Sex and the City 2 (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Patrick King
met Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall en Kristin Davis

Het is inmiddels twee jaar geleden sinds Carrie en Mr. Big in het huwelijksbootje stapten. Hoewel ze nog gelukkig met elkaar zijn, begint bij Carrie het gevoel op te spelen dat ze te veel op een traditioneel getrouwd koppel beginnen te lijken. Bij Charlotte begint het ook te knagen, als blijkt dat het moederschap zwaarder is dan ze had verwacht. Miranda heeft op haar beurt te maken met een vrouwonvriendelijke baas die haar bij het minste of geringste de mond snoert. En dan is er nog Samantha die haar seksuele wereld ziet instorten omdat ze in een menopauze is beland. De vriendinnen kunnen dus best een vakantie gebruiken om even uit het dagelijkse leven te ontsnappen.

ik denk dat je een echte fan moet zijn om deze film echt te waarderen ..
ik heb alle afleveringen gezien en de 1e film hhmmzz alles ..:P dus en ik vind het ook een erg leuke 2e deel..
of ze nu op leeftijd zijn of niet het blijven 4 leuke vrouwen met ieder een eigen leven waar toch best wel veel vrouwen is de realistiche wereld zich verbonden mee voelen ..
ts echt een girl movie en het was echt een girls serie ..
en meer moet je er ook niet achter zoeken ..
zo heeft ieder zn eigen mening denk ik ..dit is de mijne ..

avatar van Princesje
ik hoop dathet iets is.

avatar van Keane1983
Cut-the bullshit dat het een kutfilm is....You love it OR You hate it.

In mijn geval, ik ben helemaal weg van SATC en ook deze film is weer een pareltje.
Prachtig geschoten, grappige dialogen, te gekke kleding, mooie locaties en een soundtrack die past als een schoen.
Natuurlijk bevat het niet veel dieptgang dan dat je normaal van een film zou moeten verwachten, maar als je de serie gewent bent dan past deze perfect in dat rijtje thuis.
Het was gewoon weer ouderwets gezellig en fijn om de vier dames te zien schitteren op mijn Tv.
Ik heb de twee en 'n half uur genoten van deze film en vond het erg jammer dat het afgelopen was.
Van mij een dikke 5.0*

Jasper72
Ik vond de film behoorlijk tragisch. Vooral die scene waarbij Samantha op straat tekeer gaat en wordt omringd door een aantal Arabische mannen is te genant voor woorden. Echt een dieptepunt. Lijkt me dat dit deel ook gewoon het laatste moet zijn. Met moeite 2*.

Hangt er een beetje van af wat je verwachtingen zijn. Ik had geen hoge verwachtingen door de slechte kritiek die ik hier en daar gelezen had en wist door de vorige film, dat ik deze ook niet met de series moest vergelijken (die qua niveau en verhaal véél hoger zijn).
Dus ben ik aangenaam verrast geweest en heb ik best nog genoten van de film

Ik ben groot fan van de tv serie, maar zowel de 1e als de 2e film vind ik erg slecht. Het waren af en toe mooie beelden, maar verder voorspelbaar, ongeloofwaardig, matige acteerprestaties, veeel te lang. Ik had al geen hoge verwachtingen na de eerste film, maar ik was blij dat de film afgelopen was zeg.
1,5* voor de mooie beelden in de woestijn en het midden-oosten

avatar van *film fan*
grote fan van sex and the city.
de series keek ik tot in de nacht!

wel vermakelijke films van hun !

avatar van erpunited
Vermakelijke film. Een prima film om een keer te kijken.

avatar van qwatje
Deel 1 was best goed te zien, soms zelf vermakelijk. Deel 2 is echt een brug te ver.
Wat is er leuk om te kijken naar een stel superverwende tutjes van middelbare leeftijd die nog steeds willen doen alsof ze 18 zijn. Het leukeste moment is als er een standaard cliche wordt los gelaten. ja, en als er besseft wordt dat ze de nany meer zal missen als haar man, was ook wel grappig Het is typisch dat de mannen in het midden oosten zich maar aan deze dames moeten aanpassen. en oh help er can niet royal class teruggevlogen worden. Drama...! nee deel 2 was niet mijn cup of tea, en volgens mij een van de slechtse sequels ooit. grote flop, de mooie plaatjes en aardige locaties maken, het prima camera werk zorgen er toch nog voor dat ik 2* geef, maar eigenlijk zijn deze dames dat niet waard. Flop van het jaar.

avatar van brigittedam
Deze film was duidelijk minder goed dan de eerste, erg onwaarschijnlijke gebeurtenissen hier en daar en erger me wild aan de achterlijke kledingkeuze van Carrie. Verder was de film wel leuk om te zien maar de serie en de eerste film waren duidelijk beter. Helaas... Pluspunt was wel dat ze wat meer volwassen problemen erbij gooien, mbt bijv de kinderen.

avatar van Nientje1980
Grappig maar veel van hetzelfde waarbij Samantha nog overdrevener is dan anders.
Leuk vermaak voor een regenachtige dag met n flinke zak chips of bak popcorn maar had er meer van verwacht.
en idd wat een rare kleding zeg, snap niet dat DAT mode zou kunnen zijn, waar je bij de serie en deel 1 af en toe dacht dat is best grappig wie weet... hier echt vaak niet...

wel grappig, het personeel in het hotel, af en toe hilarisch

avatar van Sammetje73
Vond 'm enigzins teleurstellend. Had ook zeker een uur korter gemogen....wel jammer, want ben echt van van de serie en de eerste film.
Ach, als je je echt verveeld..............

avatar van maxo922
Kon beter.

