The Bounty Hunter (2010)

Komedie / Actie

geregisseerd door Andy Tennant
met Gerard Butler, Jennifer Aniston en Christine Baranski

Milo Boyd (Gerard Butler), een mislukte premiejager, krijgt zijn droombaan als hij wordt aangewezen om zijn ex-vrouw, verslaggeefster Nicole Hurly (Jennifer Aniston), op te sporen. Hij denkt dat het een gemakkelijke klus wordt, maar wanneer Nicole hem op een dwaalspoor brengt zodat zij achter een tip over een moord kan aangaan, beseft hij dat niets ooit eenvoudig gaat tussen Nicole en hem. De exen vliegen elkaar constant in de haren, totdat zij moeten rennen voor hun leven.

avatar van Pantoffel
Best wel een leuk filmpje.
Soms gebeurt er voor mij wel wat te veel. Niet dat het dan moeilijk wordt om volgen, maar het hoeft allemaal niet.
Butler die achter Aniston zit en Aniston die achter haar verhaal zit. Meer moet dat niet zijn.

avatar van T-man
Komedie? Af en toe een glimlach. Actie? wel geteld misschien 5 minuten over heel de film.
Niets meer of minder dan een simpele romcom. Laat dat nou net het genre zijn dat mij absoluut niet kan bekoren.

avatar van Fryce
Aardig, maar zeker geen bijzonder filmpje.

avatar van vanzelfsprekend
Gerard Butler en Jennifer Aniston waren vermakkelijk om naar te kijken.
Zij hebben het leuk geacteerd.

In de TV-gids kreeg het *, wat voor mij eigenlijk een signaal is om hem niet op te zetten. Maar ik heb het toch gedaan en echt spijt heb ik er niet van. Komedie en actie (voor wat de film moet doorgaan) kan ik het allebei nou niet echt noemen. Verder dan een paar keer een glimlach is het niet gekomen en de actie houdt op bij iemand buiten beeld een been breken. Butler en Aniston vallen beide nou niet echt op door hun acteerprestaties, al heeft die laatste de looks nog wel mee. Zo slecht als ik het verwacht had was het niet, maar ** is wel het maximale.

avatar van Toontje G
Een geweldige film, vol actie, spanning en avontuur. Buikpijn van het lachen. Wat een fantastische avond hebben mijn neefjes gehad. Ik zat wel op de klok te kijken want normaal horen ze na Sesamstraat naar bed te gaan. Maar vooruit, die ene keer dat ze kwamen logeren mochten ze wel wat langer opblijven. Niet tegen papa en mama vertellen natuurlijk. Mijn neefjes gaven deze film een vette waardering van 5 sterren. Ik heb er van genoten, van mijn neefjes dan. aan de film vond ik persoonlijk niets aan maar dat komt omdat het absoluut mijn type film niet is en de acteurs ook niet tot mijn favorieten behoren.. Wel hebben mijn neefjes de andere dag heerlijk uitgeslapen en ze hebben tot papa hun kwam halen vol overtuiging over deze film zitten te praten. Ik heb maar gezellig meegedaan. Een kinderhand is gauw gevuld. 2,5 sterren, waarom, omdat ik een makkelijk oppas avondje heb gehad en nu weer van mijn rust kan gaan genieten. Heerlijk kerstvakantie. Bedankt Jennifer!!!!

