Sex and the City 2 (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Patrick King
met Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall en Kristin Davis

Het is inmiddels twee jaar geleden sinds Carrie en Mr. Big in het huwelijksbootje stapten. Hoewel ze nog gelukkig met elkaar zijn, begint bij Carrie het gevoel op te spelen dat ze te veel op een traditioneel getrouwd koppel beginnen te lijken. Bij Charlotte begint het ook te knagen, als blijkt dat het moederschap zwaarder is dan ze had verwacht. Miranda heeft op haar beurt te maken met een vrouwonvriendelijke baas die haar bij het minste of geringste de mond snoert. En dan is er nog Samantha die haar seksuele wereld ziet instorten omdat ze in een menopauze is beland. De vriendinnen kunnen dus best een vakantie gebruiken om even uit het dagelijkse leven te ontsnappen.

avatar van Revolt
Ik vond het wel een leuk gegeven eigenlijk

avatar van Boogeyman
Kijk de serie zelf niet, maar een relatie heeft niet alleen maar voordelen.
Waar ik de eerste film al lang vond, viel het me bij deze film meer op. misschien door de aanzienlijk minder sex scènes, maar ook miste ik hier veel humor.

Allemaal heel leuk zoon tropisch sfeertje, maar geef mij maar gewoon 'the city', dan kan ik; een simpele man, het gewoon nog volgen.

Matig.

avatar van BB1991
ging met 3 vrienden naar de bioscoop en dat heb ik geweten ook. 300 meisjes/vrouwen en als enige jongensgroepje de zaal binnen lopen.... dan vraag je om problemen. en na een aantal maal te hebben uitgelegd dat we weldegelijk in de goede zaal zaten en dat we allemaal heteroseksueel waren werd het nogmaals bevestigd. sex and the city is een vrouwending en bijna hun eigendom. postfeminisme ten top.
en dat is het hele fenomeen; postfeministisch. het is vrijwel onmogelijk om als man van alle dezelfde dingen te genieten zoals een vrouw....

enfin, de film zelf.... de voornaamste kritiek die ik heb op deze film is dat
hij te lang duurt en dat er te lang eigenlijk niks gebeurd en er nergens naartoe wordt gewerkt. deze film is een expositie van de vier dames, waarbij verhaal zwaar ondergeschikt is. een modeshow gemixt met een luxeaflevering van cribs; zo zou je het bijna kunnen noemen.

de herkenbare humor zit er echter weer in en die blijft gewoon leuk. dat is in feite ook het enige waar deze film mee scoort en het is jammer dat het nogal weinig voorkomt. de setting in abu dhabi is daarentegen wel verfrissend, maar de sex and the city kan in mijn ogen niet zonder New york.

al met al was het een hele ervaring. als jongen wordt je een spiegel voor je neus gehouden door een aanzienlijke meerderheid van vrouwen en wordt duidelijk hoe feministisch sommige vrouwen kunnen zijn. de film was aardig en lekker herkenbaar, maar miste toch de finesse die deel 1 wel had, die zat qua balans gewoon veel beter in elkaar.

avatar van melissa22
Echt een geweldige film, alleen niks voor mannen:D;)
De eerste film was te langdradig maar deze is al een stuk beter!
4,5 ster.

Wat een ramp...er is echt niks van de serie overgebleven. Geen verhaal, saai en aan het einde leek het een klucht te worden waar niks grappigs aan was.
Ik was totaal de feeling met de hoofdrolspeelsters kwijt...het maakte eigenlijk niet uit wat er met ze gebeurde...erg jammer

avatar van Aapje81
Wat een ontzettend waardeloze film was dit. Zelfs mijn vriendin die fan was van de serie werd hier depressief van.

Voornaamste probleem was het ontbreken van een scenario. Daarnaast was er totaal geen chemie of bezieling en voelde alles ontzettend geforceerd en kunstmatig.

Absoluut dieptepunt was de karaoke scene. Sinds Renee Zelleweger samen met 50 prostituees Like a virgin zong heb ik niet meer zoiets tenenkrommends gezien.

Werkelijk schandalig slecht en die ellende duurt dan ook nog 146 minuten.

avatar van andrehoek
Je zit dus inderdaad in een zaal vol met vrouwen. Er springen een paar sportieve boys in een zwembad en je hoort oeh en aah, er rijden 4 Maybachs over het scherm ter waarde van waarschijnlijk een miljoentje per stuk en je hoort helemaal niks...
Vond deel 2 beter dan deel 1. Ondanks de wat lange speelduur blijft de film erg grappig. Moet wel toegeven dat het einde iets te veel was van het goeie...

avatar van Bambi18
Kijkt lekker weg, maar bijzonder is ie niet.

avatar van mikey
3.6 gemiddeld op IMDB

Kijk voor de grap eens naar de specificatie naar geslacht:

Males 3.1
Females 6.2

avatar van Johanneke
Tegenvaller, deze film.

