• 8.294.864 stemmen

Geregisseerd door: Gary Winick

Met onder meer: Amanda Seyfried, Gael García Bernal en Vanessa Redgrave

Releasedatum: 17 juni 2010

Plot Letters to Juliet

"What if you had a second chance to find true love?"

Een jonge Amerikaanse vrouw (Amanda Seyfried) gaat op vakantie naar het prachtige Verona in Italië. Daar vindt ze een ''Letter to Juliet'', een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Hierdoor begint ze een zoektocht naar de geliefden uit de brief...

imageimageimageimageimageimage

BBarbie

arveladze schreef:

Jammer dat Amanda niet topless ging... Wat een heerlijke borsten onder die jurkjes die ze droeg!!!

Zielig hoor! Waarom neem je geen abonnement op een van de sekssites?

avatar van AC1

AC1

Mijn god! Zo onaangenaam zoet en flauw! Ze hadden deze film moeten projecteren voor de opengesperde ogen van Alex DeLarge. Hij zou nooit meer iets hebben mispeuterd.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Mierzoet, maar best te behappen. Schilderachtige setting...alhoewel, Italië is eigenlijk te flauw en uitgekauwd voor woorden, maar het voelt allemaal wel oprecht warm. Seyfried weet mij meer en meer te boeien, ook zonder degelijke tegenspeler. Letters to Juliet is weinig opvallend, maar binnen haar hokje zeker niet onaardig.

avatar van a rose

a rose

heerlijke film om te kijken op een namiddag in de zomer, als je niks te doen hebt. zoet? absoluut. maar zoete films moeten er ook zijn, toch! een ontzettende feelgood film. hij beurt je hoe dan ook op. de acteurs zijn goed, het decor is schitterend en het verhaal toch vrij origineel. kortom, prima film !

avatar van a rose

a rose

Tonypulp schreef:

flauw en uitgekauwd? waar slaat die opmerking op? wilde je soms zeggen dat nederland hét ideale land is? ik vind het vrij oppervlakkig om een heel land af te stempelen als "flauw en uitgekauwd".

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Als decor voor een romantische film, vind ik het inderdaad wat flauw en uitgekauwd. Wat jij er verder achter zoekt, klopt niet.

avatar van lovecraft

lovecraft

Tonypulp schreef:

Nnhhhh, vind haar juist steeds matiger worden. 't Is überhaupt nooit veel geweest, maar in Mean Girls kon ik nog wel om haar lachen. Alles daarna bestaat voornamelijk uit magere zesjesfilms. Op zijn best. Met Les Misérables allicht als enige uitzondering, maar daar wordt in gezongen, dus dat is sowieso niet mijn ding. Integendeel, ik verafschuw zulke films. Lovelace scoort op het moment ook niet meer dan een mager zesje. Maar het past allemaal verder wel bij haar beperkte bereik. Het is geen oscarmateriaal. Zeer zeker niet. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat ze eigenlijk helemaal niet kan acteren. Ze heeft een markant hoofd met opvallende ogen en daar moet ze het van hebben. Zolang het duurt althans. Na haar dertigste is het over en sluiten voor deze mevrouw. Maar dan zal ze inmiddels al wel genoeg gecasht hebben. Dus zo'n drama is dat ook weer niet.

De film dan:

Zie AC1 hierboven ergens.

Waardeloos.

0,5.

avatar van m1701

m1701

Heerlijke romantische film!

Lang geleden dat ik zo'n goeie gezien heb.

Vooral Seyfried en die oudere dame Claire speelde zeer overtuigend.

Absolute aanrader om bij de zwijmelen

avatar van blurp194

blurp194

Mierzoet en cliche.

Eigenlijk is het enige dat de film een beetje optrekt de toch wel prachtige scene van Vanessa Redgrave, die eventjes laat zien hoe acteren precies werkt. Seyfried is daarbij vergeleken wel verdienstelijk, maar komt toch niet echt in de buurt. De echte stinkers zijn Bernal - die op zich nog wel mee heeft dat hij ook een nare rol te spelen heeft - en Christopher Egan, die meedogenloos door de mand valt.

