• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.858 films
  • 12.259 series
  • 34.054 seizoenen
  • 648.843 acteurs
  • 199.223 gebruikers
  • 9.386.068 stemmen
Avatar
 
banner banner

Piranha 3D (2010)

Horror / Komedie | 88 minuten
2,74 1.686 stemmen

Genre: Horror / Komedie

Speelduur: 88 minuten

Alternatieve titel: Piranha

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Alexandre Aja

Met onder meer: Steven R. McQueen, Elisabeth Shue en Jerry O'Connell

IMDb beoordeling: 5,5 (101.615)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 2 september 2010

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Piranha 3D

"There's something in the water."

Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Julie Forester

Derrick Jones

Kelly Driscoll

Deputy Fallon

Paula Montellano

Novak Radzinsky

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Puur om te illustreren dat de nachtemrrie voorbij lijkt omdat ze allemaal uitgeroeid zijn, en dan komen ze met die twist. Al begrijp ik je kritiekpunt wel hoor. Het is allemaal behoorlijk toevallig.


avatar van misterwhite

misterwhite

  • 4726 berichten
  • 656 stemmen

Damn, nu mag ik nog een week wachten voor dit pareltje te zien

Heb geen geduld meer!! Vind het gemiddelde er wel maar laag uitzien.


avatar van $pecial

$pecial

  • 1147 berichten
  • 553 stemmen

Vandaag met voorbedachte raden naar de sneak gegaan en oh wat heb genoten van deze heerlijke film !

Alexandre Aja, een regisseur die ik hoog heb zitten (Mirrors vond ik daarentegen wel middelmatig), flikt het toch weer om een heerlijk foute, absurd komische horror film af te leveren. Waar hij met ' Haute Tension' menig doorgewinterd horrorfanaat weer heeft doen laten sidderen van spanning, zorgt hij met Piranha er weer voor dat de horror fan weer kan genieten zoals vroeger.

Wat ' The Expendables' is voor de aktiefan eerste uur, is Piranha voor de horrorfanaat. Ook in dit topic kan ik zeggen; oldschool fun in een modern jasje.

Laat ik wel even aankaarten dat de special effects af en toe niet al te best zijn, maar dat heeft mij persoonlijk niet zo zeer kunnen storen als sommigen anderen in de zaal. Natuurlijk zijn er weer vele clichés en laat de film je weer 'ouderwets' ergeren aan de onnozele akties van de personages. Maar hee was dit vroeger eigenlijk nooit zo het geval? Precies, je moet gewoon genieten en al die (opzettelijke!) onlogische aspecten voor lief nemen.

Om even te hebben over het 3d effect... dat heb ik stiekem toch wel heel erg gewaardeerd en voor mij persoonlijk is dit de eerste film dat met 3d een toegevoegde waarde heeft. Bloed, kots , bier en tieten in 3d

De film heeft in mijn ogen een perfect balans gevonden tussen horror, humor en het hele gebeuren rondom 't Spring Break gefeest op de boten. Erg vlot gemaakt allemaal.

Het is dus geen serieuze film geworden en daar ben ik Alexandre Aja echt heel dankbaar voor. De gore is echt uitstekend, zeer goed voor een mainstream horrorfilmpje en voor de echte gorehound zal er ook nog wel wat te pruimen vallen.

4 *

Edit;

Oh waar ik deze Piranha qua stijl op vindt lijken is Cabin Fever 2.

Welliswaar een echte straight to dvd B-film, maar deze bezit ook een soortgelijk campy stijltje. Voor de liefhebbers van Cabin Fever 2 is Piranha helemaal geweldig, en andersom is CF2 de moeite waard..