Ben zelf fan van de serie, de eerste film was nog wel leuk - iets nieuws. maar deze film had voor mij geen toegevoegde waarde.

Positief punt is de humor die erin verwerkt is, typisch SATC. blijft leuk!

Vervolgens de negatieve punten. Allereerst, de acteerprestaties waren zeer slecht. Daarbij vind ik het beeld van Abu Dhabi zelf voor Amerika té Amerikaans neergezet. Aangezien bijna iedereen gesetteld is, komen er bijna geen nieuwe mannen in de film. Hetgeen waar ik persoonlijk naar uitkeek waren de outfits en de styling, maar dit was soms voor SATC begrippen té extreem.

All in all, leuk om een keer gezien te hebben - maar daar is alles ook mee gezegd.

Ondanks dat SATC een schuldig pleziertje voor mij is, wil ik deze hilarische recensie even met jullie allen delen!

Samantha's VJ..

avatar van Katharina
Tegenvallertje...hier heb ik nou maanden naar uitgekeken ! Ik was nogal een fan van de serie en ook de eerste film vond ik leuk, maar deze film zit vol gezeik. Lange dialogen die onnatuurlijk overkomen en er gebeuren zaken die té onwaarschijnlijk zijn (met veel ooh's en aah's).
Om het toch nog een beetje positief te kunnen eindigen...het einde maakte het een beetje goed, alles kwam mooi uit en ook de kleding was super!

avatar van BB1991
Respekked schreef:

Samantha's VJ..

aparte recensie, leuk om te lezen:P maar kan het er niet echt 100% mee eens zijn.
ze heeft echter wel gelijk dat satc2 een nogal amerikaanse ideologie bevat en dat daarbij bijna per definitie onbegrip tegenover de moslims bij hoort. dat de film een wending neemt, die in de recensie overigens behoorlijk gespoild word, is eigenlijk een beetje belachelijk, maar past perfect in de kapitalistische Amerikaanse ideologie waar sex and the city om draait. in de context van de film, kon ik die wending daarom best accepteren. helemaal in combinatie met het postfeminisme, wat sex and the city gewoon is, is het een onvermijdelijk conflict wat ontstaat, zodra amerikanen de arabische cultuur binnenstappen. feminisme betekent namelijk ook dat vrouwen zich eveneens seksueel mogen uiten en dat is in de islamitische wereld natuurlijk een groot taboe.
het zijn deze vormen van analyses die het voor mij best leuk maken om sex and the city te kijken, helemaal in een arabische context. het is leuk om te zien, hoe het verhaal tegelijkertijd ongelooflijk kritisch, maar toch begripvol is voor de islamitische wereld. beetje hoe de westerse wereld tegenwoordig in elkaar zit.....

avatar van Izella
Heerlijke film, heb me kapotgelachen. Niet te veel over nadenken en de humor er van inzien. Samantha heeft zich in mijn ogen onsterfelijk gemaakt in satc2. Scene Charlotte & Miranda was ook te hilarisch voor woorden.

Niet zo leuk als de eerste, maar wel weer enorm vermakelijk!
Heb echt wel gelachen en het is gewoon zo'n heerlijke wegkijker..

Twijfel even tussen een 3,0 en 3,5

avatar van fappie
mikey schreef:
3.6 gemiddeld op IMDB

Niet verrassend toch? De trailer zegt al genoeg. Waarschijnlijk alleen leuk voor de fans.

avatar van SzJoowNiejCah
onverwachte meevaller! laatst nummer 1 gezien op tv. die vond ik tenenkrommend. dat gemekker van carrie in mexico. blè.

maar deze was heerlijk! inderdaad een simpel avondje SATC. je verwacht geen kneitergoeie film als je naar zulks gaat. laten we wel wezen. dit is niet te vergelijken met veel top250 materiaal. maar de dames hebben weer een heerlijk kijkwerkje neergezet.

fijne shots, goeie muziek, hylarische scènes [charlottes huppelende nanny, geile samantha aan de waterpijp] zeer ontspannen geheel. feel good!

er had knipwerk plaats mogen vinden tijdens het optreden van liza minneli en de karaoke in abu. misschien ook tijdens het gezwets van carrie en big over het meegaan naar die première of niet. hoewel het gevoel zo ook wel weer goed over kwam. waar het gevoel ook goed over kwam was het moment dat ze telefonisch aan big opbiechtte te hebben gekust met aidan. hele bios met ingehouden adem

miranda stijgt overigens in aanzien. nice.

dikke 3,5 voor het geheel. een nummer 3 is welkom!

avatar van WessRocks
Het is zeker geen slechte film, enkel duurt hij 'veel' te lang..

