Blackbeard's Ghost (1968)

Alternatieve titel: Blauwbaards Verborgen Schat

Familie / Fantasy

geregisseerd door Robert Stevenson
met Peter Ustinov, Suzanne Pleshette en Dean Jones

De geest van de legendarische piraat Blackbeard moet in limbus ronddwalen totdat hij een goede daad heeft verricht. Hij krijgt zijn kans wanneer hij besluit om het atletiekteam van de plaatselijke hogelschool te helpen dat geen schijn van kans heeft om te winnen!

avatar van Betamax
Leuke en eindelijk (voor een Disneyfilm) redelijk goed geacteerde film.
Zit veel humor in en Peter Ustinov blinkt uit.
Leuk verhaal, zeker voor kinderen.

avatar van Legan
Een vermakelijke, onschuldige familiefilm welke ik lang geleden had gezien maar alweer vergeten was. In feite een niemendalletje, maar Ustinov is goed bezig en maakt met zijn personage zonder twijfel de film. Een simpele film, maar tevens leuk onschuldig vermaak van Disney.

avatar van Donkerwoud
Heb deze echt een keer of tien gezien toen ik jonger was. Vond vooral Blackbeard erg tof.

avatar van 606
Ik heb echt zo genoten van deze film geweldig gewoon.
De film leek ouder dan 1968 maar dat is niet erg.
De grappen zijn gewoon geweldig en wordt ook prima vertolk door blackbeard.
Rest van de cast was ook goed

4 sterren

avatar van Brix
Nu op BBC2 TV te zien, en dus niet de aangekondigde film Blackbeard the Pirate !

avatar van Gang_Star
Weer eens prima met deze film vermaakt bij een herziening. Peter Ustinov zet op briljante wijze Blackbeard neer met een flinke dosis humor wat ook echt leuk is.
Jammer is dan ook eigenlijk dat Blackbeard relatief laat in beeld komt, want de opening van deze film is wat moeizaam en niet echt leuk. De opkomst van Blackbeard doet de film dan ook erg goed, want vanaf dat moment is de film leuk en vermaakt het zonder dat er ergens de verveling inschiet.