The Cabin in the Woods (2011)

Horror / Komedie

geregisseerd door Drew Goddard
met Kristen Connolly, Richard Jenkins en Chris Hemsworth

Vijf twintigers besluiten om een weekendje in een afgelegen hut te spenderen, midden in het bos. Al gauw wordt duidelijk dat de vijf - drie mannen, twee vrouwen - meer op hun bord krijgen dan een idyllisch uitje alleen. Het oplezen van een spreuk uit een dagboek leidt tot dood en verderf en allerlei bizarre gevolgen van dien.

avatar van housemoviewatch
Wauw apart filmpje. .. weet niet wat ik hiervan moet vinden. Heb meer gelachen dan geschrokken. Dus qua horror niet echt geslaagd. Maja wist wel te boeien. Ik blijf haken bij een 5.

Leuke film. Ik dacht eerst dat ik naar een matige remake van Evil Dead zat te kijken. Maar het laatste gedeelte van de film is erg orgineel. Leuk om een keer gezien te hebben.

Thereisnospoon
The Cabin in the Woods is een persiflage op Evil Death, Wrong Turn, Friday the 13th, Final Destination,
I know what you dit last summer, und so weiter.
Slim is in deze film dat het de regie enorm uitvergroot, het is bedacht, en dan zie je als kijker een crew
die achter beeldschermen de zaak gewoon aanstuurd. Slot gaat over de top.

Leuk filmpje. Ondanks dat ze het plot al in de eerste paar minuten vrijgeven.

avatar van Sherrytjuh
Niet zo geweldig. Had beter gekund.
Het enige wat ik wel cool vond was het moment dat al die liften tegelijkertijd open gingen en al dat gespuis naar buiten kwam!

avatar van Proeneke
Ik vond t een goeie!

Vooral die Shaggy

avatar van Malibu Stacy
Een van de meest slechtste films die ik ooit gezien heb. Kon er zelfs niet om lachen, en ja ik snapte het 'concept' wel. Zielig dat Sigourney Weaver zich voor deze film leende.

avatar van misterdhdh
Had er niet te hoge verwachtingen bij maar de film viel toch nog goed mee. Het begint vrij cliché (5 vrienden, 5 typische karakters, camper, verlaten huisje, onderweg eens stoppen bij gek aan tankstation, ) toen dacht ik dit wordt weer zo een filmpje dat je al 100 keer heb gezien, maar achteraf bleek dit allemaal bedoeling. Verhaal nadien is wel origineel en goed uitgewerkt. Film vond ik nooit supereng, maar ben toch een paar keer geschrokken. Film lijkt inderdaad een mengeling van verschillende films. Zo goed was het acteerwerk niet maar was zeker niet storend. Wanneer die ene op die motor tegengehouden werd door de muur en nadien neerstort zag ik eerlijk gezegd niet aankomen. Niet alles was even goed maar het bleef wel Enorm vermakelijk. Einde met al die nachtmerriewezens was echt genieten, achteraf heb je spijt dat ze voor de zombies gekozen hadden, als je al die andere dingen zag. Ook al zagen sommige dingen er echt fake uit zoals die slang. Persoonlijk zou ik het meeste schrik hebben van die hellraiser-achtige figuur, die zag er echt eng uit. Einde was goed gevonden en alle puzzelstukjes en uitleg komen samen. Goed dat het einde eens slecht was, die reuzenhand op het einde moest dan weer niet. Snap dat mensen deze film te raar vinden om goed te zijn, het is ook een bizarre film maar daarom vond ik hem juist leuk om eens te bekijken. Je gaat mij niet horen zeggen dat dit een topfilm is, maar ik vond hem wel leuk om eens te bekijken. Zeker ook omdat de film je blijft verrassen, je af en toe doet lachen en het allemaal origineler is dan je in het begin denkt.
3/5 voorlopig, ga hem zeker nog eens bekijken
***

avatar van TornadoEF5
shrink schreef:

Ook dat gevoel had ik bij deze film. De film begon redelijk goed, met een komische ondertoon die vaak wel naar boven treedt. Gaandeweg wordt het allemaal wat 'serieuzer' en blijft de humor wat weg. De hoofdpersonages hebben een vrij stereotiep karakter. En waar de film halfweg afstevende op een hoge 3.0, zal deze eindigen met een nipte 2.0. Het laatste was er wat te veel. Het was flink overdreven. En het was origineel, simpelweg omdat het zo slecht was dat niemand het ooit nog zal uitvoeren.