avatar van nightbreed
Het begint erg slecht, maar zodra Aniston in beeld komt wordt het een stuk beter. Gerard Butler was behoorlijk slecht, die man kan echt niet acteren. Gelukkig is Aniston in staat om de kar in haar eentje te trekken. Deze film zou het een stuk beter hebben gedaan in de jaren 80.
5,5/10

jeanleeke
lekker wegkijkertje.....Aniston is weer verukkeluk

avatar van Fran
Op zich is er niets mis met deze film maar aan de andere kant heeft het ook totaal niets te bieden. Het verhaal spreekt op zich wel aan maar er gebeurt verder zo weinig. Hij gaat achter zijn exvrouw aan als bounty hunter omdat zijn opdracht is om haar aan te geven bij de politie, hij vindt en vangt haar heel erg makkelijk. En dan moeten ze samen op de vlucht voor hun achtervolgers en hij moet proberen haar bij zich te houden om haar aan te kunnen geven. Meer gebeurd er ook werkelijk niet. Er zijn geen echt spannende achtervolgingsscènes, geen goede dialogen, geen echt leuke humor etc. etc. Gewoon helemaal niets.

Het einde was op zich wel grappig. Natuurlijk zie je van mijlen ver aan komen dat ze weer verliefd op elkaar worden maar dat hij haar eerst toch nog aangeeft bij de politie om er vervolgens voor te zorgen dat hij zelfs ook in de cel komt om bij haar te zijn. Daar moest ik dan een beetje om glimlachen maar meer ook niet. Door het niet al te standaard einde geeft ik hem niet het allerlaagste maar een voldoende kan ik deze film ook helaas niet geven.

avatar van PsychoDonkey
Leuke film en Gerard Butler is weer om op te eten! Al moet ik wel zeggen dat ik de film waarschijnlijk minder leuk zou vinden zonder hem.

Typisch een film die mij enkel bestemd lijkt voor fans van Gerard Butler en/of Jennifer Aniston. Ik kan me niet voorstellen dat anderen zich zullen vermaken met dit doorsnee verhaal, dat o zo voorspelbaar in elkaar zit. Ik vond het in ieder geval erg matigjes, al was het wel leuk om voor het eerst in jaren Carol Kane weer eens te zien in een cameo als hotelhoudster. Maar ja, op die paar korte scènes kan een film niet drijven.

Niet veel soeps helaas.
Gerard Butler en Jennifer Aniston proberen er nog wat van te maken, maar de film is vol gepropt met saaie, nutteloze verhaallijnen die proberen te maskeren dat het gewoon een standaard romantische komedie is. Het wordt op den duur verwarrend en er is soms zoveel gaande dat je geen idee hebt op welke verhaallijn de film nu eigenlijk wilde focussen. Aangezien Butler Aniston wel erg snel opgespoord heeft, lijkt het niet echt te draaien om de 'hunt' van de Bounty Hunter.

De film heeft zo zijn momenten en het is heus niet allemaal slecht. De komedie-gedeeltes zijn best leuk om naar te kijken en Butler en Aniston maken (ondanks de slechte chemie) best een leuk koppel.

Het is gewoon allemaal onnodig gecompliceerd en het lijkt teveel alsof de makers meer van deze film wilden maken dan dat het daadwerkelijk is. En dit doet de film totaal geen goed.

avatar van Chelsea94
Leuke komedie, niet heel bijzonder maar heb me er zeker mee vermaakt.

avatar van Lennert
Zo'n typische film waarvan ik altijd heb gezegd: 'meh, die kijk ik nog wel een keer als hij op tv komt'. Blij dat ik er geen geld voor heb betaald, want een succes was dit niet. Butler komt toch een stuk beter tot zijn recht als actieheld dan als komisch talent, terwijl ik Aniston (die doorgaans toch wel wegkomt met dit soort rollen) zeker ook beter heb zien acteren. Een leuke outfit maakt iets goed, maar het maakt geen film. Het script is dan ook wel werkelijk verschrikkelijk, geen enkele tekst komt gemotiveerd of geinspireerd over. Dan is er verder nog een halfzacht misdaadverhaal die de hele bounty hunt compleet obsoleet maakt en eigenlijk ook geen moment enige vorm van interesse bij me opriep. Tel hier nog een aantal onuitstaanbare bijpersonages bij op en het moge duidelijk zijn dat The Bounty Hunter op werkelijk ieder vlak faalt. Wederom een bewijs dat ik geen fan ben van romantische komedies.

avatar van Daniël44
Grappige film met leuk spelende Gerard Butler en Jennifer Aniston. Ik heb er best wel van genoten, alleen ontbreekt er wat actie. Maar toch gewoon een goede film.

