Lumberjack (1944)

Western / Actie

geregisseerd door Lesley Selander
met William Boyd, Andy Clyde en Jimmy Rogers

Julie’s man Buck Peters is vermoord en enkele corrupte concurrenten willen dat zij via een contract afstand neemt van haar eigendomsrechten van een houtbedrijf. William Hopalong 'Hoppy' Cassidy adviseert Julie dit niet te doen, maar ze doet het toch. Het ziet er naar uit dat Julie niet op tijd haar laatste houtorder kan afleveren en Hoppy wil haar daarbij helpen. Verder wil Hoppy de moordenaar van Buck Peters achterhalen en hij kan daarbij rekenen op de steun van zijn vrienden 'California' Jack Carlson en Jimmy Rogers.

avatar van trebremmit
Staat in zijn geheel op youtube.

Lumberjack

Dit is 1 van de 66 Hopalong Cassidy films, wel een van de betere schijnt het.
Mijn ding is het niet echt, hysterische muziek en knullige scenes.
Wel mooi is de omgeving, jammer dus dat het niet in kleur is.
William Boyd die Cassidy speelt heeft zo'n beetje alles wat ie had verkocht om de rechten van deze serie te kopen, lees ik op wikipedia.