Vond het noemenswaardig, omdat ik een tijd geleden CF2 heb gezien en hier vanavond ik hier een aantal keer aan moest terug denken.


avatar van dominion

dominion

  • 4062 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dit is een remake van de Piranha van Joe Dante hoor. 1978 dus.

weet ik maar je hebt ook een belabberde remake uit 1995 van scott levy


avatar van JanP61

JanP61

  • 20 berichten
  • 164 stemmen

Gisteren in de sneak gezien. Amusante film ( als je van dit genre houdt) met een hoog borsten en bloed gehalte.De ledematen vliegen zo af en toe in het rond. De 3D is van een amateuristisch tot ronduit slecht nivo maar dat maakt het des te meer een cult-film.Er zitten ook een paar erg grappige momenten in! Kijken, consumeren,relativeren en op naar de volgende film.


avatar van mario_arnhem

mario_arnhem

  • 116 berichten
  • 328 stemmen

ik heb ergens piranha uit 1978 op dvd staan

deel 2 dacht ik ook ik ga de 2010 versie zeker kijken.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Die jij aangezien je stemmenlijst best kan waarderen .

(quote)

Niet puur gericht op tieners. Eerder op de garde die dol is op campy horror films.

(quote)

Wat een onzin weer. Weer een geval van iemand die niet weet waar ie over praat. De porno actrices hebben niet eens de ruimte om te acteren in Piranha3D. Ashlynn Brooke, Gianna Michaels en Riley Steele hebben niet eens acterende rollen.

(quote)

Kelly Brook is dan ook geen porno actrice.

(quote)

Wat een onzin, film biedt wel meer maar als je zo conservatief bent dat je de hoeveelheid nep tieten gelijk aan slechte kwaliteit gaat koppelen, dan is het einde ver zoek ja. In films als deze is non-fuctional nudity gewoon een sleutel element.

(quote)

Valt reuze mee, bijna iedereen is een passant in Piranha3D.

(quote)

Ook maar een vreemd statement. Een b-film wil ik het niet noemen maar het poogt wel een b-film te zijn, missie geslaagd dus.

(quote)

Ook bewust gedaan, grappig dat je de gore dan niet noemt. Alsof je alleen de minpunten wil opnoemen.

(quote)

Niet altijd goed? Welke films met deze ingrediënten vind je dan wel goed?

(quote)

Jawel hoor, een extra dimensie.

(quote)

Film probeert ook niet eens eng te zijn . Het is gewoon een ode aan de campy horror films en het uitgangspunt is dan ook om het komisch te brengen. Je hebt niet veel begrepen van het uitgangspunt van Piranha.

(quote)

Vreemd, de film tot op het bot afzeiken en dan zo'n stem.

Ik zeg ook niet dat simpele films altijd slecht zijn, integendeel zelfs sommige simpele films zijn heel goed.

Oke daar heb je een punt, maar de doelgroep is toch ook gericht op tieners en pubers, zij voelen zich denk ik erg aangetrokken tot deze film.

Brook niet maar ze is wel gecast als een Wild Wild Girl en ze deed dat nog best aardig beter dan die andere.

Nou eerlijk is eerlijk kwalitatief gezien brengt de film niet veel meer dan veel neptieten en veel bloed. Voor sommige mensen is dat heel vermakelijk maar ik kijk dan toch liever een vette actie film dan deze onzin.

Weet ik je hebt niet echt een hoofdrol in de film, maar wat Rames deed, deed hij bijzonder slecht. Ik me serieus kapot gelachen hoe die vent speelde.

Ja ieder zijn ding. Voor mij had deze film persoonlijk niet in de bioscoop gehoeven je hebt tientalen van die monster films die ook niet in de bioscoop verschijnen.

Of dat bewust is of niet het ziet er gewoon niet uit, als ze zo films maken en in de bioscoop brengen dan hoeft het voor mij allemaal niet meer, ik vond het gewoon echt lelijk, nou ben ik ook geen campy horror fan maar ik vind het wel geinig om een keer te zien maar dan thuis op de bank en niet in de bioscoop, heel de film komt dan ook minder campy over.

Nou je hebt films met veel bloed die wel goed zijn, ik noem Blade en Sin City, maar films met veel nep tieten kan ik niet bedenken. Maar in deze film hebben ze zoveel van beide gestopt en ik vond dat gewoon niet leuk en zelfs storend worden, ik ga toch niet naar de bios voor een porno film.

Nou ik kreeg eerder hoofdpijn van het 3D effect dan dat het iets extra's toe voegde ik had veel liever de normale versie gezien. 3D heb ik tot nu toe maar in twee films goed gezien en dat zijn Avatar en Toy Story 3. Van de nieuwe Resident Evil verwacht ik ook wel veel, de trailer zag er verdomd mooi uit.

