The Computer Wore Tennis Shoes (1969)

Alternatieve titel: De Computer met Tennisschoenen

Komedie / Familie

geregisseerd door Robert Butler
met Kurt Russell, Cesar Romero en Debbie Payne

Enkele scholieren halen de plaatselijke rijkaard, zakenman A.J. Arno, over een computer aan de school te doneren. Als één van de scholieren, de niet al te slimme Dexter, de computer probeert te repareren, krijgt hij een elektrische schok. Op slag veranderen zijn hersens in een computer en onthoudt hij alles wat hij leest. Helaas heeft hij ook wat gevoelige informatie meegekregen, zoals de illegale handel en wandel van A.J. Arno.

Deze dingt dus samen met Little Toaster en Gay Niggers mee voor de leukste filmtitel.

Haha, jeugdsentiment

man, deze vond ik als klein manneke al slecht

IveLoveMovies
Ik vond deze film gewoon grappig. Vooral omdat Kurt Russel hier in zijn jonge tijd toch en goeie rol neerzet blijft dit een van mijn favorite films. Ook Joe Flynn (oa. The Love Bug, Million Dollar Duck. De reddertjes. Son of flubber enzo) zet hier en mooie rol neer Terwijl ik de neiging heb dat Disney hier vaak wordt afgeknakt (ieder zijn mening natuurlijk)

5/5

avatar van Betamax
Kurt Russel toen hij 17 was dat is gewoon leuk.
Maf verhaal maar leuk om een keer te zien.

Matige film waarin het brein van een scholier door een ongeluk verandert in een computerbrein. Een lekker stompzinnig plot voor deze vroege film uit de Disney-stal die de tand des tijds niet geheel heeft doorstaan. Nu alleen nog maar leuk vanwege het jeugdsentiment en een jonge Kurt Russell.