Just Go with It (2011)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Jennifer Aniston en Brooklyn Decker

Danny Maccabee (Adam Sandler), een plastisch chirurg, heeft na een mislukt huwelijk bindingsangst. Daarom vertelt hij elke vrouw die hij ontmoet dat hij getrouwd is. Wanneer hij echter de mooie Palmer (Brooklyn Decker) ontmoet denkt hij dat zij wel eens de ware zou kunnen zijn, tot zij erachter komt dat hij "getrouwd" is. Om zijn relatie te redden vertelt Danny dat zijn vrouw en hij gescheiden zijn. Wanneer Palmer er echter op staat Danny's vrouw te ontmoeten, vraagt hij zijn assistente Katherine (Jennifer Aniston), moeder van twee, om zich voor te doen als zijn vrouw. Het begin van een leugen die eindigt in een reis naar Hawaï.

avatar van The Beast
Hilarische comedy,

moet de gemiddelde comedy/romantiek liefhebber minstens een keer gezien hebben vind ik.
Typische Adam Sandler comedy film vind ik maar zeker geslaagd, 3.5

avatar van Rowie89
Erg leuke comedy ! Leuk orgineel verhaal. Alleen de 2 kinderen met name het meisje waren erg irritant.. Voor de rest kijkt de film lekker weg!

Ik vond het een leuke wegkijk film. Feel good and watch

avatar van Diamond77
Ik betrapte mezelf erop dat ik mijn lach soms gewoon niet kon inhouden. Niet alles kan idd leuk zijn want sommige grappen zijn te cliche. Maar ik denk toch dat Brad Pitt de verkeerde vrouw heeft gekozen als ik Jennifer voorbij zie komen de laatste tijden.

Ik vind de rode draad van de romantiek wel erg leuk in deze film. Je ziet de trein vanaf het begin al aankomen maar toch is deze film aan te raden!

Een 3,5 geef ik niet snel zeker niet in dit genre maar Aniston is een mooie vrouw! en mijn favoriete actrice Nicole speelt erin (die weleens betere rollen heeft gehad)

avatar van Parisa
Als je een 'schaap' zo in beeld durft te brengen, maakt het niet uit of de film verder leuk is. Dat was heel erg fout. En niet op de grappige manier. 0,5*

avatar van horizons
Grappige film.

avatar van Timothyvdmeer
Parisa schreef:

je hebt het over 1 scene en dan de hele film 0.5 sterren geven...

avatar van nightbreed
Parisa schreef:

Je hebt gelijk, ik heb er niet van kunnen slapen. Hoe durven ze?

Wat ziet die kidman er tegenwoordig eng uit zeg. Ze kan grote delen van haar gezicht niet eens meer bewegen, zoals haar bovenlip en de huid van haar voorhoofd.

avatar van Parisa
Jullie overdrijven enigzins.

Wat ik bedoel is dat dit soort 'humor' al jaren wordt gebruikt en dat terwijl het inmiddels zo enorm afgezaagd is. En iets Amerikaans-fouts heeft. Alleen worden er ook weleens hele films gevuld met dit soort 'humor'.
Je zou toch denken dat ze in 2011 inmiddels wel met wat beters kunnen komen. Blijkbaar niet.

Overigens zijn er meerdere minder leuke scenes te vinden in deze film. Lees daarvoor dit topic eens door.

avatar van kuiponok
Gewoon een leuke romcom met prima acteurs, dus fijn avondje filmvermaak, helemaal omdat Jennifer Aniston een heerlijke vrouw blijft

avatar van Noodless
Inderdaad, sluit me aan bij mijn voorganger. En Brooklyn Decker mocht ook wel gezien
worden. Gewoon een leuke film met een typische rol van Sandler. 7/10

avatar van jippie2010
Prima romantische komedie met genoeg leuke momenten.
Niet alles was raak, maar de film keek prima weg. *3.0

avatar van Panta Rei
Rowie89 schreef:

Nou, kweetnie hoor. Doet me erg denken aan Cactus flower

avatar van Gang_Star
Hoe meer ik naar Sandler films kijk, hoe meer ik me aan hem en zijn flauwe humor ga ergeren. Maar toch heb ik me (misschien zelf ietwat onverwacht) best vermaakt met deze film. Qua humor is het inderdaad zoals verwacht bij vlagen flauw en soms wel tenenkrommend, maar de samenwerking met Jennifer Aniston is best leuk. Echter het grootste struikelpunt is dit keer niet Sandler, maar de wat mij betreft veel te lange speelduur.

avatar van sandero16
Hartstikke leuke komedie.

