Letters to Juliet (2010)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Gary Winick
met Amanda Seyfried, Gael García Bernal en Vanessa Redgrave

Een jonge Amerikaanse vrouw (Amanda Seyfried) gaat op vakantie naar het prachtige Verona in Italië. Daar vindt ze een ''Letter to Juliet'', een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Hierdoor begint ze een zoektocht naar de geliefden uit de brief...

arveladze schreef:
Jammer dat Amanda niet topless ging... Wat een heerlijke borsten onder die jurkjes die ze droeg!!!

Zielig hoor! Waarom neem je geen abonnement op een van de sekssites?

avatar van AC1
AC1
Mijn god! Zo onaangenaam zoet en flauw! Ze hadden deze film moeten projecteren voor de opengesperde ogen van Alex DeLarge. Hij zou nooit meer iets hebben mispeuterd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mierzoet, maar best te behappen. Schilderachtige setting...alhoewel, Italië is eigenlijk te flauw en uitgekauwd voor woorden, maar het voelt allemaal wel oprecht warm. Seyfried weet mij meer en meer te boeien, ook zonder degelijke tegenspeler. Letters to Juliet is weinig opvallend, maar binnen haar hokje zeker niet onaardig.

heerlijke film om te kijken op een namiddag in de zomer, als je niks te doen hebt. zoet? absoluut. maar zoete films moeten er ook zijn, toch! een ontzettende feelgood film. hij beurt je hoe dan ook op. de acteurs zijn goed, het decor is schitterend en het verhaal toch vrij origineel. kortom, prima film !

jeroentjuhhhhh schreef:

flauw en uitgekauwd? waar slaat die opmerking op? wilde je soms zeggen dat nederland hét ideale land is? ik vind het vrij oppervlakkig om een heel land af te stempelen als "flauw en uitgekauwd".

avatar van jeroentjuhhhhh
Als decor voor een romantische film, vind ik het inderdaad wat flauw en uitgekauwd. Wat jij er verder achter zoekt, klopt niet.

avatar van lovecraft
jeroentjuhhhhh schreef:

Nnhhhh, vind haar juist steeds matiger worden. 't Is überhaupt nooit veel geweest, maar in Mean Girls kon ik nog wel om haar lachen. Alles daarna bestaat voornamelijk uit magere zesjesfilms. Op zijn best. Met Les Misérables allicht als enige uitzondering, maar daar wordt in gezongen, dus dat is sowieso niet mijn ding. Integendeel, ik verafschuw zulke films. Lovelace scoort op het moment ook niet meer dan een mager zesje. Maar het past allemaal verder wel bij haar beperkte bereik. Het is geen oscarmateriaal. Zeer zeker niet. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat ze eigenlijk helemaal niet kan acteren. Ze heeft een markant hoofd met opvallende ogen en daar moet ze het van hebben. Zolang het duurt althans. Na haar dertigste is het over en sluiten voor deze mevrouw. Maar dan zal ze inmiddels al wel genoeg gecasht hebben. Dus zo'n drama is dat ook weer niet.

De film dan:
Zie AC1 hierboven ergens.
Waardeloos.
0,5.

avatar van m1701
Heerlijke romantische film!
Lang geleden dat ik zo'n goeie gezien heb.
Vooral Seyfried en die oudere dame Claire speelde zeer overtuigend.

Absolute aanrader om bij de zwijmelen

avatar van blurp194
Mierzoet en cliche.

Eigenlijk is het enige dat de film een beetje optrekt de toch wel prachtige scene van Vanessa Redgrave, die eventjes laat zien hoe acteren precies werkt. Seyfried is daarbij vergeleken wel verdienstelijk, maar komt toch niet echt in de buurt. De echte stinkers zijn Bernal - die op zich nog wel mee heeft dat hij ook een nare rol te spelen heeft - en Christopher Egan, die meedogenloos door de mand valt.

