Sex and the City 2 (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Patrick King
met Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall en Kristin Davis

Het is inmiddels twee jaar geleden sinds Carrie en Mr. Big in het huwelijksbootje stapten. Hoewel ze nog gelukkig met elkaar zijn, begint bij Carrie het gevoel op te spelen dat ze te veel op een traditioneel getrouwd koppel beginnen te lijken. Bij Charlotte begint het ook te knagen, als blijkt dat het moederschap zwaarder is dan ze had verwacht. Miranda heeft op haar beurt te maken met een vrouwonvriendelijke baas die haar bij het minste of geringste de mond snoert. En dan is er nog Samantha die haar seksuele wereld ziet instorten omdat ze in een menopauze is beland. De vriendinnen kunnen dus best een vakantie gebruiken om even uit het dagelijkse leven te ontsnappen.

avatar van MyOwnStyle
Zoveel negatieve stemmen? Ok dat het niet zo'n goede film is, maar een 2.5 verdient ie toch wel... Was redelijk langdradig voor ie echt op gang kwam, maar was helemaal zo slecht nog niet. Is een typische vrouwenfilm, redelijk cliché en typische vrouwenhumor.

avatar van Poepgezicht
Ik heb deze film niet gezien maar dacht dat dit zo'n typische romantische comedie was. Is bijna 2,5 uur dan niet extreem lang?

super in een woord hard gelachen bij sommige stukken kan niet wachten op deel 3!

avatar van leandra6
deel 1 vond ik een leuke film, zat dan ook echt te wachten op deel 2. maar wat een tegenvaller. zoals al meer genoemd is, vind ik de film ook veel te langdradig. jammer, had leuker kunnen zijn:(

Ik vond het een heerlijke film! hij is inderdaad lang, maar zeker niet langdradig.
Een echt verhaal heeft de film niet, maar dat maakt niks uit, want er zitten zulke grappige stukjes in dat ik echt volledig heb genoten van deze film. Ik zeg: op naar deel 3!

avatar van rroossiiee
SUPER VOND HEM VEEEEEEEEEEEEL leuker als deel 1 en die vond ik al geweldig Dat de film zo lang duurt merk je niets van, je baalt juist als die is afgelopen!

avatar van Charmbracelet
Ik als MEGASUPERFAN van de serie, ben enorm teleurgesteld
Sommige grappen waren gewoon te geforceerd en niet grappig. Deel 1 was beter!!

avatar van Koerok
Het kan gewoon nooit meer zo leuk worden als de serie, maar toch vond ik deze film, zowel als deel 1, redelijk geslaagd. Ik zou ook niet weten hoe het veel beter zou kunnen. Meer is er denk ik niet uit te halen. Wel vond ik, zoals anderen ook al aangeven, 2 uur en een kwartier wat te lang voor een film als deze.
Ik ben wel blij dat ze Carrie niet hebben laten zwichten voor het moederschap (waar ik in het begin heel even bang voor was).

Dit moet wel echt het einde zijn. De dames mochten er nog best wel wezen (vooral Sarah Jessica Parker), maar ze beginnen nu te oud worden. Straks wordt het nog Golden Girls!

avatar van l-d
l-d
Ik vond deze film best wel een enorme turn off...
Serie vond ik super leuk! Eerste film nog wel geinig, maar deze film wist me eigenlijk helemaal niet te boeien...Ik vond de 4 dames eigenlijk een soort karikatuur van de meiden uit de serie (Miranda nog hysterischer, kon ze niet ophouden met dat gegil, Carrie was veranderd in een oude zeur, Charlotte zat alleen maar te jammeren en te huilen, alleen Samantha was nog leuk) . Alles was zoóó to much. Ik vroeg me echt meerdere malen af, waar bepaalde stukken nou voor nodig waren en die kwamen dan ook echt 'gemaakt' grappig over. Bovendien werd de film op een gegeven moment wel erg langdradig en kreeg ik het gevoel dat ik naar een aflevering van de serie (niet de beste) keek, die maak niet leek te stoppen..

avatar van Koerok
l-d schreef:
Terwijl er minstens 5 afleveringen in de film passen!
Ik had dit overigens niet. Ondanks de lengte ging de film voor mijn gevoel snel voorbij.

Dat ze een karikatuur van zichzelf zijn geworden ben ik eigenlijk wel met je eens.

avatar van l-d
l-d
Koerok schreef:

Dat had ik helemaal niet, vond hem echt te langdradig..

Aardige film.

'Sex And The City' maakte alles kapot wat het goede einde van de serie had neergezet. Deel 2 maakt gelukkig een hoop goed en voelt als een betere homage aan de serie dan zijn voorganger. Toch weet het verhaal nergens het gevoel van mosterd na de maaltijd te verdringen. De terugkeer van Aiden en vrijwel alles van Abu Dabi voegen niets toe aan het grotere verhaal. Het was leuk om Samantha en Smith een fatsoenlijk einde te geven, maar Samantha en Miranda hadden vrijwel niets te doen. Charlotte kreeg tenminste nog een fatsoenlijke verhaallijn. Carrie daarentegen boorde haar eigen imago alleen maar verder de grond in door een stuk minder glamoureus, respectful en opgegroeid voor te doen. Alsof alle vooruitgang die geboekt was overbooid is gegooid. Met andere woorden, de films zijn creatief gezien overbodig en doen niets anders dan geld in het laatje brengen. Jammer, want de serie was verdomd goed. Daarnaast is deel 2 zo'n drie kwartier te lang.

