• 8.297.404 stemmen

Geregisseerd door: Steve Miner

Met onder meer: Mel Gibson, Jamie Lee Curtis en Elijah Wood

Releasedatum: 8 april 1993

Plot Forever Young

"Time waits for no man, but true love waits forever."

Het is 1939, en de testpiloot Daniel McCormick neemt het risico zijn geliefde niet meteen ten huwelijk te vragen. Buiten het restaurant waar ze zitten, wordt ze aangereden en de artsen denken niet dat ze ooit uit haar coma zal ontwaken. Een vriend van de testpiloot doet experimenten om levende wezens in te vriezen. Nadat het gelukt is met een kip wil hij het met een mens proberen, en omdat de piloot zijn geliefde zo niet aan kan zien laat hij zich een jaar invriezen. Maar hij ontwaakt pas als het al 1992 is.

imageimageimage

avatar van dttom

dttom

Erg vermakelijke film. Wel beetje onzin verhaal maargoed.

avatar van neo

neo (crew films)

goeie dramafilm.vind alleen het einde bagger

avatar van Linda

Linda

Matige film. Ik vond het verhaal van de film nog wel aardig en er werd ook erg goed geacteerd. Maar dan dat slechte einde, dat verpestte de hele film.
Echt logisch was de film ook niet. Erg knap dat als je aan wat knopjes draait je zomaar even iemand ontdooit. Trouwens ook erg knap dat als je net ontdooit bent, je zomaar wat geld op zak hebt voor de telefooncel. Ach ik zit eigenlijk ook maar wat te zeuren om niks .
Ik heb nog even getwijfeld tussen 2 en 2,5 sterren maar de naakte Gibson doet het em . 2,5 sterren dus.

kappeuter (crew films)

Linda schreef:

maar de naakte Gibson doet het em

Mooi, deze hoef ik dus niet meer te zien.

avatar van Linda

Linda

Ach, ga toch slapen!

avatar van Nick Kang

Nick Kang

Toen ik voor het eerst Lord of the rings keek dacht ik: Die Elijah wood ken ik ergens van. Maar ik kon er nooit achterkomen waar ik em van ken. Toen keek ff in de pauze van Schatjes naar net5 en toen wist ik het eindelijk. Hij is in al die jaren echt niet veranderd.

avatar van Phoenix

Phoenix

Aardig filmpje met leuk acteerwerk. Het einde doet wat afbreuk aan de film omdat het niet ECHT geloofwaardig is (de hele film trouwens niet idd.).

Doe maar 3* omdat ik Elijah Wood nu eens zonder krullen zag.

avatar van Jozzy

Jozzy

Geinige film, zit eigenlijk maar weinig actie in, maar is toch leuk om te kijken.

avatar van JonathanTucker

JonathanTucker

Nick Kang schreef:

Hij is idd niet veranderd, nog steeds mooi

avatar van JonathanTucker

JonathanTucker

Phoenix schreef:

Doe maar 3* omdat ik Elijah Wood nu eens zonder krullen zag.

In elke film waar Elijah in speeld heeft hij geen krullen, alleen in LOTR.

avatar van SSL-Gladiator

SSL-Gladiator

Zeer mooi gebracht. Dit is een film waarbij je van in het begin tot het einde niet uit de zetel komt om in de frigo te kijken. Is op geen enkel moment langdradig, alles volgt elkaar goed op. Origineel verhaal en prachtig acteerwerk. Aanrader, 3,5 op 5.

avatar van PollyPeachum

PollyPeachum

Een heerlijk film, fijn acteerwerk, leuk verhaal.

avatar van Misantro

Misantro

'k Heb hem maar een klein stukje bekeken (niet omdat ik het niet mooi vond, welteverstaan!), maar de film beviel me wel. Vooral fijn acteerwerk van Elijah Wood, voor zo'n klein gastje

De volgende keer zal ik hem zeker helemaal bekijken

avatar van DragQueen

DragQueen

Prima dramafilm, met een vrij ontroerend verhaal. wat in mijn ogen natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is, maar toch.. het wordt allemaal goed gebracht, met de nodige ontwikkelingen die daarbij horen. bovendien is het acteerwerk van gibson en curtis zeer degelijk gebracht. verder best een fijne film om te kijken. 3 sterren.

avatar van witboek

witboek

Het enigste wat ik goed vond is dat hij op het einde vertrok en dat is mijn mening over de film.

avatar van film88888

film88888

Hele mooie film, met een super mooi plot dat heel ontroerend is.

Mel Gibson speeld weer heel knap, en soms wel weer wat grappig.

Ik was voor de film meer voor het super mooie verhaal (daarom dat ik wel goede verwachtingen had van de film) Elijah Wood die hier waarschijnlijk één van zijn eerste rollen kreeg, voor zo een jong jongetje vond ik hem wel heel goed acteren. Jamie Lee Curtis deed het ook vrij goed.

één van de betere romantische drama films.

Ook één van Steve Miner's betere films.

avatar van ®Tc

®Tc

Vermakelijk filmpje, maar ook niet meer dan dat, vooral het einde vond ik maar zwakjes en te langdradig. Wel leuk om Elijah Wood zo jong te zien en hij doet het zeer goed.

***

avatar van Anjin

Anjin

Vond het wel een mooi verhaal..

avatar van dims

dims

Ik vond het een prachtige film.