Al bij al vond ik de film een belediging voor het horrorgenre, en dus kan ik hier maar een kleine 2.0 voor geven.

avatar van Roger Thornhill
Ik hou er maar mee op. Al eerder reageerde ik hier op iemand die deze film kwalificeerde als "smakeloos", "gestoord" en "ziek", en nu wordt deze film opeens betiteld als "een belediging voor het horrorgenre", alsof een genre dat bestaat bij de gratie van guts & gore überhaupt beledigd zou kunnen worden, en alsof deze vrolijke film daar de draagwijdte of de betekenis voor heeft... Ik ga me er niet meer druk om maken, om al die kanonnen die tegen een mug worden ingezet.

avatar van TornadoEF5
Roger Thornhill schreef:

Ieder zijn mening, en ik blijf dan ook bij mijn mening. Je moet je trouwens ook niet zo aangevallen voelen.

Een van de slechste horror films die ik tot nu toe heb gezien. Leek veel op evil dead (2013) maar het einde was wel orgineel maar was totaal niet eng en sloeg totaal nergens op. Ik geef deze film niet hoger dan een 4.5!

avatar van Drs. DAJA
The Cabin in the Woods heeft een plekje gekregen in de Top 25 met de beste Horror films van de jaren '10:

Halloween Horror Top 25

avatar van Tiany
Met moeite deze film ongeveer 3 kwartier volgehouden, uiteindelijk afgezet.

avatar van Rickyman
Deze film is gewoon een mix van de bekende horrorfilms door elkaar, dus vol clichés.
Maar toch werd het verrassend gebracht en boeide het tot het eind.
Erg leuk en orgineel gedaan.

avatar van Mac Hammer Fan
Inderdaad een horrorfilm vol cliché's, waarin het eerste deel duidelijk gejat heeft van "Evil Dead". En hetgeen dat origineel was, was toch wel vergezocht. Kan wel zijn dat hij in de Halloween Horror Top 25 staat zoals Drs.DAJA zegt, maar daar zitten nog films in die ik helemaal niet denderend vond. Het is natuurlijk ook een beetje kwestie van smaak, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar ouderwetse griezel uit de jaren 50-60-70 met de grootmeesters Peter Cushing, Christopher Lee, Vincent Price. e.a. Dat waren topacteurs. En die films blonken uit inzake sfeerschepping.

avatar van panax
manikaal origineel
goeie special effects
goeie makeup
goed gespeeld

avatar van voskat
Mac Hammer Fan schreef:

Maar heb je dan niet begrepen dat dat juist de bedoeling was?

toevoeginkje: Op deze pagina hier sowieso weer een aantal mensen die de film totaal niet hebben begrepen.
"Dit is gejat." "Dat is cliché."
Zucht...

avatar van Rickyman
Dan heb jij het in ieder geval begrepen

Zoals je hier ook vaak leest over die vele clichés bij remakes, bij Evil Dead bijv. Tja, allicht..

avatar van voskat
Rickyman schreef:
Dan heb jij het in ieder geval begrepen

Daarover klagen bij deze film komt op hetzelfde neer als klagen dat de personages in een komedie niet serieus genoeg doen...

avatar van Warp
Tiany schreef:
Met moeite deze film ongeveer 3 kwartier volgehouden, uiteindelijk afgezet.

En dan toch stemmen en dan ook nog eens 1.5*?

avatar van Tiany
Dit is wat ik voel bij deze film, en dit is de bedoeling dacht ik toch..ik had ook kunnen zwijgen over het feit dat ik de film heb af gezet na 3 kwartier, denk je nu echt dat ik de enige ben die mijn mening geef na een film niet helemaal uitkijken ? Had ik enkel mijn mening en mijn score gegeven....geen haan had er naar gekraaid. Je ziet....eerlijkheid wordt zeker niet altijd gewaardeerd hè

avatar van BlueJudaskiss
Tiany schreef:
Je ziet....eerlijkheid wordt zeker niet altijd gewaardeerd hè

Wij als fans waarderen je eerlijkheid. Dat doorspoelen en toch stemmen.... dat is een ander verhaal.

