Neighbors (1981)

Alternatieve titel: De Buren

geregisseerd door John G. Avildsen
met John Belushi, Dan Aykroyd en Cathy Moriarty

Earl Keese (Belushi) is een doorsnee burger van bijna middelbare leeftijd. Hij leidt een redelijk gemakkelijk leventje met zijn gezin in hun eengezinswoning... tot de woning ernaast wordt verkocht aan Vic (Aykroyd) en Ramona (Cathy Moriarty), een vreemd stel dat Earl al snel tot waanzin drijft. Door Vics krankzinnige gedrag en Ramona's grote verleiding weet Earl niet meer waar hij het zoeken moet. Earl's leventje staat plotseling helemaal op z'n kop.

Raar gecast.

Wouter schreef:

Raar gecast.

Hoezo? Na het succes van Saturday Night Live en The Blues Brothers, leek het een succescombinatie. Ik wil deze, ondanks het slechte gemiddelde, zeker een keertje zien.

andolini schreef:

Hoezo? .

Kijk de film maar eens. Logischerwijze zou Belushi de rol van Akroyd moeten spelen en andersom.

avatar van wackyboy
Ja, raar dat zulke legendarische figuren toch dit soort missers op hun naam hebben staan.
Alleen interessant om te zien omdat Belushi er in zit, als zweterige couch potatoe.
Laatst interessante documentaire over zijn leven gezien. Hij schijnt vroeger redelijk braaf geweest te zijn totdat hij succesvol werd door Saturday Night Live en cokesnuivend ten onder ging.

avatar van s0njaa
zo debiele film

avatar van matthijs_013
Een veel te langdradige film die geen eens grappig, of zelfs interessant is. Ze hoopten veel droge humor er in te werken, maar het lukte de regisseur niet. En Akroyd als stoere (en blonde!) bink is toch niet serieus te nemen?

avatar van streeter
Na herziening heb ik mijn stem van 4 naar 3 1/2 sterren gebracht. Nog steeds een uitstekende komedie maar iets minder goed dan hoe ik het van zo'n 13-14 jaar terug herinnerde.

avatar van JerryL
Je ziet maar dat smaken verschillen en dat humor ook bij iedereen verschilt.
Ik geef hem toch mooi 3*, de film is zeker niet vervelend om te zien, soms wat lang of irritant maar er zitten veel goede scenes in waardoor de slechte scenes weer snel worden vergeven en vergeten

avatar van Purmerend
Doldwaze komedie die toch een beetje te rustig afloopt in ieder geval heel anders dan je van te voren zou verwachten.

avatar van loer
Niet afgekeken!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bovengemiddelde comedy met het bekende duo uit Saturday Night Live. Ietwat mislukt en waarschijnlijk beter uit de verf gekomen wanneer Belushi de rol van Aykroyd en andersom zou spelen (zoals hier beneden al geoppert door Wouter). Toch bij vlagen zeer vermakelijk.

Dick2008
Vond deze film best wel gaan, genoeg gelachen. Flauw of voorspelbaar vond ik de film zeker niet maar de humor was wel apart. Cathy Moriarty mag er wezen.

avatar van ewalk
Juist geweldig gespeeld. vooral Belushi speelt zijn rol goed.

avatar van Alexander1900
Aparte film maar dat maakt het extra leuk. Lekker donker sfeertje ook. Heb de film inmiddels drie keer gezien en het blijft leuk. De eerste keer vond ik de film maar vaag, maar na vaker kijken wordt alles duidelijk. Wat mij betreft een klein toppertje!

Dick2008
Dick2008 schreef:

Zucht. Trage film, die aanvankelijk wat doet denken aan The Burbs. Aardig om een keer gezien te hebben, meer niet. Was destijds succesvolle film. 2.0