• 8.668.073 stemmen

• HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Neighbors

"Lock the doors... here come the Neighbors"

Earl Keese (Belushi) is een doorsnee burger van bijna middelbare leeftijd. Hij leidt een redelijk gemakkelijk leventje met zijn gezin in hun eengezinswoning... tot de woning ernaast wordt verkocht aan Vic (Aykroyd) en Ramona (Cathy Moriarty), een vreemd stel dat Earl al snel tot waanzin drijft. Door Vics krankzinnige gedrag en Ramona's grote verleiding weet Earl niet meer waar hij het zoeken moet. Earl's leventje staat plotseling helemaal op z'n kop.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Wouter

Wouter

Raar gecast.

avatar van andolini

andolini

Wouter schreef:

Raar gecast.

Hoezo? Na het succes van Saturday Night Live en The Blues Brothers, leek het een succescombinatie. Ik wil deze, ondanks het slechte gemiddelde, zeker een keertje zien.

avatar van Wouter

Wouter

andolini schreef:

Hoezo? .

Kijk de film maar eens. Logischerwijze zou Belushi de rol van Akroyd moeten spelen en andersom.

avatar van wackyboy

wackyboy

Ja, raar dat zulke legendarische figuren toch dit soort missers op hun naam hebben staan.

Alleen interessant om te zien omdat Belushi er in zit, als zweterige couch potatoe.

Laatst interessante documentaire over zijn leven gezien. Hij schijnt vroeger redelijk braaf geweest te zijn totdat hij succesvol werd door Saturday Night Live en cokesnuivend ten onder ging.

avatar van s0njaa

s0njaa

zo debiele film

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Een veel te langdradige film die geen eens grappig, of zelfs interessant is. Ze hoopten veel droge humor er in te werken, maar het lukte de regisseur niet. En Akroyd als stoere (en blonde!) bink is toch niet serieus te nemen?

avatar van streeter

streeter

Na herziening heb ik mijn stem van 4 naar 3 1/2 sterren gebracht. Nog steeds een uitstekende komedie maar iets minder goed dan hoe ik het van zo'n 13-14 jaar terug herinnerde.

avatar van JerryL

JerryL

Je ziet maar dat smaken verschillen en dat humor ook bij iedereen verschilt.

Ik geef hem toch mooi 3*, de film is zeker niet vervelend om te zien, soms wat lang of irritant maar er zitten veel goede scenes in waardoor de slechte scenes weer snel worden vergeven en vergeten

avatar van Purmerend

Purmerend

Doldwaze komedie die toch een beetje te rustig afloopt in ieder geval heel anders dan je van te voren zou verwachten.

avatar van loer

loer

Niet afgekeken!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Bovengemiddelde comedy met het bekende duo uit Saturday Night Live. Ietwat mislukt en waarschijnlijk beter uit de verf gekomen wanneer Belushi de rol van Aykroyd en andersom zou spelen (zoals hier beneden al geoppert door Wouter). Toch bij vlagen zeer vermakelijk.

avatar van Dick2008

Dick2008

Vond deze film best wel gaan, genoeg gelachen. Flauw of voorspelbaar vond ik de film zeker niet maar de humor was wel apart. Cathy Moriarty mag er wezen.

avatar van ewalk

ewalk

Juist geweldig gespeeld. vooral Belushi speelt zijn rol goed.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Aparte film maar dat maakt het extra leuk. Lekker donker sfeertje ook. Heb de film inmiddels drie keer gezien en het blijft leuk. De eerste keer vond ik de film maar vaag, maar na vaker kijken wordt alles duidelijk. Wat mij betreft een klein toppertje!

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Zucht. Trage film, die aanvankelijk wat doet denken aan The Burbs. Aardig om een keer gezien te hebben, meer niet. Was destijds succesvolle film. 2.0

scorsese

Matige film over een man die niet blij is met de nieuwe buren die zijn leven op de kop zetten. Een komedie met een wat eigenaardige sfeer, die voor mij niet echt werkte. Hier en daar wel wat vermakelijke momenten. Maar het tempo ligt ook nogal laag. De samenwerking van John Belushi en Dan Aykroyd in The Blues Brothers was me beter bevallen.