MacGruber (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Jorma Taccone
met Will Forte, Kristen Wiig en Val Kilmer

Sinds de dood van zijn vrouw, tien jaar geleden, leeft MacGruber (Will Forte) een teruggetrokken leven. Maar wanneer hij erachter komt dat zijn land hem nodig heeft, omdat zijn gezworen vijand Dieter Von Cunth (Val Kilmer) een kernbom heeft gestolen, ziet MacGruber in dat hij de enige is die deze klus aan kan. Hij stelt een team samen en samen proberen ze de boel recht te trekken.

avatar van maerk
Classic MacGruber.

Tsja een aparte film deze MacGruber. Heel flauw en heel fout, bij vlagen hilarisch maar over het algemeen niet heel sterk. Ik kon er wel om lachen en verbaas me een klein beetje over de lage waardering hier. Will Forte is vooral goed als hij gaat janken of een of andere rare smile doet, als hij nepstoer doet dan is het eigenlijk niet zo grappig. Val Kilmer is natuurlijk een erg goede bad guy.

Gewoon leuk. 3*.

avatar van benni
En dan is er 1 die 5 sterren geeft.....tja,...

avatar van Rujar
Ze hadden die McCruber ook zo ouderwetse telefoon met accu moeten geven. Vond het personage wel erg tof, alleen de acteur was echt een drama.

Mr_White
Een komedie met veel potentie die echter voortdurend de nek wordt omgedraaid doordat de grappen steevast door slappe regie en matig acteerwerk onderuit gehaald worden. Will Forte is ook gewoon geen komisch figuur acteert veel te veel op de 'kijk mij eens grappig wezen'. Jammer, want uiteindelijk vond ik de film zelden grappig terwijl als ik terug denk aan bepaalde grappen eigenlijk wel vind dat het grappig gevonden is (zoals MacGruber die een aanval ziet aankomen en in slow-motion richting Piper duikt, niet om hem uit de weg te duwen maar om als schild te gebruiken).

Larry Hagman
Super foute film natuurlijk, veel te vaak overdreven grappen, waar je wel voor in de steming moet zijn, om deze te bekijken, ik wilde hem al na een kwartier uitzetten, maar ik was toevallig wel ff in de stemming om dit aan te kunnen zien, ok een halve punt extra voor de muziek, oa Woman, Wolfmother

avatar van oemoemenoe
rare maffe gast , maar goed , wel een beetje gelachen om sommige scenes.

avatar van Fran
Wat een flauwe film zeg. Soms kan ik een film als deze wel eens hebben maar dit vond ik gewoon tè flauw. Ik was heel benieuwd omdat er toch wel wat namen meespelen zoals Val Kilmer maar ook dat kon het geheel niet redden. Op de klaarkomscène's en het Blaupunkt momentje heb ik eigenlijk weinig kunnen lachen.

avatar van The One Ring
Net te flauw en te gemakkelijk om leuk te zijn. MacGruber is een parodie op actiefilms uit de jaren '80 maar de grappen zijn meestal net zo cliché als de clichés die op de hak genomen worden. Daarnaast wordt er erg veel gesteund op scheldgrappen, wat af en toe leuk kan aanpakken als de schrijvers een woordentalent hebben zoals bij South Park, maar dat hebben deze schrijvers niet. Veel verder dan grappen over de naam van de schurk (Cunth) komen ze niet en veel van die grappen had ik al bedacht voor de film er mee aan kwam zetten. Tja. Verder wat gemakkelijk scoren met kleffe '80s en 90s hits en een hoop hysterische blikken en geschreeuw en dat is het wel. In films als deze duikt er altijd wel hier en daar een leuke grap op, maar zelfs enkele van die worden hier verpest door slechte komische timing of de regie die wat achter de feiten aan loopt. Het zegt genoeg als je merkt dat het grappigste personage de straight guy is en al helemaal als die door Ryan Philippe gespeeld wordt. Slechts één grap stijgt boven deze ellende uit: dat gedoe rond dat nummerbord en dan vooral als die letters en nummers in het aantekeningenboekje opduiken. Dat is het. Klassiek MacGruber kennelijk.

avatar van manno
geweldige film die zijn eigen ook niet serieus neemt ! gruber die nog duidelijk in de jaren 80 leeft zie zijn autoslee, die ie ook overal mee naar toe neemt. voor een amerikaanse comedy ruim voldoende!!! lekker over the top.

avatar van Machete23
foute film.... toch stiekem een paar keer gelachen

avatar van SuperSideSwipe
Wel grappig om een keer te bekijken te hebben.

