Los (2001)

Documentaire / Experimenteel

geregisseerd door James Benning

Toen de voltooiing van de film El Centro Valley naderde, begon James Benning de planning van een stedelijke contrafilm te plannen. Los is een portret van Los Angeles, getoond in 35 statische shots, ieder met een lengte van 2,5 minuten.

Malick
Halverwege Los - shot - hoor ik opeens Nederlandse stemmen. Zullen wel vakantiegangers zijn.

avatar van McSavah
Grappig, dat wilde ik hier al een paar keer melden, maar op de een of andere manier kwam het er steeds niet van. Zelfs vorige week nog ergens, omdat ik al vermoedde dat Verhoeven deze ging zien na El Valley Centro (2000) gezien te hebben en mij voor zou zijn met het berichtje. En ja hoor Maar dat Nederlands voelde heel erg oprecht aan of zo. Opeens voel je je dan Nederlander.

Nu weet ik ook waarom het er niet van kwam, namelijk omdat ik de naam van die locatie/berg niet meer wist en kon achterhalen. De locaties worden in de aftiteling allemaal genoemd, maar de film was toen alweer van de harde schijf verdwenen

Malick
Hahah. Over de aftiteling gesproken. Hij heeft wel een fijne smaak voor muziek: A Little Bit of Love (Victoria Williams). De oude romanticus.

Aan je cijfers te zien op WIW vind je ieder volgend deel van de 'California Trilogy' minder worden? Enig idee waar dat aan ligt?

avatar van McSavah
Vond vooral Sogobi minder interessant, de eerste twee min of meer meer gelijkwaardig. Waarschijnlijk omdat die laatste minder menselijke interventies in het landschap betrekt, wat ik juist zo boeiend vind.