Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van Timothyvdmeer
Zakt op een gegeven moment wel wat in. Maar zeker een leuke film om eens gezien te hebben.

iemand zei het al hierboven...niet veel gelachen maar heb me toch vermaakt!. Vond de twee hoofdrolspelers leuke karakters. alleen de threesome scene vond ik erg slecht, en had er van mij niet in hoeven zitten.

avatar van tattoobob
Aardige comedy......Jonah Hill vind ik altijd leuk om te zien acteren.
Russel Brand daarintegen vind ik wat minder.....en haalt daarbij de film ook wat naar beneden.....maar dat is meer omdat ik hem gewoon irritant vind.
Er zitten goede geslaagde grappen in en ook het acteerwerk is wel oke.

avatar van ILDIB
gewoon grappige scènes maart helaas ook sommige die echt kleuterschool niveau zijn. Maar in totaal prima te doen.

avatar van mikey
Erg grappige film waarin zelfs puff daddy geinig deed als zichzelf. Wat jammer was dat de rocker tot inzicht en inkeer kwam bla bla..... En dan komen de enkele sentimenten die nodig zijn, anders wordt het zo'n mannenfilm.

Laatst zag ik een docu over exploitation in the USA over dat exploitation prima is (omderbroeken, vloeken en drugs) zolang verteld wordt dat het allemaal kwalijk is. Naar mijn smaak heeft met name de laatste 15 jaar daar erg veel last van en worden komedies als deze telkens sentimenteel.. Je wilt helemaal niks horen over relaties en kinderen en zo. Maar ik denk dat dat moet van wet of zo. Snap het ook niet zo.

Toch is 75% hilarisch, dat is ern proma score.

avatar van Vinokourov
Ronduit vervelende onsamenhangende comedy. Russell Brand is nogal schijtirritant als Aldous Snow en Jonah Hill maakt alleen maar geforceerde domme grapjes. Bij Forgetting Sarah Marshall (ook met Brand en Nicholas Stoller als regisseur) schreef ik toen nog dat ik die Apatow-schrijfsels nog lang niet zat ben. Maar nu heb ik dat stadium wel bereikt. Het is toch vaak allemaal hetzelfde domme onderbroekenlolgehalte en dat heb je natuurlijk allemaal wel eerder gezien. De lol is er onderhand dus wel van af.

avatar van IH88
“This is it, Aaron. This is rock n' roll. Did you enjoy the party?"

Doldwaze film. Hill en Brand zijn goed maar kunnen niet verbloemen dat het allemaal weinig om het lijf heeft. Dat is niet heel erg, als de humor maar goed is en de acteurs chemie hebben. Met dat laatste zit het wel goed, maar de humor is een beetje hit and miss.

En het is jammer dat er altijd weer een moraal in moet zitten. Vooral met een gek als Brand had je ook voor iets anders kunnen kiezen. De muziek is wel goed en er zitten best wat aanstekelijke nummers bij. Al met al een film die tegenvalt als het aankomt op geslaagde grappen, maar best leuk is om een keer te zien.

De film begon wel goed, met een mooie soundtrack, maar gaat al gauw vervelen door de irritante vertolkingen van beide hoofdpersonages, die tot vervelens toe in herhaling vallen.
Mooi is Rose Byrne nog steeds, maar hoe ze zich tot deze film heeft laten verleden, dat is voor mij een grote vraag.
Heb weinig of geen plezier beleefd aan deze komedie.