De beelden zijn wel aardig, maar vervelen ook snel - weer het zoveelste shot van Verona in golden hour, de zoveelste wijngaard met het licht net tussen de ranken door. De muziek is ook al een beetje te gemakzuchtig, te zoetig.

Daarmee alleen genietbaar voor de kritiekloze romantici, die voor het gemak ook maar even vergeten dat Julia nooit echt bestaan heeft, maar bedacht is door een Engelsman die voor zover ik weet nooit in Verona geweest is. Stuur maar op die brieven.

Flauwe romantische film die zich enkel op vrouwen richt.
De plot is wel heel erg dunnetjes en de personages lijken bordkartonnen karikaturen, die volledig de gedachtengang van de gemiddelde vrouw lijken te kopiëren. Ook filmisch lijkt het me erg weinig (bv de autoscènes). Qua acteerprestaties is alleen Seyfried nog redelijk, en dan nog. De rest had van mij gerust een razzie mogen krijgen. Ik heb me meerdere keren geërgerd aan het niveau van deze film.

avatar van Katharina
Mja, niet echt een topper, maar niet onaangenaam om naar te kijken. Behalve Amanda Seyfried, ik erger me altijd enorm aan haar gezicht en aan haar manier van acteren.

Laatste film van de overleden regisseur Gary Winick waarvan de verpakking veel aantrekkelijker is dan de inhoud. Na de Griekse eilanden in Mamma Mia trekt een onschuldig uitziende Amanda Seyfried nu naar het wondermooie Verona om liefdesbrieven te beantwoorden ... Romantische zaterdagavondvrouwenfilm dus om met je lief samen onder een dekentje op een droeve winteravond te bekijken. Helaas blijft het allemaal heel oppervlakkig, spreekt iedereen in Italië Engels en is er een overdaad aan clichés (zelfs een balkonscene) en is enkel de leuke vertolking van Vanessa Redgrave als Claire een lichtpuntje. 1,5*

avatar van BlueJudaskiss
Onbeschaamd escapisme wat me vrolijker maakte dan ik op voorhand dacht. Het heeft weinig om het lijf, maar de plaatjes zijn mooi en Amanda Seyfried en Vanessa Redgrave doen het leuk. Totaal geen chemie verder tussen Seyfried en love-interest, maar ik heb me zeer vermaakt. Leuk!! 4,0*

Wat een heerlijke zoete film. Ik houd van dit soort films. Wij gaan trouwen en ik krijg na het zien van deze film spontaan zin om onze huwelijksreis door te brengen in Italië. Wat een prachtige shots van dit mooie land.
Houd je van romantiek en Italië dan moet je deze film echt zien. En ik moet dit toch echt even zeggen: wat is Chris Egan een knappe man!

avatar van Ste*
Mja, een prachtige Amanda Seyfried en Italië met een Bertolli-filter, maar dan heb je nog geen film. Het verhaal ontvouwt zich nogal simplistisch, binnen een weekje staat de sympathieke oma die iedereen wel wil ineens voor haar neus, om vanaf het eerste moment onafscheidelijk te zijn, en goh ze heeft een vervelende kleinzoon bij zich.

Ook allemaal erg voorspelbaar dat ze haar vervelende vriend uiteraard inruilt voor de zo mogelijk nog vervelendere Engelsman die wonder boven wonder toch de ware blijkt (gebaseerd op niks).

Als luchtig romantisch filmpje volstaat het net wel, of net niet, het is maar net hoe je pet staat.

avatar van IH88
“I'm sorry, I didn't know love had an expiration date.”

Zoetsappige film over een jonge vrouw die in Italië samen met een oude vrouw en haar kleinzoon op zoek gaat naar de grote verloren liefde van de oude vrouw. Seyfried, Verona, Toscane, de zomerse sfeer etc. Met een wijntje erbij is Letters to Juliet geen moment vervelend om naar te kijken. Het verhaal heeft de bekende en voorspelbare plotontwikkelingen en Egan is zeer matig als kleinzoon/love interest, maar door de sfeer en Seyfried valt het niet al te veel op.