorspelbaar.

de eerste keer dat ik "de dader" zag, wist ik al direct dat hij die 2 personen eerder uit de film was, en normaal gesproken zie ik nooit zo snel "het verhaal"

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

Zeker niet slecht, soms spannend, maar ook niet goed te noemen. Te voorspelbaar en vaag. Cuba acteert wel goed, maar laat hem liever in comedyfilms spelen, dit past niet bij hem

avatar van De GeuS

De GeuS

Een bij vlagen aardig spannende film. De voice-over van Cuba Gooding Jr. klonk alles behalve overtuigend en het zag er soms zoals eerder gezegd behoorlijk goedkoop uit; kleine 2,5*

avatar van Purmerend

Purmerend

ellie schreef:

Zeer vermakelijke Thriller

Inderdaad, helemaal mee eens. Van mij 3*.

avatar van petra pitt

petra pitt

goed begin rampzalig eind, eigenlijk alles wat erover te zeggen is

lowhusky

goed verhaal maar slecht uitgewerkt

2.5 sterren

avatar van HeatWave

HeatWave

Wat een negatieve recensies over het algemeen, daar sta ik wel een beetje van op te kijken, blijkbaar loopt mijn smaak niet synchroon met de algemene mening hier over deze film.

Ik vind deze film zelf wat kleurloos beginnen echt een zoveelste rechtzaak film waar een advocaat zich weer uit moet gaan sloven. Niet dat dit op zich zo slecht is maar daar heb ik er over het algemeen al best veel van gezien en nog beter dan ik hier in het begin van de film zie. Het begint dus een beetje in een grijs gebied.

Maar na niet al te lange tijd komt er toch meer kleur en bezieling in de film en komt "A murder of crows" van het ene verrassende effect in het andere.

Deze film heeft mij dan ook aangenaam verrast.

Vooral omdat constant in vertelvorm ( wat in deze film juist niet ergerlijk overkomt ) de gedachtengang van Lawson Russell te volgen was vond ik dat deze film nog meer diepgang had dan ik van tevoren had verwacht.

Vooral de ontrafeling van de film vond ik erg sterk.

Zeker een aanrader voor mensen die van goeie thrillers houden.

avatar van tevelenco

tevelenco

Matige film waarbij voor mij vooral het verhaal me erg aansprak.

Maar de uitwerking viel nogal tegen.

De film begint erg langzaam en er zitten nogal wat fouten in het verhaal zoals hierboven al meerdere malen besproken.

De film werd voor mij zodoende nooit echt spannend en kende weinig verrassingen.

En ook de akteerprestaties vond ik onder de maat.

Jammer want er had volgens mij wel meer ingezeten.

En was voor mij als thrillerfanaat zeker geen aanrader zoals "heatWave" hierboven beweert.

avatar van flashy

flashy

Het is zeker geen slechte film naar mijn mening.

Afgezien van het einde en een aantal onduidelijkheden,

is het een verassende en leuke film.

De acteerprestatie van Gooding is wel oke.

3.5 sterren

avatar van nightbreed

nightbreed

Ik vond dit ook een erg vermakelijk filmpje, die ik zo'n 3 jaar geleden voor maar 2 of 3 euro heb gekocht.

Cijfer: 3,5