Equilibrium (2002)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Kurt Wimmer
met Christian Bale, Emily Watson en Taye Diggs

In een futuristische wereld heeft een streng regime er voor gezorgd dat er geen oorlog meer is. Dit hebben ze gedaan door emoties te onderdrukken: boeken, kunst en muziek zijn streng verboden, en gevoelens zijn een misdaad waar de doodstraf op staat. John Preston is een hoge overheidsbeambte die verantwoordelijk is voor de vervolging van mensen die deze wetten overtreden. Wanneer hij zijn dosis anti-gevoelens drugs niet krijgt begint hij zich af te vragen of hij wel doet wat goed is. Dit brengt hem in een rechtstreeks conflict met zijn superieuren.

remake van Fahrenheit 451

avatar van Sjoerd
Goh, ik heb zojuist ff de trailer gezien.
Can you say: "the matrix-rip off"

avatar van Macmanus

De vechtscene's lijken wel op die van de MAtrix maar het verhaal lijkt me wel heel anders

Zie toch wel gelijkenissen. heb het idee dat zelfs de poster op The Matrix inhaakt.

mischien krijgen ze het hier wel voor elkaar om er een fatsoenlijke film van te maken

alhoewel christian bale...(ken ik alleen van reign of fire btw)

avatar van NERD
American Psycho.....veel geprezen film alhoewel ik het bagger vond

avatar van Sjoerd
Nou, idd. De hele look van poster, hoofdrolspelers en de hele trailer doen toch maar 1 naam in je hoofd opkomen: "kabouter plop" ehhhmmm, ik bedoel: the matrix...

Dit ruikt naar rip-off

8,5 op IMDB dus ik betwijfel of het een rip off is of anders een hele goeie. Ben nu toch wel geintresseerd geworden in deze film.

De releasedatum die er stond is ingetrokken. Nieuwe datum wordt tzt bekendgemaakt.

verrassing...

heb eerste deel gekeken van een hele slechte kwaliteit screener en kan zeggen dat dit absoluut geen matrix rip/off is (misschien qua vechtstijl) de film lijkt heel erg op het boek 1984 van george orwell en ik vind hem tot nu toe redelijk vermakelijk.

avatar van Jordy
hoe verpest ik een film voor mezelf

avatar van Goodfella
kappeuter schreef:

20 februari, volgens de release dates van IMDb.

Dat is de oude datum. Op het extranet van de filmmaatschappij staat bij Equilibrium: TBA 2003.

avatar van Goodfella
Ok, dan wachten we gewoon geduldig af

Wat een nare film... sommige scene's vind ik te veel lijken op de Matrix... maar dan natuurlijk niet zo mooi en goed gedaan... het verhaal... is erg mager... Gewoon een erg slechte film... die misschien leuk is als je van domme schietfilms houdt.... maar ja... Blijf maar weg bij deze film..

avatar van NERD
...

vond hem erg vermakelijk
wat heb ik gelachen zeg!

vond hem echter voor een aktiefilm behoorlijk wat inhoud en doordachte bodems hebben. maar wat zijn de aktiescenes heerlijk overdreven zeg!

Ookal voelt de film soms matrix aan, denk ik dat je de film te weinig eer aan doet door te zeggen dat het een matrix rip-off is. Gewoon een zeer goede actiefilm met zeer goede actiescenes en een redelijk verhaal.

Heb me uitstekend vermaakt. Prima acteerwerk van Christian Bale, leuk verhaaltje..en actiescenes die ik om te smullen vond. Beetje zoals de hal-scene in de matrix, maar dan wat meer over de top af en toe..i love it . 4,5*

avatar van moviefreak#1
Wow 1 van de meest ondergewaardeerde films allertijden, heel mooi gemaakt en met vechtscenes waar zelfs The Matrix een puntje aan kan zuigen ! Hele mooie film !

neo (crew)
ik ga deze denk ik wel in de bios kijken. ook al is het alleen maar om de matrix-overeenkomsten. en de gevechten die beter schijnen te zijn

in de bios de trailer gezien... lijkt me een zeer indrukwekkende film!

neo schreef:
ik ga deze zeker weten in de bios kijken. ook al is het alleen maar om de matrix-overeenkomsten. en de gevechten die beter schijnen te zijn

Dat je het even weet .

Deze film is 1 en al bij elkaar GEJAT! Het verhaal had goed kunnen zijn, maar iets teveel cliche hier. De vormgeving is ook zo ontzettend OBVIOUS... die hele vergelijking met de 2e wereld oorlog, HOU TOCH OP! Het had beter gekund, maar wat ik zeg: helaas weinig originaliteit. De film klopt van geen kanten. Het gerucht gaat dat deze niet in de bioscoop zal verschijnen, dus zie je hem in de videotheek; laat maar liggen. The Matrix heeft hier helemaal niks mee te maken. Want The Matrix is een GOEIE film.

HELAAS!

maar je VERGELIJKING gaat niet OP! EQUILIBRIUM!! is namelijk een REMAKE! van een OUWE FILM! EN dus NIET gejat.

en WAAROM schreeuw je ZO? het maakt je punt echt niets duidelijker.

avatar van Jordy
ik geloof niet dat in het origineel mensen in lange zwarte jassen flink aan het rondschieten waren met een beat eronder

Jordy schreef:

jij hebt het origineel niet gezien dus dat weet je helemaal niet zeker

't ging mij ook meer om het feit dat de helft van het bericht in hoofdletters was.

daarbij ging dat bericht over het verhaal en dat is toch wél gebasseerd op een boek? uit de jaren 60? lijkt me dan niet dat het gejat is.

gister gezien. erg matig, de moraal ligt er te dik op, en de vechtscenes zijn lachwekkend. zeker geen matrix kwaliteit!

Pf, net trug van de bioscoop, had nog niet van de film gehoord, maar wat een verrassing, superactie, goede casting,camerawerk super,degene die de vecht-scene's lachwekkend vind, kan ik niet begrijpen.Ook een goed verhaal, en er gebeuren onverwachte dingen.Helemaal niet eens dus met sommige gebruikers.
ONE 2 WATCH!!!4,5 sterren.
(p.s., de film heeft niet voor niets een 7,9(sorry jordy) bij imdb.)