Brm
In één woord , Schitterend , ik heb me echt geamuseerd met deze film , i like it very much , gewoon een meiden/gayfilm , niet voor mensen die uiteraard van actiefilms houden!

Hopeloze poging om het niveau van de serie te halen.

avatar van valleyman
Geen idee waar de film over gaat... volgend mij snappen alleen vrouwen het..

Wat een zoetsappig saai gedoe. langdradig waardeloze monologen. ik wou dat ik 0 punten kon geven.

mandy7 schreef:

Topografie is niet je sterkste punt hè?

Abu Dhabi (emiraat) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

en jij mandy7 bent er dus nog niet achter dat de film in marokko is opgenomen?
Zal ik ook even wikipedia link plaatsen?

avatar van Verdronkenvis
hopeloos aftreksel van een hopeloze serie

avatar van Isaura*
Ik vond de film niet zo slecht als andere me gezegd hadden, het was mooi opgebouwd met hier en daar een grappig moment of toffe opmerkingen van Samantha. Wél bleef de climax uit en de politiescene vond ik er totaal over... daarna verloor de film grip en tastte in het duister.

Heb wel genoten van de film en Kim was op haar best

3sterren

avatar van Thera.
Ik vond deel twee minder fijn dan deel één. Deze had feitelijk niet gehoeven, omdat er uiteindelijk eigenlijk niets veranderd. Oké, misschien dat Samantha wellicht eindelijk nog 's haar ware liefde vindt, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Het was een onderhoudende film, en ik verveelde me niet, en ik moet zeggen dat toen Aidan verscheen ik daar erg blij om was (ik was altijd Team Aidan!). Ook was het wel leuk om te zien hoe de vriendinnen om zouden gaan met de totaal andere cultuur van het land waarheen ze gingen (Abu Dhabi). Behalve het Aidan-gebeuren vond ik het volgende ook wel interessant: het 'bewust een kinderloos echtpaar blijven'-standpunt. Twijfelachtig! Het leek alsof het vooral Big's idee was, en dat geloof ik meteen. Maar ik heb het idee dat Carrie daar maar in meegaat, maar er zelf nog niet uit is. Ik meende echt niet die standvastigheid in haar ogen te zien. En ik vond het huwelijk nu ook niet erg sterk overkomen, maar misschien ben ik gewoon teveel Perfecte Filmhuwelijken gewend. Ik vond het vreemd dat Big voorstelde een paar dagen apart van elkaar door te brengen. Het voelt wat dat betreft wel alsof er een optie voor deel drie is, want dat voelt nog niet afgerond, in ieder geval niet voor mij.

Desalniettemin drie sterren en voor de amusementsfactor mag er van mij nòg wel een deel komen. graag zelfs!

avatar van .Fee.
Ik heb me prima vermaakt, natúúrlijk is de serie beter, maar is dat niet meestal zo?

avatar van Boogeyman
Jawel. Maar da's een slecht excuus, Want NPK is ook betrokken bij de serie, dus had wel wat meer verwacht van zijn kant.

avatar van .Fee.
Boogeyman schreef:

Dat ben ik met je eens.
En toch, ik vergeef het hem, die beste man.
Ik heb me gewoon vermaakt, soms moet je gewoon een slechte, hersenloze vrouwen-film kijken. Soms heb je gewoon zin in over-the-top

Theunissen schreef:
Volgens mij is dit net zoiets als The Expendables maar dan met oude vrouwen

Ik vond het (ondanks de alweer belachelijke speelduur) ook wel vermakelijk hoor.

Serie nooit 1 aflevering van gezien, alleen de eerste film.
Het is natuurlijk allemaal niet heel erg verheffend, maar in de categorie vrouwenserie, soap, simpel tijdverdrijf is het niet onaardig.

In tegenstelling tot veel ander vrouwenentertainment kan ik me hierbij goed voorstellen dat de dames er lol aan hebben. Lekker over de top, flashy, dure mode, hotels, auto's etc. en lekker zeiken op en tegelijkertijd smelten voor kerels. .

Heel anders dan verwacht, maar wel weer helemaal sex and the city en goed vermaakt!!!

avatar van JigSaw_Doll
Theunissen schreef:
Volgens mij is dit net zoiets als The Expendables maar dan met oude vrouwen

Ik zie zo allemaal comments op torrent site's van

"A 8
V 8 (yes the bottom is cropped but it is fine)
M: crap! "

"Worst.Movie.Ever. This movie is so bad my dog went into the other room and took a shit."

"This movie turned my friends gay."

Gewoon een leuk niemendalletje, in ieder geval leuker als dat ik had verwacht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijke RomCom.

Na een aardige successerie en een behoorlijk matige film, keren de inmiddels bijna bejaard uitziende dames terug naar het bekende luchtige formulewerk waarmee de serie zo scoorde. Alle irritaties en herkenbaarheden van relaties en de liefde zijn weer volop aanwezig, al is ditmaal de humor iets meer hoofdzaak dan tijdens het debuut op het witte doek. Gelukkig maar.

Redelijk.

avatar van mer1973
Deel 1 kon ik nog doorkomen, maar deel 2 sloeg werkelijk de plank finaal mis. Puur marketing technische rommel