Sommige stukjes zijn zeker wel eng bedoelt, en omdat het een ode is aan die films mag alles en kan alles en moet iedereen hem goed vinden. Dan vind ik The Expendables toch veel beter geslaagd als we het over een ode gaan hebben.

Een 2,5 vind ik gepast omdat ik toch wel redelijk heb gelachen, maar meer omdat hij zo gruwelijk slecht is. Ik zeik de film ook niet af maar ik verklaar gewoon mijn ding. maar geef toe het acteerwerk was wel echt uber slecht. En het is allemaal wel geinig om een keer te zien, maar dat zijn die campy horror films ook maar ze blinken er voor mij persoonlijk gewoon niet uit


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

TrickySmalls schreef:

Maar goed, wil je een leuke filmervaring hebben met een film vol geslaagde kills en lekkere wijven met dikke tieten, dan is deze film goed. Voor mij was deze film dan wel aardig.

Ik vond die kills echt dom en onoverzichtelijk, en toen jij naast mij zat zei je volgens mij hetzelfde


avatar van yeyo

yeyo

  • 6354 berichten
  • 4621 stemmen

Q Jones schreef:

Oke daar heb je een punt, maar de doelgroep is toch ook gericht op tieners en pubers, zij voelen zich denk ik erg aangetrokken tot deze film.

Ik begin mij stilaan af te vragen of tieners zelfs nog op zoek zijn naar dit soort films. Uit mijn eigen ervaringen kan ik vaststellen dat dit 'tits and blood' genre niet meer echt in de smaak valt bij de jeugd en ze eerder op zoek zijn naar films waar het 'verhaal' een allesoverheersende functie heeft (films van Nolan bv.)

Nee, deze film lijkt me voornamelijk gericht op camp-liefhebbers.

Q Jones schreef:

Nou je hebt films met veel bloed die wel goed zijn, ik noem Blade en Sin City, maar films met veel nep tieten kan ik niet bedenken. Maar in deze film hebben ze zoveel van beide gestopt en ik vond dat gewoon niet leuk en zelfs storend worden, ik ga toch niet naar de bios voor een porno film.

Is dat niet een beetje bekrompen? Ik vind non-functioneel naakt juist een pluspunt in dit soort films. En in elk soort exploitation komt dat trouwens veelvuldig voor, voorbeelden genoeg dus hoor.

Het lijkt soms alsof de ongelukkige mentaliteit 'geweld is prima, zolang er maar geen sex mee gepaard gaat' van Amerika naar hier is overgewaaid..


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

yeyo schreef:
(quote)

Ik begin mij stilaan af te vragen of tieners zelfs nog op zoek zijn naar dit soort films. Uit mijn eigen ervaringen kan ik vaststellen dat dit 'tits and blood' genre niet meer echt in de smaak valt bij de jeugd en ze eerder op zoek zijn naar films waar het 'verhaal' een allesoverheersende functie heeft (films van Nolan bv.)

Nee, deze film lijkt me voornamelijk gericht op camp-liefhebbers.
(quote)

Is dat niet een beetje bekrompen? Ik vind non-functioneel naakt juist een pluspunt in dit soort films. En in elk soort exploitation komt dat trouwens veelvuldig voor, voorbeelden genoeg dus hoor.

Het lijkt soms alsof de ongelukkige mentaliteit 'geweld is prima, zolang er maar geen sex mee gepaard gaat' van Amerika naar hier is overgewaaid..


Toen ik in de sneak was heb ik verschillende reacties gehoord en het waren toch vooral de tieners die enthousiast waren en niet de oudere. Maar ik kan me vergissen maar ik denk eerlijk wel dat de film op tieners is gericht maar ieder zijn mening.

Te pas en te onpas een blote tiet zien zonder dat het iets toevoegt en die scene met die twee wild girls onder water vond ik nergens op slaan het is geen porno film. Ik vond het echt een beetje ongepast. In een actie film zie ik dan nog liever dat soort beelden dan in een horror hoe bekrompen het ook klinkt maar in deze film ging het voor mij iets te ver, er zijn grenzen.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ yeyo:

Eens, en de jeugd lijkt dit gelijk al te zien als negatief punt. Ik vind NF nudity ook een heel belangrijk element in dit soort filmpjes. Maar dat gaf ik ook al aan op mijn reactie op Q Jones. Stelletje conservatievelingen .


