The Alibi (2006)

Verenigde Staten / Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Matt Checkowski en Kurt Mattila
met Steve Coogan, Rebecca Romijn en James Marsden

Ray Elliott (Coogan) runt een bedrijfje dat overspelige echtgenoten een alibi verschaft wanneer ze tegen de lamp dreigen te lopen. Wanneer hij problemen krijgt met een klant, moet hij vertrouwen op de mooie Lola Davis, om de situatie op te lossen.

Het zou wel handig zijn dat een van de eerste stemmers wat commentaar bij zet. Want als ik imdb moet geloven is het best een aardige film (6,2). maar hier zit ie maar op een 2,14. Wat toch als slecht mag worden gezien.

Ik moet bekennen dat ik redelijk content ben met deze film.
Omtrent het verhaal heb ik weinig aan te merken!! Verhaal: Gaat dus over een slimme vent.. niet meer en niet minder..
Maar ze weten het op een aardige manier te vertellen.

Echter kan ik niet ontkennen dat ik met plezier de film heb geaanschouwd.

Ben dan ook soeverein om deze film 4* toe doen laten komen.

Snelle en amusante film met een toch wel verrassend einde. Je moet wel blijven opletten, anders is het niet meer te volgen. Een hele mooie rol voor Rebecca.

Heb deze film gewaardeerd met 3*.

Heb gisteren deze film gezien, ik moet zeggen een betere film dan sommige die ik tot nog toe in de bioscoop gezien heb, een erg origineel thema, wat naar mijn mening best nog wat verder uitgediept had mogen worden. Bij genre staat Komedie, maar dat klopt dus absoluut niet, ik zou zeggen thriller-misdaad en een aanrader voor liefhebbers van dit genre.

de film kreeg van mij 3,5*

avatar van james_cameron
Flauwe, mat geakteerde misdaadkomedie met een prima cast, maar weinig memorabele personages en een oninteressant plot. Coogan is bovendien behoorlijk miscast in de hoofdrol en heeft slechts een klein aantal sterke momenten. De enige pluspunten zijn het degelijke camerawerk en de aanwezigheid van de mooie Rebecca Romijn (die overigens een vage rol heeft) en Jaime King.

Vond deze film ook werkelijk niks aan om te zien. Langdradig en simpelweg saai.
Maar Rebecca is natuurlijk wel de moeite waard om te zien.

Ik heb deze film gisteren gezien en ik heb erg genoten! Een super verhaal, mooi in elkaar gezet en knap gespeeld! Raar dat hij hier zo'n laag cijfer heeft (op moment van schrijven een 2,90), maar wat mij betreft behoort deze tot de toppers! Alleen wat mij betreft is dit geen komedie... Maar een goede film!
Voor mij 4*!

avatar van Alba
Juist de film gezien.
Een goeie ontspannende film (in het begin), maar idd moet je blijven opletten want het einde is verdorie niet zo simpel.

Ik gaf een 3.5 voor het originele verhaal en de stijgende spanning.
Mijn beoordeling is eerder aan de goeie kant, heb mijn 3.5 naar 4 gezet

Misdaadkomedie met een orgineel verhaal. Niet flauw maar spannend met een knipoog. 4*

ach .. er zitten best orginele dingen in... hoe verzin je zon bureau? maar eh.. het plot.. dat hebben we natuurlijk al vaker gezien...

gewoon kijken.... 3,5

Leuke film! Hij verrasde mij enorm iig.

resona
heb me wel vermaakt met deze film, wel aardig verhaal.
*2,5

avatar van _Daan_
Leuke Film! Maar je moet erg blijven opletten anders snap je hem niet..

Dit is een heel goede misdaad-thriller die in het begin een beetje vaag over komt en de humor is ook apart. Maar de film ontwikkelt zich in een snel tempo en de acteer prestaties zijn goed.

Je moet blijven opletten anders snap je niks van het plot. Ik vind het einde heel goed uitgewerkt en deze film zit heel slim in mekaar.

Ik kon niet slapen en ben maar deze film gaan kijken en vond het best een aardige film. 3.5 sterren geef ik deze staat toch voor ruim voldoende een 7. Toch?

avatar van nightbreed
Wel leuk allemaal maar het was zo verdomde ongeloofwaardig.
Ook was de regie nogal matig, van die hippe shots die totaal niets toevoegen aan het geheel.
Het acteerwerk was niet slecht maar ik was er niet over te spreken.

avatar van flyer
Geen hoogstaande film. flinterdun slap verhaal en als je niet oplet snap je er niets meer van. Geen aanrader

avatar van wwelover
Zeer vermakelijke film. Redelijke acteerwerk. Orgineel bedacht.
Je moest wel goed opletten.

Zeker een aanrader. Goed, origineel verhaal en absoluut gelachen.

avatar van DaDonDaDa
Leuke film , hou alleen niet zo van vreemd gaan haha maar was wel leuk om eens te zien...

ging soms alleen allemaal wat snel waardoor je de film eigenlijk verplicht 2 keer moet bekijken wil je alles helemaal goed door hebben.

3 *

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijk filmpje dat helaas soms een beetje de draad lijkt kwijt te raken en ietwat chaotisch overkomt. Voor de oplettende kijker echter ligt een onderhoudend en spannend filmpje in het verschiet, met een vleug humor. Goed.

Niet echt een poster voor een komedie...

avatar van ILDIB
Heb de eerste 10 minuten gemist, wellicht dat die meer duidelijk maakten over Ray zelf maar ik vond vooral jammer dat er zoveel onduidelijk bleef . Voor de rest prima opgezet al ging de methode van het eindplot wel te snel

Andere poster die iets meer lading dekt.

Matig geacteerd, lamme hoofdrolspeler, saai en onzinnig verhaal.

avatar van Donkerwoud
Ouderwetse komedie rond een oplichter en de louche figuren die hij oplicht. De film wil dat wij het grappiger vinden dan het daadwerkelijk is. Alle bijrollen zijn verschrikkelijk dik aangezet maar willen nooit echt op de lachspieren werken. Alleen de oplichter in de hoofdrol - typisch geval van stijve doch stijlvolle Brit - is zeer goed gecast. Maar de bijrollen als een Arabische huurmoordenaar, Mormoonse vreemdgaande hottie of een gesjeesde rijkeluiszoontje die net een moord heeft gepleegd, worden niet helemaal ten volle benut. Ook zo'n film die leentjebuur speelt bij tig andere superieure films. De mysterieuze onbekende persoon uit The Usual Suspects. De confrontatie tussen alle karakters uit Reservoir Dogs. De stoïcijnse Brit uit het gehele oeuvre van Guy Ritchie.

robertus65
Vrij standaard misdaadverhaaltje waar iedereen weer wordt neegezet als uit een stripverhaal en alles uiteindelijk weer opgelost wordt met pistolen, want zo gaat dat in Amerika. Kwam vrij rommelig over door de vele personages en was nooit echt spannend of komisch.

avatar van 606
Toch niet geheel onaardig mooi einde ook.
Goed geacteerd en verhaal was ook leuk.

3 sterren

avatar van HASCH
Een aardige film met een leuke plot aan het eind. Door de vele personages soms wel erg verwarrend.

avatar van galaxydriver32
haha, komt ook niet vaak voor dat een film in de Verenigde Staten en Nederland wordt gespeeld XD

avatar van Toontje G
niet mijn film, van de hak op de tak.