The Town (2010)

Drama / Misdaad
125 minuten / 150 minuten (extended cut)

geregisseerd door Ben Affleck
met Ben Affleck, Rebecca Hall en Jeremy Renner

Elk jaar worden in Boston meer dan 300 bankovervallen gepleegd. En de meeste daders wonen in Charlestown, een buurt met een oppervlakte van 1,5 vierkante kilometer. Eén van hen is Doug MacCray (Ben Affleck). Hij heeft wel kans op succes gehad, een kans om niet in de criminele voetsporen van zijn vader te treden. Toch werd hij lid van een bende meedogenloze bankovervallers die er trots op is dat ze alles kunnen stelen wat ze willen en er zonder kleerscheuren vanaf komen. De enige familie die Doug heeft zijn zijn criminele vrienden. Jem (Jeremy Renner) is ondanks zijn gevaarlijke en snel ontvlambare karakter als een broer voor Doug. Alles verandert echter tijdens een klus van de bende, wanneer Jem voor korte tijd een gijzelaar neemt: bankmanager Claire Keesey (Rebecca Hall). Wanneer ze ontdekken dat ze in Charlestown woont, wordt Jem nerveus en wil hij erachter komen wat ze heeft gezien.

avatar van n00r
Top film. Goed geacteerd, goed verhaal, leuke mensen en natuurlijk altijd de knappe Affleck.

(verwijderd)
De enige film die me een beetje aansprak op Netflix, maar wát zaten mijn verwachtingen er naast.

The Town is goed, héél goed naar mijn mening. Top verhaallijnen, zowel in het misdaad- als dramagenre. Continue spanning en continue in het verhaal gezeten.

Wat de film vooral goed maakt zijn de acteurs en actrice(s). Ben Afflick is een favoriet van mij, dat weet ik nu zeker. Jeremy Renner kende ik niet zo goed, maar speelt hier erg overtuigend en voor Rebecca Hall geldt hetzelfde. De chemie tussen Affleck en de andere genoemden zijn erg sterk.
Titus Welliver en Jon Hamm spelen geboren smerige FBI ventjes.

De setting Boston vond ik erg mooi. Een keer wat anders dan LA, New York of Miami. Leek een hele mooie stad zo op verre beelden. Ook de soundtrack mag er zeker wezen. Met de sfeer zat het dus wel goed.

Onverwacht me heel erg vermaakt, Affleck's beste van de 3 films.

avatar van SmackItUp
Heerlijke film van Affleck, die maar weer eens bewijst dat hij beter regisseert dan acteert. Al moet ik zeggen dat hij ook in deze film laat zien dat hij prima mee kan als acteur. Heerlijk spannend, vlot verloop, en een prima einde.

Een tegenvaller van de reacties hier gelezen te hebben. Ten eerste storen er fouten in de film. Ten eerst gaat een gijzelnemer nooit contact opzoeken met zijn gegijzelde, waarom zou je dat doen? The tweede staat er op een rijbewijs of ID nooit een adres....Guess why??/!! Ten derde is het moment dat Affleck belt met Claire aan het einde van de film, she is surrounded by police, een stuk of vier die allemaal heel zichtbaar zijn omdat ze pal voor het raam staan.......Ten vierde-zie drie- ze wilde hem in de val laten lopen en toch laat hij haar een hoop geld achter.Liefde maakt blind zullen we maar zeggen...Dat zijn voor mij allemaal storende elementen die voor mij een film onvoldoende maken. De logica is zoek.Komt nog bij , dat ik mij nooit op het criminele pad zou laten sturen door twee seniele ouwetjes...die zou ik omleggen als dat toch mijn beroep is. Kortom een teleurstellende, vlakke film, die nergens over gaat. veel lange actiescenes, wat de film er niet beter op maakt... Dus een raadsel waarom hij hier zo hoog gewaardeers wordt, terwijl vaak hier dit soort films genadeloos de grond in wordt geboord.

follieboy schreef:
Ik snap werkelijk waar niet waarom deze film zo hoog scoort.
Wat een ontzettend slecht verhaal, na 40 minuten weet je al hoe het afloopt. Ik was continue in de hoop dat er nog iets verrassends gebeurde.