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Q Jones schreef:


Te pas en te onpas een blote tiet zien zonder dat het iets toevoegt en die scene met die twee wild girls onder water vond ik nergens op slaan het is geen porno film.

Alsof dat in een hardcore porno terecht zou komen. Elegantie ten top, heeft voor de rest weinig met porno te maken.
Ik vond het echt een beetje ongepast. In een actie film zie ik dan nog liever dat soort beelden dan in een horror hoe bekrompen het ook klinkt maar in deze film ging het voor mij iets te ver, er zijn grenzen.

Je klaagt over tieten maar niet over die lul, nuff said .


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Nou ik denk eigenlijk dat de jeugd dat meer ziet als een positief iets. Die zeggen laten we naar Piranha gaan want daar komt veel sex in voor, tenminste dat denk ik. Ik let ook op andere dingen en daardoor vond ik het geheel gewoon vermakelijk maar niet denderend als je begrijpt wat ik bedoel.

Hahaha die lul sloeg idd ook nergens op maar dat vond ik dan nog wel enigzins grappig, meer eigenlijk door de reactie in de zaal die ging van iewl en aah toch val ik op vrouwen hoor


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zit je maar wat op te naaien hoor .


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Kan ik wel tegen hoor ben niet zo snel boos en kan overal de humor wel van in zien


avatar van TrickySmalls

TrickySmalls

  • 607 berichten
  • 782 stemmen

Q Jones schreef:

Ik vond die kills echt dom en onoverzichtelijk, en toen jij naast mij zat zei je volgens mij hetzelfde

De film bleef maar tollen in mijn hoofd, achteraf gezien was ie dus toch best 'aardig.'


avatar van $pecial

$pecial

  • 1147 berichten
  • 553 stemmen

Ik vond de onderwater scene met de twee dames juist wel echt heel erg kicken. Ondersteunend met de muziek en m'n 3d brilletje op m'n neus vond ik het zeker wel lachen. Net als alle andere boobies die voor m'n neus voorbij kwamen.

Je ziet het in zoveel horror films dat seks een grote rol speelt. En Aja heeft er even een schepje boven op gedaan en met een flink komische ondertoon.

Niet dat ik dit het meest interessantste aspect van Piranha vond, maar het is allemaal perfect uitgebalanceerd


avatar van GuyB

GuyB

  • 1299 berichten
  • 0 stemmen

$pecial schreef:

Net als alle andere boobies die voor m'n neus voorbij kwamen.

Misschien moet ik dat 3D gebeuren me voor een keertje niet laten afschrikken...


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Maar het is toch slecht dat de film het alleen van zijn boobies moet hebben of ben ik de enige die zich daar over verbaasd.


avatar van $pecial

$pecial

  • 1147 berichten
  • 553 stemmen

Nee deze film moet het niet alleen van de boobies hebben. Het is het totaalpakketje wat Piranha meer dan geslaagd maakt. De gore, de komische elementen, het absurde en de onlogische gebeurtenissen.

Naakt is gewoon een ingrediënt voor een campy horror-film.


avatar van TrickySmalls

TrickySmalls

  • 607 berichten
  • 782 stemmen

De chaos op het meer, de brute kills die er gewoon tof uitzien. Dat zijn de echte pluspunten van de film en waar de film ook heen wilde.


avatar van Passies

Passies

  • 32 berichten
  • 108 stemmen

Het zal wel een Cult film zijn en daarom zo hoog scoren, maar verder is het een erg eenvoudige en slechte film.

- Acteerwerk is slecht(maarja hoort er maybe bij)

- Totaal geen enge of schrik momenten

- Veel naakte (silicone) tieten en verder....

- En overdreven bloederige en halve lichamen waar iedereen dan maar om moet lachen.

Dus al met al misschien toch wel vermakelijk alleen verwacht geen enge Horror met spanning!