Niet doorspoelen.....afgezet

avatar van jippie2010
Tiany schreef:
eerlijkheid wordt zeker niet altijd gewaardeerd hè

Dan heb ik liever dat er niet gestemd wordt, en dan maar flink gal spuwen bij het schrijven van de mening.
Maar goed, voor elke onterechte negatieve stem staat wel een oneerlijke 5.0 van een fanatiekeling.

Had er niet eens iemand 'humor' bij de genreaanduiding kunnen zetten, of net iets meer aan het plot kunnen toevoegen...

Ik heb deze al die tijd laten liggen, me er nooit in verdiept en dacht dat het een afgezaagde dertien-in-een-dozijn-horror betrof. Vervolgens zie ik net een geweldige film (parodie?), die bol staat van creativiteit en vindingrijkheid. Daarnaast heb ik er vooral hard om kunnen lachen.

4*.

avatar van renzoroy
aardige redelijk originele horrorfilm met wat komische elementen. Jammer van die zombiefamilie in het begin... (je wordt de laatste jaren zo enorm doodgegooid met zombies (world war z, warm bodies, the walking dead & izombie) Maar gelukkig wordt de film daarna wat beter. Nergens is het echt eng, maar zeker wel vermakelijk. Zeker een aanrader voor monster fans Leuke cameo van sigourney weaver ook

avatar van Cikx
Heerlijke film!

Het begint als een vrij standaard slasher-film met je doorsnee cliché tienergroepje dat een weekendje verblijft in een verlaten blokhut, maar gaandeweg ontdek je dat niet alles is wat het lijkt. In de tweede helft van de film beginnen de puzzelstukjes op hun plaats te vallen en is het genieten geblazen. Er wordt niet alleen slim omgesprongen met clichés, maar het is ook nog eens erg komisch allemaal. De film balanceert perfect tussen horror en zwarte komedie, er zullen echter genoeg mensen teleurgesteld zijn in de film omdat ze een ordinaire slasher verwachten. Ik neem in ieder geval aan dat dat het geval is als ik het lage gemiddelde voor de film zie.

Al met al uitstekend vermaak!

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Erg leuke parodie op horrorfilms- dat deze als horror/thriller staat aangemerkt is een beetje vreemd en ik neem dan ook de vrijheid dit te wijzigen in horror/komedie. Want het is toch vooral om te lachen. Erg origineel en leuk gevonden, al had dat einde met al die verschillende monsters en de oude goden van mij mogen worden weggelaten , was wat teveel van het goede. Maar snap dat veel mensen die monsters juist wel tof vonden om te zien.

Het begin en middenstuk is leuker- juist omdat zo gespeeld wordt met verwachtingen en clichés. Sommige grappen komen ook pas later aan- zoals de oude man bij benzinepomp die de blondine voor hoer uitscheldt- dat was namelijk haar identiteit in deze film, de anderen waren de atleet, studiebol, joker en natuurlijk de maagd. Ze gingen zich gedragen zoals ze zich horen te gedragen in een slasherfilm, al was de atleet ook best een studiebol en de maagd al lang geen maagd meer. En de blondine was niet eens een echte blondine.

Dat er mensen zijn die deze ironie niet hebben opgemerkt en de film als een "normale" horrorfilm beschouwen en vervolgens kritiek hebben op de clichés, daar snap ik echt helemaal niks van. Maar dat is het enige dat het lage gemiddelde kan verklaren.

Nogmaals, jammer van het einde, dat ook nog wel grappig was maar wat over the top. Maar het zij de makers vergeven,

avatar van JoeCabot
We should split up.

Als je de plot leest rijst ongetwijfeld de vraag: hoe kun men met zo'n recept nog verrassend uit de hoek komen? Wel, het antwoord laat niet lang op zich wachten.

Aanvankelijk moeten we het wel stellen met een lading slasherclichés en goedkope schrikeffectjes. Maar je voelt dat de film nog iets in petto heeft, dat regisseur Goddard niet van plan is om zijn beste kruit meteen te verschieten. Zet je dus maar schrap, want de échte lol wordt voor het einde bewaard. Ik heb alvast meer dan eens de wenkbrauwen gefronst tijdens de, euh, 'speciale' finale.

Nog een tip: kijk deze film met zo weinig mogelijk voorkennis.

3.5* voor de film + nog een halfje voor de eenhoorn. 4* dus.