Helemaal mijn mening...snap die hoge scores ook niet.Het verhaal rammelt na een half uur weet je hoe het afloopt.... En dan die romantische interval met die onaantrekkelijke troela.....Gaaaaaaaaaaaaaaaap.

frans123 schreef:

Ze faked dat ze hem erbij naait, door het gebruiken van een bepaalde uitspraak aan de telefoon waardoor Affleck weet dat ze omringd is door de politie. Dit einde was juist fantastisch uitgewerkt, volgende keer beter opletten.

(verwijderd) schreef:

heb de film hier, ga het zeker nakijken....tnx.

frans123 schreef:
heb de film hier, ga het zeker nakijken....tnx.

De uitspraak is er één die al eerder voorkomt in de film. Hierdoor weet je als kijker hoe het zit. Slechts het eind terug kijken heeft dus nauwelijks zin, succes!

avatar van Ruben24
heerlijke actie film ,goed verhaal en goed geacteerd gewoon kijken!

avatar van max cady
Revolt schreef:
Zal de mandarijn aan het einde een hint van MacRay naar Keesey zijn, dat hij verborgen zit in Tangerine, Floride, USA?

Serieus?

avatar van Verhoeven
Zijn er mensen hier die beiden versies hebben gezien? Zo ja, welke is beter?

avatar van de grunt
Kijk de lange versie.

avatar van Verhoeven
Gedaan. En als die lichtelijk tegenvalt?

avatar van de grunt
Heb niet voor niets de Blu-ray de deur uit gedaan

avatar van Madeks
Spannende en vermakelijke film. Het hollywoodehalte lag erg hoog maar was niet echt storend. De acteerprestaties waren in orde met een overtuigende affleck en hamm. Geen topper maar kijkt lekker weg

avatar van Gang_Star
Wel aardig, maar The Town kon zeker niet aan mijn verwachtingen voldoen. De flinke speelduur van twee-en-een-half-uur was gelukkig niet een al te lange zit, want de film verloopt toch vrij vlot. Er wordt goed in geacteerd, maar het verhaal vond ik wat te eenvoudig op zich. Wordt dan wel oké uitgewerkt, maar toch weet de film niet heel erg te vermaken. Kent met de bankoverval in de opening, een spectaculaire overval op een geldtransport en een interessante shootout richting het einde toe, zijn beste momenten. Daartussen in vond ik het wat minder, helaas.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Ben Affleck (incl regisseur) speelt goed...
Jeremy Renner, Titus Welliver, Pete Postlethwaite en Chris Cooper...
Prima camerabeweging...
Mooi gemaakte gezicht verborgen...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten....

avatar van Daan258
Eindelijk na 4 jaar de film in bezit te hebben gezien.

De grootste rede waarom ik de film altijd maar liet liggen was omdat ik het nooit echt heb met films die een onwijs lange speelduur hebben.
Gister toch in alle rust aangezet ( en dan ook maar gelijk de extended versie:p )

En ik moet bekennen dat de 150 min helemaal niet zo lang aanvoelde.
De film keek echt vanaf de eerste ijzersterke scene heel erg goed weg tot het eind en heb me ook geen moment weten te vervelen.
Het verhaal was goed en erg leuk om te volgen. Niet bijster bijzonder maar gewoon zeer, zeer vermakelijk.
Maaarrrrrr, als voor mij was de film gewoon zo goed en vermakelijk door de vreselijk sterke en goede cast want man, man, man wat was dit goed.
Zo goed hoe ze je bijna alle personage's in de film echt laat leren kennen waardoor je ook echt met hun mee leeft.
Ook hoe ze de relatie/band tussen Ben Affleck en Rebecca hall en Ben Affleck en Jeremy Renner laten zien en neer zetten. Dit was zo uitstekend goed gedaan.
En dan nog even terug komen op de cast. Zelf was ik nooit echt fan geweest van Affleck. Nooit echt heel veel films gezien van hem maar hetgeen wat ik gezien heb vond ik nooit denderend. Nou mijn gedachten zijn hier na het bekijken van The Town zeker veranderd, want wat kan die gast toch acteren zeg, ik zal nu ook zeker meer van hem gaan kijken.

