U Turn (1997)

Verenigde Staten / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Oliver Stone
met Sean Penn, Nick Nolte en Jennifer Lopez

Wanneer Bobby's auto pech krijgt in the middle of nowhere, terwijl hij op vlucht is voor een paar bookmakers, komt hij vast te zitten in een vlakbijgelegen dorpje. Nadat hij iets krijgt met een jonge getrouwde vrouw, huurt haar echtgenoot Bobby in om haar te vermoorden. Later huurt zij Bobby echter in om hém te vermoorden.

avatar van Jordy
Mooi gefilmd, lekker sfeerje, en een aantal zeer goede acteurs. Echt bijzonder wordt het nergens, maar toch 3 sterren.

Redelijk vermakelijk maar ik heb nog steeds een hekel aan Billy Bob Thorton.

avatar van Goodfella
Leuke film, en... de tieten van JL!

neo (crew)
jennifer is lekker je weet wel in deze film.goeie sterrencast en het verhaal is redelijk

geronimo
Wat hebben jullie toch met
J-Ho. Dat wijf kan toch helemaal niks!

neo (crew)
lekker zijn dat kan ze doen.noem jij dan eens jou smaak op?

geronimo
Okay. Kevin Spacey is nr. 1! Iemand met talent èn uitstraling. Wat looks betreft: Billy Zane, Vincent Spano, Antonio Sabato Jr., Chris Noth etc.

avatar van jackie
Volgens mij de beste film die Oliver Stone
gemaakt heeft (tot nu toe)

Yak, nu overdrijf je. 0,5?

avatar van Yak
Yak
Ik vond 'm echt waardeloos. Ik ben nog nooit weggelopen bij een film, maar deze had het verdiend. Kon me in niemand verplaatsen, vond geen enkel karakter sympathiek, kreeg regelmatig kromme tenen van de dialogen. Maar ik heb sowieso een hekel aan Oliver Stone, denk ik. Blaterige, brallerige film.

avatar van Yak
Yak
En het sfeertje is helemaal gejat van "The hot spot". Die was wel oké.

Damn.... Kijk ff m'n nog niet gestemd lijstje na en ik kom deze tegen. Een van de beste van Stone (erg goeie regisseur trouwens) op NBK na. Schitterend verhaal, ook erg cool persionages (bij BB Thorthon dacht ik echt bij de aftiteling: "What the F*ck, was dat BB?") Ee dikke 4*

avatar van Sjan
Ik wilde eerst 4* doen, maar heb 't veranderd in 3.5*, omdat ik Jennifer Lopez een irritant wijf vind. Billy Bob Thornton vond ik wel goed als die gek onder de smeerpoets.

goed gefilmd, maar echt een kut verhaal natuurlijk

avatar van Jordy
natuurlijk...

ja, niet mee eens, voor een stone film

Ed
Geniaal, deze film. Werd ik wildenthousiast van.

Mik
Ik vind het ook een heerlijke "torture" film, wild werd ik er wel van, maar niet enthousiast!

Ik wilde alles en iedereen in elkaar trappen

avatar van Zavo
Het probleem met deze film is dat de hoofdpersoon ook niet echt sympathiek is, waardoor het je niet zoveel kan schelen wat er met 'm gebeurt. Wel goed dat J-Lo dood gaat aan het einde

avatar van narva77
Mooi, dat vind ik best. Kan ik tenminste met een gerust hart deze kijken, heb em ook nog liggen

M. Rodriguez Fan
Lekker filmpje. Jennifer acteert goed. Sean Penn en Nick Nolte minder. Geef voor de film en vaagheid van Grace's karakter 4 sterren. Allemaal Jennifer's verdienste. Heb een zwak voor Jennifer en Michelle Rodriguez.

M. Rodriguez Fan schreef:
Heb een zwak voor Jennifer en Michelle Rodriguez.
Nu weten we t wel een keer. Kun je ook gewoon een tijdje posten zonder deze namen en die van Fincher te gebruiken?

M. Rodriguez Fan
Tuurlijk EmDee mijn naam zegt het al eigenlijk. Ik zal je irritatie niveau laten rusten.

M. Rodriguez Fan
Hij zit toch in mijn top 10. Al is het verhaal niet echt goed maar vind hem toch goed. Grotendeels door de sfeer, de complexe persoonlijkheid van Jennifer, dat vind ik bij deze film veel belangrijker, hoe complex Jennifer in elkaar zit, Het mindfucken waar ze mee bezig is. Heerlijke film.

avatar van as
as
Zo blijkt maar weer dat Lopez gewoon een goede regiseur en tegenspelers moet hebben om tot mindere diepe dalen te gaan. sla Out of sight en U-turn er maar op na.

M. Rodriguez Fan
Dat geef ik toe. Nu laat ze niks meer zien, een goede acteur/actrice kunnen wel eens minder spelen, maar bij Jennifer is te zien dat acteren niet echt voor haar weggelegd is. U Turn daar mag ze er wel wezen, ze intrigeert me in de film, als haar personage er niet in had gezeten was heel de film ruk geweest(ook als iemand anders de rol had gespeeld).

avatar van pjotr
Ja , je hebt gelijk ...
Zonder Jennifer kunnen Sean Penn, Claire Danes, Joaquin Phoenix, Jon Voight en Billy Bob Thornton de film niet meer redden.....Gelukkig maar dat 'Jenny from the Block' aanwezig is om de film te behoeden van een ongelofelijke mislukking.....

avatar van as
as
M. Rodriguez Fan schreef:

Ach, kom nou toch zeg! Volgens mij begrijp jij er geen ruk van. Dus zonder lopez was de hele film ruk geweest? Weet je wel hoe je je formuleert? en dat is nou een film die in je top tien staat!
Tsja.

M. Rodriguez Fan
Ja ik vind het personage heel interessant van Grace. Ik vind haar geschikt voor die rol en voor iemand anders zal ik het een stuk minder intrigerend vinden, respecteer die mening.

avatar van JoeHallenbeck
M. Rodriguez Fan schreef:
..... respecteer die mening.

Of anders?