Blijft voor mij een feit dat ik de Sex and the City films nooit echt saai vind. Komt voornamelijk door de luchtige 'feel-good' sfeer. Ik vond de eerste alleen wat beter.

Een groot pluspunt aan deze film is de verzorging. Alles ziet er wonderschoon, stralend en fris uit. De felle kleuren, de kleding en alle decors zijn echt mooi te noemen. Ook de beelden van de woestijn zijn prachtig.

Het verhaal deze keer is interresanter dan in deel 1. Helaas is er weinig mee gedaan. En dat is dan misschien gelijk wel het grootste minpunt aan de hele film: er zijn gigantisch veel gemiste kansen qua sceneopbouw. Veel dingen die hadden kunnen gebeuren, gebeurde niet. Mooi voorbeeld is de scene op de markt. Als Miranda alleen verder gaat waar Carrie bij die schoenenboetiek blijft staan, had er makkelijk een diefstal of aanval op haar gepleegd kunnen worden. Dat had voor een komische scene kunnen zorgen. En zo zijn er nog tientallen andere voorbeelden.

Een ander minpunt is de humor. Iets wat ik bij de vorige film ook miste. De humor van deze films is eigenlijk schaars. Niet dat de humor onleuk is, maar er worden over het algemeen gewoon weinig grappen gemaakt. Of zoals ik al zei± veel gemiste kansen.

Nu is de film dus geen totale mislukking, af en toe eigenlijk best leuk te noemen, maar het had allemaal veel beter gekund.

avatar van erwku
Dit is de Badboys 2 voor vrouwen:

- 2,5 uur lang!!!! (Mijn god kwam geen eind aan)
- Onsympathieke hoofdpersonages met krankzinnige motieven
- Lange totaal overbodige scènes
- afschuwelijke moraal

tot slot: Sarah Parker is gewoon een lelijke vrouw!

avatar van netsiej
SATC 1 vond ik enigszins nog leuk, na de serie. Hij viel me iets tegen, maar toch, nog leuk om naar te kijken....
SATC 2 vond ik dermate teleurstellend dat ik hem in de bios heb gezien, en daarna ook NOOIT meer! Hij viel me erg tegen.
Op een gegeven moment is "de koek op", en moeten ze niet verder gaan met slappe verhaallijnen, beter een waardig afscheid van de serie dan een film die het kijken bijna niet waard was. (naar mijn idee dan)

avatar van movieonly
wat een bagger , in een hotel gekeken omdat mijn vrouw hem wilde zien , maar ook die vond het een kleuterfilm.

melvddonk
Ik had gehoopt dit deel wat leuker zou zijn geweest als het eerste deel. De speelduur is net zo lang als bij de eerste film en daar zag ik al ontzettend tegen op.

Na het kijken van deze film begrijp ik helemaal niet waarom deze film dan ook weer 140 minuten moet duren. Er gebeurt zo bar weinig en de verhaallijnen zijn erg oninteressant. Het lijkt wel alsof ze niets leuks meer konden verzinnen.

Zelfs Samantha, die de eerste film voor mij nog een beetje leuk maakte, had hier ook een saaie verhaallijn. Nee, Sex and the City is totaal niet voor mij weggelegd.

avatar van Fixi88
Deze week allebei de films gekeken en moet zeggen dat ze me niet tegengevallen zijn. Wel allebei te langdradig maar heb mijzelf met mijn meisje toch nog wel vermaakt dus een meevaller.

avatar van jess1
Ik vond hem echt tegenvallen. Het is dat ik van de serie hield en daarom keek ik hem af maar als je de serie niet hebt gezien raad ik het ten sterkste af om deze film te kijken. De film kabbelde langzaam voort en het ging allemaal maar verder en verder maar er gebeurde zo weinig. Jammer, er had veel meer ingezeten. De actrices waren wel weer geweldig natuurlijk.

avatar van Ste*
Wat een verschrikkelijke film.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van SATC, de serie was geweldig, scherp, humoristisch, ontroerend, maar het is me echt een groot raadsel waarom er van een serie die al jaren van de buis is, niet alleen een film, maar zelfs een tweede film gemaakt moet worden.