Maar, maar degene die de film echt zo fantastisch weet te maken was Jeremy Renner. DAMN, WAT EEN ACTEERWERK. zo vreselijk sterke en toffe rol als duister, agressief mannetje weet hij hier neer te zetten. Ja, hier ben ik gewoon echt stil van. Ook van hem heb ik niet heel veel films gezien maar dit zal heel snel veranderen:p

Nou over de cast, acteerwerk, verhaal en sfeer heb ik denk genoeg gezegd.
Daarnaast heb je dan ook nog is een aantal actie scene's in de film ( niet veel) maar de scene's die er inzitten zijn dan wel gelijk heel erg goed en hard in beeld gebracht. Vooral de laatste overval scene was zo retespannend en gaaf om naar te kijken. Heerlijk gewoon.

Genoeg.
Net geen 4,0* maar wel een dikke vette goede 3,5*

avatar van Capablanca
Puike misdaadfilm. Verhaal zit goed in elkaar, hij is hard waar ie hard zijn moet en de bad guys zijn overtuigend. Een avondje vermaak lukt hier zeker mee.

Deze film wist mij van begin tot eind te boeien top acteerprestaties! Vind het zeker een aanrader 4 sterren

avatar van porcupine3
Ik ben niet zo een fan van Affleck, dus voor mij een verassend goede film. Alleen vind ik het verhaal wel erg veel lijken op dat van 'Heat', wat dan toch de betere film is.

Wat een lange zit....

avatar van Fisico
Dat Ben Affleck een betere regisseur is dan een acteur lijkt andermaal bevestigd met The town. Qua regie is er zeker niet mis, vandaar ook de vrij sterke recensies hier en elders. Maar op het witte doek zelf pakt hij wat minder. Hij overtuigt dus zeker niet als meedogenloos bendeleider. Vreemd dan ook dat hij het nodige respect en overtuiging afdwingt bij zijn bende of in de buurt. Het plot van de film is vrij clichématig, maar toch vrij goed uitgewerkt. Affleck slaagt er in een ruimer publiek aan te spreken.

Enerzijds heb je de actiefans die tevreden zullen zijn met de goed in beeld gebrachte actie en prachtige filmposter. Anderzijds biedt de film toch wat meer doordat het personage Doug redelijk wordt uitgediept betreffende zijn verleden (relatie met zijn vader), de drang om het sh*t hole te verlaten en de loyaliteit ten aanzien van zijn bende waardoor ook een goed gestoffeerd drama naar voren komt. Het feit dat de bende ook maar een garnaal is die naar de pijpen moet dansen van een nog grotere garnaal - "de bloemist" - maakt het verhaaltechnisch eveneens boeiend. De sfeersetting zit dus goed: een verloederde buurt waar de criminaliteit de plak zwaait. Ook de regie is strak en verzorgd en de acteerprestaties behoorlijk waarbij Renner eruit springt, maar ook Rebecca Hall en Pete Postlethwaite hun steentje bijdragen. Beste scène overigens de koffieklets tussen Doug, Jem en Claire: spanning troef!

Al bij al een zeer degelijke actiethriller welk naar meer smaakt. Affleck komt op een lijstje te staan om in de gaten te houden als er iets nieuws verschijnt op het scherm!

avatar van Onceuponanytime
Geen aandacht aan de lange speelduur en dat is een pluspunt. Geslaagde opbouw en niet te ingewikkeld. Het acteerwerk van Ben Affleck vond ik dan persoonlijk wat minder...

avatar van Lovelyboy
The town, kruisinkje tussen Heat en Triple 9. Heat iets vlotter, Triple 9 met iets meer diepgang, daar zit The Town ongeveer tussen in.

Prima filmpje. Hele aardige actie, aardig verhaal, het zij iets voorspelbaar, prima acteren vooral van Renner die een eerste klas eikel speelt. Maar dat is het dan ook. Het is een redelijke film. Het gevoel beklijft me dan ook dat de film het net allemaal niet heeft om echt super te zijn. Ik zelf vind de karakters niet goed genoeg uitgewerkt. What makes them tick? Die Afleck, hij speelt prima hoor maar zijn karakter krijgt te weinig introductie. Dat is bijvoorbeeld in Heat niet anders doch speelt De Niro zijn zwijgzame ondoorgrondelijke rol met meer power.

Desalniettemin, een leuke film maar meer ook niet voor deze Heat-light.

lang maar goeie affleck