De beelden zijn wel aardig, maar vervelen ook snel - weer het zoveelste shot van Verona in golden hour, de zoveelste wijngaard met het licht net tussen de ranken door. De muziek is ook al een beetje te gemakzuchtig, te zoetig.

Daarmee alleen genietbaar voor de kritiekloze romantici, die voor het gemak ook maar even vergeten dat Julia nooit echt bestaan heeft, maar bedacht is door een Engelsman die voor zover ik weet nooit in Verona geweest is. Stuur maar op die brieven.

avatar van schrans

schrans

Flauwe romantische film die zich enkel op vrouwen richt.

De plot is wel heel erg dunnetjes en de personages lijken bordkartonnen karikaturen, die volledig de gedachtengang van de gemiddelde vrouw lijken te kopiëren. Ook filmisch lijkt het me erg weinig (bv de autoscènes). Qua acteerprestaties is alleen Seyfried nog redelijk, en dan nog. De rest had van mij gerust een razzie mogen krijgen. Ik heb me meerdere keren geërgerd aan het niveau van deze film.

avatar van Katharina

Katharina

Mja, niet echt een topper, maar niet onaangenaam om naar te kijken. Behalve Amanda Seyfried, ik erger me altijd enorm aan haar gezicht en aan haar manier van acteren.

avatar van Pacino74

Pacino74

Laatste film van de overleden regisseur Gary Winick waarvan de verpakking veel aantrekkelijker is dan de inhoud. Na de Griekse eilanden in Mamma Mia trekt een onschuldig uitziende Amanda Seyfried nu naar het wondermooie Verona om liefdesbrieven te beantwoorden ... Romantische zaterdagavondvrouwenfilm dus om met je lief samen onder een dekentje op een droeve winteravond te bekijken. Helaas blijft het allemaal heel oppervlakkig, spreekt iedereen in Italië Engels en is er een overdaad aan clichés (zelfs een balkonscene) en is enkel de leuke vertolking van Vanessa Redgrave als Claire een lichtpuntje. 1,5*

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Onbeschaamd escapisme wat me vrolijker maakte dan ik op voorhand dacht. Het heeft weinig om het lijf, maar de plaatjes zijn mooi en Amanda Seyfried en Vanessa Redgrave doen het leuk. Totaal geen chemie verder tussen Seyfried en love-interest, maar ik heb me zeer vermaakt. Leuk!! 4,0*

avatar van Mlis

Mlis

Wat een heerlijke zoete film. Ik houd van dit soort films. Wij gaan trouwen en ik krijg na het zien van deze film spontaan zin om onze huwelijksreis door te brengen in Italië. Wat een prachtige shots van dit mooie land.

Houd je van romantiek en Italië dan moet je deze film echt zien. En ik moet dit toch echt even zeggen: wat is Chris Egan een knappe man!

avatar van Ste*

Ste*

Mja, een prachtige Amanda Seyfried en Italië met een Bertolli-filter, maar dan heb je nog geen film. Het verhaal ontvouwt zich nogal simplistisch, binnen een weekje staat de sympathieke oma die iedereen wel wil ineens voor haar neus, om vanaf het eerste moment onafscheidelijk te zijn, en goh ze heeft een vervelende kleinzoon bij zich.

Ook allemaal erg voorspelbaar dat ze haar vervelende vriend uiteraard inruilt voor de zo mogelijk nog vervelendere Engelsman die wonder boven wonder toch de ware blijkt (gebaseerd op niks).

Als luchtig romantisch filmpje volstaat het net wel, of net niet, het is maar net hoe je pet staat.

avatar van IH88

IH88

“I'm sorry, I didn't know love had an expiration date.”