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12276 berichten
  • 5517 stemmen

Las vandaag de volgende titel over deze film in de krant:

"Borsten, beesten en heel veel bloed"

Klinkt goed moet ik zeggen Zeker het kijken eens waard.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Gewoon een leuke horror film die niet te moeilijk doet. Bloed en tieten alom maar het wordt met zo'n knipoog gebracht (dat onderwater ballet is meesterlijk) dat het gewoon genieten is en niet te moeilijk doen. Dat weerhoudt de film ook van een echt hoge score want uiteindelijk blijft het uiterst simpel vermaak maar op een afgeraffeld einde na valt er genoeg te beleven.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mr_White schreef:

Dat weerhoudt de film ook van een echt hoge score want uiteindelijk blijft het uiterst simpel vermaak

Ik blijf dit altijd een wat vreemde uitspraak. Pretentieloos vermaak moet je toch gewoon hoog kunnen te beoordelen. Je zin geeft de indruk dat je het een bovengemiddelde film vond maar het niet hoger wil geven omdat het pretentieloos vermaak is. Please, enlighten me..


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2409 stemmen

Pretentieloos vermaak is voor mij een film die zich niet beter wil voordoen dan dat hij is. Maar ook dat soort films kunnen van mij een 4,0 of hoger krijgen.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Oh, ik kan ook gemakkelijk een hoge score aan dergelijke films geven (zie bijv. de Evil Dead trilogie of het meer recente Drag Me To Hell), maar hier vond ik de film iets te simpel en rechtlijnig. Echte verrassingen zitten er niet in en juist dat (originaliteit) is wat een geinig filmpje zoals dit naar een hoger niveau had kunnen tillen.


avatar van DonRalph

DonRalph

  • 30 berichten
  • 22 stemmen

Standaard verhaal, meisje gaat zwemmen - meisje gilt het uit terwijl ze gedood word - mensen gaan achter het meisje aan en worden ook gedood.

Leuke wonden.

Het enige echte leuke hieraan was het overvloed aan dames!


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Film neemt zich totaal niet serieus, en dat maakt hem juist zo alleraardigst.

Lekkere onzin, simplistisch verhaal, redelijk/matig acteerwerk en heerlijk veel ranzige kills. En veel, heel veel naakt, wat uiteraard niet ergerlijk is.

Paar domme scenes, maar daar ga ik me hierbij niet druk over maken, want bij de aftiteling kon ook ík mijn brede glimlach niet onderdrukken.

Het budget is goed besteed.

3,5 sterren.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4087 stemmen

3D Zoals het hoort te zijn, Clash of the Titans, Last Airbender etc. etc. SHAME ON YOU.

Fantastische 3D effecten, vooral het gebruik van de 3D effecten bij het vele gebruik van tieten is echt fantastisch. Vanaf de opening credits merk je gelijk al het kwaliteitsverschil met de eerder genoemde films. Samen met Avatar staat Piranha wat mij betreft bovenaan in 3D gebruik, zij het beiden op een andere manier(Avatar de diepte en Piranha de echte 3D effecten).

Gelukkig levert Ajax echt lekkere pulp af, de film neemt zichzelf totaal niet serieus en dat spat ook van de film af. Lekker ranzige gore, echt waanzinnig. Heb bijna de hele film met een big smile gezeten!

Daarnaast was het vele functionele naakt(hehe)ook een lust voor het oog. Kelly Brook spant wat dat betreft de kroon, haar rol in Three is opeens een stuk minder sensueel. Vooral dat naakte zeemeermin moment met dat blondjewas echt geweldig. Dan begin ik nog niet eens over de vele hilarische 3D momenten(boobs in het water, draad dat meisje door midden hakt en eerst de bikini los snijdt, silliconen en piemel dat verorbert worden door Piranha's, je kan het zo gek nog niet verzinnen.)

Daarnaast heeft de film een lekkerse zomerse vibe, krijg je echt zin in feesten door de setting en laat Ajax nog een stel bekende hoofden zien in de film.

Met andere woorden, Piranha is een bovengemiddeld leuke pulp film dat dankzij de geweldige gore en het komisch gebruik van naakte vrouwen en de vele andere situaties een enerverende rit van 90 minuten biedt.

Moet Naomi Watts(user) toch gelijk geven, kan een 5* prima begrijpen. Van mij krijgt Piranha 4*.