The Adjustment Bureau (2011)

Romantiek / Mystery

geregisseerd door George Nolfi
met Matt Damon, Emily Blunt en Michael Kelly

De ambitieuze David Norris (Matt Damon) staat op het punt een zetel te bemachtigen in de Amerikaanse senaat, maar als hij de bloedmooie Elise Sellas (Emily Blunt) ontmoet en een romantische affaire met haar krijgt, verandert zijn leven drastisch. David ontdekt al gauw dat ze gevolgd worden door mannen die in opdracht van het mysterieuze 'The Adjustment Bureau' alles op alles zetten om te verhinderen dat ze samen zijn.

avatar van breedbeeld
Op zich niet zo'n bijzondere film maar heb toch tamelijk geboeid gekeken.
Denk dat dat vooral te danken was aan Damon en ook wel Blunt en dat de film degelijk gemaakt is.
Met genoegen gekeken .

avatar van MGpower
Op zoek naar actie? nee, niet echt een film voor jou...
Een erg interessante film, met een romantisch kantje.
Damon en Blunt erg goed gecast, Damon vanwege zijn toch wel 'zakelijke' uiterlijk, en Blunt is gewoon een topmeid... I would fall in love and with me many others.
Ook Anthony Macky zat goed in zijn rol
Blunt had nog wel iets meer mogen oefenen op haar dans, dat ging niet geheel vlekkeloos.

Aardige film maar echt spannend wordt het niet. Kruising tussen Trumanshow Serendipity en het einde van Monsters en Co.

Vond het een prima film, heb me erg vermaakt ermee. Einde kon wat beter, maar zeker het kijken waard.

Had vooraf geen enkel idee waar deze film over zou gaan. Begon als een min of meer politieke thriller, maar dan..

Sjongejonge! Wat is dit nou weer voor onzinverhaal??!! mannen met hoeden die door deuren naar parallelle werelden kunnen lopen... komaan zeg! daar kun je anno 2011 toch niet meer mee aankomen?

Jammer van de twee leuke hoofdrolspelers.

Leukste aan de film vond ik dat ze echt gigantisch veel lokaties aandeden waar ik ook geweest ben in New York. Ik zat constant van 'he, daar ben ik geweest, daar heb ik ook gelopen etc.'

BS
Leuke film met een leuk gevonden verandering ( de mannen met hoeden+deuren ) dat het net iets bovengemiddeld interesant maakt.

Matt Damon speelt erg goed, maar Emily Blunt vind ik op het eind gewoon iritant worden.
Al met al genoeg leuks om naar te kijken en zeker de moeite waard om eens lekker voor te gaan zitten.

kos schreef:

Dan heb jij toch echt een andere film gezien dan ik
Het is geen Fringe (serie)... Het is gewoon exact dezelfde wereld, maar nemen ze een shortcut Volgens mij snap jij de achterliggende gedachte van 'een hogere macht' niet helemaal

Hahaha. Dat bedoelde ik ook.
Maar dat is toch onwijs flauw of niet?

avatar van MGpower
Ik vond het juist wel origineel Het is maar net hoe je er het bekijkt.

avatar van james_cameron
Stijlvol vormgegeven romantische thriller, qua plot helaas aan de nogal suffe en spanningloze kant. Hier en daar wel wat intrigerende elementen en leuke visuele vondsten, maar de film is te vlak en te eenzijdig om de volle lengte te kunnen boeien. Damon en Blunt zijn evenwel sympathiek in de hoofdrollen, het camerawerk van John Toll is zeer fraai en de score van Thomas Newman is mooi.

avatar van sofripa
Heerlijke film. Met genoeg mysterie om nog eens over na te kaarten. Beetje gepikt van Dark City en van The Matrix maar dan met een flinke romantische saus eroverheen. Doet geen pijn want die beide films staan zeer hoog op mijn favorietenlijst. Damon weer goed in vorm. 4 sterren wel verdiend.

avatar van Neomotion
Uiteindelijk toch wel een boeiende film, vooral omdat het over de mens en zijn/haar vrije wil gaat. Voer voor menig filosofische discussie aan de eettafel.

avatar van MGpower
Wat een lelijke poster staat hier trouwens?
Ik vind deze veel beter!! *Klik*

MGpower schreef:
Wat een lelijke poster staat hier trouwens?
Ik vind deze veel beter!! *Klik*

Poster is inderdaad lelijk maar je kunt gewoon een verzoek indienen bij "Corrigeren" en dan wordt het vermoedelijk aangepast.

avatar van Ninto
Tsja, tsja... origineel idee en goede acteurs. Toch is het een middelmatige film. Ik zat eigenlijk de hele film te wachten op het einde van de inleiding en het begin van de film. Toen de film dan uiteindelijk begon, was het binnen 3 minuten ook weer afgelopen.