Mensen klagen over een slecht einde, ik vond het een prachtig einde, en dat komt waarschijnlijk door een scène die gepikt was van Somewhere in Time.

Natuurlijk is het fixie maar ik vond hem heerlijk wegkijken.

avatar van Malick

Malick

Kan iemand in spoilers de laatste 15 minuten van de film verklaren..? De dvd-recorder had niet meer opgenomen.

avatar van lucdecoster

lucdecoster

Malick schreef:

zie youtube.com : forever young 9/10 en 10/10

avatar van Malick

Malick

Hij opent de bestanden van youtube..! Kun jij (of iemand anders) niet globaal vertellen wat er ging gebeuren..? Hoef niet ieder detail te weten hoor.

avatar van aburex

aburex

Onwaarschijnlijk verhaal, maar ontroerend gebracht. Mel Gibson is weer op zijn best. Had deze film al wel eens gezien maar ik vond het toch de moeite waard om hem terug te zien. Wie zeg dat het einde abreuk doetaan de film kent niets van romantische films.

Voor mij nog 4*

avatar van Phantasm

Phantasm

Een beetje een belachelijk verhaal, maar verder wel vermakelijk.

avatar van Elineloves

Elineloves

Jeugdsentiment. Vroeger, in de tijd dat Lord of the Rings net uitkwam, werd ik helemaal verliefd op Elijah Wood. Binnen no time had ik de hele videotheek doorgespit op zoek naar films van hem, waaronder ook deze. Daarvoor had ik hem wel eens op televisie gezien, maar toen was ik nog heel jong en had ik geen idee wie Elijah was, of de rest van de cast.

Forever Young is zo ongeloofwaardig als maar kan, je zou nog eerder olifanten uit de lucht zien vallen, maar dat neemt niet weg dat het een warm, knus verhaal is. Daniel, gespeeld door Mel Gibson (die een prima rol neer zet) heeft alles wat hij zich maar kan wensen wanneer zijn geluk lijkt te keren. Dit is een gegeven dat we al vaak hebben gezien, maar deze uitwerking is vrij nieuw.

De vriendschap tussen hem en de kleine knul (Elijah Wood) is schattig. Jamie Lee Curtis zet een leuke mama-rol neer en het is mooi om te zien hoe ze de 'verdwaalde' man opnemen in het gezin en welke band ze met elkaar krijgen. Echt een film voor romantische zieltjes.

avatar van boemboem27

boemboem27

hele leuke film,hij had makkelijk nog wat langer kunnen duren.

allerlei scenario's had ik kunnen bedenken.

dit was een heel mooi maar mijn idee iets te abrupt.

Mel Gibson werd heel mooi geschminkt richting einde film.......

Ook Curtis speelde best goed.echte aanrader

avatar van boemboem27

boemboem27

boemboem27 schreef:

hele leuke film,hij had makkelijk nog wat langer kunnen duren.

allerlei scenario's had ik kunnen bedenken.

dit was een heel mooi maar mijn idee iets te abrupt einde

Mel Gibson werd heel mooi geschminkt richting einde film.......

Ook Curtis speelde best goed.echte aanrader

heb hierna de film won't forget you bekeken ivm een opmerking op deze site (Mevr, "dims")

(met Chrisofher Reeve) uit 1980 maar deze fim is toch echt wel iets beter.

en het einde is toch echt wel anders,ook deze film had een mooier einde kunnen hebben. jammer...

avatar van Dick2008

Dick2008

Weinig berichten toch weer bij deze film hoewel hij toch al een aantal keer op tv is geweest. Gibson is niet bepaald een favoriete acteur van me, zou niet weten waarom, zal wel doordat hij vaak in andere soorten films speelt. Ik vind hem in Tim wel zeer goed spelen, maar hier doet hij het ook niet slecht. Moet je liggen dat sf-gedoe. Verre van origineel, Time Machine, Back to the future allemaal van dat soortgelijke. Niet slecht maar toch meer aardig voor één keer kijken. 3.0

avatar van schumacher

schumacher

Leuke film en ik zie Mel Gibson graag spelen.

Tarkus

Mooie film is dit.

Ook een prima cast, en gezien het jaartal van de film, 1992, met de nog piepjonge Elijah Wood die hier ook al zijn talent toont, en een Mel Gibson in bijzonder goede doen.

Heb me vermaakt met deze film

avatar van krosnicky

krosnicky

En niemand Minder dan J.j. Abrams heeft dit verhaal geschreven

avatar van Esteban

Esteban

Eén van de eerste "serieuzere" live-action films die ik als kind in de bioscoop gezien heb. Toen vond ik deze (ietwat melige) bedoening helemaal geweldig. Wat ik er vandaag zou van vinden, geen idee. Dit is zo'n typische titel waarbij ik twijfel om de herinnering te behouden die ik heb of me toch te wagen aan een re-watch.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Het kon makkelijk melo worden met zo'n onderwerp, maar de makers komen er goed vanaf met een film die een midden weet te houden tussen drama en een meer avontuurlijke film. Het typisch Hollywoodiaanse einde is misschien nog het slechtst hier daar ben ik het mee eens, maar in zijn geheel zeker een sympathiek overkomende film die ook wat humor in petto heeft met de twee kinderen. Ondergewaardeerde film met Gibson vind ik.