Zoetsappige film over een jonge vrouw die in Italië samen met een oude vrouw en haar kleinzoon op zoek gaat naar de grote verloren liefde van de oude vrouw. Seyfried, Verona, Toscane, de zomerse sfeer etc. Met een wijntje erbij is Letters to Juliet geen moment vervelend om naar te kijken. Het verhaal heeft de bekende en voorspelbare plotontwikkelingen en Egan is zeer matig als kleinzoon/love interest, maar door de sfeer en Seyfried valt het niet al te veel op.

avatar van stratmans

stratmans

mooie zomerse italiaanse beelden, voorspelbare luchtige film

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Blijft heerlijk.

Uiterst cheesy natuurlijk, maar gelukkig herbergt deze film een geweldige sfeer. Dat Italiaanse platteland, die prachtige steden en die taal maken dit een weer genot om naar te kijken. Jammer van wat random popnummers richting het einde, paste niet echt bij de vibe, maar verder erg genietbaar.

Verhoging naar 4*

avatar van Eric001

Eric001

Mij ietwat te week, al vond ik Sophie wel molto dolce.

avatar van LiaKna

LiaKna

De film is heel erg zoet sappig. Dit zie je ook heel erg goed in hoe de film is gemaakt en hoe ze de film hebben gefilmd. De film ziet er eenvoudig uit.

Kijk hier mijn volledige beoordeling: review Letters to juliet

avatar van Lebarron

Lebarron

Letters to Juliet gaat over Sophie(Amanda Seyfried), een factchecker voor The New Yorker met journalistieke ambities. Ze gaat met hasr verloofde Victor(Gael Garcia Bernal), een restauranthouder, op een soort pré-honeymoon naar Verona. Victor is echter voornamelijk met zaken bezig als wijnproeven en olijfgaarden bezoeken. Sophie gaat zelf Verona verkennen zo komt ze in aanraking met een groep dames die zich de secretaresses van Juliet noemen. Zij beantwoorden de honderden brieven die bij de muur van Juliet's balkon worden achtergelaten. Sophie ziet hier een journalistiek verhaal in. Dit veranderd wanneer ze een onbeantwoordde brief onder een steen vindt. Ze beantwoord de brief maar wanneer de schrijfster van de brief in Verona arriveert zet dat een heel ander verhaal in gang.

De film is niet briljant of vernieuwend maar wel verschrikkelijk charmant en vermakelijk. Amanda Seyfried speelt een uitstekende hoofdrol. Vanessa Redgrave is goed als altijd net als Franco Nero, al is zijn rol klein. Gael Garcia Bernal speelt met verve een irritante egoïst. Het is daarom erg bizar dat Sophie erer zo lang voor nodig heeft wat de kijker al vanaf hun eerste moment samen ziet. Ze passen niet bij elkaar, punt. Christopher Egan, die me erg deed denken aan Luke Mably uit The Prince & Me. Hetzelfde stijfharkerige en niet zo spontane. Hierdoor werkt het slechts deels want het kibbelen en bekvechten tussen Sophie en Charlie gaat prima maarde romantische ommezwaai komt niet goed uit de verf en dat kost de film wel minpunten. De secrtaresses van Juliet bestaan overigens echt. Je kan simpelweg een brief sturen naar Juliet in Verona en je krijgt antwoord.

Letters to Juliet is een prima romcom die de schoonheidsfoutjes goed weet te verbloemen middels mooie sfeershots van het Italiaanse landschap die enorm bijdragen aan het romantische gevoel.

avatar van rainmist

rainmist

Deze films moeten er ook zijn! Morgen Goodfellas? Vast en zeker. Maar dit was van een prima niveau en de zoete kauw was goed te behappen. Indien je het met je partner op de bank bekijkt komt dat de beleving ten goede - wij hebben genoten - en schroom je niet voor een traantje.

Dacht zelfs even aan 4 sterren. Proost!