Neighbors (1981)

Alternatieve titel: De Buren

geregisseerd door John G. Avildsen
met John Belushi, Dan Aykroyd en Cathy Moriarty

Earl Keese (Belushi) is een doorsnee burger van bijna middelbare leeftijd. Hij leidt een redelijk gemakkelijk leventje met zijn gezin in hun eengezinswoning... tot de woning ernaast wordt verkocht aan Vic (Aykroyd) en Ramona (Cathy Moriarty), een vreemd stel dat Earl al snel tot waanzin drijft. Door Vics krankzinnige gedrag en Ramona's grote verleiding weet Earl niet meer waar hij het zoeken moet. Earl's leventje staat plotseling helemaal op z'n kop.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bovengemiddelde comedy met het bekende duo uit Saturday Night Live. Ietwat mislukt en waarschijnlijk beter uit de verf gekomen wanneer Belushi de rol van Aykroyd en andersom zou spelen (zoals hier beneden al geoppert door Wouter). Toch bij vlagen zeer vermakelijk.