ad
  • 8.145.797 stemmen

The Town (2010)

Drama / Misdaad | 125 minuten / 150 minuten (extended cut)
3,57 3.038 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Speelduur: 125 minuten / 150 minuten (extended cut)

Geregisseerd door: Ben Affleck

Met onder meer: Ben Affleck, Rebecca Hall en Jeremy Renner

Releasedatum: 21 oktober 2010

Over The Town

"Welcome to the bank robbery capital of America."

Elk jaar worden in Boston meer dan 300 bankovervallen gepleegd. En de meeste daders wonen in Charlestown, een buurt met een oppervlakte van 1,5 vierkante kilometer. Eén van hen is Doug MacCray (Ben Affleck). Hij heeft wel kans op succes gehad, een kans om niet in de criminele voetsporen van zijn vader te treden. Toch werd hij lid van een bende meedogenloze bankovervallers die er trots op is dat ze alles kunnen stelen wat ze willen en er zonder kleerscheuren vanaf komen. De enige familie die Doug heeft zijn zijn criminele vrienden. Jem (Jeremy Renner) is ondanks zijn gevaarlijke en snel ontvlambare karakter als een broer voor Doug. Alles verandert echter tijdens een klus van de bende, wanneer Jem voor korte tijd een gijzelaar neemt: bankmanager Claire Keesey (Rebecca Hall). Wanneer ze ontdekken dat ze in Charlestown woont, wordt Jem nerveus en wil hij erachter komen wat ze heeft gezien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Stephen MacRay

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1910 stemmen

“No matter how much you change, you still have to pay the price for the things you've done. So I got a long road. But I know I'll see you again - this side or the other.”

Keiharde misdaad knaller waar ik mijzelf erg mee kan vermaken. ‘The Town’ is typisch zo’n film: een stel ‘bad-guys’, wapens en harde actie zijn vaak films die mij wel weten te overtuigen. Zeker na de horror challenge vorige maand ben ik weer even helemaal into dit soort films, heb het stiekem wel een beetje gemist ondanks dat ook de horror genre wel een favoriet is. Ik heb genoten van ‘The Town’, het verhaal stond mij aan en het acteerwerk was prima. Een leuk concept al kennen we die wel uit velen natuurlijk, want zo nieuw is ‘bank overvallen’ nu ook weer niet. Toch deed de laatste scene mij wel ergens aan denken dat ik de film al kende maar de rest van de film was vrij onbekend, dus ik heb het misschien een keer mee gekregen op YouTube o.i.d. , ik weet het niet meer.

Ben Affleck heeft als regisseur een prachtig werkje afgeleverd, met oog op een paar details en een lekkere vaart met prima tijdsduur weet hij de film toch fantastisch naar het publiek te brengen. Zijn personage vond ik alleen wat minder, alhoewel hoe hij het bracht was zijn personage in mijn ogen veelte rustig. Jeremy Renner deed het ook wel leuk als ‘Jem’ de hardere van de groep, die de film enigszins ook wel wat pit wist te geven naast de rustige Affleck. Voor de rest was de cast wel prima.

Het liefdesverhaal vond ik wat oubollig en best saai. Affleck gaat namelijk na een overval achter Claire aan omdat ze haar ontvoerd hadden. Als een soort spion ontmoet hij haar in de wasserette en de twee worden verliefd op elkaar, met grote ergernis van Jem. Het was niet echt iets waar ik op zat te wachten, ik had toch wat meer gehoopt op een beeld meer gericht naar de overvallen en het actie.

Voor de rest vond ik de film wel tof hoor. De maskers en de aankleding vond ik erg vet en de actie was prima in beeld gebracht. Tot de laatste klus toe was de film spannend en de laatste klus was ook gelijk erg heftig. Een film die me dus zeker heeft vermaakt zoals ik al zei.

avatar van Bartem

Bartem

frans123 schreef:

Een tegenvaller van de reacties hier gelezen te hebben. Ten eerste storen er fouten in de film. Ten eerst gaat een gijzelnemer nooit contact opzoeken met zijn gegijzelde, waarom zou je dat doen? The tweede staat er op een rijbewijs of ID nooit een adres....Guess why??/!! Ten derde is het moment dat Affleck belt met Claire aan het einde van de film, she is surrounded by police, een stuk of vier die allemaal heel zichtbaar zijn omdat ze pal voor het raam staan.......Ten vierde-zie drie- ze wilde hem in de val laten lopen en toch laat hij haar een hoop geld achter.Liefde maakt blind zullen we maar zeggen...Dat zijn voor mij allemaal storende elementen die voor mij een film onvoldoende maken. De logica is zoek.Komt nog bij , dat ik mij nooit op het criminele pad zou laten sturen door twee seniele ouwetjes...die zou ik omleggen als dat toch mijn beroep is. Kortom een teleurstellende, vlakke film, die nergens over gaat. veel lange actiescenes, wat de film er niet beter op maakt... Dus een raadsel waarom hij hier zo hoog gewaardeers wordt, terwijl vaak hier dit soort films genadeloos de grond in wordt geboord.

Precies dit.

avatar van horizons

horizons

• 1967 stemmen

Ook jij iets gemist blijkbaar. (Spoiler gedeelte).

avatar van schip010

schip010

Geslaagde film.Goed acteerwerk ,mooie verhaallijn, alhoewel niet verrassend. Toch zeer realistisch.

