El Valley Centro (1999)

Documentaire / Experimenteel

geregisseerd door James Benning

Een portret van de The Great Central Valley in Californië. De vallei brengt een kwart van het voedsel voor de hele Verenigde Staten voort. De grote landbouwbedrijven zijn het eigendom van oliemaatschappijen, verzekeringsgiganten en spoorwegbedrijven. De landarbeiders zijn veelal illegaal, ongeschoold en arm.

Malick
Soort van vroege voorloper van Unser Täglich Brot. Fantastische fotografie die je op verschillende niveau's kunt bekijken en beluisteren. Maatschappijkritisch, politiek of esthetisch en academisch. Eén van beste Bennings die ik tot nu toe zag. Heel bijzonder.

avatar van timmienoelie
Beluisteren, inderdaad!