Life as We Know It (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Greg Berlanti
met Katherine Heigl, Josh Duhamel en Josh Lucas

Wanneer de beste vrienden van Holly en Eric (Katherine Heigl & Josh Duhamel) tijdens een ongeluk om het leven komen, staat hun leven op de kop. Ze moeten namelijk niet alleen het verlies verwerken, maar ook het geadopteerde kind van hun vrienden onder hun hoede nemen.

avatar van Phantasm
Heerlijke, leuke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van mikey
Bij films met heugk weet je natuurlijk dat het wordt janken op commando. Om nog maar te zwijgen over de soundtrack. Doe jezelf een lol en omzeil dit gebeuren.

avatar van Antonev
Ik heb dit genre altijd stug genegeerd, helaas. Onlangs door een gebrek aan beter toch maar eens begonnen met wat romantische komedies en dit was de eerste van de reeks. Ik heb werkelijk genoten en dan met name van het romantische gedeelte. Het is een heerlijke mix van romantiek, komedie en wat drama. Bij sommige tedere momenten kreeg krijg ik toch wel wat rillingen.

avatar van milannn
Nee, dit was het niet voor mij. Saai verhaal, zielloos, extreem voorspelbaar (enigszins inherent aan het genre, maar in dit geval wel heel erg), vrij saaie personages en vervelende bijrollen. Daarnaast weet de film ook niet of het nu meer een drama of een (rom)comedy wil zijn. De comedy die erin zat bezorgde me overigens amper een glimlach.
Ik ben best liefhebber van het genre, maar deze viel enorm tegen.

avatar van Daan258
Ook ik vond het maar een matig filmpje.
Comedy en drama waren allebei ver te zoeken en wist gewoon niet te vermaken, en al helemaal niet voor bijna 2 uur lang.

Kleine 2,5*

avatar van Ted Kerkjes
Er zijn maar weinig romantische komedies die zich weten te onderscheiden van de rest. Enkele goede films uit dit genre zijn Notting Hill, Four weddings and a funeral, Lova actually en in mijn herinnering was When Harry met Sally ook een goede film. Zoals Groot-Brittannië duidelijk de koning van de komische film is, is ze ook de koning van de romantische komedie.
Vrijwel alle romantische komedies die ik heb gezien, zijn ontzettend clichématig en gewoon niet grappig of interessant. Veel romcoms hebben ook exact dezelfde opbouw en veel grappen komen in de standaard romcoms voor.
Na de eerste tien minuten kon ik de afloop van deze film dan ook voorspellen.
Alle clichés hebben ze in deze film weten te stoppen.
Nu is deze film heus niet de aller slechtste romcom die ik ooit heb gezien, maar het is gewoon zó voorspelbaar dat ik er niet meer dan één ster aan kan geven.

Als je ooit één romantische komedie hebt gezien (die niet in het rijtje boven aan dit bericht voorkomt), heb je deze ook gezien. Je kunt deze film met een gerust hart overslaan.

Natuurlijk is deze film behoorlijk voorspelbaar, maar dat is niet waar de kracht van een film uit dit genre vandaan zou moeten komen. Life As we Know it onderscheidt zich door de heerlijke opmerkingen tussen de film door, waardoor ik me zeker heb vermaakt. Ik vind ook dat ze het dramatische aspect goed genoeg hebben weten te onderdrukken, zodat het romantische/komedie aspect volledig tot zijn recht komt.
De bijrollen zijn niet enorm sterk, maar ook zij dragen af en toe bij aan leuke momenten. Het acteerwerk is verder weinig op aan te merken, hoewel de chemie tussen Heigl en Duhamel beter had kunnen zijn.
Prima vermaakt

Dick2008
Wat een draak van een film. Nu heb ik toch al niet zulke beste films gezien met die Katherine Heigl (met uitzondering van Side effects) dus dat werkte bij voorbaat al wat tegen. Van Duhamel weinig van gezien (alleen Win a Date with Tad Hamilton!).
Nu ligt het niet alleen aan de cast maar ook aan de opbouw van het verhaal wat eigenlijk niet zo heel veel voorstelt maar hebben ze toch nog twee uur voor nodig. Eerst krijg je een intro van een half uur voordat het eigenlijke verhaal begint en dat is, dat Holly en Eric die toch al niet goed overweg kunnen met elkaar de zorg van het kind op zich nemen. Een verkapt drama met wat komische momenten en verandert in een romantische komedie. De trailer ziet er beter uit en ik dacht dat het een variatie is op Three men and a baby. Maar dat is niet geval. Ze zijn beide gek op het kind maar het is niet zo dat ze deze erfenis ook echt hoefden te accepteren. Geen leuke film met spaarzaam grapjes, de hoofdspelers doen wel hun best maar komt geforceerd over en overtuigt totaal niet en er zit ook geen chemie tussen die twee, hoewel dat aanvankelijk ook niet echt nodig is. 2.0

Eigenlijk was het een vreselijke film waarvan er zo'n honderdduizend gemaakt zijn maar toch heb ik maar 3 punten gegeven.

avatar van KOKUSMAKREEL
Kijk deze met je date/vriendin... Gegarandeerd palen na de film