Als ik me identificeer met de hoofdrolspeler is het voor mij een goede film.

avatar van Jens van Eijk

Jens van Eijk

Ijzersterke misdaad knaller niks meer niks minder. Verhaallijn is goed maar niks nieuws. Toch op een of andere manier altijd wel respect gehad voor die bankovervallers die alles tot op de puntjes uitwerkten, en nooit impulsief te werk gingen maar altijd met een stappenplan.

avatar van Ziegler

Ziegler

Jammer van het eind. Die dame had hem niet moeten waarschuwen.

avatar van Elchapo

Elchapo

Redelijke film,maar absoluut geen dog day afternoon want dat blijft bankoverval film nummero uno of all times.........3 stars.

avatar van Shadowed

Shadowed

Tweede Affleck.

Het ontgaat me een beetje waarom Affleck als regisseur redelijk hoge scores weet te krijgen voor zijn films. Net als bij Argo vind ik dat The Town leunt op een leuk concept, maar qua uitwerking weinig speciaals betreft. Wat mij betreft kan Affleck beter blijven acteren.

Film mist op een hoop stukken wel wat regiekracht. De bankovervallen zijn niet intens genoeg, de autoachtervolgingen niet kundig en spannend genoeg en de film zelf niet rauw genoeg. Het mist eigenlijk op elk stuk wat regiekracht, en dat zit The Town behoorlijk in de weg.

Argo was destijds voornamelijk wat minder omdat die film er niet in slaagt goede karakters neer te zetten. The Town kan dit ook niet. Affleck slaagt er nooit in om van Doug een boeiend karakter te maken. Renner komt waarschijnlijk nog het meest in de buurt van een boeiend karakter. Hall wint echter van iedereen op het gebied van acteren.

Voor de rest is het verhaal relatief voorspelbaar en bewandeld enkele irritante paden. Vooral de romance tussen Affleck de bankovervaller en Hall het onwetende slachtoffer is eigenlijk te vaak gedaan. En rara, waar zal het toch heen gaan? Affleck heeft waarschijnlijk te veel van dit soort verhalen gezien en is gaan denken als een wandelende cliché.

Ik zie eigenlijk geen enkel echt memorabel of intrigerend karakter. Iedereen speelt een type, en bij iedereen kan je raden hoe het afloopt, wat ook nog gebeurd. Renner & Hall weten zich nog te redden, maar Affleck (in zijn eigen hoofdrol), Hamm & Lively slagen er allemaal niet in om memorabel uit de hoek te komen.

Wel heeft de film goed gekeken naar de legendarische shoot-out van Heat en kent daarom wel een heerlijk actievol laatste half uur. Wat mij betreft de redding van de film. Voor de rest wel redelijk boeiend vormgegeven, niet rauw genoeg echter. Affleck wijkt bijna nooit af van standaard paden en zet daarom een voorspelbaar misdaad/drama neer met goed acteerwerk en een paar gave shoot-outs, maar het ontbreken van een hoop regiekracht en memorabele karakters doen de film de das om.

avatar van boemboem27

boemboem27

Weer zo'n goede "heist movie" die gezien mag worden.

Verhaal uitstekend,acteurs oa Ben Afleck

Spelen allen een uitstekende rol(len).

Echte aanrader!

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Affleck regisseerde deze film zag ik tot mijn grote verbazing op het einde. Had ik even niet verwacht, want het is een geweldige thriller die boeit van het begin tot het einde. De cast speelt de sterren van de hemel en de vaart zit er goed in. Ik heb deze film voor 1,50 Euro in de kringloopwinkel weten te bemachtigen op Blu Ray. Zeker geen miskoop. Vier sterren.

Wat een fantastische film, knap stukje filmwerk va Ben Affleck. De film is meer dan de moeite waard om te kijken. Ik heb de film gelijk in mijn top 10 van favoriete films geplaatst.

avatar van Omaha

Omaha

De bankmanager(goed betaald) die met een zeer waarschijnlijke ptss naar de wasserette gaat, toevallig alleenstaande is, en na 1 kort contakt al een drankje gaat drinken met de overvaller..Had ik in het begin wat moeite mee.

avatar van Boneka

Boneka

Ik blijf dit een geweldige misdaad drama vinden die tegen Heat een beetje aan schuurt. De film is inmiddels een tijdje op 4K uit die er net weer eventjes wat beter uitziet. Wel erg jammer dat deze versie geen extended cut versie heeft. Dan zie je net even wat meer hoe het er aan toegaat in die wijk en krijgt de film ook meer diepgang. Fijn om The Town weer eens te zien, moet ik vaker doen

Film 4.5

Beeld (4K) 4.5 (125 minuten)

Geluid 4.5

avatar van Boneka

Boneka

Omaha schreef:

Ja dat verhaaltje rond die vrouw was misschien een beetje zwak en te gemakkelijk gezocht. Of mensen met een dikke beurs nooit naar de wasserette gaan weet ik niet. In Amerika staan hele mooie keukens die ook nooit worden gebruikt. Die staan daar voor de show. Het was natuurlijk ook dan wat opvallend dat ze ook in die buurt woonde.