Cohen and Tate (1988)

Alternatieve titel: Cohen & Tate

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Eric Red
met Roy Scheider, Adam Baldwin en Harley Cross

Het leven van de jonge Travis wordt flink overhoop gehaald als hij samen met zijn ouders en de FBI op een afgelegen boerderij moet schuilen. Zijn ouders zijn immers kroongetuigen in een proces tegen de maffia. Die sturen de ervaren huurmoordenaar Cohen en zijn onervaren psychopathische partner Tate naar de boerderij, waar zij een ware slachtpartij aanrichten en Travis kidnappen omdat hij getuige was bij de moord op een bendelid. Cohen en Tate zijn twee koelbloedige moordenaars en de lange reis is dan ook bezaaid met lijken... Maar Travis ontdekt al vlug dat het niet echt botert tussen die twee en probeert Cohen op te zetten tegen Tate.

avatar van james_cameron
Redelijke thriller, geregisseerd door de schrijver van The Hitcher en Near Dark. De film ademt ook een beetje de sfeer van die films uit. Goed gespeeld, degelijk gefilmd.

avatar van dvdfreak123
james_cameron schreef:

compleet mee eens

avatar van Leviwosc
Ik ben het eens met mijn voorgangers, redelijke film, niet slecht maar zeker ook geen hoogvlieger. Wie van het genre houdt en wie geen probleem heeft met 10 dooien voor een duppie, zal hier wel plezier aan beleven. Het enige nadeel vind ik het abrupte einde van de film, ik had graag iets meer gezien. Mede door het einde geef ik deze film 2 sterren.

avatar van DVD-T
Helemaal eens met Leviwosc.

Het concept "jongetje speelt huurmoordenaars tegen elkaar uit" wordt te weinig iets mee gedaan. Het gaat allemaal erg snel zonder echt een bepaalde spanning te creeëren. Op de scène bij de olievelden na dan. Die vond ik erg sterk, mooi kleurengebruik ook. Doordat er totaal geen spanning is komen de karakters ook niet echt goed uit de verf. Baldwin doet het zeker niet slecht en laat wel een goede prestatie zien. Helaas is het script te dun om dit echt goed over te laten komen. Nu is het een beetje half-om-half. Toch heb ik me er prima een anderhalf uur mee kunnen vermaken. Jammer dat het zo slecht is uitgewerkt, en het einde was helemaal een anticlimax.

avatar van Wembleyfever
Roy Scheider is zoals altijd weer geweldig, alleen hij heeft het scenario hier ook niet echt mee. Door sommige verhaal-elementen wordt inderdaad snel heen gefietst. Toch zeker de moeite waard!

avatar van Biosguru
Er schijnt een versie te zijn met een geknipt einde.

avatar van Beertje45
Dit is altijd een favoriete film van me geweest. Erg goed spel tussen Roy Sheider en Adam Baldwin. De suspence wordt goed opgebouwd en ik vond het einde wel goed, wanneer Cohen geen uitweg meer ziet. Laatste? goeie rol van één mijner favoriete akteurs Roy Sheider, RIP.

Weinig waarschijnlijk verhaal in een film die ge bezwaarlijk gebrek aan spanning kunt verwijten.
Het begin van de film is wat onduidelijk. De twee hoofdpersonages zijn karikaturaal neergezet en al is Roy Scheider veruit de beste van de twee, het is uiteindelijk de jonge Harley Cross waar de kijker het meest naar op kijkt.

avatar van Filmkriebel
Barslecht. Kan niet anders of dit is Scheider's slechtste film. Twee gangsters ontvoeren een kind die samen met zijn ouders onder FBI bescherming stond om hem naar hun baas te brengen. Die wil de jongen ondervragen over een mafiamoord waar hij getuige van was. De film speelt zich bijna de hele speelduur af tijdens het nachtelijk ritje dat het trio naar Houston brengt, en waarbij de jongen de spanningen tussen de twee mobsters begint uit te buiten. Veel meer dan heen en weer gescheld en gemopper was dit verder niet. Er komen wel enkele lauwe twists tijdens dat ritje maar het verveelt vooral.
Bovendien wordt ook het kind voortdurend met de dood bedreigd door beide mannen; 9-jarige kinderen bedreigen en brutaliseren ... nogal een goedkoop middel voor een film om de aandacht vast te houden. Vraag me af of de knul hier achteraf geen nachtmerries van gehad heeft. Het einde is te belachelijk voor woorden; wie verzint nu zoiets. Let vooral op de dialoog

Witness (1985) in hetzelfde genre is veel beter...

Matige film waarin het zoontje van een kroongetuige wordt ontvoerd door twee huurmoordenaars. Het grootste gedeelte van de film speelt zich af in een auto en hierdoor wordt het wat eentonig. De interactie tussen de drie personages is op zich wel aardig, maar het jongetje is nogal ongeloofwaardig neergezet. Roy Schreider doet het verder prima, maar kan de film zeker niet redden.

avatar van trebremmit
Trailer ziet er wel goed uit, ben hier wel benieuwd naar.

De blu-ray van Arrow maar eens kopen.
Cohen and Tate Blu-ray - Roy Scheider - dvdbeaver.com

avatar van trebremmit
Oei, dit is wel goed hoor. Schandalig lage score hier op mm. Vooral Scheider is op dreef, en de nachtelijke autorit is heerlijk gefilmd. Aanrader die bluray van Arrow.