Ach, het was een leuk filmpje,maar het was het net niet,de echt grappige momenten waren helaas op een hand te tellen, vandaar dat ik het ook volkomen eens ben met de stem gemiddelde van moviemeter!!

avatar van Roger Thornhill
Een one-joke movie met twee capabele sterren, en daar is dan ook alles mee gezegd, want het onvoorstelbaar flauwe en voorspelbare script herbergt verdere geen enkele lach, spanning of chemie. Een totale verspilling van mijn tijd.

avatar van Glennekeeeee
de romantische actiekomedie is een genre dat moeilijk succesvol blijkt te zijn. De enige die ik boven de middelmaat vond uitsteken was This Means War maar die werd in het algemeen ook matig ontvangen dus algemeen kan men wel stellen dat dit genre niet echt makkelijk is om zeer sterk uit te voeren. Dat is ook niet anders bij The Bounty Hunter. Het verhaaltje is makzuchtig, slaat kant nog wal, bouwt dingen op maar laat die dan vallen naar het einde toe en denkt dat de kijker wel heel dom is. Anderzijds heb je wel een dosis matig tot geslaagde grappen maar er zit te veel afval tussen om de problemen te verdoezelen. Het enige wat ik geslaagd vond was Jennifer Anniston('s outfit) en Butler. De chemie tussen deze 2 zat wel snor en gaf een zekere geloofwaardigheid aan hun persoonlijk verhaal en verleden, in hoeverre de geloofwaardigheid hier kan standhouden. De actie is maar matig en de finale even zeer.

The Bounty Hunter is geen topper, maar de chemie tussen de 2 hoofdrolspelers maakt wel éen en ander goed maar de problemen van deze film zijn te groot om te verdoezelen

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was geen misse film, maar zeker ook geen toppertje. Af en toe moest 'k wel een beetje lachen, maar veel actie bevatte deze film niet echt, al beterde dit dan weer meer naar het einde toe. De film neigde toch veel meer naar een romantische komedie.
De cast deed het zeker niet slecht en het verhaal was niet echt een breinbreker, maar weet wel te entertainen.
De film doet niet veel verkeerd en blijft braafjes op de paadjes. Niet echt een memorabele film, maar prima kijkvoer om eens mee te pikken als hij op tv komt.

Leuk filmpje. Echter kan het niet worden bestempeld als actie doordat er 3 kogels zijn afgeschoten. Dit is overduidelijk een romcom, waarbij je na de eerste 5 minuten al weet hoe het gaat eindigen. De manier waarop het precies eindigt, vond ik dan wel weer leuk gevonden.

Ik ben sowieso wel een fan van Butler en al helemaal van Aniston, dus erg veel kon er eigenlijk niet fout gaan. Deze twee hebben ook een heerlijke chemie samen en dat maakt de kijkbeurt al voor een groot deel geslaagd.

Het verhaal is verder helemaal niet bijzonder. Er gebeuren weinig rare dingen en ergens siert dat de film ook wel. Geen hoogvlieger, maar zeker het kijken waard.

avatar van IH88
"Wait, you're telling me that I'll get five grand to go pick up my ex-wife and bring her to jail?"

Jennifer Aniston in de zoveelste romcom. Ach ja, het is formulewerk, maar ook niet vervelend om naar te kijken. Aniston en Butler hebben ook geen slechte chemie en weten, ondanks het matige en voorspelbare script, toch te overtuigen. En daar gaat het tenslotte om, met zeker Aniston die in dit soort romcoms tot haar recht komt. Het misdaadplot had van mij niet gehoeven en zorgt alleen maar voor een onnodig lange speelduur.