Een film die iets te ver doorslaat in het zichzelf belachelijk maken, toch heeft het een paar leuke scenes.

avatar van wwelover
Heerlijke foute film, ben een groot liefhebber van Saturday Night Live, en ook van WWE dus vond het leuk om enkele worstelaars te zien, met als hoogtepunt The Big Show. Tuurlijk het niveau in de film is super laag, maar dat weet je van tevoren. Het is gewoon verstand op 0 zetten en lachen maar. Will Forte is gewoon een held net als MacGruber. Leuke cast verder, Vind Wigg altijd wel hilarisch.

avatar van DeCol
Redelijke parodie.

Op het begin was het erg vreemd. Ik moest even wennen aan het figuur MacGruber. De grappen zijn eigenlijk voornamelijk leuk als MacGruber iets fout doet of als hij even 'niet' stoer is. Sowieso is het allemaal ontzettend flauw. Er is genoeg waar je van gaat fronsen, maar er is gelukkig ook wat waar je hard van gaat lachen. Daar doe ik het voor!

avatar van MecG
Wel een redelijk leuke film, voor het genre..

Parodie op Rambo en MacGyver.

Matige film waarin MacGruber het opneemt tegen zijn aartsvijand Cunth. Duidelijk een persiflage op het actie-genre. Geheel over de top waarbij de humor zo flauw en fout is, dat je er hier en daar toch om moet lachen. Maar na een tijdje heb je het wel gezien en uiteraard weet het flinterdunne plotje ook niet te boeien.

De film wordt nog absurder dan hij al is als je het idee hebt dat het een serieuze actiefilm is. Ik had niks te doen en zag toevallig deze vanaf het begin zonder ook maar een flauw benul te hebben van wat ik precies aan het kijken was. Ik had al zoiets van ''Goh, wat een slechte acteur''. Toen ik het eenmaal door had heb ik uiteindelijk tot aan het einde stiekem heel erg genoten, maar meer vanwege de flauwe humor dan het goede verhaal.

avatar van Shadowed
Tja.

Film die heel erg graag grappig in hilarisch wil zijn, maar dit eigenlijk gewoon niet is, ondanks een aantal geslaagde momenten. De waardering is wel overdreven laag, al zal ik toegeven dat ik ook even moest doorkrijgen dat dit een parodiefilm was.

Forte wil heel erg graag grappig zijn. Hij is het echter gewoon niet echt. Jim Carrey gedrag genoeg, en ook een hoop geschreeuw en seksgrappen, maar eigenlijk weet er niets van grappig te zijn. Hier en daar zitten er wat droge momentjes in die het dan wel weer wat charme geven en daarom moest ik dan wel weer lachen.

Qua actie is er wat meer te beleven, al zit er weinig spectaculairs in. Hier en daar een aantal parodie-explosies maar die weten qua actie weinig toe te voegen. Daarbij een aantal actiescènes met veel kogels en gek gespat met bloed maarja.

Qua acteerwerk zitten er wel prima prestaties in. Wiig is niet erg grappig, maar Forte is dat ook niet echt. Kilmer is wel wat leuker als schurk. Phillippe is ook best leuk als helper, maar dat komt vooral omdat hij ook wel wat charme heeft in zijn karakter.

Enkele leuke momentjes, maar in het algemeen blijft dit iets te flauw om echt leuk te zijn. De film probeert het ook gewoon iets te hard eigenlijk terwijl het wel een hoop actieclichés in de maling neemt. De film wil het alleen gewoon iets te graag.