Af en toe wat flauw, maar toch veel gelachen om zeer geslaagde grappen. Acteerprestaties waren goed, alleen Decker bleef wat achter vergeleken met Sandler en Aniston. De kinderen acteerden redelijk goed, maar af en toe was het wat irritant.

Het verhaal was matig ( geen diepgang ) , maar toch hilarisch. Ik vind dat bij een komedie het verhaal niet zo veel boeit, als het maar grappig is en je plezier beleefd aan de film .

Zeker 3,5 sterren waard naar mijn mening!

avatar van fritsje
Geinig filmpje ,vooral de Dolph- figuur is komisch.kinderen kunnen er ook wat van,zeker dat jochie.

avatar van TragieStar.*
Wat een vreselijke film pff..

Het verhaal klopt echt van geen kanten en het rommelt aan alle kanten. Het is gewoon een verhaal waarin je, je niet kan verplaatsen. Dit komt omdat het gewoon erg ongeloofwaardig is en erg raar. Waarom zou je de vrouw van je toekomstige liefde willen ontmoeten en bovendien nog met zijn allen op vakantie gaan? Hierbij wordt maar een slap excuus gegeven om er een verhaal aan te draaien.

Ook Jennifer Aniston moet even een totale metamorfose krijgen, wat totaal belachelijk is. Ze moet veranderen van sullige en saaie assistente tot diva, terwijl ze niet eens heel sullig was op het begin. Maargoed, dat maak ik eruit op.

Ook de grapjes waren nergens grappig en echt heel erg flauw en cliché zoals bijna elke standaard Amerikaanse comedyfilm. En dan maar te zwijgen over de kinderen, jezus wat waren die irritant en slecht zeg en het zelfde mag gezegd worden over Dolph! Dan proberen ze weer een rare en in hun ogen een ''komische'' domme figuur in de film te stoppen die ook nog even mee moet gaan. Dus Amerika hou er aub mee op om zulke types te schrijven, want het werkt voor geen meter!

Enige leuke toevoeging vond ik nog Nicole Kidman als arrogante snob en daarnaast was Jennifer Aniston ook wel leuk. Ondanks de voorgaande positieve punten en een paar leuke momenten zou ik deze film toch liever niet meer willen zien...

avatar van JasonBourne
Heb me best vermaakt. Soms te flauwe grappen, maar over het geheel genomen prima romcom.
Grappig om zanger Dave Matthews in een foute rol te zien. Heeft ie zelf enorm om gelachen denk ik. Off-topic: Dave Matthews Band is trouwens een aanrader!!!
Zonde trouwens dat Nicole Kidman zich zo verminkt heeft met die botox-troep. Au naturel was ze zoveel mooier.

avatar van Flat Eric
Een ronkom die prima te pruimen was.
Sandler en Anniston hadden een perfecte chemie en ik heb me eigenlijk prima vermaakt.
Natuurlijk is het flauw, natuurlijk is het voorspelbaar, natuurlijk zitten er minder geslaagde bijrollen in maar dat maakt de film niet minder geslaagd.
Geinig hoor.

avatar van Antonev
Meer dan uitstekende romantische komedie! Het verhaal is, tjah, ietwat cliché te noemen, maar de gehele invulling is prima! Heb me ziek gelachen om de idiote Dolph en de kinderen waren ook erg geestig. Het stukje romantiek kwam aardig uit de verf en Sandler en Anniston wisten me wel te overtuigen.

avatar van Glennekeeeee
Sandler is de laatste jaren niet meer wie hij was. Toch niet qua kwaliteit van zijn films. Ofwel zijn ze hooguit vermakelijk, maar de meesten waren gewoon zwak. Just Go With it vatte ik dus ook niet écht aan met hoge verwachtingen maar misschien nét daarom is de film voor mij een voltreffer.