2.5 ster voor Matt Damon en het concept...

Matige film die weinig spanning kent maar toch op de een of andere manier wel bleef boeien.

Fijn vond ik het om een keer een "normaal ogende" vrouw te zien die niet mooi is kwa uiterlijk maar mooi is vanwege haar uistraling.

Op zich keek het wel gemakkelijk weg, maar aangezien het vrij snel duidelijk is hoe de vork in de steel steekt is de lol er ook vrij snel vanaf, werd het soms wat saai, en door het ontbreken van een spetterend plot, en het ontbreken van spanning of mysterie komt alles toch te vlakjes over.

2.5 ster

Na het zien van The Fighter met Matt, wilde ik eigenlijk nooit meer een film van hem zien. Ik kon het eigenlijk niet weerstaan om The Adjustment Bureau te zien. Echt een leuke filmpje. Het onderwerp is waar je 's avonds laat nog lang over kan discussieren.

avatar van Hectometerpaal
Euhh the fighter met Matt?

Theunissen schreef:

Ah thanx! Die knop kende ik nog niet! (stom genoeg altijd overheen gekeken denk ik)

avatar van usr14112
Redelijk filmpje. Blinkt nergens in uit maar wel vermakelijk.

Uitstekende romantische-SF met zoals zo vaak een prima Matt Damon en zelfs Emily Blunt was te pruimen verder nog kleine rol van Terence Stamp.

avatar van mock turtle
De film begint ijzersterk met super acteerwerk en dito dialogen. Het blijft boeiend want al snel wordt het geheimzinnig.

En helaas stopt het positieve daar. Het concept van de 'adjustment' is weliswaar interessant, maar wordt niet echt lekker uitgewerkt. Het blijft wel spannend en de behoorlijke dosis romantiek mocht van mij ook best, maar de ontknoping is dan weer te snel David heeft wel erg weinig moeite om alle agenten te ontlopen en deurtje-in deurtje-uit bij zijn doel te komen; had wel iets doordachtiger en vernuftiger gemogen en te flauw.

Bovengemiddeld, maar mist net te veel om een topper te zijn.

Verrassend leuke film. Verhaal was weer eens iets anders (alhoewel als je Fringe volgt dan komt het je natuurlijk gedeeltelijk bekend voor). Tijd vloog voorbij. Acteurs waren goed op hun plaats, vooral de hoofdrolspelers. Veel mooie shots door de hele film. Ik vond vooral het shot van Matt Damon mooi toen hij alleen midden in die zaal/hal stond.

avatar van vranque
Based on a short story.
Dat gevoel had ik ook. Haha

avatar van Cleanshot
Ik moest sterk denken met deze film aan het concept in de serie fringe.
Een film met sterk romantisch karakter verweven met wat actie en SF.
Aardig..

avatar van Barry83
Had veel van deze film verwacht maar kon me uiteindelijk echt totaal niet boeien. Zat voor mij te weinig spanning in. Leuk voor een avondje te kijken maar helaas meer ook niet.

avatar van notoirefilmhater
De romantische versie van The Matrix... best aardig.

Het verhaal op zich is wel origineel gevonden van "The Adjustment Bureau "
Zou het als boek misschien beter doen.
Maar kwa film wordt het toch snel allemaal vrij saai.
Anderhalf uur kijken naar deurtje open deurtje dicht.

Leuke film een keer eens iets anders van matt damon in plaats van actie,
ik had er iets anders van verwacht, en ik denk dat ik het darom ook zo leuke film vind.
goeie acteurs niet te serieus.
gewoon een goeie film. petje af !

avatar van Uier
Bah, wat een droge kak. The Matrix vs. Assepoester. Pijnlijk. 1.5*