The Cabin in the Woods (2011)

Horror / Komedie

geregisseerd door Drew Goddard
met Kristen Connolly, Richard Jenkins en Chris Hemsworth

Vijf twintigers besluiten om een weekendje in een afgelegen hut te spenderen, midden in het bos. Al gauw wordt duidelijk dat de vijf - drie mannen, twee vrouwen - meer op hun bord krijgen dan een idyllisch uitje alleen. Het oplezen van een spreuk uit een dagboek leidt tot dood en verderf en allerlei bizarre gevolgen van dien.

avatar van Hannibal
Goh, weer scholieren in een bos. Waarom nou nooit eens slachtpartijtjes in bejaardentehuizen voor de afwisseling?

avatar van Banjo
Hannibal schreef:

Nee daar voor moet je Jiske vet hebben die aflevering met Sinterklaas met hans Teeuwen!

Ik vind het wel leuk, kijkt altijd lekker wel zo'n filmpje

avatar van DiDa
De film krijgt al fantastisch goede reviews. Dit schijnt niet de standaard horrorfilm te zijn die iedereen verwacht...

DiDa schreef:

Nee klopt, enig toch? maar mocht dat wel gebeuren vind ik het ook goed! ben zooo super benieuwt!

avatar van Nicolage Rico
Hannibal schreef:

Inderdaad. Of een bejaardentehuis in het bos ipv een boshut.

avatar van ASman
Ik ben al lang blij dat ik eindelijk nog eens een horrorfilm voorgeschoteld krijg, waarnaar ik uitkijk. Dit heb ik toch al een tijdje niet meer meegemaakt
Met tranen in de ogen denk ik terug aan de tijd van Hostel, The Hills Have Eyes remake en The Devil's Rejects

Trailer ziet er toch best aardig uit en het lijkt ook nog best origineel.

avatar van jeroentjuhhhhh
Hmm..

Ik blijf vooralsnog sceptisch.

avatar van Izella
Gister bij de sneak preview geweest, wat een slechte film!!! Schiet continu heen en weer tussen humor en horror en niet op een positieve manier. Verhaallijn slaat ook volledig de plank mis. Kreeg er een beetje Buffy/ Angel gevoel bij. Jammer, want met deze nieuwe insteek en de humor/ horror combi had t best wat kunnen worden.

avatar van dutchtuga
Draait tijdens de Night of Terror.

avatar van Spartaan1986
Wel erg jammer dat ie niet op fatsoenlijke tijden draait op Imagine maar alleen tijdens de Night of Terror.

avatar van voskat
Izella schreef:
Kreeg er een beetje Buffy/ Angel gevoel bij.

Goh, hoe zou dat toch komen?
Deze film komt uit de pijp van Joss Whedon's clubje.

avatar van Metalfist
Gisteren de trailer nog eens gezien in de cinema bij Rec 3. Man, wat kijk ik hier enorm naar uit!

Wel weer balen dat er een week verschil zit tussen de release in Nederland en in België

avatar van Prudh
Die lage stemmen zijn echt niet serieus te nemen. Beter kijk je hier trouwens geen trailer van en nog beter, helemaal niets van kijken tot de release, des te leuker.

Maar makkelijk is anders, als ze in de bioscoop vol bombarderie weer eens de trailer opzetten.

avatar van Prudh
Ogen dichtdoen, vingers in je oren en "lalalalala" schreeuwen.

avatar van maxroelofs
Hoe weet je dan wanneer de film begint?

Prudh schreef:
Ogen dichtdoen, vingers in je oren en "lalalalala" schreeuwen.

Doe ik ook (zonder de "lalalalala"), maar vind het zelf aardig belachelijk.

avatar van Prudh
BBC News - Cabin in the Woods: Do movie trailers now reveal too much? - bbc.co.uk
Edit: Wel spoilers in de tekst van het artikel, lol.

Filmjournalist in dat artikel:
"In my job you always wonder about what you can say, how far can you go. My rule of thumb is if it's in the trailer, then I'm allowed to say it. I actually get quite a lot of leeway," he says.

avatar van Koert
Onverwacht leuke verrassing. De film gaat creatief om met de standaard slasher clichés. Alles is aanwezig: de stereotype tieners in een hut, schrikmomenten, humor en prima gore. The Cabin in the Woods werkt in een lekker tempo al deze ingrediënten voor een prima horrorfilm af, maar doet tegelijkertijd iets onverwachts. Naar het einde toe gaan alle remmen los en heeft de film niets meer van de gebruikelijke 'teens in a cabin' prent die het aan het begin lijkt te worden.

avatar van voskat
Een meesterwerk, voornamelijk door het geniale idee (waarvan ik vermoed dat veel bioscoopgangers het niet echt door hadden).
Gewoon heerlijk om eindelijk weer eens iets echt origineels in de Pathé te mogen zien. Verademing. Heb de hele film zitten grijnzen, tenminste wanneer ik niet aan het lachen was.

avatar van fionepoon
Eens met Voskat, niks meer aan toe te voegen, meesterwerk...

Gisteren in de Munt gezien.
Best een origineel film zou ik zeggen, vond het wel grappig dat mensen een film voorgeschoteld krijgen wat ze niet hadden verwacht, vooral meisjes in de zaal, die hadden echt zo een zin in slasherfilm waar ze lekker konden voor schreeuwen hahaha

Ik ging erheen met de gedachte dat ik iets ging zien in de trend van Final Destination. Dat soort horrors. Maar de eerste scène met de twee wetenschappers verandere dat al heel snel. Vanaf het begin heb ik dus in de zaal zitten denken: "what the f***?". Ik had echt geen idee waar het naartoe ging en die onvoorspelbaarheid is heel veel waard. Het einde vind ik dan persoonlijk wat minder, maar het is zeker geen slechte film.

avatar van Naomi Watts
Die PR wordt eigenlij kwel lachwekkend. De overdreven superlatieven houden niet over en dan nog de vergelijkingen met gerenommeerde masterpieces te maken. Lijkt me dan meer een film die de casual horrorkijker weet te doen geloven dat het zo baanbrekend is (zoals het team het claimt) maar waar de doorgewinterde horror liefhebber iets te veel bagage voor heeft.

edit: Lijkt me me eerder horror 101 voor Whedon groupies. Al hoop ik overtuigd te worden maar nog vrij sceptisch.

avatar van jeroentjuhhhhh
Naomi Watts schreef:
Nou, spijker op de kop. Beetje een Insidious verhaal, vind je niet