Hoewel het verhaal wel best van de pot gerukt is en vooral in de tweede akte soms een forceermomentje bevat hebben de schrijvers er wel goed aangedaan om op een enkel personage na de personages op zich wel menselijk te maken waardoor het allemaal nog wel 'geloofwaardig' overkomt. Dé kracht van deze film is toch wel de chemie tussen Sandler en Anniston. Ik vond ze écht goed samen spelen en hun steekspelletjes naar elkaar waren vaak hilarisch. Hoewel ik de film dus met lage verwachtingen aanvatte moet ik zeggen dat volgens mij de film gewoon 'objectief' wel goed is. Zelfs met lage verwachtingen kan je een film vermakelijk vinden maar bij deze heb ik te vaak te hard moeten lachen dat het enkel daardoor komt. De knotsgekke bijrol van Kidman is ook best te pruimen en die Decker zou van mijn part de volgende Baywatch-babe kunnen zijn. Dat de film ook nog een hart bevat dat nog goed is onderbouwd maakt de film enkel completer en maakt van Just Go With It de meest aangename verrassing van Sandler's oevre na 2010.

Just Go With it is een zeer vermakelijk en bijtijd een hilarische komedie met dank aan Sandler en Anniston die een perfecte chemie op het scherm toveren in een van de pot gerukt verhaal dat solide genoeg blijft om een strak niveau aan te houden

3,75/5

avatar van misterdhdh
Veel beter meegevallen dan ik eerder had gedacht. Ik vond de film helemaal niet zo leuk beginnen met die neus, op dat moment dacht ik deze film is niets voor mij. Nadien vond ik hem steeds leuker worden. Verhaal op zich is niet zo bijzonder maar is wel leuk uitgewerkt. Sandler en Aniston maken toch de meeste indruk, de chemie tussen hen is schitterend om te zien. De rest maakte ets minder indruk al waren de kinderen ook wel leuk. Af en toe geweldige grappen en oneliners, helaas kwamen er ook veel grappen niet goed uit te verf en werd het soms te kinderachtig. Een geweldige scene bijvoorbeeld vond ik de 'Piano Dan' scene, helemaal niet grappig vond ik dat gedoe met dat nep schaap. Echt platliggen van het lachen deed ik niet, maar toch heb ik grotendeels genoten van dit filmpje. Er deden natuurlijk ook zeer mooie vrouwen in mee, wat toch ook een plezier was om naar te kijken. Decker en Aniston zijn pareltjes. Zeker Aniston is een geweldig mooie vrouw en wordt steeds mooier met het ouder worden. Bovendien zie ik ze enorm graag acteren, het acteerplezier druipt er bij haar vanaf. Film is wel enorm voorspelbaar vanaf het begin al, maar dat vind ik niet echt storend. Film mocht zeker niet langer duren, want dit was soms al op het randje om nog amusant te blijven.
Al bij al enorm genoten van dit filmpje, waarin goede grappen afgewisseld worden door iets mindere, Had er niet te veel verwachtingen van, maar is goed meegevallen en is over het algemeen zeker leuk om Just go with it eens te bekijken.
3.5/5

avatar van Vinokourov
Wat een onophoudelijke bagger zijn die films met Adam Sandler. Het is allemaal hetzelfde het laken het pakken met zo'n onmogelijke relatie, gekunstelde fratsen en dan toch nog een einde waar alles weer helemaal goed komt. Geen enkele lach kon er bij mij van af. Enige lichtpuntje was het acteerwerk van Anistons dochtertje, die in de film acteerambities heeft en dat allemaal wel knap wist te vertolken.

avatar van IH88
“I would create a fake family for that.”

Prima komedie. Sandler en Aniston vormen een onverwacht leuk koppel, en vanaf het begin weet je al dat deze twee meer zijn dan alleen baas/werknemer. Er is chemie tussen beide acteurs en dat is altijd belangrijk in dit soort films. De kindacteurs komen soms grappig uit de hoek en Brooklyn Decker tja… Jammer alleen van de pijnlijk ongrappige rol van Kidman. Maar Just Go with It is een vermakelijke romcom, en dat het verhaal zich verplaatst naar Hawaï is ook mooi meegenomen.

avatar van Rickyman
Tja heb het toch weer eens geprobeerd, maar nergens kunnen lachen.
Ziet er weer leuk uit Jennifer Aniston, maar altijd in haar flauwe Friends-rolletje en Sandler heb ik nooit grappig gevonden, wordt er eerder sjacherijnig van.
Zulke comedy's of romcoms zijn gewoon niet aan mij besteed.