ad

Geregisseerd door: Phillip Borsos

Met onder meer: Kurt Russell, Mariel Hemingway en Joe Pantoliano

Releasedatum: 15 februari 1985

Over The Mean Season

"A time between summer... and murder."

Malcolm Anderson is een reporter voor de Miami-krant. Hij heeft er genoeg van om over lokale moorden te schrijven en belooft zijn vriendin dat ze snel zullen verhuizen. Voor Malcolm zijn ontslag kan indienen, telefoneert de moordenaar uit zijn laatste artikel hem. De moordenaar vertelt hem dat hij opnieuw gaat moorden. De telefoontjes en moorden blijven doorgaan en Malcolm ontdekt dat hij in levensgevaar is.

imageimage

Albert O'Shaughnessy

Harold Jacoby

avatar van FisherKing

FisherKing

Ondanks Muriel een hele aardige thriller vooral door het sterke spel van Kurt Russell

avatar van roda

roda

deze mogen ze ook weleens op dvd uitbrengen.

geweldige thriller met idd een sterke rol van Russel.

avatar van Lukic

Lukic

Zo geweldig is hij nu ook niet. 2,5 *

Wel aardig maar niet bijzonder. De cast is wel goed!

avatar van Waku

Waku

Ijzersterke en op sommige momenten zenuwslopende thriller. Goed onderhoudend, spannend.

avatar van mikey

mikey

Spannend thrillertje heeft een uitstekende sfeer en is mooi gemaakt. Nadeel is: erg ongeloofwaardig in de zin van: nooit een telefoontap om de dader op te sporen of eens een helicopter inschakelen. Zelfs het aannemen dat het laatste lijk de moordenaar is, geeft de kijker het gevoel dat hij bovenmatig intelligent is t.o.v. de profs in de film. En een irritante rol van Hemingway. 3

cambal

Een hele sterke film, zeker in die tijd en een voorloper in het hele serial killer gebeuren .

orbit

• 12092 berichten

Aardige film met Russell, voorspelbaar.

scorsese

Aardige en ook conventionele thriller waarin een journalist persoonlijk betrokken raakt wanneer een seriemoordenaar contact zoekt met hem. Redelijk onderhoudend, maar naar het einde toe wordt het wel wat minder geloofwaardig. En ook de relatie tussen Kurt Russel, die hier trouwens een goeie rol neerzet, en Mariel Hemingway komt niet helemaal goed over.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Best een aardige serial killer film die bovendien redelijk spannend is. Kurt Russell is een journalist die rechtstreeks contact heeft met de serial killer aan de telefoon en daardoor pracht artikels uit zijn mouw kan schudden. De film houdt zich aan de conventies van het genre, maar er zaten aantal goede scènes in waardoor deze zich rangschikt bij de betere uit dit genre.

yorgos.dalman

Kurt Russell in een van zijn beste rollen (naast The Thing wat mij betreft) in dit tamelijk onbekend werkje. Verdiend meer aandacht. Richard Jordan is tamelijk creepy, mevrouw Hemingway gewoon mooi als altijd. En met name het serieuze spel van Russell is opvallend.

avatar van frans123

frans123

• 2054 berichten

Een film die ik in 85 gezien heb en indruk op mij gemaakt heeft. Troela Hemingway kon mij niet bekoren. Aanrader.

avatar van Movsin

Movsin

Doorsnee film over seriemoorden met het klassieke intrige, waarbij cliché's en het déjà-vu-gevoel de spankracht wat terug duwt.

Zelfs de wending op het einde was niet zo onvoorspelbaar. Hoe dan ook, duidelijk verhaald en behoorlijk geacteerd.