Priest (2011)

Actie / Horror

geregisseerd door Scott Stewart
met Paul Bettany, Cam Gigandet en Maggie Q

'Priest' speelt zich af in een wereld verwoest door een oorlog tussen de mens en vampieren. Een priester- en vampiervechter (Paul Bettany), een sheriff (Cam Gigandet) en een priesteres (Maggie Q) vormen een team, om jacht te maken op een groep moordzuchtige vampieren die het nichtje van de priester hebben gekidnapt.

avatar van bjerik76
wat een flinterdun verhaal lijntje heeft deze film zeg.
de vampiers ( die monstervampiers dan) zijn wel mooi gedaan.
Maar vond het verhaal lijntje erg simpel, had wel wat meerdere verhaal lijnen doorheen gemogen.

Toen ik dacht dat ze nog op zoek gingen naar de koningin was de aftiteling al.
kort filmpje dus ook, met mogelijk een deel 2. ( maar niet voor mij)

avatar van Kondoro0614
Ik "Was" verliefd op deze film. Heb nu mijn teller in totaal op ongeveer 6 keer staan dat ik deze heb bekeken!!!
Inmiddels ben ik gestopt met het her kijken anders word een film zoals deze saai.

Ik vond het een mooie film, en vind hem een 3.5* waard...

avatar van Gang_Star
Een zeer vermakelijk tussendoortje. De film bevat een wat vreemd verhaal, die vol zit met snelle actiescènes, die ook nog goed worden gecombineerd met een fijne sfeer. Ook de korte speelduur helpt mee, want de film was zo voorbij.

avatar van Lurtz
Lekker snel wegkijkertje, wel met een flinterdun en niet uitgediept verhaal.

Beter dan verwacht.

Beetje jammer dat het weer over "vampieren" moet gaan (terwijl het niet echt de typische vampieren zijn uiteraard), maar dat was nu eenmaal zo een paar jaartjes geleden. Even daar voorbij kijken is dit vooral een vreemde combinatie van futuristische elementen, een Mad Max-achtige setting (met veel meer CG) en Western invloeden.

En wonder boven wonder werkt het nog wel. Ik vond de setting wel tof. Die bikes, de familiars, de beperkte maar opvallende lores die overal achterzaten. Leek mij van een comic boek te komen (of in ieder geval iets bestaands), het leent zich in ieder geval perfect voor een aantal vervolgen, prequels en whatnots.

Visueel best smakelijk, het verhaaltje is redelijk plat maar dat kan je van een film als deze wel verwachten. Duurt gelukkig ook niet te lang, verder hadden ze iets meer tijd kunnen steken in de vampieren/creatures, maar qua plat vermaak is dit geen verkeerde poging.

avatar van Decec
Een goede actie/fantasie/horror/SF/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel eerder bekende acteur Paul Bettany en een actrice
Maggie Q ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Af en toe te snel camerabeweging...

Inderdaad een dun verhaal maar wat heerlijk uitgevoerd met een lekkere fantasy / SF sfeer
Prima actie, goed geacteerd. A kwaliteit. 4*.

avatar van fun in acapulco
De toekomst er als een western uit laten zien, hebben ze wellicht van de strip serie Jeremiah van Hermann afgekeken.

Gisteren voor het eerst gezien, had er iets minder van verwacht van deze film, maar viel nog goed mee allemaal . Voor de rest zou ik zeggen zelf kijken
3 Sterren

avatar van SmackItUp
Gaaf !

Donker, maar sfeervol. Prachtig wereldje wordt er neergezet, met coole personages. Flinterdun verhaal, maar dat is van ondergeschikt belang. Duurt verder gelukkig niet te lang. Ruim 80 minuten fijn vermaak.