The Mean Season (1985)

Alternatieve titel: In het Heetst van de Zomer

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Phillip Borsos
met Kurt Russell, Mariel Hemingway en Joe Pantoliano

Malcolm Anderson is een reporter voor de Miami-krant. Hij heeft er genoeg van om over lokale moorden te schrijven en belooft zijn vriendin dat ze snel zullen verhuizen. Voor Malcolm zijn ontslag kan indienen, telefoneert de moordenaar uit zijn laatste artikel hem. De moordenaar vertelt hem dat hij opnieuw gaat moorden. De telefoontjes en moorden blijven doorgaan en Malcolm ontdekt dat hij in levensgevaar is.

FisherKing
Ondanks Muriel een hele aardige thriller vooral door het sterke spel van Kurt Russell

deze mogen ze ook weleens op dvd uitbrengen.
geweldige thriller met idd een sterke rol van Russel.

Zo geweldig is hij nu ook niet. 2,5 *
Wel aardig maar niet bijzonder. De cast is wel goed!

Ijzersterke en op sommige momenten zenuwslopende thriller. Goed onderhoudend, spannend.

avatar van mikey
Spannend thrillertje heeft een uitstekende sfeer en is mooi gemaakt. Nadeel is: erg ongeloofwaardig in de zin van: nooit een telefoontap om de dader op te sporen of eens een helicopter inschakelen. Zelfs het aannemen dat het laatste lijk de moordenaar is, geeft de kijker het gevoel dat hij bovenmatig intelligent is t.o.v. de profs in de film. En een irritante rol van Hemingway. 3

cambal
Een hele sterke film, zeker in die tijd en een voorloper in het hele serial killer gebeuren .

orbit
Aardige film met Russell, voorspelbaar.

Aardige en ook conventionele thriller waarin een journalist persoonlijk betrokken raakt wanneer een seriemoordenaar contact zoekt met hem. Redelijk onderhoudend, maar naar het einde toe wordt het wel wat minder geloofwaardig. En ook de relatie tussen Kurt Russel, die hier trouwens een goeie rol neerzet, en Mariel Hemingway komt niet helemaal goed over.

avatar van Filmkriebel
Best een aardige serial killer film die bovendien redelijk spannend is. Kurt Russell is een journalist die rechtstreeks contact heeft met de serial killer aan de telefoon en daardoor pracht artikels uit zijn mouw kan schudden. De film houdt zich aan de conventies van het genre, maar er zaten aantal goede scènes in waardoor deze zich rangschikt bij de betere uit dit genre.

yorgos.dalman
Kurt Russell in een van zijn beste rollen (naast The Thing wat mij betreft) in dit tamelijk onbekend werkje. Verdiend meer aandacht. Richard Jordan is tamelijk creepy, mevrouw Hemingway gewoon mooi als altijd. En met name het serieuze spel van Russell is opvallend.

Een film die ik in 85 gezien heb en indruk op mij gemaakt heeft. Troela Hemingway kon mij niet bekoren. Aanrader.

Doorsnee film over seriemoorden met het klassieke intrige, waarbij cliché's en het déjà-vu-gevoel de spankracht wat terug duwt.
Zelfs de wending op het einde was niet zo onvoorspelbaar. Hoe dan ook, duidelijk verhaald en behoorlijk geacteerd.