Deze film is een en al overbodigheid. Het begint al met Stanford en Anthony die gaan trouwen. Waarom in godsnaam? Die twee haten elkaar, en zo had dat moeten blijven. Een tenenkrommend optreden van Liza Minelli, een nog tenenkrommender karaoke-optreden van de 4 dames.... Aidan die opduikt in Abu Dabi, waarom?! Eigenlijk is alles wat in Abu Dabi gebeurd absurd en totaal niks toevoegend

Een film die het alleen moet hebben van de plaatjes die er geschoten kunnen worden. De dames op een kameel, de dames in een privejet, de dames in burka (LACHEN!!! Not) luxe, nog meer luxe, nog meer knappe mannen, honderden outfits, de een nog drakeriger dan de ander, om nog maar niet te spreken van de make-up en haarstukken die niet aangesleept kunnen worden, om het nog ergens op te laten lijken. Face it, ze zijn inmiddels 65, het is niet geloofwaardig meer, ze zijn allemaal poepbruin en overgestyled. Het kan niet meer.

Totaal geen verhaal, veel te lang, alle voorspelbaarheden die maar bedacht konden worden. Het is bijna knap om een concept dat altijd zo leuk was, zó te verstieren.

avatar van flyer
Mijn vrouw wilde deze graag zien en ik maar mee kijken. Moet dan een typische vrouwen film zijn want ik vond er geen klap aan. Lichtpunt van de film is het optreden van de dames

avatar van HarmJanStegenga
Pff, wat een verschrikking... vooral die Sarah Jessica Parker. Dit 2e deel zelf ook natuurlijk, ook al is het besmeurd met veel glitter, glamour en prachtige plaatjes in het oogverblindend mooie Abu Dhabi.

Jep, dat alleen maakt geen goede film. Alleen Samantha is wel geinig, de rest vreselijk. Steeds moeten we maar weer zien hoe de meiden (vooral Sarah Jessica Parker haar personage dan) gelukkig worden van glinsterende, dure en luxe dingen. Een verhaal is niet te bekennen, alles wat op dat vlak wordt voorgeschoteld komt maar wat uit de lucht vallen en gaat totaal nergens over.

Ik kon die SJP nog niet eens zo goed, maar wat ik hier gezien heb kan echt niet; wát een ellende. Enige pluspunt is dat de (lange) speelduur redelijk snel voorbij vloog. Gelukkig. Dikke onvoldoende.

avatar van Parisa
De verhaallijnen gaan steeds meer lijken op die van ons soap. Niet zoals SATC was dus. Erg zonde. Toch heb ik me met deze film nog wel kunnen vermaken. 3*

avatar van Fran
Mwoa, het ging wel. Op zich keek de film wel redelijk weg en was het leuk om naar al die leuke kleren en het luxe leventje van de dames te kijken. Maar de humor ontbrak er behoorlijk aan. Zelfs om de ordinaire Samantha met haar brutale opmerkingen kon ik niet lachen. Daarnaast vond ik het verhaal rondom Carrie en John nou ook niet meer zo boeiend. Een behoorlijk oppervlakkig geheel, zo zou je het het beste kunnen omschrijven.

avatar van timburton
Ach, had eigenlijk niet verwacht dat het tweede deel ook nog leuk was om weg te kijken. Heb eigenlijk niets slechts te melden op deze wegkijkfilm. Het is geen hoogstandje, maar ik heb me goed geamuseerd.

avatar van Cinemaniak
Hele vervelende middag beleeft. Voor straf (ik moest meekijken) mocht m'n vriendin hierna een dag niet over de vloer komen. Ik irriteerde me nogal aan alle 4 de hoofdrolspeelster. Nu weet ik dat ik ook eigenlijk nooit meer een film wil zien waar SJ Parker in meespeelt. Ik had toch nog graag iets van een onderscheidend element van de reguliere serie gezien, maar die heb ik nauwelijks kunnen ontdekken.

avatar van Al DeNiro
Samantha-scenes waren het leukst

Dacht effen dat ik aan het kijken was naar een nieuwe Zombie film maar het ging gelukkig maar om Sex and the City. Verhaal is om van te zo slecht en flauw en het ging werkelijk nergens om. Visueel zag het er allemaal wel zeer mooi uit maar dat kan niet gezegd worden van de cast. Van Sarah Jessica Parker worden regelmatig grappen gemaakt dat ze uitziet als een paard en in deze film wordt dat nog eens bevestigd want ze ziet er echt zo uit. Ze speelde trouwens ook vreselijk irritant. Kim Cattrall zag er in deze film uit als een GILF en dat deed ze wel leuk en ze was ook verreweg de meest grappige in deze film. De mooiste van de 4 lijken was nog Kristin Davis die er best nog fraai uitzag en ook een mooi lichaam heeft. Wat ook knap is dat deze ellende maar liefst 2,5 uur duurt (hoe verzin je het), maar ja de film zit vol met nutteloze scènes en dan kom je al snel uit op 2,5 uur.

P.S. het Baywatch achtige moment waarop Alice Eve kwam aanrennen was best leuk. Alle scènes met haar waren overigens leuk en wat een heerlijke rondingen heeft ze toch. Het wordt hoog tijd dat ik nog eens naar de film "Crossing Over" ga kijken.

Tegenvaller. 2.0

Erg leuke film. Weinig diepgang uiteraard maar wel een na een drukke dag relaxed naar te kijken. Het einde was iets minder, maar ja..