Hopalong Cassidy Returns (1936)

Western

geregisseerd door Nate Watt
met William Boyd, George 'Gabby' Hayes en Gail Sheridan

Wanneer een man wordt vermoord voordat hij zijn mijnvondst kan claimen, vraagt men Hopalong Cassidy om de nieuwe sheriff te worden en het duistere zaakje op te lossen. Lilli Marsh schijnt het nodige af te weten van wat er gebeurd is en ook haar handlanger Blackie Felton lijkt niet helemaal schone handen te hebben.

avatar van Brix
Een van de 'koningen' van de B-westerns, William Boyd als Hopalong Cassidy, in een van de vele films waarin hij deze rol, waarmee hij een enorme populariteit verwierf, vertolkte.
Ook in Nederland zaten de bioscopen destijds afgeladen vol, vooral met jeugdige toeschouwers, wanneer Hoppy op zijn witte paard Topper over het scherm galloppeerde.
Boyd werd een western legend en schatrijk.

Zijn films zijn in de USA op dvd verkrijgbaar.
Ik kan er nog steeds van genieten.

avatar van madmax1
Ook voor mij is dit een van de beste Hoppie’s.
De films zijn lange tijd goed bewaard gebleven in de USA ,vooral door
besloten club’s,echter de laatste tijd sprokkelen ze europa binnen.
Deze vooroorlogse Hoppie’s hebben ook een langere speeltijd geproduceerd
door Harry Sherman Productions en hebben mooi zuiver beeld
Dit verhaal doet ook denken aan de latere Destry Rides Again
Met Marlene Ditrich en James Stewart die er een topper van maakte.
Aanrader in het B assortiment .