ad
  • 8.087.427 stemmen

The Killer inside Me (2010)

Misdaad / Drama | 109 minuten

Releasedatum: 19 februari 2010

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Killer inside Me

"Nobody Sees It Coming"

Hulpsheriff Lou Ford (Casey Affleck) wordt in het rustige Central City beschouwd als een goede man. Hij leidt een onopvallend leven in dit stadje in het westen van Texas, maar zijn ontmoeting met het mooie hoertje Joyce Lakeland (Jessica Alba) zal daar voorgoed verandering in brengen. Hij moet haar voor een ander overtuigen om de stad te verlaten, maar het bezoek pakt heel anders uit en brengt het slechtste in Lou naar boven. Zijn vriendin Amy (Kate Hudson) weet echter nog van niets.

imageimageimageimageimageimageimage

Joe Rothman

Johnnie Pappas

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

Hmmm ik ken deze nog niet maar ben nu toch wel erg nieuwschierig als ik de berichten zo bekijk......

avatar van Justinw

Justinw

Winterbottom gaat een beetje de mist in als het op de spanningsboog aankomt. Door aan het begin al meteen met volle vaart in het verhaal te duiken en door de wat heen en weer springende tijdlijn mist elke sympathie voor het personage van Affleck. Dezelfde Affleck speelt overigens weer erg sterk zoals we ondertussen van hem gewend zijn.

Door de constructie van de film komt niks echt hard aan, zelfs de harde scenes voelen dan ineens misplaatst. De film is prima geschoten en op de aankleding is ook niks aan te merken, maar de film is dan al niet meer te redden. De plottwist op het einde mist ook effect en de cgi in de laatste scene is ook zeer matig.

Hier had toch wel wat meer uitgehaald kunnen worden, ik ben verder niet bekend met het werk van Winterbottom en twijfel nu om meer van zijn werk te gaan zien.

avatar van clubsport

clubsport

• 1914 berichten

Red_Handed_Jill schreef:

Wat een gore,vrouwonvriendelijke rotfilm zeg! een 1,0 voor de acteerwerk van Casey Affleck en voor de rest zou ik de vriendin niet willen zijn van Michael Winterbottom want volgens mij is er echt iets mis met die man..wat een fantasie joh..Kortom: erg zonde voor je tijd..

Bedankt voor het tonen van jouw hypocriete dubbele moraal want ik denk niet dat er maar 1 klaagwoord

uit jouw mond zou komen bij welke willekeurige man in ozovele drama en aktiefilms waarin mannen bij bosjes soms heel expliciet in beeld worden gedood .

trouwens als er al vrouwen sterven in 99,9 % van alle films gebeurt dat steevast subtiel buiten beeld .

avatar van Shadowed

Shadowed

Tsja.

Eerste Winterbottom, en ik moet zeggen, volgens mij is hij geen voorstander van het feminisme. Veel hard geweld tegen vrouwelijke karakters en dat kwam toch de hele tijd bij me naar boven. Ook is de film redelijk traag maar wel boeiend.

Affleck acteert erg goed, straalt veel uit en komt uit vaak geloofwaardig over. Alba en Hudson lopen er wat achteraan, maar spelen niet ondermaats. De rest had weinig interessante dialogen om echt te kunnen overtuigen.

Redelijke trage film die niet altijd weet te boeien, maar boeit gelukkig wel een groot deel van de film. Soms moest ik me er even doorheen slepen. De harde scenes vallen wel op, ik zie zelden zo'n onprettige scene in een film, en is het ook hard in beeld gebracht.

Redelijke film, die misschien nog te lang duurt en een beetje een teleurstellende finale heeft, maar geen hele slechte film is.

avatar van clubsport

clubsport

• 1914 berichten

Shadowed schreef:

Tsja.

Gek he hoe dat werkt vraag je je dat nooit af ? we zien zoveel films waarin mannen bij bosjes worden vermoord soms heel expliciet zoals bv bij tarantino .en het doet ons niks

Maar als we 1 film zien waarin een vrouw in haar buik word gestompt dan hebben we daar grote moeite mee .

avatar van Angel9999

Angel9999

Ik apprecieer dan toch weer eerder Irreversible als dit, He toch.

avatar van panax

panax

bijzondere film

met prachtige tijdbeelden uit vroeger Amerika

muziek uit die tijd

affleck speelt goed

een echte killer !!

avatar van Paranoid_Fish

Paranoid_Fish

Ik vond dit best een goeie film. Affleck speelt inderdaad goed.

Hij is de juiste acteur voor deze. Als je z'n gezicht bekijkt en z'n stem hoort,

komt hij altijd een beetje over als een psycho. Goeie casting?

avatar van Shadowed

Shadowed

clubsport schreef:

Ik zie je antwoord pas 1,5 jaar later, maar als ik me de film goed herinner denk ik vooral dat de manier hoe het geweld getoond wordt meer het verschil maakt dan richting wie het geweld getoond wordt. Tarantino gebruikt overdreven geweld en zet het regelmatig op een humoristische manier neer. Als een man in zijn buik werd gestompt op dezelfde manier als in deze film denk ik dat er alsnog “wat een hard geweld”-reviews ontstaan.

avatar van umbra

umbra

• 2037 berichten

Begin leek nog te boeien, mr daarna wordt het toch redelijk saai en deed deze film maar bitterweinig met me. Da vertelselke was *geeuw*. Had deze eigenlijk rauwer enzo verwacht.