Het "verhaal" is wat te langdradig, voorspelbaar, eentonig maar toch is het wel leuk om naar te kijken..

Veel grappige scènes die je bij de film houden. In het begin stoorde ik me wel aan de te korte dialogen en opeenvolging van scènes van de verschillende thuissituatie's van de 4 meiden.. Gelukkig was daar na een tijdje verandering in gekomen..

De plaatsen waar het zich afspeelt is schitterend, ook het "decor" is prachtig..
Natuurlijk blijven de 4 vriendinnen hilarisch om naar te kijken, maar om echt te zeggen dat dit een klasse film is? neen.

Toch als men "fan" is, moet men deze zeker gaan kijken..

avatar van Friday the 13 th
Iets minder dan de eerste, maar weer zwaar genoten!

Misschien net iets minder pittig dan de eerste film en de serie qua dialogen. Maar de fan wordt hier wel overduidelijk getrakteert op alles wat mooi is. Een wereld vol glitter & glamour, even weg van de realiteit, zo zou ik Sex and The City willen omschrijven. Hoewel het onrealistisch is wat we allemaal voorgeschoteld krijgen, had ik nergens het gevoel "bah, hoe fake". Het is gewoon geweldig en er geen geld of moeite gespaard geweest.

Ook de vakantie in het Midden Oosten zorgde voor enkele grappige scènes. De timing om zulke grappen uit te halen kon gewoonweg niet beter zijn, schitterende stereotiepe vondsten!

Voor mij mag er een derde film komen. De actrices zien er trouwens voor hun leeftijd nog altijd fabulous uit!

CaptainTwisted
Ik werd uiteraard weer megesleept naar deze film. Terwijl ik de hele avond had zitten zeuren tegen haar om naar Robin Hood te gaan.
Maar ik vond de film wel geinig. Alleen die Sarah Jessica Parker. Die heeft echt een kop als een gebakken paard. Daar moeten ze echt special effects voor gaan gebruiken. Verder was dit leuk hersenloos vermaak. 3,5*

avatar van Bubblez
Als vaker gezegd minder dan de eerste, mijns inziens door het grote gebrek aan drama. Dat was in de eerste film de dragende kracht. In deze film zijn dat (spuuglelijke) kostuums en veel overdreven girlfun.
Nabij het einde wordt het helemaal slecht: de scène met de boerka's is zóó tenenkrommend. Maar goed, de echte fans (daar hoor ik niet bij) zullen hier blij mee zijn.

avatar van jansma
Ik kijk uit naar deze film. NA alle prachtige recencies is het tijd om hem te bekijken en zowaar heb ik er zin in. Ik ben zelf een vent .. WAAAT?!?! jawel een vent die zin heeft in deze semikomische hysterische doldwaze modethriller. KAn niet wachten.. belooft wat hoor.

avatar van canciser
Oef, moet je dit filmpje eens zien. En gelijk heeft ie, deze films en vooral de serie is belachelijk!

www.dumpert.nl - Sex and the City 2 VOLLEDIG gesloopt

CaptainTwisted
jansma schreef:

Ik mag aannemen dat je hem al gezien heb inmiddels, omdat je 5 sterren hebt gegeven?????

avatar van jansma
CaptainTwisted schreef:

Ik kom er net vandaan. En al mijn verwachtingen zijn uitgekomen, sterker het was beter dan deel 1. Geweldige scenes en heb mij bij vlagen rotgelachten. Die Samantha is gewoon te gek voor woorden als voel je wel aankomen dat de weeldige luxe in het begin te mooi om waar te zijn is en dat ze iets flikken (lees: Samantha sex op het strand) waardoor alles afloopt, de luxe dan. GEWELDIG!! ik ben fan

avatar van Skrean
Heb deze film niet gezien, maar deze film weerspiegelt sowieso al wat er mis is met de wereld. En vrouwen die hier van houden en opkijken tegen deze over geconsumeerde burgertrutten zijn voor mij bij voorbaat al lager dan een ratten en/of muizen infectie.

avatar van Bubblez
Skrean schreef:
...voor mij bij voorbaat al lager dan een ratten en/of muizen infectie.

Nou nou, dat is wel erg hard. Het is maar entertainment hè?!
Als je van slasherfilms houdt, betekent dat toch ook niet dat je zelf graag met een bijl inhakt op de medemens?

verheugde me op deze film en heeft dus ook alles waar gemaakt
echt hardop moeten lachen.
zou hem zo nog een gaan bekijken.
super film