The Cabin in the Woods (2011)

Horror / Komedie

geregisseerd door Drew Goddard
met Kristen Connolly, Richard Jenkins en Chris Hemsworth

Vijf twintigers besluiten om een weekendje in een afgelegen hut te spenderen, midden in het bos. Al gauw wordt duidelijk dat de vijf - drie mannen, twee vrouwen - meer op hun bord krijgen dan een idyllisch uitje alleen. Het oplezen van een spreuk uit een dagboek leidt tot dood en verderf en allerlei bizarre gevolgen van dien.

avatar van MickM
Vermakelijke film...

Begin was een beetje cliché met de oude enge man bij het tankstation, maar dat verwacht je natuurlijk bij zo'n slasher film als deze.
De scenes in de controlekamer waren echter heel origineel voor in een horrorfilm, lijkt inderdaad veel op The Truman Show.
Naarmate de eerste doden vielen begon de film mijn aandacht te trekken. Toen ze uiteindelijk ontsnapt waren en in het controlegebouw kwamen ging de film echt bergOPwaarts. Al de kills waren leuk gedaan door al die monsters.

Leuke film 3*

Basto schreef:
Beter 1 goed deel dan 1 goed deel en 4 delen die niks toevoegen.

Huh? Je hebt dan toch nog steeds datzelfde goede deel? Misschien worden het wel 5 goede delen. Of 2 goede delen en 3 matige... Of 3 slechte, 1 goede en een christmass special..

avatar van Basto
VanRippestein schreef:

Goede wijn moet je niet verwateren. En ik heb liever 5 verschillende films. Die kunnen ook alle 5 goed zijn.

Basto schreef:

Gelukkig zijn er meer dan 5 verschillende films gemaakt, én geen vervolgen op deze film dus you're in luck!

avatar van VanRippestein
Cabin in the Woods is een aardige film die de eerste 2/3 deel nergens echt in uitblinkt en vooral heel veel zaken van andere films over neemt. Het eerste gedeelte van de film raakt alle cliche's die je maar kunt bedenken zonder ook maar ergens vernieuwend of ironisch te zijn: het is gewoon in alle opzichten een shitty horrorfilm, met een aantal goed geplaatste grappen. De scene's van de control room lijken eerst een leuke meta-twist te zijn a lá Rubber (2010), maar ook hier wordt qua originaliteit veel meer binnen de lijntjes gekleurd. Daarnaast neemt het de spanning weg uit het "horror verhaal". Dat neemt niet weg dat er een paar goede grappen voorbij komen en de vaart er goed in zit. het tweede gedeelte knalt de film volledig over de top uit elkaar en vanaf dat moment wordt de film een stuk leuker om naar te kijken.

avatar van Davido
Nu is dit niet mijn genre, toch weer eens geprobeerd. Matige film die vooral de eerste 60 min eigenlijk hetzelfde is als de doorsnee horror. Laatste deel begon leuk maar eindigde in een nietszeggend iets. De twist van de controle room maakt het nog een 2,5 IPV 2*